Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6942
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:56

Ik heb met mijn vivoactive nog nooit gehad eigenlijk dat ik t niet kon aflezen.. in ieder geval niet als ik er over nadenk dus dan zal het voor mij meevallen anders had ik t wel geweten..

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:07

Ik overweeg de Apple Watch SE 40mm te kopen, mensen hier met ervaring? Voor mij is sleep tracking en gezondheid belangrijk

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:20

iirrssjjee schreef:
Ik heb beide kunnen bekijken in het coolblue filiaal. De vivoactive had qua beeld veel minder scherpte en helderheid. Als de zon erop zou schijnen, kun je het niet lezen. Bij de venu sq (music) kan dat wel!

Ik heb de vivoactive 4s en met de laagste helderheid op het scherm heb ik echt nog nooit moeite gehad om mijn scherm te zien.

8nnemiek

Berichten: 43428
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:54

Rennie89 schreef:
Ik overweeg de Apple Watch SE 40mm te kopen, mensen hier met ervaring? Voor mij is sleep tracking en gezondheid belangrijk

Ik heb de SE van 2020, ook 40mm, en ik ben er erg blij mee. Sleep tracking doe ik al een tijd niet meer, maar de stappen/hartslag/sporten enz werkt erg goed voor mij.

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 16:59

Top! Heb hem net besteld van mediamarkt voor 229 euro van 2023, ben benieuwd ga volgende maand de iPhone 15 pro nemen denk ik bij mijn abbo, die kan verlengd worden. Ik heb nu nog de iPhone 12, deze begint echt traag te worden en batterij gaat snel leeg, moet die bij intensief meerdere keren per dag opladen :+ is 2 jaar oud nu. Maar dit word mijn eerste Apple Watch, dus ben benieuwd. Vind zelf de Michael kors smartwatch echt mooi maar ik heb hiervoor 1 gehad en de software is gewoon poedersuiker. Uiteindelijk linkte die niet meer en blies de batterij op dat ik hem heb (inclusief het bandje wat echt dom was) weggegooid |o _O-

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:09

Fem schreef:
Die Forerunner is me net wat te duur (279 bij Coolblue tegenover zowel de Venu Sq music als de Vivoactive 4s 189 bij dezelfde aanbieder).
Dan gaat daar toch meer mijn voorkeur naar uit.


Gelukt om gisteren wat leuks te bestellen? Kan ik jou ook al toevoegen als connectie op Garmin Connect? :D

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:44

Na een half jaar de apple watch met een siliconen bandje van de action (en de originele) merk ik toch dat mijn huid het niet meer zo grappig vind.

Zit dus nu te kijken naar wat andere bandjes. Iemand ervaring met bandjes die dus niet van siliconen zijn? Welke hebben jullie, blijft dit goed zitten met sporten, blijven ze niet lang nat bijvoorbeeld?

8nnemiek

Berichten: 43428
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:50

Ik heb een geweven bandje, gewoon van Ali. Die zit heel fijn. Maar om te sporten niet ideaal omdat ie wel nat blijft inderdaad.

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 17:37

Ik heb mijn Apple Watch SE 40mm binnen, nu met standaard bandje maar meteen op Ali al wat meer besteld, Eff aftasten wat het beste werkt. Heb silicon en leer en metaal besteld

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:33

Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn met fysieke knopjes op jullie horloge?

Ik had een Polar Unite, maar binnen een jaar was mijn fysieke knopje kapot. Hij bleef ingedrukt, waarschijnlijk door het stof enzo van stal etc.? WD40 loste dat eerst nog wel eens een beetje op, maar uiteindelijk ook niet meer.

Ik ben nu dus op zoek naar een nieuw horloge / activity-tracker... Wat zijn jullie ervaringen met de fysieke knopjes? Heb ik gewoon pech gehad met mijn Polar? Of zijn er meer mensen die problemen hebben ervaren met hun horlogeknopjes? Dan kan ik afwegen of ik ze moet vermijden of niet :=

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:35

Met mijn Garmins nog nooit problemen mee gehad.
Huidige horloge draag ik nu bijna 2 jaar, degene daarvoor heb ik ruim 2 jaar gedragen en zonder enige problemen verkocht.
Mijn man heeft een veel simpeler Garmin inmiddels 2 jaar en ook geen enkel probleem met de knopjes.
Mijn broer heeft inmiddels volgens mij al 4 jaar dezelfde Garmin en die heb ik er ook nog nooit over gehoord.

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:49

Ik heb mijn Garmin Instinct 2s pas sinds juli en tot op heden heel tevreden en de knopjes doen het ook nog goed. Mijn Garmin heeft geen touchy touchy scherm. Ik moet hem bedienen met de fysieke knoppen.

Ik heb ook al paar software updates gehad. Toen ik hem kocht stond het nog op versie 7 die ik kon bijwerken naar 12. Inmiddels de update naar 13 en 14 ook al gehad.

Zertab

Berichten: 12278
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 16:12

Knopjes werken hier bij beide Garmins echt prima!

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 18:14

De knopjes zijn bij mijn Polar horloges nooit echt een probleem, en ze blijven hier ook niet echt heel schoon altijd :+

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 00:55

Rennie89 schreef:
Ik overweeg de Apple Watch SE 40mm te kopen, mensen hier met ervaring? Voor mij is sleep tracking en gezondheid belangrijk


Ik heb een Apple Watch SE 40mm, is me tot vorige week heel goed bevallen tot dat ik
hem tegen een wasmachine trommel aan stoot.
Barst in het scherm en aan de zijkant allemaal kleine losse glasdeeltjes.
Gisteren wou ik hem wegbrengen voor een nieuw glas, gaat me minimaal €180 kosten.

Ik vind een Garmin zo groot en log. En daarom ook lelijk.
Maar zit er toch hard over na te denken om toch maar te kopen.

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 07:31

Garmin heeft inderdaad een hoop grote horloges in het assortiment. Zeker alle X versies. Daarnaast hebben ze van veel horloges ook een kleinere S variant. Die zijn vaak maar 40, 41 of 42mm groot. Misschien dat dat helpt bij jouw keuze?

8nnemiek

Berichten: 43428
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 08:34

Een gebroken scherm betekent dat ze niet alleen het glas vervangen, maar het complete scherm, vandaar dat dat zo duur is. Zonde zeg, ikkeniet!
Maar een Garmin kost ook meer dan 180 euro, toch? Dan zou ik voor de reparatie gaan.

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 08:43

@ikkeniet: dat is zonde zeg!
Garmins zijn er in veel verschillende soorten en maten.
Er zijn er die groot en lomp zijn, maar er zijn ook veel sierlijkers varianten.
De Lily bijvoorbeeld, is maar 34 mm.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/698519
En nog in de sale ook nu.
Geen idee wat je verder voor specificaties zoekt in een horloge, maar er zijn dus wel degelijk kleinere modellen te krijgen.

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:13

De Lily heb ik recentelijk gekocht.
Het werkt naar behoren en heeft geen knoppen.

Ik wilde graag een klein, vrouwelijk model.

Het is even wennen, want mijn samsung galaxy watch was wat uitgebreider qua opties, maar voor alsnog ben ik wel tevreden met wat ie wel kan.

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:12

Die is idd lekker compact en klein en niet zo duur. Welke kleur heb je? De paarse? <3

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:19

Nee, de rosegold - lightsand.

Nu nog eens op zoek naar andere bandjes.
Heb graag iets van leer en een wat chiquere.

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 02:22

Ik ben voor de Galaxy Watch 4 gegaan, maar kan momenteel geen fatsoenlijke gratis app vinden die mijn gefaseerde interval hardlooptrainingen synchroniseert...

Iemand tips voor een app? Ik gebruik Runkeeper op de telefoon, maar was fijn geweest als die ook op het horloge zou kunnen... ellende...

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:44

Zijn er mensen die met hun Garmin ook actief de badges proberen te halen? :D

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10639
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:17

Marije_jiplover schreef:
@ikkeniet: dat is zonde zeg!
Garmins zijn er in veel verschillende soorten en maten.
Er zijn er die groot en lomp zijn, maar er zijn ook veel sierlijkers varianten.
De Lily bijvoorbeeld, is maar 34 mm.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/698519
En nog in de sale ook nu.
Geen idee wat je verder voor specificaties zoekt in een horloge, maar er zijn dus wel degelijk kleinere modellen te krijgen.


Maar dat is minder een alles kunner en minder accuraat. Meer een horloge en hebbeding.

Ik zou als je een serieus sporthorloge wil weg blijven bij de Lily maar just gaan voor een Forerunner, Fenix, de nieuwere venu modellen of de instinct. Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de forerunners.

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:35

Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe layout moet vinden van Garmin Connect. :=

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie de nieuwe layout ook al?