Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelaa2
Berichten: 4232
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:18

Wat een gaaf behang hierboven <3

En de computerplek op de plek van de keuken? Hoe groot moet het zijn idealiter?

Mellow

Berichten: 6529
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:46

Afbeelding

Waar nu de keuken zit de computerhoek, waar dat rode streepje staat een muurtje en de keuken aan de andere kant.

Zo had ik mijn hoofd er een over laten breken.

veerledec

Berichten: 6696
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:30

Ik kan niet echt een duidelijke foto vinden, maar dit hebben wij aan de achterdeur:
Afbeelding
Dat is wel heel praktisch voor schoenen en dergelijke (dan weer niet voor jassen) en geen hele aanbouw voor nodig. De deur kan dicht overigens.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:29

Daar zit geen fundering onder? Met andere woord, kan erg vochtig worden? (meer om even mee te nemen in de overweging van Aight...

Vind het wel echt prachtig lijken hoor!


karijn schreef:
Hier een muur zetten lijkt mij niet mogelijk. Er zit een raam.

[ [url=m/eCptqn.jpg]Afbeelding[/url] ]

De achterste ruimte opknippen lijkt zo op papier leuk maar die ruimte is nog geen 5 m.
Een aanbouw is een optie maar dan ben je wel een raam in de woonkamer kwijt. Of je moet een serre-achtige aanbouw maken zodat je wel voldoende licht in je woonkamer houdt.

Lastig.


Raam er uit slopen, dan is het wel mogelijk ;)
En bij een aanbouw het raam er uit is ook niet zo'n punt lijkt me, zet je op een andere plek een raam er weer in. Even afhankelijk van hoe de tuin en het uitzicht zijn, lijken me er voldoende mogelijkheden te zijn, eventueel ook voor een mooie schuifpui of openslaande deuren.

Het is uiteraard wel even afhankelijk van het budget.

veerledec

Berichten: 6696
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:21

Nee, staat op de buitentegels, met kieren onder de deuren dus ventileert wel. De ene deur staat ook altijd open, behalve als het hard vriest.

Bielsje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:46

Morgen krijgen we onze nieuwe bank! De woonkamer is er gewoon van opgeknapt dat de "oude" weg is :')
Vandaag dus even groooote schoonmaak en de kans benut om de vloer te checken, jullie hadden me écht een beetje bang gemaakt dat het PVC beschadigd zou zijn ergens waar ik het normaal niet zou zien :Y)

Afbeelding

Ik had stiekem ook een nieuwe salontafel bedacht die natuurlijk niet te vinden is maar ik wel ergens kan laten maken. Was van plan dat wat stiekem te doen na 6 interieur wissels in 10 jaar maar toch maar verteld... Zegt manlief, moet je daar en daar even heengaan, kunnen we waarschijnlijk wel een mooi prijsje regelen *\o/*. Soms he... <3

Nu alleen nog vertellen dat er ook een cover komt voor de radiator O:). Ik gok dat wanneer alles af is, we eindelijk een nieuw huis vinden _O-

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:26

Hallo allemaal,

Ik loop een beetje vast met het indelen van mijn slaapkamer in ons nieuwe huis. Het is een redelijk kleine kamer met een balk in het midden die op 1.70m hoogte hangt.

De maten van de ramen zijn 45, 47 en 44. Achter op de muur zit ook nog beslag op het hout wat 3 cm uitsteekt (ongeveer in het midden van de kamer). Verder komt er een schuifdeur die naar rechts schuift, dus daar kan niks geplaatst worden. Het bed is 180cm breed en 215cm lang en de kledingkast 150cm.

Hieronder een plattegrond en hoe ik het zelf had gedacht in te delen. Ik heb het idee dat het anders kan, maar kom er niet op.


Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7625
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:41

Afbeelding

Dit een optie? Bed onder het dubbele raam, nachtkastjes/tafeltje er naast. Een stoel in de hoek, plant naast de kast en het raam.

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:51

De kast op de plaats van het bed en het bed met het hoofdeind tegen de muur rechts?

Elanor

Berichten: 6788
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 15:23

Wat Noviceh zegt lijkt mij ook het meest logisch. En bed dan in het midden van de rechtermuur zetten; het is wel heel fijn als je het bed aan twee kanten kunt instappen.

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 16:13

Ik zou graag die balk getekend willen zien, want zoals het er nu naar uit ziet gaat er altijd íemand zijn hoofd stoten :)

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:02

Hier zijn nog foto’s voor jullie beeldvorming. De balk zit op 165 van de muur van rechts. De platen op de balk gaan nog weg, het plafond blijft open tot aan de nok, dus boven de balk is vrij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:07

En de balk bij de deur zit ook op 1.70 hoogte??
1,65 is wel een rotafstand.
Hoeveel ruimte heb je van de balk tot aan de deuropening??

Malenka

Berichten: 7625
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:11

Na het zien van de foto's zou ik het anders doen. Het bed met het hoofdeinde tegen de schuine wand. Maar dan wel in het midden. En een nieuwe kledingkast bouwen die de hele wand van de deur beslaat. Beetje zoals een ensuite wand. Dan schuift de deur in een dubbel wandje achter in de kast.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:16

Ik zou onder de balk juist een dichte wand maken met aan beide zijden een opening en daarachter een walk-in closet van 2 kanten benaderbaar (his&hers), máár dat werkt alleen als je vóór die wand/balk ruimte hebt om een bed in de lengte neer te zetten zonder dat je de toegangsdeur blokkeert.

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:49

DubbelFun schreef:
Ik zou onder de balk juist een dichte wand maken met aan beide zijden een opening en daarachter een walk-in closet van 2 kanten benaderbaar (his&hers), máár dat werkt alleen als je vóór die wand/balk ruimte hebt om een bed in de lengte neer te zetten zonder dat je de toegangsdeur blokkeert.


Dan zit er een muur midden over het raam?
En als het open blijft tot de nok, dan is een muur plaatsen onder de mooie balken ook zonde.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 22-02-24 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:50

Malenka schreef:
Na het zien van de foto's zou ik het anders doen. Het bed met het hoofdeinde tegen de schuine wand. Maar dan wel in het midden. En een nieuwe kledingkast bouwen die de hele wand van de deur beslaat. Beetje zoals een ensuite wand. Dan schuift de deur in een dubbel wandje achter in de kast.

[ [url=m/yYjgld.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fHt5y1.png]Afbeelding[/url] ]


Zo zou ik het ook doen, mits het past met het bed! Super mooi.

Al zou het mijn voorkeur hebben helemaal geen kledingkasten in de slaapkamer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41899
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:59

Malenka schreef:
Na het zien van de foto's zou ik het anders doen. Het bed met het hoofdeinde tegen de schuine wand. Maar dan wel in het midden. En een nieuwe kledingkast bouwen die de hele wand van de deur beslaat. Beetje zoals een ensuite wand. Dan schuift de deur in een dubbel wandje achter in de kast.

[ [url=m/yYjgld.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fHt5y1.png]Afbeelding[/url] ]


Oh ja, prachtig :j. Eventueel met onzichtbare deuren, voor een nog mooiere afwerking <3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41899
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:11

Afbeelding

Wij hebben een enigszins dode hoek in de slaapkamer (naast de Flamingo is de deur naar de inloopkast) waar je eigenlijk net niks mee kan, want schuine muur, dus er past geen kast oid. Nu staat er een buikkastje <3.

Hhilde

Berichten: 7510
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:15

Prachtig, vooral ook die matte kleur <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41899
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:55

Ja, vind ik ook! Op de verkoopfoto zag ie er minder uit, dus wilde hem schuren en in de was zetten. Maar dat is dus niet nodig <3.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:41

Prachtig kastje San87, goede vondst!

Heeft een van jullie ervaring met plaktegels van pvc? Geen stickers. Zie verschillende aanbieders, om zomaar te bestellen en te proberen vind ik het net te prijzig dus ben opzoek naar ervaringen

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:23

Ik heb plaktegels gebruikt om ons toilet for the time being wat op te knappen. Op zich ben ik wel tevreden met het resultaat, maar écht mooi wordt het niet. Ik heb ze over een behoorlijk ongelijke tegelvloer gelegd en daardoor komen de randen hier en daar wel omhoog. Daarnaast sloten de tegels qua print niet altijd goed op elkaar aan, dus was een puzzeltje om ze een beetje knap te leggen. Het snijden ging dan overigens wel heel makkelijk, en qua slijtage vind ik ze ook erg goed blijven (inmiddels ruim een jaar verder).
Als tijdelijke, goedkope oplossing is het prima, maar zou dit niet voor je definitieve renovatie gebruiken.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
De plaktegels zitten dus op de vloer, de wandtegels zijn gelakt.

karijn

Berichten: 5425
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:29

Ziet er hardstikke leuk uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41899
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:31

Thanks, @Samo :D.

Ik heb geen ervaring met plaktegels, maar dat hierboven ziet er goed uit!

Ik vind die roze tegels wel echt supergaaf <3. Jammer dat ze weg zijn.