Norton Antivirus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Norton Antivirus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 09:48

Ik vroeg me af wie deze virusscanner nog meer heeft.

Ik heb deze 3 jaar geleden gekocht omdat ik em erg makkelijk vond en hij automatische liveupdates deed en dus altijd bij bleef qua virussen. Maar dit 'abbonement' is maar een jaar geldig. Nu vorig jaar heb ik mijn pc geformatteerd en de virusscanner opnieuw geïnstalleerd. Ik vond het nogal belachelijk om een virusscanner te kopen, goedkoop is het al niet en dan heb je er maar een jaar profijt van, want voor een nieuw abbo (verlenging van een jaar) moet je weer 30€ betalen. Nu is het natuurlijk niet zo dat ik geen 30€ over heb om mijn pc virus vrij te houden, maar ik vind het eigenlijk wel belachelijk aangezien er ook virsuscanners zijn die je koopt en die gewoon gratis blijven updaten.

Dus ja, ik heb nu de keuze om mijn pc wéér te formatteren, waar ik wel even mee bezig ben aangezien ik dan alles moet opslaan en er staat nogal veel op. Óf ik kan verlengen. Óf ik kan voor een nieuwe virusscanner gaan, maar ja ik wil wel een makkelijk dat vond ik net zo mooi aan Norton...

Dom dillema op een zondag voormiddag... Vork

Babbelkous

Re: Norton Antivirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:38

wij hebben Norton, en hebben vorige keer ook getwijfeld, want hij gaf iets aan van een virus, en een extra scan die we konden laten doen, kostte ook iets van een 30€, en we twijfelden, sluiten pc af, en kregen hem niet meer opgestart,...te laat dus. PC kan gered worden, maar kost 250€ (wel klein verschilletje, met die 30€) en dat vinden we nogal nutteloos, hij was al een paar jaartjes ouder... dusja, volgende keer twijfelen we niet meer Knipoog vindt die 30€ abo. kosten nog goed meevallen, voor een pc een jaar virusvrij te houden... ik zou het doen Knipoog (en wij zijn eigenlijk wel best tevreden over Norton) Lachen

idd, wa een dilemma op een zondagochtend Sigaar

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:12

Waarom gebruik je Avast niet? Dat is een gratis, en zeer goede virusscanner ?
www.avast.com

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:17

Ik heb ook onlangs mijn verouderde Norton 'geupdate'. Of beter: ik heb de software proberen te downloaden en heb mijn licentiecodes per e-mail ontvangen. Uiteraard na betaling via creditcard.

Nou, mislukt dus he!
Het nieuwe wil niet over het oude heen.
Het oude laat zich niet verwijderen omdat sommige componenten klaarblijkelijk ergens voor gebruikt worden.
Ik heb nu een paar lelijke foutmeldingen op mijn pc en het oude Norton is permanent uitgeschakeld.

Doe ik nooit, maar dan ook nooit weer, software tegen betaling downloaden via internet.

Mijn hele pc gaat dus binnenkort naar zo'n bedrijf met handige jongens, zien of zij het kunnen oplossen.

Van Norton hoef je niets te verwachten. Die zijn niet bereikbaar en per e-mail krijg je alleen maar automatische replies met verwijzing naar een help-site.

Boos! Nooit weer.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 11:50

Dat is mooi. Bloos!
Dan valt die optie voor mij al af.

Had er nog nooit van gehoord Natalie, downloaden kan vast geen kwaad. Haha!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:14

heb ook wel eens gehoord dat je eerst norton er weer helemaal af moet gooien alvorens het nieuwe erop te kunnen zetten. En ja, dat duurt wel even, maar achteraf heb je er wel plezier van...
maar ja Lachen Norton is eigenlijk de enige virsusscan die bij ons gewerkt heeft Knipoog dus kan niet echt vergelijken, weet niet meer wat onze vorige was, maar die vond ik ni zo goed...want virussen veranderen dagelijks, en er komen er ook nieuwe bij, dus ja, een virsusscan moet ook dagelijks veranderen... Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 13:27

Ja dat wou ik eerst proberen opnieuw installeren. Maar hij zegt dat ie het niet kan verwijderen...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:30

Sylleke schreef:
Ja dat wou ik eerst proberen opnieuw installeren. Maar hij zegt dat ie het niet kan verwijderen...

Die foutmelding krijg ik ook steeds...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:30

Als je hem ook in je taakbalk uitzet, moet hij het toch kunnen verwijderen via het configuratie scherm.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 14:04

Aha, daar had ik nog niet aan gedacht.
Typisch Syl. Nagelbijten / Gniffelen Haha! Haha!

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:25

Norton is te verwijderen via een speciale tool die Symantec ergens op hun website heeft staan.
Ik gebruik zelf geen Norton. Is me te duur, en te zwaar wat betreft geheugen verbruik. Ik gebruik liever McAfee, die is wat zuiniger met geheugen én houdt alles tegen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:33

Die heb ik ook gehad, maar daar snapte ik nix van.
Ik ben evrder wel tevreden van Norton, nooit problemen gehad met virussen ofzo.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 03:27

valt niks aan te snappen.. gewoon z'n werk laten doen na installatie.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:48

WAAROM opnieuw pc installeren?.

Norton lekker verwijderen van je pc. Pc zal een stuk sneller worden (Norton vreet een hoop van je pc).
Is gewoon een stuk software dus kan je normaal verwijderen.

Niet een andere erbij zetten vinden ze niet zo leuk (pcdan:D).

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:18

Norton verwijderen en dan? Beestjes die mijn pc komen opvreten. Vork
Ik kreeg hem er gisteren niet af, dan gaf hij een foutmelding. Maar ik ga het straks nog eens proberen en anders zit er dus niets anders op, en dan heb ik weer een frisse pc.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:09

Nou er zijn genoeg gratis virusscanner. Je kan bv hitman pro gebruiken daar zit alles in die draai je 1x in de week.

www.hitmanpro.nl

Asoft is idd ook een goede ne gratis.

Als je hem wil verwijderen moet je alle andere progjes uitzetten. Anders via hun site een tool downloaden waarmee je het kan verwijderen.

XoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:10

Als je Norton verwijderd. Is niet alles weg daarom die foutmdliingen enz. Ik heb het ook gehad. Verschrikkelijk. Als ik een ander virusding wou installeren ging dat daardoor ook niet. Ergens op de harde schijf staat een map die Symantec heet. Die moet je verwijderen en dan is het goed.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:14

ik heb ook hitman pro op de computer.die is gratis en via internet te downloaden,en het is een goede scanner.

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:22

Allereerst even reageren op hitmanpro, dit is GEEN anti-virus programma maar een programma wat diverse anti spyware programma's gebruikt. Ook is het zo dat hitmanpro regelmatig teveel van een pc verwijderd waardoor problemen ontstaan!!

Voor verwijderen van norton antivirus heb je inderdaad een speciale tool nodig. Anders blijf je problemen houden. Pas na gebruik van die tool is het mogelijk nieuwe versies te installeren.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 22:14

Ondertussen is mijn pc geformatteerd en kan ik er weer een jaar tegen met Norton. In die tijd ga ik wel een andere zoeken want dit is zo geen doen...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:30

huisman schreef:
Allereerst even reageren op hitmanpro, dit is GEEN anti-virus programma maar een programma wat diverse anti spyware programma's gebruikt. Ook is het zo dat hitmanpro regelmatig teveel van een pc verwijderd waardoor problemen ontstaan!!

Voor verwijderen van norton antivirus heb je inderdaad een speciale tool nodig. Anders blijf je problemen houden. Pas na gebruik van die tool is het mogelijk nieuwe versies te installeren.

Er worden bij Hitman pro 2 virusprogrammas geleverd dan kan je kiezen.

Zoals hierboven beschreven heb ik dus een hekel aan norton vreet je halve machine op en nog hardnekkige te verwijderen ook.

Alleen norton draaien op je pc is echt niet voldoende voor het beestjes vrijhouden ervan.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 12:32

Ik heb anders nog nooit problemen gehad en ben er verder wel tevreden van. Lachen (Buiten deze hele rompslomp)

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:28

"t is alleen zo jammer van HitmanPro, dat als je HitmanPro gewoon z'n gang laat gaan, je pc op den duur niet meer werkt, aangezien HitmanPro bepaalde systeembestanden van Windows aanziet voor Spyware en deze doodleuk verwijderd.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:06

Wij hebben norton ook.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:24

Ik heb vernieuwde moed en wil het nog eens een keer proberen...

Waar vind ik dat programmaatje waarmee ik Norton Antivirus nu eens geheel kan verwijderen?
Kan het op de Symantec-site niet vinden...