Ervaring gezocht met sun eclipse

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 19:15

Hoii!

Ik zag laatst op Facebook een reclame voorbij komen voor sun eclipse.
Dit zijn panelen die je voor of achter je raam kan vastmaken met zuignappen en dit zou dan zonlicht tegenhouden.

Ik heb hier intresse in maar ben voor nu voornamelijk opzoek naar ervaringen. In mijn geval zouden de panelen aan de buitenkant komen, zodat de meeste winst eruit haal.
Mijn slaapkamer is op het zuiden en heeft echt bijna de hele middag/avond zon erop staan.

Heeft iemand van bokt hier ervaring mee of was hier misschien ook voor aan het kijken?

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:16

Yes, ik heb ze. Ook aan de buitenkant van de ramen op de verdieping. Vorig jaar de eerste hele zomer. Super blij mee! Wat wil je weten?

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 19:19

Emj_23 schreef:
Yes, ik heb ze. Ook aan de buitenkant van de ramen op de verdieping. Vorig jaar de eerste hele zomer. Super blij mee! Wat wil je weten?


Hoe zijn ze weer technisch de zuignappen enzo? Niet dat ze na eerste bui eraf liggen en welke versie heb je? De optimale zonwering of die ene die toch nog iets doorlaat

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:29

Die zuignappen doen het prima. Ik van de 36 nappen er 2 een keer extra vast moeten zetten in het hele seizoen. Maar de rest blijft dan rustig hangen en er zijn best wat zomerstormen overheen gegaan. Ik heb de maximaal sunblock in de concrete kleur. Denk dat ik ze dit jaar ook voor mij zolderraam ga bestellen. Maakte op de verdieping echt gigantisch verschil, heb afgelopen jaar de mobiele airco niet aangehad. Dit jaar gaan ze medio mei weer op t raam denk ik zo.

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 19:34

Emj_23 schreef:
Die zuignappen doen het prima. Ik van de 36 nappen er 2 een keer extra vast moeten zetten in het hele seizoen. Maar de rest blijft dan rustig hangen en er zijn best wat zomerstormen overheen gegaan. Ik heb de maximaal sunblock in de concrete kleur. Denk dat ik ze dit jaar ook voor mij zolderraam ga bestellen. Maakte op de verdieping echt gigantisch verschil, heb afgelopen jaar de mobiele airco niet aangehad. Dit jaar gaan ze medio mei weer op t raam denk ik zo.


Super zeg! Heb je toevallig een foto wat je voor zicht nog hebt vanaf binnen? Ik wil ze misschien dit weekend gaan bestellen. Vind heel fijn dat jij al goede ervaring hebt!

Earth

Berichten: 7919
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:52

Ik volg ook even, interessant. Wij hebben ons slaapkamerraam op oost en het is daar altijd best heel warm. Dus dit liijkt me een interessante oplossing. Ik ben alleen benieuwd wat dit verschilt met hittefolie.

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:01

Ik volg ook ben ook benieuwd naar meerdere ervaringen. De ervaringen van Emj_23 klinken al wel positief.

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 20:09

Earth schreef:
Ik volg ook even, interessant. Wij hebben ons slaapkamerraam op oost en het is daar altijd best heel warm. Dus dit liijkt me een interessante oplossing. Ik ben alleen benieuwd wat dit verschilt met hittefolie.


Wat ik tot nu toe heb gevonden word met dat folie je raam heel erg warm/heet hierdoor dus kans dat je glas kapot springt. De sun eclipse zitten niet direct op je raam dus word het glas niet heel warm/heet.

Ik wilde eerste dat folie tot ik dat dus had gelezen, ik kan door die folie als het fout gaat mijn garantie verliezen op mijn raam.

MarloesHJ

Berichten: 2467
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:27

Wij hebben al een paar zomers Sun Eclipse schermen en dat is erg fijn, soms gaat er wel eens een zuignap los maar dat is echt maar af en toe en veel wind kunnen ze prima hebben en ze blijven dan ook goed zitten. Boven bij de slaapkamers heb ik de maximale blok, beneden niet want ik wil graag een beetje naar buiten kunnen kijken. Werkt heel fijn en maakt veel verschil uit in hoe warm het in huis wordt. Voorheen werd het echt wel 30+ graden binnen en dat is nu een stuk minder.

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 20:29

MarloesHJ schreef:
Wij hebben al een paar zomers Sun Eclipse schermen en dat is erg fijn, soms gaat er wel eens een zuignap los maar dat is echt maar af en toe en veel wind kunnen ze prima hebben en ze blijven dan ook goed zitten. Boven bij de slaapkamers heb ik de maximale blok, beneden niet want ik wil graag een beetje naar buiten kunnen kijken. Werkt heel fijn en maakt veel verschil uit in hoe warm het in huis wordt. Voorheen werd het echt wel 30+ graden binnen en dat is nu een stuk minder.


heb je helemaal geen uitzicht met de maximale blok of kan je toch nog wel iets naar buiten kijken?

marleen_88

Berichten: 14055
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:32

Wij hebben ze ook! Doen hun werk goed en de zuignappen zijn krachtig, zelfs hier met de harde wind aan zee.

Beneden hebben we in de erker met doorkijken, boven hebben we maximale blok.

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:36

Interessant dit , ik volg even mee

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 22:41

Ik heb ze ook, maar het scheelt bij mij eigenlijk niets. Ik vind het erg tegenvallen. Ik weet ook nog niet of ik ze dit jaar weer op de ramen ga bevestigen, want het scheelt wel veel licht.

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:01

Ik heb geen foto. Ik kan naar buiten kijken, dus of mijn auto er staat of er een vogel in de tuin zit. Je kan niet naar binnen kijken, super handig in mijn kleedkamer. De ramen worden trouwens echt niet warm. Het neemt wel heel veel licht weg, natuurlijk logisch, maar als je daar gevoelig voor bent iets om rekening mee te houden.
Wat raar dat het niet werkt voor jou Fitzroy, zit je misschien onder een plat dat? Dat de meeste warmte daarvandaan komt en niet door de zon op t raam?

MarloesHJ

Berichten: 2467
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 14:58

Valerie93 schreef:
MarloesHJ schreef:
Wij hebben al een paar zomers Sun Eclipse schermen en dat is erg fijn, soms gaat er wel eens een zuignap los maar dat is echt maar af en toe en veel wind kunnen ze prima hebben en ze blijven dan ook goed zitten. Boven bij de slaapkamers heb ik de maximale blok, beneden niet want ik wil graag een beetje naar buiten kunnen kijken. Werkt heel fijn en maakt veel verschil uit in hoe warm het in huis wordt. Voorheen werd het echt wel 30+ graden binnen en dat is nu een stuk minder.


heb je helemaal geen uitzicht met de maximale blok of kan je toch nog wel iets naar buiten kijken?


Ik kan wel buiten kijken maar er is duidelijk verschil met de maximale blok en niet. Boven zie je een stuk minder met de maximale blok en ‘s nachts buiten kijken is haast niet te doen. Maar naar binnen kijken kunnen ze bij beide niet, dat is wel fijn

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 16:26

Ik heb ze net besteld *\o/*

2 ramen, in totaal 82 euro kwijt valt mij reuze mee.
Ben gegaan voor buitenkant, maximale blok en dan de kleur wit(mijn kozijnen zijn ook wit).

Ben benieuwd wanneer ze binnen gaan komen. 5 april is verwachte datum.
Heb wel een plat dak(vol met zonnepanelen) op het huis maar alle kleine beetjes helpen.

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:43

Zijn er ook mensen die de screens aan de binnenkant van de ramen hebben?
Wonen in een appartement en om de screens aan de buitenkant te plaatsen is te hoog om dat zonder gevaar te kunnen doen. :)

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:04

N4N4 schreef:
Zijn er ook mensen die de screens aan de binnenkant van de ramen hebben?
Wonen in een appartement en om de screens aan de buitenkant te plaatsen is te hoog om dat zonder gevaar te kunnen doen. :)


Ja die heb ik! Ik ben er alleen maar onwijs tevreden mee. Kijk is het esthetisch mooi, valt te betwisten, maar ik ben bizar tevreden met de warmte die ze tegenhouden icm m’n raambekleding. Zou als ik ooit een eigen huis kan vinden, dit overal op willen plakken. M’n kamer blijft warm, maar zoveel koeler! :D

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:16

Dankjewel voor je reactie Justme_Lisaa :)