[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102150
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 17:30

Ja, dat is idd ook een optie...

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:41

prompter schreef:
Je kan ook karton op dat gras leggen en daar een laag compost op storten. Door het lichtgebrek gaat het gras dood.

Kweek, dood? Dat moet je het verbranden en dan nog.....

Je karton vergaat en het gras komt er gewoon doorheen. Het groene aan gras verstikt wel maar de wortels niet.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:43

Hier hetzelfde marlies. Ik schep het om met een schep en zeef dan met mijn handen al het onkruid eruit. Dus spitten, op mn knieën en weer opstaan. Drama werk.

Maar hulp is ook fijn!

prompter

Berichten: 11269
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:48

ikke schreef:
prompter schreef:
Je kan ook karton op dat gras leggen en daar een laag compost op storten. Door het lichtgebrek gaat het gras dood.

Kweek, dood? Dat moet je het verbranden en dan nog.....

Je karton vergaat en het gras komt er gewoon doorheen. Het groene aan gras verstikt wel maar de wortels niet.


Nee hoor, dat werkt echt. Je laag compost moet alleen wel een centimeter of 10 zijn.

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 18:23

tuinfrees huren

Suzanne F.

Berichten: 49420
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:03

Elke dag stukje omspitten. Gras eruit halen en in de groene kliko. Als je elke dag een stukje doet is het niet zo zwaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110823
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:26

Ik denk dat je met een tuinfrees inderdaad het snelste er doorheen komt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102150
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 09:23

Ik ga es Googlen...weet niet eens echt wat dat is. :=

Dit is de tuin van mijn overbuurman. Vind ik er erg leuk uitzien. Hij heeft dus meer tegels gelegd maar ook nog een stukje tuin over.
Afbeelding

Koper

Berichten: 30364
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 09:57

En ik vind dat dan weer vreselijk juist, zo'n tegelwoestijn :=

Maar je overbuurman moet er wonen, en jij moet met jouw tuin wonen. Ben benieuwd hoe je het gaat maken :)

prompter

Berichten: 11269
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:02

Ik vind al die tegels ook verschrikkelijk :D. Ben ook benieuwd hoe dat zich houdt bij een flinke stortbui, waar moet het water heen als het niet de grond in kan?

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:04

prompter schreef:
Ik vind al die tegels ook verschrikkelijk :D. Ben ook benieuwd hoe dat zich houdt bij een flinke stortbui, waar moet het water heen als het niet de grond in kan?

Over het straatje dat ervoor ligt. De huizen staan iets hoger dan het straatje dus ik hoop voor 'm dat ie zo slim geweest is om het vloertje iets af te laten lopen naar de straat.

Daarnaast kijken we op de foto naar het westen, dus de overbuurman heeft de tuin op het oosten. Dat is toch wat lastiger.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18036
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:50

Als iedereen dat doet, staat dus elke keer je hele straat blank met een fikse stortbui..... := Of je dat nou moet willen.

Maar weet jij al wat je er mee wilt dan? Want als je gras wilt, zou ik al dat werk dat je nu doet niet eens doen :n. Gewoon graszaad er bij in, grasmaaier kopen/lenen en beginnen met maaien (ik ben, ook vanwege mijn lijf, van de minst inspannende opties hè. Genoeg mensen die zeggen dat je ook voor gras dit zou moeten doen en als je een strak gazon wil, is dat ook zo, maar voor een grasveldje niet per se).

Koper

Berichten: 30364
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:03

En ik zou het nog steeds inzaaien met een bloemenmengsel. Weinig onderhoud en goed voor de vlinders en bijen enzo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102150
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 11:26

Jullie maken mij in de war. :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18036
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:29

Ik denk dat jij vooral jezelf in de war láát maken. Neem een beslissing, hou daarbij in het oog dat jouw lijf niet alles kan wat een gezond mens wel kan en voer dat dan uit (en ook daarin, op de manier die bij jou en jouw lijf past). Nu ben je van alles aan te doen zonder te weten waarom.

Alles kan, het is wat jij wilt en wat jij kan. Wij kunnen alleen ideeën aandragen.

Koper

Berichten: 30364
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:47

Mijn lijf kan ook bij lange na niet alles wat ik zou willen maar ik houd van planten. Vandaar dat ik een bloemenveld opperde. Je kunt het gewoon laten groeien en verwilderen, het ziet er vrolijk uit en je helpt er kleine diertjes mee. In het najaar een keer maaien en dan komt het het jaar erop weer op. Dat lijkt me minder onderhoud dan steeds aanslag van tegels krabben en de boel aanvegen. Maar ik heb aan vegen dan ook echt een grafhekel :Y) :')

Uiteindelijk heeft Lalidan gelijk: Marlies moet (mag) er wonen, het onderhoud is voor haar en het is ook aan haar welke uitstraling ze wil. Ze woont er ook pas een paar maanden. Ze hoeft niet nú die tuin in te richten. Het voorjaar is daar een logisch moment voor, maar het móét niet nu he. Het moment dat ze eruit is wat ze wil lijkt mij een beter moment :)

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:57

Koper schreef:
Mijn lijf kan ook bij lange na niet alles wat ik zou willen maar ik houd van planten. Vandaar dat ik een bloemenveld opperde. Je kunt het gewoon laten groeien en verwilderen, het ziet er vrolijk uit en je helpt er kleine diertjes mee. In het najaar een keer maaien en dan komt het het jaar erop weer op. Dat lijkt me minder onderhoud dan steeds aanslag van tegels krabben en de boel aanvegen. Maar ik heb aan vegen dan ook echt een grafhekel :Y) :')

Uiteindelijk heeft Lalidan gelijk: Marlies moet (mag) er wonen, het onderhoud is voor haar en het is ook aan haar welke uitstraling ze wil. Ze woont er ook pas een paar maanden. Ze hoeft niet nú die tuin in te richten. Het voorjaar is daar een logisch moment voor, maar het móét niet nu he. Het moment dat ze eruit is wat ze wil lijkt mij een beter moment :)

En voordat ze klauwen met geld uitgeeft aan te dure planten, laat even weten wat je wil.
Wellicht heb ik een handvol connecties voor je, dan heb je meer tuin voor minder geld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102150
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 12:19

Lief!

Koper

Berichten: 30364
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:56

Ja, het is inderdaad verstandig om op voorhand uit te zoeken wat voor planten je wil. En ook wat je planten willen, qua type bodem, hoeveelheid zon enz.

Maar eigenlijk bedoelde ik gewoon zo'n veldbloemenmengsel. Daar kun je je niet zo'n buil aan vallen, en daar hoef je ook niet veel research voor te doen. En verder ook geen planten neer te zetten als dat te onderhoudsintensief is, want je hebt al fleurigheid voor de deur. Mijn buurvrouw had het zo, ook omdat zij chronisch ziek is en nogal eens een slechte dag heeft. In het najaar maait haar man het dan uitgebloeide bloemenveld (ze hebben een woonboerderij, dus een wat grotere tuin dan Marlies) en dat is het. Verder hebben ze er geen omkijken naar.
Overigens hebben ze ook een gazon. Wat ze ieder weekend maaien.

En wat bolbloemen in het voorjaar is natuurlijk ook heel gezellig en lente-achtig. Maar die hoef je pas in oktober in de grond te stoppen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102150
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 16:09

Het lijkt mij prachtig om een bloemenzee te hebben in mijn tuin. Ik heb genoeg losse tegels om mijn terrasje uit te breiden naar een wat groter terras maar meer stenen hoef ik niet. Als ik maar een terras heb dat groot genoeg is voor een tuinset. Ik hou van bloemen (en planten) maar wekelijks onderhoud (het jaar rond) zie ik niet zitten. :+ En dat is vooral lichamelijk. Wat onkruid wieden vind ik niet zo erg maar elke dag in de tuin klooien gaat niet gebeuren.

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:52

Bellatrix schreef:
Het lijkt mij prachtig om een bloemenzee te hebben in mijn tuin. Ik heb genoeg losse tegels om mijn terrasje uit te breiden naar een wat groter terras maar meer stenen hoef ik niet. Als ik maar een terras heb dat groot genoeg is voor een tuinset. Ik hou van bloemen (en planten) maar wekelijks onderhoud (het jaar rond) zie ik niet zitten. :+ En dat is vooral lichamelijk. Wat onkruid wieden vind ik niet zo erg maar elke dag in de tuin klooien gaat niet gebeuren.

Zorg voor genoeg bloemen en zaden en zet er een bordje bij: vlindertuin :j

Zorg daarnaast dat je jaarrond wat vogelvoer in het rond hebt en je hebt altijd leven in je tuin.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102150
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 16:53

Ik heb toevallig vorige week vogelvoer gehaald. :D Wil idd iets neerzetten/hangen om voer op geven zodat er meer vogels komen.

Suzanne F.

Berichten: 49420
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:21

Bellatrix schreef:
Ik heb toevallig vorige week vogelvoer gehaald. :D Wil idd iets neerzetten/hangen om voer op geven zodat er meer vogels komen.


Dan moet je wel voor iets meer zorgen dan gras. :D Dit is DE tijd om te gaan planten dus zou zeker nu wat gaan doen/laten doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102150
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 17:25

Ja ik weet het...misschien toch een hovenier inhuren? Geen idee wat zo iemand kost...

Suzanne F.

Berichten: 49420
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:26

Bellatrix schreef:
Ja ik weet het...misschien toch een hovenier inhuren? Geen idee wat zo iemand kost...


Veel. Kan je Ikke niet lief aankijken? :+