Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:42


Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:58

Silenna schreef:
Hi allen, ik kom me ook graag melden :D Wij hebben ons eerste huis gekocht en gaan begin februari verhuizen, dus ben druk bezig met inspiratie opdoen voor de inrichting en meubels kopen. Ik hou ook echt van wat kleur in een interieur, prachtig en heel origineel die bedachte badkamer hierboven! Onze slaapkamer wordt bijna volledig donker aubergine, ik denk erover zelfs het plafond mee te schilderen :=

Maar voor nu een andere vraag. Ik ben verliefd geworden op eetkamerstoelen die mooi zijn én lekker zitten (die combi zie je niet vaak, naar mijn mening :')), alleen ze zijn alleen verkrijgbaar in boucle stof.. Vinden we prachtig, maar er zullen in de loop van volgend jaar ook 2 kittens in huis komen. Iedereen raadt ons boucle af met katten, maar ik kan gewoon geen andere stoelen vinden die naar smaak zijn en in een "kat proof" stof.
Zijn hier toevallig mensen met katten én meubels in boucle? Hoe bevalt dat? :o
De stoelen in kwestie (en bestelde eettafel <3):
[ [url=m/CmyM7N.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wij zijn inmiddels verhuisd en alles begint langzaam zijn plekje te krijgen (al komen we nog om in de verhuisdozen). In ieder geval enorm blij met het behang op onze slaapkamer <3

Afbeelding
En ja, we hebben dus de andere muren en het plafond donker geschilderd := Wel hebben we perongeluk de potten verf verwisseld en is mijn werkkamer nu aubergine en de slaapkamer donkerrood, haha _O-


Bovenstaande stoelen hebben we trouwens ook maar gewoon besteld, we vonden nergens anders iets wat ons net zo goed beviel. Dus hopen op het beste tegen die tijd :')

Malenka

Berichten: 7613
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:01

Ik zou denk ik voor deze versie van DF gaan. Heerlijk ruim, overzichtelijk en zeker niet hokkig. Zeker als je raampartijen door openslaande deuren kunt vervangen.

Afbeelding

De haard dan wel verplaatsen naar een centrale plek tegen de muur en de eettafel daarop uitlijnen. Je zou de haard dan zelfs hoger kunnen plaatsen.

Dit was de eerste afbeelding die ik tegen kwam die in de buurt komt van wat ik bedoel.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:20

Malenka schreef:
Ik zou denk ik voor deze versie van DF gaan. Heerlijk ruim, overzichtelijk en zeker niet hokkig. Zeker als je raampartijen door openslaande deuren kunt vervangen.

[ [url=m/wr5Bam.jpg]Afbeelding[/url] ]

De haard dan wel verplaatsen naar een centrale plek tegen de muur en de eettafel daarop uitlijnen. Je zou de haard dan zelfs hoger kunnen plaatsen.

Dit was de eerste afbeelding die ik tegen kwam die in de buurt komt van wat ik bedoel.

[ [url=m/Qgx3Ez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit dan weer wel hokkig :o.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:24

Farjen schreef:
Ik heb even jullie advies en inspiratie nodig voor ik een echtscheiding aanvraag :+
Mijn man drinkt dagelijks veel koffie en zijn koffiemachine staat in de keuken naast de muur.
Ik weet niet wat hij allemaal doet, maar de koffiespetters hangen op de muur, onder het koffiemachine en soms tot in de kast eronder -O- Poetsen is niet zijn beste vak dus ik sta daar altijd geïrriteerd te schrobben :P
Dus ik zoek een soort systeem/onderlegger met 1 gesloten zijkant (in het zwart) zodat het hopelijk wat netter blijft allemaal. Maar ik heb geen idee op wat ik juist moet zoeken.


Misschien als je zoekt op tampermat of bakmat (vaak silliconen) dat je dan iets vindt?

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:26

Een woonkamer van 4,5 bij 4 niet klein?

Voor de beeldvorming: Mijn woonkamer IS 4,5 meter breed (en 7,5 lang). Ik heb in mijn woonkamer een 2,5 zits en een 2 zits staan. Ik zou dan letterlijk alleen maar ruimte hebben daarvoor en mijn TV...


Afbeelding


Maar dan zou de kamer eindigen halverwege de deur die je links ziet. Er is een reden dat de vorige eigenaar de muur naar de keuken er uit heeft gehaald. En ik kan je zeggen dat mijn buren jaloers zijn dat ze niet die extra ruimte hebben die ik erdoor heb gekregen.

Als je in de keuken al met 8 man aan tafel wilt zitten, dan wil je vast ook nog wel even kunnen naborrelen vanaf de bank. ;)

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:30

Silenna schreef:
Silenna schreef:
Hi allen, ik kom me ook graag melden :D Wij hebben ons eerste huis gekocht en gaan begin februari verhuizen, dus ben druk bezig met inspiratie opdoen voor de inrichting en meubels kopen. Ik hou ook echt van wat kleur in een interieur, prachtig en heel origineel die bedachte badkamer hierboven! Onze slaapkamer wordt bijna volledig donker aubergine, ik denk erover zelfs het plafond mee te schilderen :=

Maar voor nu een andere vraag. Ik ben verliefd geworden op eetkamerstoelen die mooi zijn én lekker zitten (die combi zie je niet vaak, naar mijn mening :')), alleen ze zijn alleen verkrijgbaar in boucle stof.. Vinden we prachtig, maar er zullen in de loop van volgend jaar ook 2 kittens in huis komen. Iedereen raadt ons boucle af met katten, maar ik kan gewoon geen andere stoelen vinden die naar smaak zijn en in een "kat proof" stof.
Zijn hier toevallig mensen met katten én meubels in boucle? Hoe bevalt dat? :o
De stoelen in kwestie (en bestelde eettafel <3):
[ [url=m/CmyM7N.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wij zijn inmiddels verhuisd en alles begint langzaam zijn plekje te krijgen (al komen we nog om in de verhuisdozen). In ieder geval enorm blij met het behang op onze slaapkamer <3

[ [url=m/aNbelk.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ja, we hebben dus de andere muren en het plafond donker geschilderd := Wel hebben we perongeluk de potten verf verwisseld en is mijn werkkamer nu aubergine en de slaapkamer donkerrood, haha _O-


Bovenstaande stoelen hebben we trouwens ook maar gewoon besteld, we vonden nergens anders iets wat ons net zo goed beviel. Dus hopen op het beste tegen die tijd :')


Prachtig dat behang met donkere plafond! Ben benieuwd als het af is!

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:36

_San87_ schreef:
Malenka schreef:
Ik zou denk ik voor deze versie van DF gaan. Heerlijk ruim, overzichtelijk en zeker niet hokkig. Zeker als je raampartijen door openslaande deuren kunt vervangen.

[ [url=m/wr5Bam.jpg]Afbeelding[/url] ]

De haard dan wel verplaatsen naar een centrale plek tegen de muur en de eettafel daarop uitlijnen. Je zou de haard dan zelfs hoger kunnen plaatsen.

Dit was de eerste afbeelding die ik tegen kwam die in de buurt komt van wat ik bedoel.

[ [url=m/Qgx3Ez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit dan weer wel hokkig :o.


Ik ook, zonde van de ruimte!

Malenka

Berichten: 7613
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:44

Wat opvallend dat verschil. Helpt het als ik zeg dat ik uitga van ensuite deuren tussen keuken en woonkamer?

Persoonlijk houd ik van een knusse woonkamer en ruime woonkeuken. En ik denk dat je dat op deze manier doet. Mijn woonkeuken is zo'n 4 bij 10 met enorm veel zicht op de tuin en de tv heb ik naar boven in een aparte hoek verbannen. O:)

gaucho

Berichten: 9568
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:46

Ontzettend sfeervol silena dat behang in combinatie met de rode muren en plafond.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:14

Malenka schreef:
Wat opvallend dat verschil. Helpt het als ik zeg dat ik uitga van ensuite deuren tussen keuken en woonkamer?

Persoonlijk houd ik van een knusse woonkamer en ruime woonkeuken. En ik denk dat je dat op deze manier doet. Mijn woonkeuken is zo'n 4 bij 10 met enorm veel zicht op de tuin en de tv heb ik naar boven in een aparte hoek verbannen. O:)


Ook ensuite zou ik het niet doen (wel in mijn idee van de tekening, want een keuken van 4 bij 4,5 is leuk maar niet enorm groot. En een keuken van 3.63m is namelijk ook niet bepaald breed.

Afbeelding

Mijn keuken is bij de kraan een kleine 2,5 meter, het andere stuk is ongeveer 2,2 meter. Ik kan me er mee redden, maar het is geen gezinskeuken te noemen.

Knusheid maak je naar mijn idee meer met de inrichting en verlichting, dan met de ruimte.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:30

Wil hij echt per se beneden een computerhoek ipv in een aparte ruimte boven? :o Als daar ruimte voor is, dat weet ik niet. Vind het vaak zo zonde van de benedenverdieping en ook bijna altijd rommelig.

Maar als hij dat echt graag wil, zou ik voor zoiets als San voorstelt gaan, dat vind ik wel erg mooi terwijl het ook "open" blijft :j

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:57

Waarom niet een computerkast die je kunt sluiten wanneer het niet in gebruik is? En dan een mooie stoel die je zo weer naast de kast kunt zetten?

Bijvoorbeeld zoiets

Afbeelding
Afbeelding

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 16:48

Eulogy schreef:
Wil hij echt per se beneden een computerhoek ipv in een aparte ruimte boven? :o Als daar ruimte voor is, dat weet ik niet. Vind het vaak zo zonde van de benedenverdieping en ook bijna altijd rommelig.

Maar als hij dat echt graag wil, zou ik voor zoiets als San voorstelt gaan, dat vind ik wel erg mooi terwijl het ook "open" blijft :j


Lief dat iedereen zo meedenkt! Ik heb een thuiskantoor boven, waar ik 2-3 dagen per week werk. Dus die ruimte is er sowieso. Mijn vriend zit ook overdag/'s avonds afwisselend achter de computer en is vanuit huis gewend dat dat beneden is. Dus dat is voor hem wel een echte must. Zelf vind ik de optie zoals Wendy bedoelt echt niet mooi, maar sta zeker open voor andere opties met halfscheidingen etc.!! Vind een bureaustoel zo'n afknapper in je kamer, hoe mooi hij ook is.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:42

Zou je eens een inspiratie foto willen plaatsen met welke kant jullie op willen qua inrichting? Ik denk dat ik een idee heb misschien maar dat ligt wel heel erg aan jullie stijl :')

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:53

hahaha ik zou onze stijl omschrijven als chaotisch-jaren 30-modern. Dus het voorbeeld van de ensuite deuren richting dit: https://nl.pinterest.com/pin/939211697279614820/ of dit https://nl.pinterest.com/pin/939211697284717530/ We zijn niet bang voor kleur, zo hebben we nu een oranje bank

en qua keuken juist weer landelijk mix met scandinavisch. We houden van hout en mooie lijnen, terrazo vloer of geblokte tegels https://nl.pinterest.com/pin/401664860532822589/ of https://nl.pinterest.com/pin/3518505952963726/

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:13

Je wil een dichte achterom en computerkamer/ruimte.
Ik zou (mits het mogelijk is) je achterdeur verplaatsen. Je had het al over openslaande deuren, dan zou ik gelijk die hele pui aanpassen. Dan kan je een dichte achterom maken en daarnaast gelijk een computerruimte. Deze zou ik afschermen met schuifdeuren. Of gewone deuren, zoals in je eerste voorbeeld van pinterest.

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7613
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:04

Lizzy, wat zou je dan met de ruimte tussen keuken en achter ingang doen? Dat wordt in mijn ogen zo echt vooral een verkeersruimte. (Al zie ik ook wel oplossingen, maar die zijn in mijn ogen ook niet optimaal)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:12

Als daar openslaande deuren zijn/een schuifpui zit, is dat toch een prima ruimte om een grote tafel te zetten.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:30

Wil je een tafel voor 8 personen (3 mtr neem ik dan aan) dan zou ik de ruimtes laten as is. Het "klompenhok" had ik buiten gemaakt aan de achterkant van de keuken zodat je die ruimte intact kan laten. Dan de eettafel in de lengte en dan de keuken. De huidige achterdeur zou ik dichtmaken en dan daar een computer"kast" maken waar de stoel ook in staat zoals onderstaande foto.

Afbeelding

Dit komt wel een beetje uit mijn eigen irritatie dat ik de eettafel nooit meer dwars op de keuken wil hebben. Zo enorm vervelend is dat imo :')

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:05

@Malenka, zoals San87 zegt inderdaad. Ik denk dat je ruimte genoeg hebt voor een grote ronde, ovale en/of uitschuifbare tafel (hebben wij ook, ideaal).

Een klompenhok buiten heb ik ook aan gedacht. Maar hun achterdeur heeft aan twee kanten ramen. Of je moet alsnog de deur verplaatsen, dan is het wel mogelijk.

De computer oplossing hierboven is helemaal mijn stijl.

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:50

Silenna schreef:
Silenna schreef:
Hi allen, ik kom me ook graag melden :D Wij hebben ons eerste huis gekocht en gaan begin februari verhuizen, dus ben druk bezig met inspiratie opdoen voor de inrichting en meubels kopen. Ik hou ook echt van wat kleur in een interieur, prachtig en heel origineel die bedachte badkamer hierboven! Onze slaapkamer wordt bijna volledig donker aubergine, ik denk erover zelfs het plafond mee te schilderen :=

Maar voor nu een andere vraag. Ik ben verliefd geworden op eetkamerstoelen die mooi zijn én lekker zitten (die combi zie je niet vaak, naar mijn mening :')), alleen ze zijn alleen verkrijgbaar in boucle stof.. Vinden we prachtig, maar er zullen in de loop van volgend jaar ook 2 kittens in huis komen. Iedereen raadt ons boucle af met katten, maar ik kan gewoon geen andere stoelen vinden die naar smaak zijn en in een "kat proof" stof.
Zijn hier toevallig mensen met katten én meubels in boucle? Hoe bevalt dat? :o
De stoelen in kwestie (en bestelde eettafel <3):
[ [url=m/CmyM7N.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wij zijn inmiddels verhuisd en alles begint langzaam zijn plekje te krijgen (al komen we nog om in de verhuisdozen). In ieder geval enorm blij met het behang op onze slaapkamer <3

[ [url=m/aNbelk.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ja, we hebben dus de andere muren en het plafond donker geschilderd := Wel hebben we perongeluk de potten verf verwisseld en is mijn werkkamer nu aubergine en de slaapkamer donkerrood, haha _O-


Bovenstaande stoelen hebben we trouwens ook maar gewoon besteld, we vonden nergens anders iets wat ons net zo goed beviel. Dus hopen op het beste tegen die tijd :')


Dat behang is heeeeeeeel gaaf!

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:04

Hier een muur zetten lijkt mij niet mogelijk. Er zit een raam.

Afbeelding

De achterste ruimte opknippen lijkt zo op papier leuk maar die ruimte is nog geen 5 m.
Een aanbouw is een optie maar dan ben je wel een raam in de woonkamer kwijt. Of je moet een serre-achtige aanbouw maken zodat je wel voldoende licht in je woonkamer houdt.

Lastig.

Malenka

Berichten: 7613
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:41

_San87_ schreef:
Als daar openslaande deuren zijn/een schuifpui zit, is dat toch een prima ruimte om een grote tafel te zetten.


Die ruimte is dan zo'n 3,20m lang en met allemaal deuren (en dus ook looproutes). Dat lijkt me veel te krap voor een grote eettafel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:43

Stukje de keuken in als je m in de lengte zet. Past denk ik prima.

Maar goed, ik zou zelf de computerhoek in de woonkamer maken.