Prullenbak geleegd. Bestanden terug krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Prullenbak geleegd. Bestanden terug krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 21:08

Mijn moeder had een snelkoppeling voor mijn afbeeldingen in de prullenbak gezet
omdat ze er toch twee van had (dacht ze). Daarna deze geleegd. Nu blijkt de andere snelkoppeling
niet naar de afbeeldingen te gaan maar naar haar muziek. Stom stom stom.....

Alle foto's zijn nu dus weg. Van de vakantie's maar ook van de paarden....... en daar zitten emotionele waarden aan. Huilen

We hebben de instellingen tot gister ongedaan gemaakt alleen dit maakte geen verschil.
Wie ow wie kan onze foto's terug krijgen.....

flicka

Re: Prullenbak geleegd. Bestanden terug krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:11

Je kan toch gewoon naar de map gaan "mijn documenten" of "mijn afbeeldingen". Daar heb je geen snelkoppeling voor nodig. Als je een snelkoppeling verwijdert is je map met foto's nog niet weg!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 21:12

Dat is dus het vreemde mijn afbeeldingen is er dus helemaal niet meer.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:21

Heb je goed via de Verkenner gekeken? Het kan gewoon niet dat als je alleen een snelkoppeling verwijdert je meteen maar de hele map in de prullenbak gooit. Dan heeft je moeder de map verwijdert!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 21:30

We hebben inderdaad overal gezocht en zoals je al zegt heeft ze waarschijnlijk heel de map mijn afbeeldingen weggegooid. Vraag me niet hoe maar het is er niet meer. Daarna heeft ze dus de prullenbak leeggemaakt dus het is echt helemaal weg.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:45

Dat is echt balen. Ik ben niet kundig genoeg om je verder te helpen. Heb zelf een paar keer op mijn vorige pc een crash gehad en was ook alles kwijt. Ik zet mijn favoriete foto's nu in MijnAlbum, maar je kunt ze ook kopiëren op een usb-stick of cdrom. Jammer van je foto's maar ongelukjes kunnen gebeuren. Je moeder dacht waarschijnlijk dat het een dubbel bestand was door die snelkoppeling. Prullenbak pas na een week legen is misschien verstandig, geef dat maar aan haar door Knipoog

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:48

Je kan toch je pc opnieuw instellen op een voorgaande datum of iets dergelijks?
Dan staat alles er toch op wat er op dat moment opstond?
Weet even niet hoe het heet. Een soort back up of zo. Zal het morge even navragen.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:01

Bestanden die je weggooid in windows zijn nooit helemaal fysiek weg, je kunt met een soort "data recovery" programma een groot deel van je bestanden terug krijgen (tenminste als die fysieke locatie op je harddisk niet is overschreven).

Google even op "data recovery programma" in google. Er zijn genoeg programma's die dit terug kan krijgen (bv. easyrecovery). Ook kun je je harddisk opsturen naar een bedrijf die dit terug kan krijgen (is erg duur, reken dan op zo'n 1000 euro)

Het beste is om die hardeschijf niet meer te gebruiken en zo'n programma aan te schaffen (ik heb ze nog niet gratis gezien, je moet er wat voor over hebben om je foto's terug te krijgen), te installeren op een andere pc. Vervolgens de hardeschijf met de weggegooide bestanden in die andere pc erbij te plaatsen en dan het programma opstarten.

Ik hoop voor jullie dat het lukt, zulke dingen als per ongeluk iets verwijderen komt erg vaak voor, brand daarom je foto's regelmatig op een cd / dvd en houd ze ook op je hardeschijf.

ps.. ik zie net dat er ook een gratis (freeware) programma op internet staat om verwijderde bestanden terug te krijgen http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm of het werkt weet ik niet, heb het niet getest.
suc6

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 16:24

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb het gratis programma gedownload van Royallady. De computer staat nu sinds gisteravond aan en is nu pas op 16 %. Maar ik heb wel al een hoop foto's terug. De computer zal een paar dagen aan moeten blijven maar dan heb ik dalijk hoop ik wel alles terug!!!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:26

Dus die link van Royallady is wel goed ?
Hopen dat je alles 'heelhuids' terugkrijgt !

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:39

Goed om te horen zeg! ik hoop dat het helemaal gaat lukken met je foto's terug te halen en dat je ze straks ook weer bekijken kunt.

Er schiet me net weer wat te binnen....... ik zal zo ook weer eens een dvd'tje branden met de documenten en foto's die ik heb, dat is al weer een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb.....

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 12:38

racheltjj schreef:
Dus die link van Royallady is wel goed ?

Het werkt wel een beetje apart. Er worden namelijk niet alleen foto's terug gehaald die verwijderd waren maar ook foto's die onder een andere naam stonden ( onder een ander account) Terwijl deze nog gewoon in de mappen staan. Ook haalt hij alles door elkaar terug en zet hij ze allemaal op de desktop. Maar dat maakt mij niet uit..... Ik maak gewoon wat mappen aan en sleep deze om een bepaalde tijd gewoon vol. Ik ben allang blij dat ik al weer een hoop foto's terug heb.

Ben gister meteen begonnen met mijn foto's allemaal op cd te branden alleen lukte dat nog niet kreeg een fout melding.... Maar ik kijk voortaan wel uit! Meteen op cd zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:07

Waarom heb je niet voor het veel gemakkelijkere systeem herstel gekozen?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 21:41

Zijn die er dan? Ik heb er totaal geen verstand van namelijk! Ik was alang blij dat ik zo al een hoop foto's terug had dan maar wat meer werk..... Maar als het makkelijker kan dan is dat altijd welkom. Gister is er iemand geweest met meer verstand ervan en die heeft al bijna complete mappen weten terug te halen... Maar nog steeds is er veel niet terug.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:26

Ja idd,je had veel beter voor Systeemherstel kunnen kiezen.
Ik denk ook dat Mayday dit bedoelde! Knipoog

Start > Alle Programma's > Bureauaccesoires> Systeemwerkset >Systeemherstel.
Veel easy-er! Haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:28

Daar krijg je je bestanden niet mee terug.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:48

Manon88 schreef:

idd!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:19

Manon88 schreef:

Volgens mij wel hoor.
Want hij gaat gewoon terug naar 2 dagen geleden(bijvoorbeeld)
Toen je de bestanden er nog wel op de pc had staan.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:26

Revanches schreef:
Manon88 schreef:

Volgens mij wel hoor.
Want hij gaat gewoon terug naar 2 dagen geleden(bijvoorbeeld)
Toen je de bestanden er nog wel op de pc had staan.

neen....want er is iets permanent verwijderd. Wat je met systeemherstel bereikt is het terugzetten van bepaalde instellingen.
Zou bijv. toch vaag zijn als je aan bepaalde werkstukken dagenlang gewerkt hebt...en door een systeemherstel de boel weer wordt terugveranderd ondanks dat je het hebt opgeslagen. Opslaan is definitief veranderen...verwijderen (én prullebak leeghalen) is ook definitief tenzij je speciale programma's gebruikt om het terug te halen maar die hebben de meeste mensen niet.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:33

inderdaad, wat je nu doet is de oplossing, als je systeemherstel doet, worden je systeeminstellingen hersteld, maar bestanden als foto's zijn geen systeembestanden en worden dus niet teruggezocht.
Voor de volgende keer: het is toch wel verstandig om een backup van dingen die je belangrijk vindt te maken. stel je voor er is brand of een comp. crash, dan ben je alles kwijt. Voor een paar 10tjes koop je een externe hardeschijf waar je belangrijke bestanden naar kopieert (bv. ook scans van belangrijke papieren) deze kun je dan ergens leggen waar je 'm zo kunt grijpen, maar het liefst natuurlijk buiten het gebouw waar je computer zich bevindt.
elke keer als je iets belangrijks opslaat, ook even daarop opslaan en je bent nooit meer iets kwijt.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:54

Partition magic 8 kan je ook gebruiken