Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:57

Dit topic is speciaal voor alle vragen rondom de iPod, iTunes en Creative Zen.
Wanneer je een probleem heb, meldt het dan hier of kijk even of iemand hier hetzelfde heeft gehad en hoe het is opgelost. Of wil je weten wat voor iPod je moet kopen? Stel hier je vraag.

Op die manier staat alles bij elkaar en staat TV niet vol van de iPod-topics.

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: Centraaltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:59

Ik bijt de spits dan maar even af: Ik heb een iPod Nano 4 gb en alles gaat vrij goed. Het enige vervelende is dat hij de afspeellijst "Onlangs toegevoegd" niet weergeeft in de iPod zelf, overigens wel op Itunes. Dus, hoe tover ik die afspeellijst tevoorschijn?

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:21


Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:51


Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:08

Ik voeg op mijn ipod liedjes toe bijvoorbeeld die nieuwe van Gwen Steffani. Nu heb ik al meerdere liedjes van haar staan bij Artists maar dat liedje komt niet onder de artiesten naam te staan ik weet zeker dat ik geen type-fout heb.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:19

Wat zijn Itunes? Bloos
Want ik heb van mn oom een of ander bestand gekregen dat Itunesse heet en hij zegt dat Itunes heel simpel is maar eigenlijk snap ik nog geen hol van wat het is Nagelbijten / Gniffelen

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:16

iTunes is net als Windows Media Player software waarmee je muziek/video/podcasts af kan spelen, en muziek/video/podcasts op je iPod kan zetten. (wat met WMP niet kan voor video en podcasts)

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:48

Ik heb net itunes gedownload! Want onder de kerstboom ligt mijn groene ipod nano!

Maar nu staan er in de afspeellijst allemaal liedjes die niet op mijn computer staan. En wanneer ik de titel van die liedjes in zoeken intik dan vind de computer niks.


Zijn dit virussen?
Het is muziek van Pinkspider, LordMing en Gecko.
Muziek die ik niet ken. Volgens google is het Oosters ofzo.
Sommige liedjes ervan zijn maar 14 sec. Anderen 1 min.

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:34

Mooi dat ie dr gekomen is! Haha!

Er zit trouwens een spelfout in de titel Knipoog

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:42

misschien is hoort het ook wel zo Ipod -> Itopic Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:13

Ik heb van mijn werk als kerstpakket een Ipod Nano gekregen. Echt geweldig zou je zeggen, maar na twee dagen wordt ik al helemaal simpel van het ding. Ik krijg er namelijk echt geen muziek op. Ik heb Itunes op de computer gezet, liedjes geselecteerd, maar met geen mogelijkheid verschijnen deze liedjes op de Ipod. Ik heb de handleiding helemaal doorgespit en daarin komt het allemaal over alsof het supersimpel is, maar niks is minder waar. Bah baal nu al van dat apparaat en ik had me er zo op verheugd.
Wie maakt mij weer gelukkig met mijn kerstkado en kan me vertellen wat er aan de hand is?

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:25

Mikkie schreef:
Ik heb van mijn werk als kerstpakket een Ipod Nano gekregen. Echt geweldig zou je zeggen, maar na twee dagen wordt ik al helemaal simpel van het ding. Ik krijg er namelijk echt geen muziek op. Ik heb Itunes op de computer gezet, liedjes geselecteerd, maar met geen mogelijkheid verschijnen deze liedjes op de Ipod. Ik heb de handleiding helemaal doorgespit en daarin komt het allemaal over alsof het supersimpel is, maar niks is minder waar. Bah baal nu al van dat apparaat en ik had me er zo op verheugd.
Wie maakt mij weer gelukkig met mijn kerstkado en kan me vertellen wat er aan de hand is?


Ik mag mijnen nog niet open doen. Hij ligt mooi ingepakt onder de kerstboom
Maar heb jij ook dit:

Pouskintje schreef:
Ik heb net itunes gedownload! Want onder de kerstboom ligt mijn groene ipod nano!

Maar nu staan er in de afspeellijst allemaal liedjes die niet op mijn computer staan. En wanneer ik de titel van die liedjes in zoeken intik dan vind de computer niks.


Zijn dit virussen?
Het is muziek van Pinkspider, LordMing en Gecko.
Muziek die ik niet ken. Volgens google is het Oosters ofzo.
Sommige liedjes ervan zijn maar 14 sec. Anderen 1 min.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 19:12

Hier nog een die haar Ipod vervloekt heeft. Inmiddels ben ik er achter hoe ik het makkelijkst muziek er heen kan slepen. Als je ipod aangesloten is zie je aan de linkerkant halverwege Itunes je ipod staan. Als je muziek hebt staan in een map op je computer moet je die map even openen. Selecteeer de muziek die je wilt hebben en sleep het naar Itunes naar je ipod totdat je een +je (in je muiscursus) ziet dan kun je het loslaten.

Afbeelding

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 11:59

Pouskintje schreef:
Ik heb net itunes gedownload! Want onder de kerstboom ligt mijn groene ipod nano!

Maar nu staan er in de afspeellijst allemaal liedjes die niet op mijn computer staan. En wanneer ik de titel van die liedjes in zoeken intik dan vind de computer niks.


Zijn dit virussen?
Het is muziek van Pinkspider, LordMing en Gecko.
Muziek die ik niet ken. Volgens google is het Oosters ofzo.
Sommige liedjes ervan zijn maar 14 sec. Anderen 1 min.


Misschien heeft iemand zijn Ipod terug gebracht omdat ie stuk was, maar stond er nog muziek op. Dan heb je dus een geruilde iPod gekocht. Dan halen ze de muziek er namelijk niet af.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:14

Pouskintje: Nee dat heb ik niet. Ik had wel een nummer van Mozart erop staan. Maar volgens mij is dat dat nummer dat standaard op iedere computer staat.

Siempie: Ik kan slepen wat ik wil. Het komt gewoon echt niet op de Ipod. Ik heb 'm net nog eens aangesloten en geprobeerd op de manier die jij zegt, maar hij wil gewoon echt niet.

Ik begin langzaam te denken dat ie kapot is. Het is namelijk een certified reconditioned model, dus........... Bah ik baal er wel enorm van. Ik heb er ook boxen bij en had al helemaal in mijn hoofd welke kerstnummers deze feestdagen door mijn huis zouden schallen.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Re: Centrale ltopic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:05

NieneWiep schreef:

Misschien heeft iemand zijn Ipod terug gebracht omdat ie stuk was, maar stond er nog muziek op. Dan heb je dus een geruilde iPod gekocht. Dan halen ze de muziek er namelijk niet af.


Neenee, het is zeker geen geruilde ipod. Hij kwam juist van de fabriek, ik had 'm besteld. En 'k heb hem nog niet aangesloten op m'n computer.
Maar ik heb het al gevonden. Ze staan idd standaard op m'n computer en ik kon ze eerst met de zoekfunctie vinden.

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:25

Hihi ik werk al jaren met een iPod en iTunes, maar ik heb deze problemen echt nooit gehad Bloos!

Mikkie: deze nummers staan ook daadwerkelijk in iTunes? Als het wma bestanden zijn moet je ze namelijk eerst converteren en dan pas kun je ze over zetten.
Ik weet niet hoe je iTunes hebt staan, automatisch of handmatig nummers beheren? Wat doet iTunes als je de iPod aansluit op de computer (de iPod verschijnt gewoon in iTunes?) en je selecteert automatisch beheren? Dan vergelijkt hij namelijk de inhoud van de iPod met die van iTunes, en maakt hij die gelijk (dus hij voegt nummers toe op/verwijderd die van de iPod). heb je trouwens wel de benodigde usb 2.0 aansluiting? (of hoeft dat inmiddels niet meer? lange tijd dat ik de boel heb geinstalleerd op een windows computer).

Hoop dat bovenstaande helpt, anders bedenk ik nog wat anders Ja

Danielle14

Berichten: 1334
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:12

Ik heb ook even een vraagje: Ik heb een nieuwe video i-pod voor kerst gekregen. Nu weet ik wel hoe je ik liedjes op mijn itunes/ipod krijg maar zodra ik video's of foto's erop wil zetten lukt het niet. Ze komen we op mijn itunes maar als ik me ipod aansluit kopieert die ze niet over. Dan zegt die er zijn zoveel problemen die niet gekopieert kunnen worden naar uw ipod. Ik heb nu dat quicktime gedownload maar nu doet die het nog niet! Ik heb ook al een dvd in me computer gestopt en geprobeert of ik die dan wel op me itunes krijg maar ook niet. Dus weet iemand wat ik moet doen om mijn filmpjes erop te krijgen?

Ladynaath

Berichten: 702
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: In The HaarlemmerBronx

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:16

zelfde vraag voor mij, liedjes op zetten lukt wel maar foto's en dergelijke niet ..
en hebben jullie soms ook dat dat draai ding niet of amper werkt ..
wil ik hem harder doen haal ik me vinger weg draait ie spontaan terug (en dus zachter) Clown

Danielle14

Berichten: 1334
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:18

Haha ja ik heb ook altijd ruzie met dat draaiding! Dan draai ik m harder en dan gaat die pas 2 seconden later harder ofzo Clown

Sannea

Berichten: 779
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:27

Van Itunes komt er bij mij soms een uitroeptekentje voor het nummer te staan:( Dan moet ik het bestand helemaal opzoeken in de computer... en later gebeurt het weer...Boos!

Iemand met hetzelfde probleem of een oplossing? Clown

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:41

Ik kan wel gewoon filmpjes/muziek/foto's op mijn iPod video zetten...
Zal binnenkort eens screenshots maken van een stap-voor-stap of zo.

Ik heb iTunes wel zo ingesteld dat hij zelf in een bepaalde map allemaal mappen met de artiest aanmaakt en daar de nummers in ordent. Werkt erg makkelijk.

Uitroeptekentje is als hij hem niet kan vinden.. heb je hem naar een andere folder verplaatst?

Er is een heel handig programmatje/scripts dat alle uitroeptekentjes weghaalt uit je library ( remove dead tracks)
Je moet het nummer dan wel opnieuw invoeren als je hem er in wil hebben, maar vaak gaat dit veel sneller dan 1 voor 1 alle uitroeptekens bijwerken ( meestal kan hij 1 map met liedjes niet vinden of zo).

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:50

Komt 'ie Lachen
Klik op de plaatjes voor een grote versie!

Sluit je iPod aan en als het goed is opent iTunes dan vanzelf ( als dat niet gebeurt moet je dat nog even aanvinken, rode stipje op het plaatje).
Als je dit menu (Samenvatting enz..) niet krijgt moet je nog even op je iPod klikken in het menu links.
onderaan zie je ook hoeveel muziek/film/anders/leeg is

Afbeelding
Er komt ook een regeltje extra in het menu links (rode pijl) met de naam van je Ipod en een draaiend dingetje als hij aan het synchroniseren is.

Afbeelding

Klik Bewerken - Voorkeuren en kies een map waar al je muziek in staat. Vink aan ( of niet, maar ik vind het erg handig, vooral als je veel muziek hebt) dat iTunes de mappen en bestanden zelf moet ordenen.

Afbeelding
En dat ziet er dan ongeveer zo uit.

Afbeelding
Even weer terug naar je iPod instellingen, hier kan je zeggen dat hij alle muziek vanuit de iTunes bibliotheek op je iPod moet zetten ( of alleen aangevinkte als het er niet op past).

Afbeelding
Zelfde voor podcasts, foto's , adresboek/agenda van Outlook.

En nog een heel erg handig klein programmatje waarmee je alle "uitroeptekentjes" (= dead tracks, die je verplaatst of verwijderd hebt) in één keer weghaalt.
Quickscripts programma downloaden
Openen terwijl iTunes ook aan is, en op een knopje rammen, even wachten, klaar.
Afbeelding
Maakt ook leuke smart-playlists voor je aan. (weet even niet meer waar ik die vandaan heb voor de credits..)

Succes!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 22:18

Afbeelding
Oh, nog wat vergeten.
Als je muziek aan je bibliotheek wilt toevoegen, er heen slepen en pas loslaten als Bibliotheek blauw is ( en als hij dan nog niets doet dit herhalen tot hij ze toevoegt...gaat niet altijd meteen goed)

Danielle14

Berichten: 1334
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Centraal topic "Ipod en Itunes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 22:27

Ik voel me heel erg dom, bij die 2e foto kan ik niet komen Bloos Klik je dan bij apparaten op jou ipod ofzo? Of hoe doe je dat?