Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:10

luuntje schreef:
Maar wat een werk.

Ja, en weet je wat nog het ergste is? Het huis leeghalen dadelijk!
Als je gewoon gaat verhuizen dan pak je in en kan het gelijk naar de nieuwe locatie brengen. Maar in dit geval kan je er nergens mee heen dus moet je het tijdelijk ergens opslaan. En daarna weer terug brengen naar het nieuwe huis, dus je moet eigenlijk 2x verhuizen.
(Ik denk dat je daarna wel flink ontspuld bent :+ )


@Webster, heb je het nieuwe huis al ingetekend op je kavel gezien en daar eens rustig naar gekeken met "waar komt de zon op, hoe draait die rond, waar gaat die onder, wat vind ik de fijne plekjes op een zondagochtend in de winter met mijn croissantje met jus en 's avonds na het werk om even bij te komen".
Ik heb dat gedaan en vervolgens het ontwerp laten spiegelen en kwam hierdoor ook op een andere kavelindeling uit. Maar het klopt nu wel naar mijn gevoel.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 17:33

Roodvos ik woon nu al in een huisje op het perceel. Dus heb zeker rekening gehouden met de zon :))
Vandaar ook het grote raam.

Een groot deel van de huidige meubels gaan weggegooid worden. Na 3 verhuizen overleven ze geen 4e meer.
Een deel gaat in de stroschuur, een deel bij mijn zus in de kelder, een deel in de garage ( die nog even blijft staan) en een deel (kledij, boeken) bij de buurvrouw in een lege slaapkamer.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:18

Och ja spullen verhuizen.
Niet aan gedacht.
Daar heb je een plan voordat scheelt. Ben je al bezig met inpakken?

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 18:20

Ja, een deel dozen zijn ingepakt. Keukenspullen die kunnen staan al in de stal. Breekbare spullen en jassen liggen bij de buurvrouw.
De woonkamer staat al vol met dozen

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:24

Als ik ooit een huis zou mogen bouwen dan komt de kant met de grote ramen het liefst op het noorden. Dan heb je nooit de zon op het glas branden. Ik wil ook een tuin op het noorden. Dan heb je de zon overdag achterin je tuin maar nooit brandend op je gevel. Perfect. Ik trek warmte in huis heel slecht.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:26

Dat hebben wij nu en het is echt ideaal!
Altijd zon achterin de tuin en altijd schaduw bij het huis.
Koele woonkamer en een gezellige zonnige keuken aan de voorkant.
Zo blij mee!

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:29

ClauH schreef:
Dat hebben wij nu en het is echt ideaal!
Altijd zon achterin de tuin en altijd schaduw bij het huis.
Koele woonkamer en een gezellige zonnige keuken aan de voorkant.
Zo blij mee!


Ja precies. Ik snap de mensen die een tuin op het zuiden of het zuidoosten willen echt niet hoor.
Geef mij maar een tuin op het noorden.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:36

Hier is de tuin en groter raampartij op het oosten, maar zelfs nu is het maar net boven de 22 graden binnen. Met een koelende vloerverwarming uitstekend uit te houden :D

Roodvos

Berichten: 6714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:54

Suzanne F. schreef:
ClauH schreef:
Dat hebben wij nu en het is echt ideaal!
Altijd zon achterin de tuin en altijd schaduw bij het huis.
Koele woonkamer en een gezellige zonnige keuken aan de voorkant.
Zo blij mee!


Ja precies. Ik snap de mensen die een tuin op het zuiden of het zuidoosten willen echt niet hoor.
Geef mij maar een tuin op het noorden.

Ik heb dat juist andersom. Ik vind het heerlijk dat ik 's morgens de ochtendzon in de keuken heb en 's avonds in de kamer. Ja, nu even niet, maar dat zijn maar een paar dagen.
Ik vind het heerlijk dat ik in februari in de zon uit de wind met een jasje aan al buiten koffie kan drinken.
De noordkant van de tuin is eigenlijk alleen nu aangenaam maar al snel (te) kil en vochtig. Maar goed, ik heb het geluk dat ik vrijstaand woon. Ik heb altijd wel ergens een aangename plek.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:40

Citaat:
Ik vind het heerlijk dat ik in februari in de zon uit de wind met een jasje aan al buiten koffie kan drinken.

Maar dat kan ik achterin de tuin ook hoor :j. We hebben een heerlijke warme muur met een bankje ervoor. .

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 21:06

Ik ben zo blij met de ligging van mijn perceel. Achterkant is deels zuiden gericht, met de weilanden van de paarden. Ik zou echt niks anders willen. Heerlijk om ‘s morgens wakker te worden en in de tuin te kijken en genieten van de opkomende zon.

Natuurlijk ieder zijn keuze, dus als iedereen blij is, des te beter +:)+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:16

Suzanne F. schreef:
Als ik ooit een huis zou mogen bouwen dan komt de kant met de grote ramen het liefst op het noorden. Dan heb je nooit de zon op het glas branden. Ik wil ook een tuin op het noorden. Dan heb je de zon overdag achterin je tuin maar nooit brandend op je gevel. Perfect. Ik trek warmte in huis heel slecht.

Eens, maar met een overdekte veranda op de zonkant.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 19:56

Nou nou, wat een gedoe toch :roll:

Ondertussen heb ik beslist dat ik voor de stenen crema ga! Deze dus
Afbeelding

Ik ben ondertussen al een paar weken op zoek naar een aannemer voor de ruwbouw, maar wat een gedoe.


- mensen reageren niet op verstuurde e-mails
- vragen om te bellen op een nummer, maar nemen nooit op
- zijn bijna beledigd als je belt, en vragen hoe je aan hun nummer komt? ( wel, het staat op de camionette van het bouwbedrijf >;) )
- afgewimpeld worden met, dat is te klein, daar kunnen wij niks op verdienen
- laten na een eerste gesprek (waar veel gezucht werd) niets meer horen
- van de ene “ik nie verstaan m’vrouw”, naar de andere worden doorgestuurd

Ik ben nog niet begonnen, maar ben het nu al beu :D

Morgen verder rond bellen en mailtjes versturen.

Er is ondertussen beslist dat het nieuwbouw zetten aan 6% btw voor afbraak van een oude woning, wordt verlengd tot en met eind 2023. Ik heb daarop onmiddellijk mijn aanvraag ingediend. Hopelijk wordt die goedgekeurd, anders moet ik nog eens 15% bij tellen op de basisprijs.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 19:05

Weer een stapje verder ( hoop ik :o )

Gisteren is nog een aannemer langs gekomen. De laatste heeft helemaal niets meer laten horen en als ik het goed kan begrijpen van internet, is die ondertussen failliet >;)

Vandaag ook langs geweest voor sanitair, verwarming en ventilatie.
Ik ken het bedrijf al langer en ben er weer fijn ontvangen. Over twee weken heb ik een prijs offerte. Ze hadden wel een goed voorstel voor de douche.
Een infrarood systeem in de muur, waardoor je rug wordt bestraald. Met mijn slechte rug, klinkt dat als muziek in mijn oren.
Maar ik vrees dat het wat duur wordt :D

Even advies vraag,
Een spiegel zonder kastjes? Of een spiegel met kastjes?

Hierbij wat voorbeelden van badkamer meubels, er komt een toonzaal model, eind van het jaar mag ik kiezen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25464
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:22

Ligt er vooral aan hoeveel opbergruimte je verder hebt jn de badkamer. Ik heb alleen een spiegel zonder kastjes, maar ook maar 1 la en mis die opbergruimte wel enorm. Hoop spullen staan dus ergens anders en blijf ik heen en weer slepen.

BigOne
Berichten: 38440
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:23

Spiegel zonder kast met ingebouwde verwarming en zeker een sunshower inbouwen , vooral wanneer je al slechte rug hebt. Is duur maar geld waard.

ingvdh

Berichten: 6380
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:24

Ik ben vreselijk blij met mijn spiegel met kast, ook al is deze niet diep, je kan er zoveel dingen ik kwijt. Ik zou niet anders willen.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:26

Als je maar een verwarmde spiegel neemt!
En als er nou een stopcontact in die kast kan, dan kun je daar mooi je tandenborstel opladen ofzo :D

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:30

Ik heb nu opstelling 2 (bijna hetzelfde) en ben daar echt heel blij mee. Maar dat komt omdat ik niet zoveel bergruimte heb en dan is die ruimte in de badkamer mooi meegenomen. Dus ik weet niet hoe je verder qua bergruimte zit.

Sansevieria
Berichten: 4225
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:37

Sanet schreef:
Als je maar een verwarmde spiegel neemt!
En als er nou een stopcontact in die kast kan, dan kun je daar mooi je tandenborstel opladen ofzo :D

Er zijn tegenwoordig ook infrarood panelen als spiegel te krijgen, twee vliegen in een klap :)

We hebben zelf een kast met spiegel, niet verwarmd, maar door de afzuiging die je handmatig kunt aanzetten beslaat die niet. En inderdaad met stopcontact erin.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 20:14

Ja, zag dat alle spiegels met kastje een stopcontact en zelfs usb aansluiting hebben.

Hmmmm, wordt nog moeilijk en de sunshower is heel verleidelijk

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 20:16

Mijn favoriet is trouwens nummer 1. Maar jullie kunnen het al raden… de duurste :P

Thanks voor de tips!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:23

De sunshower kon je in .be een jaar geleden niet conform laten installeren. Let daar dus mee op ;). Daarom hangt hij hier niet .... ter info ....

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:36

Beetje afhankelijk hoeveel, spullen je hebt, maar anders zou ik alleen voor een spiegel gaan. Zo’n hekel aan vingerafdrukken op de spiegel bij het openen/sluiten van het kastje.

Ik mis in ieder geval niet dat de onze spiegel niet verwarmd is. Misschien scheelt de goede afsluiting.

Zou dat geld liever steken in een qookerkraan in de keuken of een designradiator in de badkamer. Lekker warme handdoeken.

ingvdh

Berichten: 6380
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:17

Esther_ schreef:
Beetje afhankelijk hoeveel, spullen je hebt, maar anders zou ik alleen voor een spiegel gaan. Zo’n hekel aan vingerafdrukken op de spiegel bij het openen/sluiten van het kastje.



Deze snap ik niet, meestal kan je de kasten openen zonder de spiegel zelf aan te raken. Bij mij steekt de deur iets uit naar beneden, vingers achter de deur en kast is open. Ik heb nooit vingerafdrukken op de spiegel staan.