Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:52

Ik ga je volgen!

Ik heb hetzelfde plan en ben al weken aan het strijden met de gemeente over mijn bouwplan. Had inmiddels de moed verloren maar ben echt net gebeld dat ze akkoord zijn met het (oorspronkelijke) ingediende plan. Echt, weken aan kostbare tijd verprutst 8)7 .

Maar goed, ik ga dus (als vrouw alleen) ook mijn huidige woning slopen, met mijn katten in een caravan wonen en een splinternieuw huis laten bouwen op mijn kavel *\o/* .
Mijn woning wordt levensloopbestendig met een slaapkamer en badkamer op de begane grond. En de aangebouwde garage wordt geïsoleerd en voorzien van vloerverwarming zodat ik daar een groooooote bijkeuken krijg en nog een toilet kan realiseren.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 19:47

Heel veel succes voor jou roodvos!!!!

Ook benieuwd hoe het bij jou allemaal gaat verlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:21

Roodvos schreef:
Ik ga je volgen!

Ik heb hetzelfde plan en ben al weken aan het strijden met de gemeente over mijn bouwplan. Had inmiddels de moed verloren maar ben echt net gebeld dat ze akkoord zijn met het (oorspronkelijke) ingediende plan. Echt, weken aan kostbare tijd verprutst 8)7 .

Maar goed, ik ga dus (als vrouw alleen) ook mijn huidige woning slopen, met mijn katten in een caravan wonen en een splinternieuw huis laten bouwen op mijn kavel *\o/* .
Mijn woning wordt levensloopbestendig met een slaapkamer en badkamer op de begane grond. En de aangebouwde garage wordt geïsoleerd en voorzien van vloerverwarming zodat ik daar een groooooote bijkeuken krijg en nog een toilet kan realiseren.


Maak je ook een topic :))

Roodvos

Berichten: 6714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:34

webster543 schreef:
Heel veel succes voor jou roodvos!!!!
Dankjewel Webster. Het is een hele onderneming. Denk jij nu ook regelmatig "waar ben ik aan begonnen"? :')


Humpiedumpie schreef:
Maak je ook een topic :))
Dat weet ik nog niet. I.v.m. herkenbaarheid/privacy ben ik daar niet zo van en het voelt zo als een verplichting. Ik denk erover na.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 20:17

Zo, weer een stapje dichterbij… of is het verder weg 8)7

Ik ben vandaag naar een groothandel geweest voor stenen, gevelstenen en dakpannen.

Kiezen, daar begon het mee. En die arme man die mij kwam helpen zal wel regelmatig gevloekt hebben.
Eerste de gevelstenen, keuze genoeg!!! Ik wil sowieso een lichtere kleur, voor zij die ook nog moeten beginnen, hier enkele voorbeelden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De laatste twee foto’s, daaruit zal ik kiezen.
De “cap gris nez” en de “grijs” schelen bijna 15€ per m2
De crema zit tussen de beide in.

Naar dakpannen toe is mijn keuze denk ik wel gemaakt. Om het in paardrij-laarzen-termen te zeggen, “brushed” :D dus niet glans en ook niet mat van kleur.


Afbeelding


Blijkbaar is er een probleem in het leveren van snelbouw stenen, ze stelde voor om alles in beton blokken te doen. Ik had geen idee naar het verschil, maar toen ik nadien mijn architect aan de lijn had, was hij categoriek NEE.
Oké dan O:)
Er moet nog gekeken worden naar een meetstaat, uitgewerkte plannen voor het dak, de ramen, de ingenieur moet zijn gegevens voor de betonnetten/betondikte/isolatie/… ook nog doorgeven. Dus er is nog aardig wat te regelen.

Gisteren heeft een aannemer zich via mail gemeld, ik mocht hem bellen voor een afspraak, maar hij neemt niet op :roll:
Een andere heeft al gezegd volledig vol te zijn voor 2023.

Er zou wel goed nieuws zijn, de kans is groot dat de 6% btw regel verlengd wordt *\o/*

Anoniem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:20

Moest je op zoek zijn naar een schrijnwerker O:) Maatwerk kasten, maar ook plaatsen van badkamers en keukens. Je geeft maar een gil :D

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:30

Jeeeeeeetje wat een keuze uit stenen! Daar word je inderdaad niet goed van. Er kan ook zoiets zijn als teveel keuze…..

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:50

Jemig. Die stenen! :') Dat is toch onmogelijk om daaruit te kiezen? :=

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:52

Wat een gaaf project, ik hou van split level wonen - het geeft veel speelsere huizen, mooie lichtinval etc. Ik volg mee! :)

Roodvos

Berichten: 6714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:08

Leuk hè, kiezen :')
Dadelijk komen ook nog de kozijnen, de tegels, de goten, de deuren, het sanitair enz enz.

Als ik je een tip mag geven, kies voor de onderste 5-6 lagen steen een donkere kleur.
Dan valt het niet zo op als het vuil wordt van opspattend modderwater na een regenbui.

Ik vind die grijze een beetje doods. Ik vind de cap griz nez en de crema het mooist.
Daar zou voor de onderkant dan denk ik de steen linksboven op foto 6 wel bijpassen.
Maar dat moet je naast elkaar zien.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 22:33

Roodvos, bedankt!! Super tip van de donkerdere rand. Ga ik zeker mee nemen!

Moestuin, ga ik zeker onthouden !!! Is er bokt-korting? ;)

De keuze is echt immens. En dan werd er nog vanalles voorgesteld… ik dacht echt “help… %)

Anoniem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:42

Kan geregeld worden :D

Ik zelf vind de crema het mooiste :j

Prairy
Berichten: 9171
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:45

Ik zou wel nog een keer terug gaan of je het zeker weet, je moet er toch een paar jaar tegenaan kijken :P

Kleur van de voeg (als je die doet) heeft ook enorm impact op het uiterlijk. Zelfs de vorm van de voeg kan verschil maken :)

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:46

webster543 schreef:
Roodvos, bedankt!! Super tip van de donkerdere rand. Ga ik zeker mee nemen!

Moestuin, ga ik zeker onthouden !!! Is er bokt-korting? ;)

De keuze is echt immens. En dan werd er nog vanalles voorgesteld… ik dacht echt “help… %)

Donkere rand kun je ook al creëren als je een donkere voeg gebruikt en daarboven een lichtere voeg. Hoe vaak ik bij mijn vorige huis al niet moest uitleggen dat alles met dezelfde steen is gegaan met alleen andere kleur voeg is niet meer te tellen op mijn handen.

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:50

En ik vond het al een ramp om de binnenkant van mijn huis in te richten daar kreeg ik al stress van :=

Sterkte met de keuze dat word nog een pittige!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 22:51

De gevelstenen gaan niet gevoegd worden, maar gelijmd. Zoals op de laatste twee foto’s.

Haha, klinkt vermoeiend die uitleg bullebeest

Bedankt savieralover!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:05

Meine Gute wat een keuze :wow:
Prairy schreef:
Ik zou wel nog een keer terug gaan of je het zeker weet, je moet er toch een paar jaar tegenaan kijken :P

Nahhh. Mijn moeder en stiefvader hebben vorig jaar de aanbouw geïmpregneerd en daarna geschilderd. Dus dat kan ook nog als je de kleur zat bent.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:38

heus project... zal er misschien overheen gelezen hebben; maar hoeveel bewoonbare oppervlakte ga je hebben? wij wonen in bungalow van om en bij de 86m²; alles gelijkvloers en voor ons met 2 personen eigenlijk nog verrassend ruim; enkel bergruimte durft bij ons wel is een dingetje zijn..
de crema vind ik ook nog wel de mooiste :j

@Moestuin vanwaar ben je ergens? Maatwerkkasten staan hier ook ooit nog op de planning (na het winnen van de Euromillions) en renovatie badkamer is het eerstvolgende wat ik wil laten doen :Y)

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:13

Ik volg ook, wat een gaaf project!

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:33

Nog een tip! Voorzie dat er een soort beschermlaag op je stenen komt, anders kan je zo'n witte waas krijgen.
Zoals hier:
Afbeelding

Schijnbaar moet je de stenen behandelen voordat het kan opkomen. Op lichte stenen zal het wel minder zichtbaar zijn, maar het is toch zonde op je net nieuwe huisje. Hier in de wijk zie je het toch ook op de lichtgrijze stenen (wij hebben bruine steen en daar zie je het nog erger op). De bouwfirma was nogal lui..

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:47

waarom lijmen ipv gevoegd?

Maar wat een enorme keuze aan stenen :oo

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 10:51

Dit is nog niet de helft aan keuze.. was echt niet normaal :D

Lijmen is een esthetische keuze. Ik vind het mooi.

Ik zal op 132m2 woonoppervlak zitten

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:07

Wel gaaf om al die keuzes te zien.
Ik vind de Crema erg mooi.

Maar wat een werk.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:03

Jeetje, ik ben bezig met een nieuwe keuken met een klein budget en dat vind ik al erg lastig.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:31

Wow Nathalie SUPERCOOL! :)

Dit kom ik volgen :D