Schutting

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WithinYuuri

Schutting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 20:04

Wij zijn 2 maanden geleden verhuisd naar ons eerste koophuis, een middenwoning. Ontzettend blij mee, alleen zijn onze buren aan 1 kant nogal luid en hebben ze met het mooie weer ook een tv buiten gezet. Opzich staat de tv meestal niet harder dan spreekvolume, maar toch stoor ik me eraan in onze tuin.

Nu staat er momenteel tussen ons en die buren een schutting die niet hermetisch dicht is zegmaar. Hij staat ook nogal scheef dus hij moet vervangen worden. Dat willen die buren gelukkig ook, dus dat gaat deze zomer gebeuren. Maar nu dacht ik dus, wellicht dat we het geluidsniveau van de buren meteen wat kunnen dempen als we de juiste schutting kiezen. Helpt het met geluid als we een schutting plaatsen die wel helemaal dicht is? Is het nog gunstig om hout te doen of bakstenen? Ik zag online ook schuttingen als een kokowall, hebben mensen hier (goede) ervaringen mee in het dempen van burengeluiden? Of nog andere ideeën?

Onze huidige schutting is ook 1,8 m en dat willen we graag verhogen naar 2 m. Ik weet niet hoeveel dat uitmaakt, maar alle beetjes helpen. We zouden natuurlijk ook met onze buren erover kunnen praten, maar omdat we er nog maar net wonen wil ik liever niet meteen de zeurbuur worden. Ook moeten we samen met deze buren nog een schutting gaan laten plaatsen. Als een ander soort schutting dus daadwerkelijk verschil kan maken wil ik dat graag eerst proberen :)

WithinYuuri

Re: Schutting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 15:38

Niemand tips/ervaringen?

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:44

heb je al eens gezocht op "geluidswerende schutting"
er is daarin een hoop ontwikkeling de laatste tijd.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:12

Ik volg even. We willen een schutting plaatsen en ook wat het geluid van de straat (auto's) wat dempt.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 16:29

duikpaardje schreef:
heb je al eens gezocht op "geluidswerende schutting"
er is daarin een hoop ontwikkeling de laatste tijd.

Daar heb ik inderdaad op gezocht, maar ik kan niet goed vinden hoeveel dat daadwerkelijk helpt tov een gewone schutting. Daarom dacht ik, misschien hebben bokkers wel zo'n schutting en daar ervaring mee :) Ook lijkt het vaak meer om geluid van een weg te gaan, wat logisch is aangezien dat een constant geluid is, maar niet wat wij nodig hebben (we horen geen weg).

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:37

Ik heb weinig tips voor een schutting maar bij ons scheelt een overkapping heel erg in het geluid van onze buren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:39

Wij hebben net zo'n buren gehad.
Nooit te hard om de politie te bellen. Wel altijd net te hard dat het storend is.
Ook tv buiten elke dag visite tot een uur of 1. Die dan weer over de tv of radio heen praten.

Als we zelf buiten waren vond ik het nog wel het minst storende.
Maar om half 11 wilde wij slapen, bij ons ging de wekker vroeg.
En helaas werkt daar een schutting niet voor.

Onze schutting was dicht, met van die planken die wel op en neer springen zeg maar, maar je kon er niet doorheen kijken.
Ik kan me voorstellen dat een muur beter is...maar of dat voldoende is? Ik heb mijn twijfels.
Maar als er dan wat nieuws moet komen zou ik daar wel voor gaan.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:06

DuoPenotti schreef:
Wij hebben net zo'n buren gehad.
Nooit te hard om de politie te bellen. Wel altijd net te hard dat het storend is.
Ook tv buiten elke dag visite tot een uur of 1. Die dan weer over de tv of radio heen praten.

Als we zelf buiten waren vond ik het nog wel het minst storende.
Maar om half 11 wilde wij slapen, bij ons ging de wekker vroeg.
En helaas werkt daar een schutting niet voor.

Onze schutting was dicht, met van die planken die wel op en neer springen zeg maar, maar je kon er niet doorheen kijken.
Ik kan me voorstellen dat een muur beter is...maar of dat voldoende is? Ik heb mijn twijfels.
Maar als er dan wat nieuws moet komen zou ik daar wel voor gaan.

Wij hebben bakstenen muren, maar daar komt het geluid ook overheen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:55

De hoge drukspuit! Om je schutting schoon te spuiten natuurlijk :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:57

Je wilt dus eigenlijk een geluidswal? :D

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 18:41

Hahaha nee we snappen heus dat we niet al het geluid kunnen blokken of een geluidswal kunnen aanleggen :P Ik vroeg me alleen af, is er een merkbaar verschil tussen bijvoorbeeld hout en baksteen of hout en een kokowall of nog iets anders. Voordat we ergens in investeren wat uiteindelijk geen effect heeft

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:54

Als je geduld hebt dan is het meest geluidwerend een stenen muur met aan beide zijden een dikke laag klimop. Maar dat vergt echt wel wat pingping en een paar jaar om dicht genoeg te groeien.

Goede 2e is een dikke stevige kokoswal en dan ook met aan beide kanten klimop.

Alles van hout moet al volledig dicht getimmerd worden om geluid tegen te houden. Bij ons zit er 1 irritante kier tussen paal en hout waar we net een cm tekort kwamen aan (lidl) schuimmatjes. Zelfs met nu daar klimop tegen horen (en ruiken) we precies daar de buren.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:34

Planten absorberen nog het beste geluid. Klimop is al genoemd, maar een dikke heg naast een muur plaatsen kan ook.

Wat ook helpt, is zorgen voor geluid aan jullie kant. Een waterornament met kabbelend water bijvoorbeeld helpt enorm tegen niet te al te luide burengeluiden.