help heb paard verkocht en zijn paspoort is gestolen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tinkasboy

help heb paard verkocht en zijn paspoort is gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 18:50

MAANDAG VERKOCHT IK MIJN 3 JARIGE ZELFGEFOKTE RUIN, DE KOPER HAALT DEZE DONDERDAGMORGEND NETJES OP EN BETAALD MIJ DE SOM VAN 4000 EURO ZOALS AFGESPROKEN.
TOT DAAR ALLES GOED, HIJ BESLUIT VRIJDAG HET PAARD TE LATEN KEUREN EN BELT MIJ NA DE KEURING VRIJDAGAVOND OP MET DE VRAAG OF HIJ HET PAARD MAG TERUG BRENGEN WANT DAT ER EEN MEDISCH PROBLEEM IS, IK ZEG HEM DAT IK EERST MET DE VEEARTS WIL TELEFONEREN OVER HET PROBLEEM VAN DE RONTGEN ( HAKEN OP EEN GEWRICHT ) VOOR IK IETS BESLUIT. INDERDAAD NA HET GESPREK MET DEZE VEEARTS BEL IK DE KOPER OP EN ZEG DAT HIJ HET PAARD MAG TERUG BRENGEN. ENKELE UREN LATER STAAT DE VRACHTWAGEN MET HET PAARD, DE KOPER EN NOG 2 MANNEN BIJ MIJ OP HET ERF, ZE ZETTEN HET PAARD OP STAL EN IK BETAAL DE 4000 EURO TERUG WAAROP DE KOPER HET TELT EN ZEGT DAT IK HEM NOG 300 EURO SCHULDIG BEN VAN DE KEURING EN 150 EURO VAN HET TRANSPORT EN 12 EURO VAN DE DAG STALLING. IK WEIGER DIT TE BETALEN EN DE HEREN WORDEN WAT VERBAAL EN NEMEN HET PASPOORT VAN HET PAARD UIT MIJN HANDEN EN NEMEN HET MEE.
DE HEREN RIJDEN WEG EN ENKELE MINUTEN LATER BEL IK DE KOPER TERUG MET DE VRAAG WANNEER IK HET STAMBOEKBEWIJS TERUG KRIJG, DIE ANTWOORD MIJ DAT IK BEZORG KRIJG ALS DE DE KEURING EN ANDERE KOSTEN ZIJN TERUG BETAALD. WIE KAN MIJ HELPEN, WAT MOET IK DOEN.
IK KAN ONMOGELIJK MIJN PAARD NU NOG VERKOPEN.

Natasjaa

Re: help heb paard verkocht en zijn paspoort is gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:52

Als ik jou was zou ik aangifte doen van diefstal van je paspoort, meteen de politie bellen dus, dit kunnen ze niet maken, in feite hebben ze gewoon je paspoort gestolen toch?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:56

Heb je afspraken gemaakt over de eventuele kosten van een keurig etc? Zo niet politie bellen en aangifte doen van diefstal van het paspoort.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:49

zeker weten direct bellen voor een afspraak. Wie weet ist wel niet nodig om aangifte te doen en is een bemiddeling tussen de pliesie en die gasten wel genoeg. Als er geen afspraken gemaakt zijn over dekeuring dan ist dat hun pakkie an. En het geld voor de stalling en het vervoer is helemaal jouw zorg niet behalve als het afgesproken is.. Ja hoor gewoon bellen!! Wie denken ze wel niet dat ze zijn. Ow wat kan ik mij daar kwaad om maken zeg!!

tinkasboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 21:03

Natasjaa schreef:
Als ik jou was zou ik aangifte doen van diefstal van je paspoort, meteen de politie bellen dus, dit kunnen ze niet maken, in feite hebben ze gewoon je paspoort gestolen toch?

HEB DAARNET AANGIFTE VAN DIEFSTAL VAN HET PASPOORT GEDAAN BIJ DE POLITIE EN NU MAAR WACHTEN. MAAR VOLGENS MIJ HOORT DIT PASPOORT BIJ HET PAARD TE ZIJN, EN HEB NET GEZIEN DAT IN HET PASPOORT OOK STAAT DAT HET EIGENDOM BLIJFT VAN HET STAMBOEK IN DIT GEVAL VAN HET BWP ( BELGISCH WARMBLOED PAARD )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:02

Mocht je het paspoort niet terug kunnen krijgen, kun je een duplicaat aanvragen bij het BWP. Dan is je paard in elk geval niet 'papierloos'. Misschien dat je via je verzekering met de politieaangifte de kosten terug kunt krijgen?
Het paspoort is geen eigendomsbewijs dus laat ze maar doen dan.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:56