Boekje maken met word

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nijntjepluis
Berichten: 311
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: kampen

Boekje maken met word

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 21:35

Hoe krijg ik een boekje, uitnodiging met word, waarop een plaatje op de voorkant staat en de tekst binnenin.

Anne_GTI

Berichten: 18202
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Boekje maken met word

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:40

Hihihi, ik doe dat heel simpel; Gewoon maken als normaal document met lettergrootte 16. Dan op de server zetten van de drukker en een paar uur later kan ik het als een boekje in A5 formaat weer ophalen. Er zal ongetwijfeld een andere manier zijn, maar dit werkt prima. Clown

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Boekje maken met word

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:21

Kan je printer dubbelzijdig printen? Anders wordt het volgens mij moeilijk.

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Boekje maken met word

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:56

Voor school moest ik eens een folder maken en ik deed het zo:

Bestand - pagina instelling - liggend
Opmaak - kolommen - twee kolommen

Dan zie je bovenin een stukje grijs, dat is precies het midden. Nu een beetje klooien met de tab enzo, uitprinten. Dan maak je precies hetzelfde de voorkant en achterkant en doe je de geprinte binnenkant opnieuw in de printer.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Boekje maken met word

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:06

In kolommen werken en dan zelf vouwen!

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Boekje maken met word

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:43

Leute, wat doen jullie moeilijk! Haha!

Word heeft een speciale functie voor het maken van boekjes. Ik maak er al twee jaar gebruik van.

Het gaat als volgt: je gaat naar Bestand >> Pagina-instelling. Dan verander je de afdrukstand van Staand naar Liggend. Vervolgens klik je in het keuzevakje van Meerdere pagina's 'Katern' aan. Mijn ervaring is dat je ook het aantal pagina's moet invullen, wil het dubbelzijdig printen goed gaan.

Dus stel, je hebt een boekje van 12 pagina's, dan moet je die aanklikken. Je aantal pagina's moet dus ook altijd op een getal uit de tafel van 4 komen, anders krijg je lege pagina's.

Ik weet niet welk paginaformaat je gebruikt, maar het is ook wel handig om daar even naar te kijken. Soms staat Word nl. op het paginaformaat 'Letter'. En als je dan bestanden uitdraait op A4, dan kloppen de marges niet meer.

Je maakt je bestandje... plaatje op de voorkant, tekst op de volgende pagina's... is je bestand klaar, desgewenst opslaan en dan op afdrukken klikken.
Let op: klik niet op het printericoontje in Word zelf, maar ga via Bestand >> Afdrukken naar het scherm van de printer. Daar klik je op 'Eigenschappen' en zoek je 'Dubbelzijdig afdrukken' (aanvinken of iets dergelijks). Dit is niet bij iedere printer hetzelfde, dus ik kan het wel uitleggen aan de hand van mijn eigen printer, maar dat gaat niet werken.

Vaak is het bij dubbelzijdig printen zo dat je een melding krijgt dat je het papier moet omdraaien en dan weer in de printer moet leggen. Bij mijn printer moet ik alle afgedrukte pagina's gewoon laten liggen tot hij op het punt is gekomen dat de andere kant geprint moet worden en dan dat stapeltje weer in de printer schuiven. Het is dus even een kwestie van uitproberen hoe 't met je eigen printer werkt.

Hopelijk is het wat duidelijk zo. Succes! Lachen