Tegels verven wc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 10:21

Ik wil in onze wc de vloertegels en de wandtegels verven.
De tegels op de wand zijn wit, met een heel minimaal vleugje blauw erdoor, een soort van “ werkje”.

Nu ben ik benieuwd of een tegelverf dit egaal dekt.
Nog nooit eerder tegels geverfd, weet iemand dit?
Het is niet een drukke print maar een beetje zoals onderstaand..

https://www.affairedeau.com/nl/metro-tegel-marblee.html

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:25

Ik zou het persoonlijk afraden. Heb van dichtbij gezien bij vrienden hoe het er uit komt te zien als je de tegels verft en je ziet dat het echt "nep" overkomt en ervaring is dat het ook snel slijt en dus loslaat. Daarentegen verf je snel de voegen ook mee, dus het effect is niet zo mooi als dat je het natuurlijk opnieuw laat betegelen.

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:27

Wij hadden ook tegels met een werkje erin en hebben er antraciet-kleur overheen geverfd. Persoonlijk vind ik de muren wel mooi gelukt bij ons, de vloer daarentegen had ik liever niet gedaan. Kan niet zeggen hoe het op lange termijn houdt, hebben het vorig jaar gedaan.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:37

Ik heb dit vorig jaar gedaan met onze wc en het resultaat is verrassend goed. Natuurlijk zie je dat het niet de originele tegelkleur is doordat je de voegen ook meeverft maar het is een mooie oplossing voor als je geen budget, tijd of zin hebt om de boel opnieuw te tegelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb Histor lak voor wandtegels gebruikt in de kleur Snelweg. Het voordeel is dat je geen primer nodig hebt. Vooraf alleen de tegels goed ontvetten en dan lekker rollen.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 10:48

Het is een huurhuis, ik ga hier geen tegels opnieuw aanbrengen..
Vandaar dat ik dacht aan verven.
Vind bovenstaand er prima uitzien

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:44

Ik wil dit topic graag omhoog schoppen. Zijn er inmiddels nog meer mensen die ervaring hebben met tegelverf?

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:53

Ik heb mijn keukentegeltjes geverfd. Al 4 jaar terug, zit nog steeds mooi! Al heb ik vlakke tegels, zonder werkje, in de keuken.

Je hebt tegenwoordig ook vrij goede stickers voor over je tegels. Wellicht is dat nog een optie?

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:06

Wij hebben dit 4 jaar geleden ook gedaan. Ziet er nog steeds heel goed uit, op een paar kleine plekjes na waar het zeeppompje langs de muur krast. Ik zou het zo weer doen, het kostte ons 150 euro incl behang, en ik ben er nog steeds elke dag blij mee.
De vloer hebben wij wel met tegels betegeld, dat kostte ook helemaal niet veel en kon zo over de oude tegels worden gelegd.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:09

Je hebt ook pvc muur”stickers”, prijs weet ik niet zo goed maar dat wil ik gaan gebruiken om onze wc te pimpen. :)

Of tegelstickers.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:15

wij hebben zowel op de wc als de badkamer de muur tegels geverfd en je ziet bij ons wel dat het geverfd is, omdat we tegels met structuur hebben, maar wij zijn er echt super tevreden mee voor wat het kostte en wat de uiterlijke verbetering was met hoe het ervoor uitzag. Het is niet zo mooi als dat je alles opnieuw zou doen, maar voor ons is het een heel fijn alternatief geweest. Wij hebben er een matte wit kleur op zitten. De vloer op de badkamer hebben we ook geverfd, met een antraciet kleur, geloof dat het beton verf was wat we daar gebruikt hebben. Daar zie je ondertussen wel best wat plekjes door slijtage, maar dat werken we wel een keer bij weer. Op de muren zit het eigenlijk gewoon nog heel netjes na nu zo’n 4 jaar. Voor ons was dit zoals gezegd dus een super alternatief zodat we geen hele verbouwing van beide ruimtes hebben hoeven doen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-02-24 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:19

Wij hebben dit gedaan inclusief ontvetten en primer, maar heftige reactie op schoonmaakmiddel en groot deel van de verf inmiddels losgekomen.

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:08

Als het een huurhuis is kijk dan wel even hoe je het moet opleveren. Dit spul verwijderen is echt een drama, bij mij bleef het op de muren wel mooi maar op de vloer liet het al snel los.

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:02

Leuk om te lezen! Welke verf hebben jullie gebruikt? En foto's zou al helemaal leuk zijn. :))
Het betreft bij ons een koophuis gelukkig.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:01

Floko schreef:
Leuk om te lezen! Welke verf hebben jullie gebruikt? En foto's zou al helemaal leuk zijn. :))
Het betreft bij ons een koophuis gelukkig.


Ik heb niet zo snel een foto. Maar ik heb de witte Histor tegelverf gebruikt :). De meneer in de winkel zei toen dat dat de beste was haha.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:07

Wij hebben dit ook gedaan voor de badkamer verbouwden. Heeft 8 jaar prima gehouden. Alleen in de douchebak waar we te agressief schoonmaakmiddel gebruikt hadden waren wat plekjes die op den duur loslieten.
Wij hadden een printje op de tegel en dat dekt prima. Kan wel zijn dat je een extra laag nodig hebt.

eerst schoonmaken, dan primer en dan de tegelverf. Eventueel een tweede laag. Wij hadden de verf van alblastine meen ik?

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:11

Ik heb dit in mijn eerdere huurhuis ook gedaan in de badkamer. Die was sterk verouderd en moest er als ik weg zou gaan toch uit, daarom mocht het. Je kunt tegelverf namelijk echt nooit meer "mooi" weg krijgen, dus als je in oorspronkelijke staat op zou moeten leveren wanneer je weg zou gaan zou ik het nooit doen. Foto's heb ik zo gauw niet meer voor handen.

Ik heb het met Epodex tegelverf geverfd, was vrij makkelijk en een redelijk resultaat. Ik had wel 3 lagen nodig, terwijl volgens de site toen 2 lagen voldoende zou moeten zijn. Op de vloer gauw stukjes eruit en slijtage bij de wasmachine, maar de wanden bleven wel mooi. Ik heb er nog 2 jaar gewoond daarna, geen idee hoe lang het zo netjes zou blijven.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:14

Ik heb ook Epodex gebruikt en ben echt super tevreden over het resultaat. Ik had zelf aan 1 laag voldoende voor de muren. Dit waren wel witte tegels en de verf was ook licht. Ik ga nog de vloer zwart schilderen. Bij mij gaat het overigens om het toilet.

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:30

Ik heb destijds ook de histor gebruikt.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 16:07

Zou je de vloer ook met iets van plak tegels kunnen doen?
Wij hebben geen zwevend toilet helaas en ionen een beetje bang dat “ strak om de pot plakken” lastig is?

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:42

Als je een beetje handig bent, kun je de wc pot niet even demonteren? (Water vooraf eraf halen).

Meestal word dat netter. Wij halen hier met verven ook altijd alles eraf bijv, ook stopcontacten enzo. Is uiteindelijk best simpel. :j

Ik wil de wc ook gaan pimpen met plaktegels/folie. We hebben net de badkamer verbouwd en nu is de wc beneden zo’n achtergesteld kindje.. :=

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 16:44

Nou dat weet ik zo net nog niet of dat kan.
Stopcontact kan wel bijvoorbeeld..maar de hele wc pot… toch dan beetje bang dat ik echt moet gaan breken en misschien wel tegels beschadig

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:46

Kun je niet de folie plakken en het er dan met een heeeeeel dun iets tussen “pielen”?

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tegels verven wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:52

Je kan de rand netjes afplakken toch? Mocht je er echt een potje van hebben gemaakt, plaats je even een nieuwe kitlaag rondom. Ik zou er niet te moeilijk over doen.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:53

We hebben het net klaar, zal binnenkort even foto's maken!

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 17:02

Goof schreef:
Je kan de rand netjes afplakken toch? Mocht je er echt een potje van hebben gemaakt, plaats je even een nieuwe kitlaag rondom. Ik zou er niet te moeilijk over doen.



Ah ja dat kan ook.
voordeel van plaktegels is dat je minder verspilling hebt, met zeil heb je vaak weer een heel stuk over omdat je dat groter inkoopt