Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:45

karijn schreef:
Ik houd het bij tulpen…


Die heb ik ook verschillende staan! Heerlijke bloemen.
Morgen weer verse.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:19

Majabeestje schreef:
Ik heb gisteren in het bos gekapte bomen ontdaan van takken en dat is nu mijn 'paastak'.. :')


[ [url=m/ZbPs9j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk!

Wendy15

Berichten: 11103
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 07:07

Ik heb niet zoveel met Pasen, ook geen accessoires ervoor.
We hebben inmiddels de woonkamer geschilderd, dus de keuken kon uitgepakt. Heb mijn kookplaat beschermer binnen en vind 'm echt super leuk :D
Afbeelding
Van het weekend verder met de vloer leggen. En als die ligt kan ik lekker gaan inrichten, echt zo zin in. Ben super benieuwd hoe het wordt :D

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 09:34

Heel erg leuk!! Heb er ook al eens naar gekeken.

DubbelFun

Berichten: 88755
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:26

Die is zeker leuk, lekker kleurrijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:30

Ja, heel leuk!

Majabeestje
Berichten: 3810
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:49

Wendy15 schreef:
Ik heb niet zoveel met Pasen, ook geen accessoires ervoor.
We hebben inmiddels de woonkamer geschilderd, dus de keuken kon uitgepakt. Heb mijn kookplaat beschermer binnen en vind 'm echt super leuk :D
[ [url=m/dHFApQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van het weekend verder met de vloer leggen. En als die ligt kan ik lekker gaan inrichten, echt zo zin in. Ben super benieuwd hoe het wordt :D


Wat een lollig ding! :)

Majabeestje
Berichten: 3810
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:50

Ik hou ook heel erg van tulpen, zijn echt m'n lievelings :o
Heb naast een grote bos tulpen ook tulpjes in een tulpenvaasje, gekregen van mijn moeder <3


Afbeelding

Wendy15

Berichten: 11103
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:07

Die is leuk! Super schattig :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:08

Tulpen zijn prachtig <3. Ik heb hele mooie nepperds staan, heel blij mee, ze blijven mooi en het is een stuk duurzamer dan echte tulpen.

_lautje_

Berichten: 9272
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:56

Foxy: ik dacht ook gelijk omdraaien woonkamer en eetkamer, maar wat je uitlegt is dat ook niet noodzakelijk fijner.

Hier ook graag bloemen in huis. Heb altijd orchideeën staan en rozen. Woon in het Westland en kan zo direct bij de tuin altijd bloemen halen.

Wij hebben recent een mega verbouwing gehad. Begint nu allemaal wat meer aangekleed te worden. Wachten nog op gordijnen en 2 fauteuils.
We hebben ons huis flink uitgebouwd. Het deel met de eettafel en boekenhoek is nieuw. Hebben daar een lichtstraat van ruim 3 meter in aangebracht voor meer licht.
Onze keuken is opengebroken zodat het onderdeel is geworden van de leefruimte. Met kleine kinderen is dit echt wel heel fijn. En eerder was ik altijd apart van evt bezoek en gezin als ik aan het koken was.
Voor de kinderen hebben we een heel fijne ruimte gemaakt met veel kasten en een bureau.
Tevens hebben we in de bijkeuken allemaal inbouwkasten gemaakt en in de hal een mooie garderobekast.
Kleur en behang zal niet iedereen z’n smaak zijn, maar ik hou van kleur en toch het echt wel klassiek Engelse.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wendy15

Berichten: 11103
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:05

Jeetje wat een ruimte! Prachtig gedaan.

_lautje_

Berichten: 9272
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:28

Afbeelding
Afbeelding
Ja, het is echt wel lekker ruim en open. Maar toch is het wel een gezellig huis geworden met hoekjes en plekjes om te zitten.
Zo zie je meer de zithoek nog.

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 08:40

Heel mooi! Is dit enkel de keuken, of zie rechts woonkamer?

Ceetje_bokt
Berichten: 5175
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:44

Mooi resultaat van jullie verbouwing. Die lichtstraat is echt geweldig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:12

Heel gaaf! Ik vind het behang echt geweldig <3.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:26

Goedemorgen allemaal :D Willen jullie eens met mij meedenken? We willen waarschijnlijk onze huidige woning uitbouwen en de benedenverdieping dan aanpakken (vloerverwarming, nieuwe keuken). Op dit moment is de indeling zo:

Afbeelding

Voor jullie ook even met de tuin:

Afbeelding

Het idee is om 3,5 meter aan te bouwen over de hele breedte van het huis. We willen de deur van de gang verplaatsen naar de plek waar nu de koelkast in de keuken is. De plattegrond wordt dan zo:

Afbeelding

Qua indeling komen we nu op dit uit:

Afbeelding

De openslaande deuren op de tekening zal een schuifdeur worden. We houden dan de zithoek aan de voorkant van het huis. We zouden de muur van de gang gelijk trekken met de meterkast en dan een soort kast ervan maken. De keuken komt dan achter. Waar we zelf qua indeling dus elke keer met een eiland uitkomen. Maar soms ben ik bang dat ons huis er te smal voor is, waardoor het te krap wordt rondom de eettafel qua stoelen.

Afbeelding

We zijn verliefd geworden op een houtlook keuken van de Ikea, maar twijfelen heel erg in verband met de vloer. We wilden namelijk graag een houtlook pvc vloer, maar hout op hout vinden we denk niet mooi. Alternatief zou zijn een grijze tegelvloer, maar daar zijn we nog niet van overtuigd. Qua keuken zou een houtlook zwarte keuken ook een optie zijn. Ik vind zandkleur ook mooi, maar m’n man is daar nog niet van overtuigd.

- Hebben jullie nog ideeën voor de indeling? Zouden jullie andere keuzes maken?
- Hoeveel ruimte hebben jullie rondom de eettafel/stoelen?

Ben benieuwd of jullie nog goede ideeën of tips hebben die we mee kunnen nemen in onze plannen :o

Malenka

Berichten: 7586
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:18

Mij beviel het er goed om aan een kant van de eettafel een bank tegen de muur te hebben. We hadden daar zelfs lades onder. Doordat die bank tegen de muur staat heb je veel meer ruimte aan de andere kant. Je moet dan wel een eettafel met poten ver onder het blad hebben. Op de hoeken werkt niet.


De bank kun je ook langer door laten lopen als laag dressoir. Zo trek je het middendeel van de kamer er ook meer bij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:29

Denise_Storm schreef:
Goedemorgen allemaal :D Willen jullie eens met mij meedenken? We willen waarschijnlijk onze huidige woning uitbouwen en de benedenverdieping dan aanpakken (vloerverwarming, nieuwe keuken). Op dit moment is de indeling zo:

[ [url=m/yenXQ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor jullie ook even met de tuin:

[ [url=m/H4QDW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het idee is om 3,5 meter aan te bouwen over de hele breedte van het huis. We willen de deur van de gang verplaatsen naar de plek waar nu de koelkast in de keuken is. De plattegrond wordt dan zo:

[ [url=m/HloG85.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua indeling komen we nu op dit uit:

[ [url=m/zrJyKc.jpg]Afbeelding[/url] ]

De openslaande deuren op de tekening zal een schuifdeur worden. We houden dan de zithoek aan de voorkant van het huis. We zouden de muur van de gang gelijk trekken met de meterkast en dan een soort kast ervan maken. De keuken komt dan achter. Waar we zelf qua indeling dus elke keer met een eiland uitkomen. Maar soms ben ik bang dat ons huis er te smal voor is, waardoor het te krap wordt rondom de eettafel qua stoelen.

[ [url=m/7MSXr0.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zijn verliefd geworden op een houtlook keuken van de Ikea, maar twijfelen heel erg in verband met de vloer. We wilden namelijk graag een houtlook pvc vloer, maar hout op hout vinden we denk niet mooi. Alternatief zou zijn een grijze tegelvloer, maar daar zijn we nog niet van overtuigd. Qua keuken zou een houtlook zwarte keuken ook een optie zijn. Ik vind zandkleur ook mooi, maar m’n man is daar nog niet van overtuigd.

- Hebben jullie nog ideeën voor de indeling? Zouden jullie andere keuzes maken?
- Hoeveel ruimte hebben jullie rondom de eettafel/stoelen?

Ben benieuwd of jullie nog goede ideeën of tips hebben die we mee kunnen nemen in onze plannen :o

Wat is de reden dat je kiest voor de keuken aan de achterkant?

Wat dacht je van een natuursteen(look) vloer in combinatie met de houten keuken?

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:53

@Malenka; een bank hebben we wel ook al over nagedacht. Zou nog wel een optie zijn, al lees ik er wel verschillende ervaringen over. Staat dus wel op het lijstje om nog verder over na te denken! Thanks!

@San: we hebben ook wel nagedacht over de keuken naar voor, maar we komen dan eigenlijk niet helemaal lekker uit qua eettafel, de bank en speelplek. En we hebben aan de voorkant een laag raam. Ik weet niet hoe mooi ik dat dan vind…

Deze plattegrond bleek niet helemaal te kloppen qua maten, maar dan heb je een idee:

Afbeelding

En hier zie je het raam:

Afbeelding

Het raam loopt trouwens niet helemaal door tot de muur waar de kastenwand nu staat op de tekening, dus qua kastenwand zouden we wel mooi uitkomen

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:53

_lautje_ schreef:
[ [url=m/YOY6Hi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CYoNof.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja, het is echt wel lekker ruim en open. Maar toch is het wel een gezellig huis geworden met hoekjes en plekjes om te zitten.
Zo zie je meer de zithoek nog.



Prachtig hoor!

Majabeestje
Berichten: 3810
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:53

Denise_Storm schreef:
Goedemorgen allemaal :D Willen jullie eens met mij meedenken? We willen waarschijnlijk onze huidige woning uitbouwen en de benedenverdieping dan aanpakken (vloerverwarming, nieuwe keuken). Op dit moment is de indeling zo:

[ [url=m/yenXQ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor jullie ook even met de tuin:

[ [url=m/H4QDW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het idee is om 3,5 meter aan te bouwen over de hele breedte van het huis. We willen de deur van de gang verplaatsen naar de plek waar nu de koelkast in de keuken is. De plattegrond wordt dan zo:

[ [url=m/HloG85.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua indeling komen we nu op dit uit:

[ [url=m/zrJyKc.jpg]Afbeelding[/url] ]

De openslaande deuren op de tekening zal een schuifdeur worden. We houden dan de zithoek aan de voorkant van het huis. We zouden de muur van de gang gelijk trekken met de meterkast en dan een soort kast ervan maken. De keuken komt dan achter. Waar we zelf qua indeling dus elke keer met een eiland uitkomen. Maar soms ben ik bang dat ons huis er te smal voor is, waardoor het te krap wordt rondom de eettafel qua stoelen.

[ [url=m/7MSXr0.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zijn verliefd geworden op een houtlook keuken van de Ikea, maar twijfelen heel erg in verband met de vloer. We wilden namelijk graag een houtlook pvc vloer, maar hout op hout vinden we denk niet mooi. Alternatief zou zijn een grijze tegelvloer, maar daar zijn we nog niet van overtuigd. Qua keuken zou een houtlook zwarte keuken ook een optie zijn. Ik vind zandkleur ook mooi, maar m’n man is daar nog niet van overtuigd.

- Hebben jullie nog ideeën voor de indeling? Zouden jullie andere keuzes maken?
- Hoeveel ruimte hebben jullie rondom de eettafel/stoelen?

Ben benieuwd of jullie nog goede ideeën of tips hebben die we mee kunnen nemen in onze plannen :o


Je zou de tafel ook wat meer richting de muur kunnen zetten en dan een eetbank aan de muur. Scheelt veel ruimte.

Ik zou ook geen houten vloer en houtlook keuken doen. En ook geen zwarte keuken eigenlijk..
Andere opties: gietvloer met houten keuken, betonlook vloer (bijvoorbeeld pvc tegels) of natuursteen vloer met houten keuken.
Als je een houten vloer kiest is een witte keuken ook mooi, met een wit blad, betonlook blad, marmer of ook hout.
En zandkleur, ook schitterend!
Ik heb dat laatst bij iemand gezien. Die had een lichte eiken vloer met brede plank en daar een zand/beige keuken op. Echt heel mooi. Je kan dan natuurlijk wel houten 'details' doen. Mooie houten plank boven de keuken bijvoorbeeld.

Edit: ik vind dit ook prachtig. Wel een donkere keuken maar dan een lichtere vloer.


Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:05

Denise_Storm schreef:
@Malenka; een bank hebben we wel ook al over nagedacht. Zou nog wel een optie zijn, al lees ik er wel verschillende ervaringen over. Staat dus wel op het lijstje om nog verder over na te denken! Thanks!

@San: we hebben ook wel nagedacht over de keuken naar voor, maar we komen dan eigenlijk niet helemaal lekker uit qua eettafel, de bank en speelplek. En we hebben aan de voorkant een laag raam. Ik weet niet hoe mooi ik dat dan vind…

Deze plattegrond bleek niet helemaal te kloppen qua maten, maar dan heb je een idee:

[ [url=m/qjILkt.png]Afbeelding[/url] ]

En hier zie je het raam:

[ [url=m/ewVXmr.png]Afbeelding[/url] ]

Het raam loopt trouwens niet helemaal door tot de muur waar de kastenwand nu staat op de tekening, dus qua kastenwand zouden we wel mooi uitkomen

Ah okay, lage ramen zijn lastig ja. Ik zat te denken aan een L-vorm keuken aan de voorkant, namelijk, dan heb je genoeg ruitme voor de eettafel en de bank. Maar dat gaat niet met een laag raam.

Of je moet voor een rechte keuken gaan met bovenkastjes. En dan moet je dat ook net mooi vinden, natuurlijk :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:08

Ik ben zelf helemaal geen fan van eetbanken. Ik snap het idee, en het bespaart zeker ruimte, biedt mooie opbergopties en ziet er gezellig uit. Maar het zit imo niet fijn/is niet functioneel. Aanschuiven is vervelend, je kunt maar op één manier zitten. Als de middelste op moet staan, moet altijd iemand anders ook opstaan.

Malenka

Berichten: 7586
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:39

_San87_, wij zijn maar met zijn tweeën. Dus dagelijks gezien hadden we daar totaal geen last van. Het was wel heel fijn om vrienden te ontvangen en dan toch gebruik te maken van een eettafel met veel zitplekken. En hoe comfortabel het is dat is natuurlijk totaal afhankelijk van hoe je het maakt. En op 1 manier zitten is ook niet mijn ervaring. Het was juist super makkelijk om zijdelings te zitten met mijn benen languit of om in kleermakerszit aan tafel te zitten bijvoorbeeld. Ik kan zelf niet lang in 1 houding zitten (soort reuma) en heb de ervaring dat juist veel eetkamer stoelen te restrictief zijn.