Fun-da deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:30

Oh daar trek ik zo in hoor. Prachtig.
Helemaal goed. Alleen de prijs niet. En de plaats eigenlijk ook niet.

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:45

Suzanne F. schreef:
Oh daar trek ik zo in hoor. Prachtig.
Helemaal goed. Alleen de prijs niet. En de plaats eigenlijk ook niet.

En de indeling is ook ruk.
Heb je zo'n kast van een huis, heb je nog steeds kamertjes van het formaat woningwetwoning en een hoop overtollige, zinloze ruimte waar alleen maar stofnesten gaan groeien en/of een hoop onzinnig schoonmaakwerk.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:54

Anomien schreef:
https://www.funda.nl/43424422
Keuzestress lastig?
Nou… voor velen niet te betalen…


En vervolgens in de tekst wel keuzestress 'onder welke overkapping je moet gaan zitten bij een dinertje'. Gruwel (zowel het huis als de tekst).
:D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 23:00

Idd die grind driehoeken die niet even groot zijn.. Daar zou ik naar blijven kijken _O-

CoonArt

Berichten: 23297
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:43


Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:47

CoonArt schreef:
En DAT voor onder de 200,000 euro! Nou ik had het wel geweten! :D
https://www.funda.nl/koop/dalfsen/huis- ... bergweg-1/


Dat is alleen de prijs van de opstallen hè? Erfpacht is 15.000 euro per jaar. En zo te lezen moet je verbouwen maar wel naar de zin van de landgoedeigenaar. Echt vrij ben je dus niet. De stal wordt ook door de landgoedeigenaar gesloopt staat er.

CoonArt

Berichten: 23297
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:49


CoonArt

Berichten: 23297
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:53

Suzanne F. schreef:
CoonArt schreef:
En DAT voor onder de 200,000 euro! Nou ik had het wel geweten! :D
https://www.funda.nl/koop/dalfsen/huis- ... bergweg-1/


Dat is alleen de prijs van de opstallen hè? Erfpacht is 15.000 euro per jaar. En zo te lezen moet je verbouwen maar wel naar de zin van de landgoedeigenaar. Echt vrij ben je dus niet. De stal wordt ook door de landgoedeigenaar gesloopt staat er.

Oh OK, was zo gecharmeerd door dat oude huis dat ik dat even niet had gelezen. Zonde dat die stal tegen de vlakkerik gaat.... :(

pillow
Berichten: 7823
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:58

CoonArt schreef:
Dat ziet er niet gezond uit met die verdachte vlekken op de muren en al die spinnenwebben in de schuur...
https://www.funda.nl/koop/abbenbroek/hu ... 1/#foto-12

Daar is gewoon in geen jaren opgeruimd en onderhoud gepleegd. Ws een oudere man alleen oid. Jammer dat er niet meer grond bij is.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:07

Anomien schreef:
https://www.funda.nl/43424422
Keuzestress lastig?
Nou… voor velen niet te betalen…


Dit huis ziet er van de buitenkant uit alsof iemand lekker de Sims heeft zitten spelen :')

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:11


prompter

Berichten: 11180
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:14

Maar je kan er toch zo in? Dat het je smaak niet is (systeemplafonds, bruine tegels :\ ) heeft toch niets met de staat van onderhoud te maken?

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:22

prompter schreef:
Maar je kan er toch zo in? Dat het je smaak niet is (systeemplafonds, bruine tegels : ) heeft toch niets met de staat van onderhoud te maken?


De prijs icm met het overdreven aangeven dat het zo goed onderhouden is had ik inderdaad wel verwacht dat het iets meer geupdate zou zijn naar deze tijd.

Hoeft niet super hip en je smaak te zijn natuurlijk, maar o.a. de bruine toiletten en bruine badkamertegels zijn echt wel oud.

Je moet in ieder geval het nog wel verbouwen om het naar deze tijd te maken. Ik denk dat als alle meubels eruit zijn je nog schrikt hoe verkleurd/oud alles is. Dit is tegenwoordig vrijwel niemand zn smaak en helemaal niet voor 7 ton. Er zit natuurlijk ook geen echte tuin met privacy bij en ligt aan een doorgaande weg.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 02-04-24 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:23

Wat een geld joh! Is die regio zo duur?

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:35

Swah schreef:
Wat een geld joh! Is die regio zo duur?


Deze gemeente en vooral dat dorp is heel erg duur.

Wonen ook veel oudere mensen in dat dorp, waardoor je heel veel kluswoningen hebt. Heel veel huizen in de dorpskern zijn hier ook al erg oud (1800).

Bij de meeste huizen zie je na verkoop een container in de voortuin :')

pillow
Berichten: 7823
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:49

mavantos schreef:
https://www.funda.nl/koop/maasland/huis ... gaarde-30/

Als ik de tekst lees zou ik toch verwachten dat het er iets beter uit zou zien _O- . Het is misschien goed onderhouden, maar een update kan het wel gebruiken :=

Dat huis is toch gewoon heel keurig onderhouden en netjes. Ik snap jou probleem niet, ieder huis wat je koopt moet je verven ed omdat het je smaak niet is. Ik vindt het prima zo, niet iedereen gaat mee met de laatste mode.
Het is wel duur maar dat zal daar wel gewoon zijn.

Ik begrijp ook niet waarom dit huis hier überhaupt geplaatst is. Er is niets aparts, vreemd of bijzonder aan. En paard gerelateerd is het ook niet. Dat is toch de bedoeling van dit topic.

Tink89
Berichten: 2944
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:59

pillow schreef:
mavantos schreef:
https://www.funda.nl/koop/maasland/huis ... gaarde-30/

Als ik de tekst lees zou ik toch verwachten dat het er iets beter uit zou zien _O- . Het is misschien goed onderhouden, maar een update kan het wel gebruiken :=

Dat huis is toch gewoon heel keurig onderhouden en netjes. Ik snap jou probleem niet, ieder huis wat je koopt moet je verven ed omdat het je smaak niet is. Ik vindt het prima zo, niet iedereen gaat mee met de laatste mode.
Het is wel duur maar dat zal daar wel gewoon zijn.

Ik begrijp ook niet waarom dit huis hier überhaupt geplaatst is. Er is niets aparts, vreemd of bijzonder aan. En paard gerelateerd is het ook niet. Dat is toch de bedoeling van dit topic.


Ben ik niet met je eens. Voor ruim 7 ton verwacht ik van een tweekapper ook wel echt iets anders. Ik heb met verbazing de advertentie zitten kijken... Maar ik ken het dorp dan ook niet.

Laten we hier vooral niet gaan lopen katten over andermans verbazing en gewoon blijven posten.

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:05

Ik snap wel dat de tekst goed onderhouden niet strookt met de foto’s.
Als je de foto’s van de zolder, badkamer (wasbak heeft best een laagje aanslag), trap en balkon bekijkt zie ik wel wat achterstallig onderhoud. Ik denk dat er weinig kopers zijn die dit huis willen zonder een verbouwbudget in te calculeren.

Maar goed, teksten van makelaars zijn toch altijd door een roze bril.

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:10

Misschien heb ik het niet goed verwoord. Het zal vast goed onderhouden zijn, maar het is echt wel gedateerd.

Een badkamer en keuken hebben geen eeuwig leven en deze zijn misschien nog wel functioneel, maar op papier gewoon afgeschreven na zoveel jaar.

Daarnaast is er een 'as is where is' clausule van toepassing bij deze woning. Dus alles is voor risico van koper.

DuoPenotti

Berichten: 29801
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:32

7 ton voor zoiets ouds? Das toch niet reëel?

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:37

En allerlei clausules over as is, asbest enz en grotendeels dubbelglas. Over dakisolatie wordt niet gesproken. Ja er zijn wat kozijnen vernieuwd en spouwmuren geïsoleerd. Is dat goed onderhouden? 7 ton is enorm veel geld en deze woning ga je gewoon strippen..

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:51

MarjanB schreef:
En allerlei clausules over as is, asbest enz en grotendeels dubbelglas. Over dakisolatie wordt niet gesproken. Ja er zijn wat kozijnen vernieuwd en spouwmuren geïsoleerd. Is dat goed onderhouden? 7 ton is enorm veel geld en deze woning ga je gewoon strippen..

Het is niet het probleem van de verkoper dat het niet jouw smaak is.

Er is hier en daar een aandachtpunt te zien maar in de basis lijkt het in goede staat van onderhoud.
Dikke kans dat er asbest onder de pannen zit als dakbeschot, maar zoals de koper van mijn ouderlijk huis ook zei: dat loopt daar niet weg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:30


Foaly

Berichten: 4897
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:34

Ik dacht 'huh dat is toch een normaal appartement' en toen klikte ik verder _O- Stuk om dat wiegje voor de kat in de slaapkamer _O-

Edit: en die badkamer, hoe dan _O-

XladyX

Berichten: 1351
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:43

En het broodje op de salontafel in een plastic zakje. Heerlijk. Kan me zo voorstellen dat een makelaarsbureau of fotograaf in dit geval denkt "opruimen/verkoopklaar maken svp.. ehm in dit geval laat maar, valt niet zo veel winst op te maken (of het wordt helemaal kaal)" }>