bewegende avatars vertragen pc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

bewegende avatars vertragen pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 04:51

ik kan er geen vinger op leggen hoor, dus ik weet niet precies om welke avatar het gaat, maar er zijn erbij die mijn pc erg vertragen ( en nee ik heb geen trage pc oid)

ik heb er dus niet altijd last van, maar ik moet zeggen dat de laatste tijd de bewegende ava's meer zijn geworden en ik het ook meer merk, ik heb dus geen trage pc, geen trage verbinding of wat dan ook, zou me voor kunnen stellen dat bokkers met een "nog" tragere verbinding" er ook "last"
van hebben

zo niet? dat ben ik een zeikerd hoor.. maar ik erger me er dus wel aan..... waarom gewoon geen bewegende ava's als regel?

_Dunja_

Re: bewegende avatars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:40

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:46

Omdat het hier over het weergeven van avatars gaat en niet over het plaatsen, laat ik het open.

Ik heb de titel even aangepast, en het topic verplaatst naar TV

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:47

volgens mij zit er dan iets mis in de instellingen, maar waar precies weet ik niet
*daar heb je wat aan

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:06

Om de bewegende avatars stil te leggen kun je gewoon op de ESC knop drukken ( wel nadat de pagina helemaal is geladen)
Misschien dat het dan helpt.

juno1

Re: bewegende avatars vertragen pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:57

Het vertraagd altijd een pagina bij het laden, zeker als er veel bewegende avatars op één pagina staan.
Dan heeft het ermee te maken waar ze ergens op een server staan 'sommige laden om die reden al traag '
Zelfde als sommige afbeeldingen die te groot en te zwaar zijn er worden geladen van de uploadservice.
Men neemt ook niet meer de moeite om een afbeelding eerst te verkleinen en dan te uploaden.
Zelf ik heb daar last van met mijn snelle computer die met alleen Bokt vaak problemen ondervind, de andere tabbladen met andere fora's of nieuwssite's laten supersnel.
Daar zie je dan ook het verschil en weet je dat het niet aan je computer of verbinding ligt maar het bij Bokt moet zoeken.

Dat is ook de reden dat op veel fora de toeters en bellen zijn uitgeschakeld, de onderschriften zijn beperkt en de afbeeldingen aan een bepaald formaat moeten voldoen.
Op die manier maak je het voor iedereen leuk, ook mensen die nog steeds met inbellen/isdn inloggen.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:52

Ik denk dat je het soms merkt, omdat veel avatars al in je tijdelijke bestanden staat.
Dat laden duurt dus lang omdat ze dan opgeslagen worden in je tijdelijke bestanden, zodat ze volgende keer wel sneller laden.
Maarja aangezien er elke dag weer nieuwe avatars bijkomen
Ik maak zelf avatars in het avatar topic nou daar is ie soms ook gigantisch traag..daar zijn ook zoveel!

Maarten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:45

Hier hetzelfde probleem

Wat kan er nou concreet aan gedaan worden om het probleem op te lossen? Ligt het aan mijn pc of gewoon aan bokt met z'n bewegende avatars?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:54

Er kan concreet wat aan gedaan worden als mensen stoppen met het maken van afzichtelijk grote avatars. En rakkertje13, jij bent daar één van. Je avatar is 360 k, dat is echt belachelijk groot. De oude maximumgrootte was 25 k.

Als gebruiker kan je bewegende animaties uit zetten of avatars in het geheel uit te zetten. Het eerste kan in je browserinstellingen, het tweede via het user control panel.

Ik zal Bart eens vragen wat hij van plan is met avatars, zeker als er meerdere mensen met halve megabytes aan avatars rondlopen is het misschien handig om weer een keer een cap op grootte te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:54

Ik heb er gelukkig geen last van.
Net even een paar pagina's in het avatartopic bekeken, maar die staan er net zo snel als een 'gewone' pagina. En dat met een normale ADSL-verbinding.
Wel is mijn browser anders ingesteld dan standaard, misschien dat het daaraan ligt?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:55

Welke browser gebruik je Marreke? Kan me herinneren dat FF een stuk minder last heeft van grote bestanden tijdens het laden van pagina's dan IE.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:01

Normaal gebruik ik Avant, maar die is hier en daar erg aangepast.
Ik zal ook eens met IE en FF proberen, om te zien hoeveel verschil er is.

Ik zal met elke browser dezelfde pagina's openen en de loadtime noteren.

*edit*

Volgende pagina's bekeken: forumindex, pagina 61 van het avatar-topic en pagina 1 van een topic over Olijfje op HAW

Avant (aangepast): 0.50 0.87 en 0.72
IE (aangepast): 1.03 1.63 en 0.68
IE (standaard): 1.04 2.01 en 0.89
FF (standaard): 0.66 4.86 en 3.02

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:06

Ik gebruik FF en heb nergens last van, moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat ava's maar een bepaalde grootte mochten hebben Nou is die van mij wel miniscuul 1.1 kb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:53

Cayenne, kun jij ook even de pagina's testen die ik gedaan heb?
Ik neem aan dat jij je FF geoptimaliseerd hebt, omdat ik de resultaten van mijn standaard FF echt diep triest vind...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 04:40

en? ellende? heb je het al gevraagd?

ik begrijp iig dat er dus ernsig grote ava's zijn en dat dat dus nu mag..

en verder of er nu getest word in IE, FF standaard of niet...... ik geef aan dat ik er last van heb....als een ander dat niet heeft prima, en als ik de enige ben ook prima....

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:03

dat mag niet, maar wordt helaas op dit moment niet afgedwongen

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:47

Yup, ik heb het gevraagd.

In het kort: het is even lastig om het technisch aan te passen. Bart heeft het op z'n 2do list gezet en in de tussentijd zullen we aan degene met enorm grote avatars vragen of ze die willen aanpassen. Het oude maximum van 25 kb vergroten we naar 60kb. Als avatars veel groter zijn dan dat mag je er ook over temmen, dan zorgen wij dat het aangepast wordt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:49

Marreke schreef:
Cayenne, kun jij ook even de pagina's testen die ik gedaan heb?
Ik neem aan dat jij je FF geoptimaliseerd hebt, omdat ik de resultaten van mijn standaard FF echt diep triest vind...

Beetje late reactie, maar ik zie het nu pas, ik ga even proberen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:50

met FF heb ik 2.33 en 1.15