Citroën C1 navigatie struggle

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9438
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:27

Herfstblad schreef:
xPabloBokt schreef:
Is dit een origineel systeem of aftermarket en later ingebouwd?


Ik heb z'n vermoeden het laatste.

Maar Internet werkt!! *\o/*
Ik moest een hotspot verbinding creëren.

Als ik op het icoontje van de navigatie klik gaat hij gelijk naar Google maps. Klopt dat wel? Moet de auto niet eigen navigatie hebben?

We hebben het over een Citroën van 2012 trouwens.

Maar hoe komt het trouwens dat ik mijn telefoonnummers niet in mijn adres boek heb en als ik zelf bel via de auto wel mijn naam in het scherm komt bij de andere?


Deze auto heeft geen eigen navigatie, dus nee :)

Waarschijnlijk is dit echt een niveau Ali Express systeem, dus via je auto ga je niets kunnen regelen en via de garage ook niet.

Ik kan je aanraden Waze te installeren. Vind ik persoonlijk veel fijner werken dan Google Maps.

Wbt. je contacten kunnen zien kan het zijn dat je daarvoor ergens toestemming moet geven.

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:29

Nou, de garage verkoopt de auto met dit systeem toch? Dan hadden ze moeten melden dat het niet werkt, want je betaalt wel voor auto met dit scherm en navigatie. Het is anders als je het zelf installeert, maar hier heeft ts de auto gekocht waar het al in zat.

xPabloBokt

Berichten: 9438
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:34

Ik denk dat "niet werkt" een groot woord is, ik denk dat het gewoon even wat puzzel- en uitzoekwerk vergt :)

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:55

Ik denk echt dat ik de CarPlay eruit ga laten halen. |(
Ik word knettergek van dat ding! Nadat ik dit topic had gepost, had ik wat knopjes ingedrukt. Bluetooth tetering ingeschakeld. Hij deed het ineens. Ik moest dan elke keer bij opstarten auto klikken op koppelen scherm. Dan kon ik via google maps navigeren, muziek luisteren via Spotify, ik kreeg appjes binnen (wat ik eigenlijk onnodig vindt.)

Maar ineens 2 dagen geleden hij connect niet meer. Heb echt uren knopjes lopen indrukken. Alles aan internet, wifi. Maar hij doet niks. Hij geeft wel aan dat hij verbonden is voor Spotify. Maar muziek doet het niet. Internet heel zwak. Ik weet echt niet wat er mis is. Ook reageert het touchscreen niet altijd.

Maandag gaat hij naar de garage voor andere dingen. Ik zal het daar aangeven en anders halen ze hem er maar uit. Ik vind het super leuk dit soort dingen. Maar het moet wel werken.

Iemand een idee? Ik las wel een bericht van dec 2023 dat binnenkort CarPlay bij de oudere telefoons niet meer werkt. Ik heb een Oppo Rene. Geen idee of dat een oudere telefoons is.

xPabloBokt

Berichten: 9438
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:58

Oppo Reno is ook Android, dus dan heb je het niet over CarPlay maar Android Auto.

Er zijn schermpjes die hetzelfde idee hebben van prima kwaliteit/andere merken, ik zou je aanraden om daar naar te zoeken. Ik kan het niet zo goed zien op de foto maar zit dit scherm ook echt erin gemonteerd? Want dan zat daar oorspronkelijk de originele radio en dan kun je er niet niets in terug laten stoppen. Dus dan zou ik of een beter schermpje zoeken of bij een sloop zoeken naar een originele radio.

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:04

xPabloBokt schreef:
Oppo Reno is ook Android, dus dan heb je het niet over CarPlay maar Android Auto.

Er zijn schermpjes die hetzelfde idee hebben van prima kwaliteit/andere merken, ik zou je aanraden om daar naar te zoeken. Ik kan het niet zo goed zien op de foto maar zit dit scherm ook echt erin gemonteerd? Want dan zat daar oorspronkelijk de originele radio en dan kun je er niet niets in terug laten stoppen. Dus dan zou ik of een beter schermpje zoeken of bij een sloop zoeken naar een originele radio.


Ja inderdaad Android auto.

Oei dan moet dat wel op korte termijn. Ik ga donderdag naar Luxemburg met de auto. Dan hoop ik wel dat ik normaal radio heb. Want dat werkt zelfs niet. Het scherm zit er echt in gemonteerd inderdaad. Ik kan hem er zelf niet uithalen.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:08

Daar zat inderdaad, deels, de radio en cd-speler van dit autootje. Dus als je iets van muziek wilt, dan zul je wel iets terug moeten plaatsen. Sowieso moet er iets teruggeplaatst worden want er mist een heel stuk van het dashboard anders. Voorheen zaten hier de radio en een vakje.

Persoonlijk zou ik gewoon een telefoonhouder installeren. Het meerendeel van dit soort systemen zijn toch Chinese meuk. Het autootje is simpelweg niet gemaakt voor navigatie en CarPlay, dus alles wat er voor is gemaakt is third party spul wat daarnaast ook niet heel best ondersteund gaat zijn (oud model auto).

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:11

maaikemuis schreef:
Daar zat inderdaad, deels, de radio en cd-speler van dit autootje. Dus als je iets van muziek wilt, dan zul je wel iets terug moeten plaatsen. Sowieso moet er iets teruggeplaatst worden want er mist een heel stuk van het dashboard anders. Voorheen zaten hier de radio en een vakje.

Persoonlijk zou ik gewoon een telefoonhouder installeren. Het meerendeel van dit soort systemen zijn toch Chinese meuk. Het autootje is simpelweg niet gemaakt voor navigatie en CarPlay, dus alles wat er voor is gemaakt is third party spul wat daarnaast ook niet heel best ondersteund gaat zijn (oud model auto).


Ik vind navigatie en muziek (liefst met Spotify) het belangrijkste.

xPabloBokt

Berichten: 9438
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:13

Dan zou ik idd gewoon kijken voor een tweedehands originele autoradio bij een sloop o.i.d. (je garage weet daar vast wel raad mee) en gewoon een goede telefoonhouder nemen, met oplaadkabel en stekker voor in de 12V aansluiting (de sigaretten aansteker). Dan kun je op je telefoon navigeren en muziek kun je dan pakken via de AUX aansluiting. Voor zo ver ik weet zit die namelijk in de originele autoradio van een C1.

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:15

xPabloBokt schreef:
Dan zou ik idd gewoon kijken voor een tweedehands originele autoradio bij een sloop o.i.d. (je garage weet daar vast wel raad mee) en gewoon een goede telefoonhouder nemen, met oplaadkabel en stekker voor in de 12V aansluiting (de sigaretten aansteker). Dan kun je op je telefoon navigeren en muziek kun je dan pakken via de AUX aansluiting. Voor zo ver ik weet zit die namelijk in de originele autoradio van een C1.


Maar ik vind het zo gek tot 2 dagen geleden deed hij het perfect. Ik hoop dat dit gefixt kan worden voor donderdag anders wordt het wel een hele saaie rit haha.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:17

Yup, dat zou ik ook doen. Kijken of er op de sloop een c1, aygo of 107 staat en daar het radiogedeelte van pakken (misschien kunnen ze het gelijk installeren. En dan een telefoonhouder voor je telefoon met navigatie en Spotify en dat dan via een kabel via de aux afspelen.

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:18

maaikemuis schreef:
Yup, dat zou ik ook doen. Kijken of er op de sloop een c1, aygo of 107 staat en daar het radiogedeelte van pakken (misschien kunnen ze het gelijk installeren. En dan een telefoonhouder voor je telefoon met navigatie en Spotify en dat dan via een kabel via de aux afspelen.


Hele stomme vraag. Kan ik dan gewoon naar een sloop toe gaan?

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:21

Dit is geen origineel beeldscherm voor in de c1. Die van mij zag er anders uit.

Je kan op https://www.onderdelenlijn.nl/
Kijken voor onderdelen van autoslopers. :)

xPabloBokt

Berichten: 9438
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:27

Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op Vandaag, 18:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:30

Klopt ik had hem ook al opgezocht. Maar mijn scherm is vele maten groter. Ik denk dat ze dat bij de garage beter op kunnen lossen.

xPabloBokt

Berichten: 9438
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:31

Herfstblad schreef:
Klopt ik had hem ook al opgezocht. Maar mijn scherm is vele maten groter. Ik denk dat ze dat bij de garage beter op kunnen lossen.


Als ik zo kijk naar je foto dan denk ik dat de een gedeelte van het dashboard ook vervangen moet worden om de oorspronkelijke radio terug te kunnen plaatsen. Dan heb je dit nodig:

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /19937634/

Dit is in principe niet heel erg moeilijk als je er handig in bent, dus ik verwacht dat je garage dit wel voor je op kan lossen.

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:38

Afbeelding

Dit geeft hij op mijn telefoon steeds aan.