Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:50

Ik volg ook. Ik vind splitlevel woningen echt zo leuk <3
Veel succes met alles!

OT: slaan de honden niet aan op je eigen geld?

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:02

webster543 schreef:
Superpony, als ik het huis volledig tekenen zoals ik wil, nou }>
Helaas ben ik gebonden aan een (zeer) beperkt budget. Ik zou er nooit op zijn gekomen van een splitlevel te gebruiken, maar ben nu wel overtuigd.

Vermoedelijk zal het de hoge bak zijn. Er bestaan inklapbare loopplanken voor honden, moest het nodig zijn.

Ceetje, mijn hondjes zoeken drugs en geld =:)


Oh dus als we ineens een huis zien met gouden kranen dan weten we dat ze weer wat gevonden hebben! _O-

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:39

mavantos schreef:
Wat een gaaf idee zeg! En slepen met de wasmand? Als dat het grootste levensprobleem is, dan valt het allemaal wel mee! De mudroom is wel heel cool.

Wij hebben vorig jaar een gemeentelijk monument uit 1840 gekocht en helemaal verbouwd. Ik zou geen nieuwbouw willen, maar als je het zo helemaal zelf kan verzinnen dan is dat wel anders dan een standaard nieuwbouw woning kopen uit een nieuwbouwproject.


Dat is wel heel kort door de bocht. In een split level huis wonen, kom je diverse dingen tegen en ik gaf voorbeelden omdat het gevraagd werd.

Wij hadden kennissen in andere split level huizen met nog meer niveau's en een drive in woning en bijna iedereen raakt erop uitgekeken na een aantal jaar, omdat ze tegen die simpele dingen aan gaan lopen.

Maar woonkamer niet op tuin niveau lopen de meesten tegen aan.

Het ging ook over levensloop bestendig bouwen en geloof me, ik heb reuma en ouderen hebben ook vaak fysieke problemen. Dan moet je eerder verkassen dan van een huis waar alles op gelijk niveau is.

TS, ik snap de beperkingen, maar split level is wel een keus en lijkt me niet per se goedkoper?

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:30

Ik vind het superleuk. Je kunt wel heel negatief bedenken bij splitlevel, wat nou als je slechter ter been raakt. Je kunt het ook van de andere kant bekijken, misschien blijf je vele jaren langer goed ter been omdat je dagelijks je portie beweging in huis al krijgt.

Ik woon volledig gelijkvloers en zou graag wat trappen hebben, juist voor die ongemerkte extra beweging die volgens mij alleen maar gezond is.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:35

Ook als je jong en gezond bent kun je door tijdelijke blessures tegen die trappen aan lopen. Dan is jezelf eenmaal per dag naar de slaapverdieping slepen nog wel te doen maar niet non-stop trap moeten lopen.

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:47

Wat als dit, wat als dat, wat als zus, wat als zo….. als je daarop je woning moet maken, ben he nog jaren bezig met iets ontwerpen. Doe wat goed voelt en de tijd zal het verder wel leren of juist niet. Een halve trap is juist weer makkelijker te doen als je slechter ter been bent tov een hele trap.

Ja ik weet waar ik over praat. 2x geopereerd geweest aan mn knieën. 1e keer woonde ik 2 hoog in een maisonnette. Blij dat het trappenhuis de trappen per verdieping in 2 had gedeeld. Was veel beter te doen met been van lies tot enkel in het gips.

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:05

oji schreef:
Ik vind het superleuk. Je kunt wel heel negatief bedenken bij splitlevel, wat nou als je slechter ter been raakt. Je kunt het ook van de andere kant bekijken, misschien blijf je vele jaren langer goed ter been omdat je dagelijks je portie beweging in huis al krijgt.

Ik woon volledig gelijkvloers en zou graag wat trappen hebben, juist voor die ongemerkte extra beweging die volgens mij alleen maar gezond is.

Jij schrijft wat ik denk. In zijn algemeenheid bewegen we met z'n allen te weinig. Bij het lezen over split level dacht ik gelijk 'goed voor je gezondheid'. :D

Dat zelfde geldt overigens ook voor vaatwassers op hoogte (niet meer bukken) en meer van die dingen.

@TS; leuke plannen hoor, spannend allemaal. Ben benieuwd naar t eindresultaat straks.

Prairy
Berichten: 9171
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:09

Ik ben een paar keer in een split level woning geweest om te taxeren, niks voor mij. Ik heb een hekel aan trappen. En werd er kriegel van qua oriëntatie in huis.

Wel heb ik daar een briljant systeem gezien voor de was, een was 'shoot', zeg maar een buizen systeem waar je de vuile was in gooit boven en hij komt beneden in de was kamer uit. Als dat een beetje makkelijk in te passen is zou ik daar zeker naar kijken :P

En ik zou voor beneden (in de kelder) slapen kiezen ivm warmte. Maar gelukkig wordt het jouw huis en niet het mijne :D

En een neon roze keuken zou hier denk ik een echtscheiding worden :') En hoofdpijn :j

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 19:12

Eigenlijk echt leuk om al die pro’s en contra’s te lezen over de split level

Neon roze keuken zal ik echt wel uitsluiten _O-

Dat was shoot ding, heb ik ook wel eens gezien en lijkt mij echt wel gaaf.

Anoniem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 19:32

Oeh ik wil zo'n buizensysteem! Maar dan vanaf de keuken.. om eten doorheen te shooten.. folie er rond en hopsakee _O-

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 19:45

idinn schreef:
Oeh ik wil zo'n buizensysteem! Maar dan vanaf de keuken.. om eten doorheen te shooten.. folie er rond en hopsakee _O-


_/-\o_ :')

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 20:15

:')

Ik zie mijn hond al zijn speelgoed erdoorheen gooien... :=

Prairy
Berichten: 9171
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 21:01

Zie je, voor meerdere dingen geschikt :D

Maar dan zou ik wel kijken om ook meerdere uitgangen te maken, niet dat het eten in de vuile was terecht komt :')

Anoniem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 21:03

Ik wil nu ook een burrito restaurant, dat ze je burrito naar je tafeltje kunnen shooten..

Prairy
Berichten: 9171
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 21:04

idinn schreef:
Ik wil nu ook een burrito restaurant, dat ze je burrito naar je tafeltje kunnen shooten..

_O- :Y)

Nu heb ik zin in burritos. Bezorg je ook met je restaurant? :D

Anoniem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 21:21

Alleen als je je laat aansluiten op het buizennetwerk. Dan bezorgen we ook aan huis _O-

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 21:32

Een tip voor je mud room. Een hydrolisch bad. Ik had eerst een gewone. Maar dit is echt zo zalig voor je rug!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 21:39

Ga ik zeker onthouden!!!

Ik zie mij nu vanuit de slaapkamer een tennisbal in die buis gooien en de honden beneden voor de uitgang wachten tot die er uit schiet _O-

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 21:48

Prairy schreef:
idinn schreef:
Ik wil nu ook een burrito restaurant, dat ze je burrito naar je tafeltje kunnen shooten..

_O- :Y)

Nu heb ik zin in burritos. Bezorg je ook met je restaurant? :D

Ook geschikt voor sushi :+

Anoniem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 22:37

Heerlijk topic dit <3 . Volg graag mee, ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen!

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 22:47

Wat een leuk topic, mooie plannen!! Ik ga volgen, ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden! :j

Kikka

Berichten: 4691
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:06

Leuk topic, ik ga je volgen!

Hier een zeer tevreden splitlevellaar, met twee kleine kinderen en drie katten. Geen huis voor iedereen, maar wel speels, gezellig en veel ruimte op weinig vierkante meters. Heel blij mee!

Succes met de voorbereidingen!

Eleeke

Berichten: 2051
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:30

webster543 schreef:
Eigenlijk echt leuk om al die pro’s en contra’s te lezen over de split level

Neon roze keuken zal ik echt wel uitsluiten _O-

Dat was shoot ding, heb ik ook wel eens gezien en lijkt mij echt wel gaaf.


Nee die wil je niet :D . Het idee is geweldig, dat wel.
Maar je natte modderige tshirt gaat er niet in. En een wat dikker vest past ook niet. Of als je iets hebt met knopen en het blijft hangen.... Dan ben je langer bezig dan als er iets ( met honden is het altijd "iets" ) in je stofzuiger vastzit.

speurneusc

Berichten: 5421
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:11

webster543 schreef:
Er zijn twee opties voor een hondenwasplaats.

Of die hierboven
Of deze
[ [url=m/lJgzDh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voordeel, de hond wandelt binnen en buiten. Nadeel, ik moet mij bukken.

Mijn honden zijn vanuit hun werk gewend om opgetild te worden, dus dan werk ik liever met een echte badkuip.

De keuken en inkom is op het gelijkvloers, daar ben ik blij mee. De keuken is uiteindelijk de plaats waar geleefd wordt. Ontbijt, snel op de tablet, …


er bestaan ook plateaus die je omhoog en omlaag kunt doen, zoals bv de tafel bij dierenarts, deze dan in je hondendouche zetten, hond kan er op lage stand opspringen en dan omhoog, deze op wieltjes kan je hem ook tijdelijk verplaatsen of weghalen.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 21:03

Zojuist is een aannemer komen kijken.

Na een woordje uitleg, zei hij “nou, petje af! Dit heb ik nog nooit mee gemaakt in mijn 20jaar carrière. Een vrouw alleen, die een woning plat gooit en in een oude caravan gaat wonen”
:D Tja

Een vriendelijke man, ze kunnen alles doen of delen.
Als ze alles doen, gaat alles vlot. Dan zou de woning winddicht zijn op minder dan 3maanden.
Ze doen ook delen, hij waarschuwde wel dat het dan 10-16 weken duurt eer de ramen er zijn.

Ze doen wel ruwbouw en dak gelijk. Dus dan moet je geen dakwerker apart laten komen. dat zou goedkoper zijn dan twee stellingen moeten zetten.

Het ging nu een paar weken duren om een offerte op te stellen.

Ik moest ondertussen naar bouwmaterialen firma’s gaan en gaan kiezen naar stenen en dakpannen, etc