Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:05

Cer schreef:
ik vraag me af hoe de mensen met een AppleWatch (of misschien ook andere watches?) het nu doen, nu het handschoenenweer wordt..
ik had van de week weer dat mn Apple een sos dienst wil gaan bellen, of vind dat ik moet gaan sporten, omdat ik per ongeluk de knop in druk.
Sowieso vind ik het altijd lastig met handschoenen, omdat vooral rijhandschoenen wat strak over het horloge zitten.
Is dat een kwestie van 'het is nu eenmaal zo' of is er nog handig..haha..heidje? :D

(ik doe nu de watch aan mn andere hand, zodat de knop niet steeds ingedrukt wordt als ik mn pols buig.. maar toch)

Ik draag mijn watch om mijn linkerpols, dus dan zit ht knopje naar mijn hand toe.
Met paardrijden schuif ik m een cm naar achter voor mn handschoenen, en die vallen er precies voor. Handschoenen in de winter zullen dan ook geen problemen geven, maar ik zet het inderdaad wel eens op de waterstand zodat ik niet per ongeluk iets aan tik!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:07

Naar achter schuiven dan maar :j
Wel fijn dat iig iemand een soort van snapt wat het euvel is :')

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:01

Nou dat snapte ik ook alleen door de plek waar ik m draag heb je daar dus geen last van 8-)

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 23:33

Wie doet er zwemmen met zijn Garmin? Doet hij detectie van verschillende slagen ook goed? Schoolslag, borstcrawl enzo?

josewoos

Berichten: 4821
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 00:08

Bagheera_206 schreef:
Wie doet er zwemmen met zijn Garmin? Doet hij detectie van verschillende slagen ook goed? Schoolslag, borstcrawl enzo?


Ik heb de Garmin Lily en heb deze ook met zwemmen om. Je kan wel aangeven hoe lang het zwembad is ( 25 of 50 mtr), maar niet welke slag je maakt.
Hij geeft het aantal banen wat je heb gezwommen weer en je hartslag en calorie verbruik.
Ik tel zelf ook altijd mijn banen die ik zwem, maar ik zwem er altijd een paar meer als dat de smartwatch weergeeft.

Ik wil voor mijn man ook een smartwatch voor zijn verjaardag kopen. Die is pas in maart jarig, maar ben nu een beetje de FB acties aan het bekijken.
Voor hem moet het vooral gaan om de berichten snel te zien die binnen komen of wie er belt. En de stappenteller, maar die zit er volgens mij standaard op.
Hij draagt echt nooit sieraden of horloges, dus het moet een degelijke, maar mannelijk model zijn.
En ohja, simpel in gebruik :+

Oh, hij heeft altijd Samsung telefoons, echt geen Apple watch, hij kan niks met dat merk.

Misschien hebben jullie aanraders?

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 07:16

En als je naar je ronde/interval tabblad gaat van een zwemsessie en je telefoon horizonaal kantelt? Daar zou hij de zwemslag moeten laten zien, maar begrijp dus dat je eigenlijk tussen de de verschillende slagen even op interval knopje moet drukken. Dus als je paar baantjes schoolslag hebt gezwommen even op interval drukt en dan paar baantjes borstcrawl hebt gedaan zou hij jouw type slag per interval moeten laten zien.

Wat is jouw budget? Ik geloof dat de Garmin Instinct 2 nu met al die acties voor rond de 200 euro is te krijgen. Stoer en mannelijk model en redelijk hufterproof, maar geen kleurenscherm en geen touchy touchy. Als je budget groter is misschien die nieuwe Venu3? Wat voor sporten doet jouw man? Als hij hardloop misschien eentje uit de Forerunner x55 serie?

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:26

Bagheera_206 schreef:
Wie doet er zwemmen met zijn Garmin? Doet hij detectie van verschillende slagen ook goed? Schoolslag, borstcrawl enzo?

Mijne niet.
Die kan niet eens baantjes tellen.
Ik heb woensdag gezwommen en ik heb echt onwijs hard gezwommen volgens Garmin, wel meer dan 8 km in 24 minuten!

Ik had de badlengte ingevoerd, iets korter dan de daadwerkelijke badlengte, maar aan het eind van elk baantje waren er soms 5 badlengtes opgeteld en soms 10 of 15.

Ik zou 16 seconden over 100 m hebben gedaan, gemiddeld, waar kan ik me aanmelden voor de Olympische spelen? :D

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:43

Ik kom je aanmoedigen op de OS. :D

Je zou verwachten dat een Fenix toch wel aardig zou moeten kunnen detecteren?

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:44

Bagheera_206 schreef:
Wie doet er zwemmen met zijn Garmin? Doet hij detectie van verschillende slagen ook goed? Schoolslag, borstcrawl enzo?



Die van mij doet het wel goed.
Forerunner 955. Maar de 245 deed dat ook goed :j

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:46

Welke slag zwem jij vnl, BeFunny?
Ik zwem nl schoolslag en mijn Instinct kon ook nooit goed tellen.

Mogelijk dat die bij vrije slag/borst crawl wel goed telt?

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:51

Marije_jiplover schreef:
Welke slag zwem jij vnl, BeFunny?
Ik zwem nl schoolslag en mijn Instinct kon ook nooit goed tellen.

Mogelijk dat die bij vrije slag/borst crawl wel goed telt?




Ik doe idd vrije slag met baantjes.
Soms ook schoolslag baantje. Sinds ik mijn horloge heb twee keer mee gezwommen in het zwembad (baantjes zwemmen) en verder alleen in natuurwater en dus maar wat gedaan. Maar ik vond hem wel goed accuraat meten.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:25

Ik natuurwater gaat het bij mij goed als ik mijn horloge regelmatig even goed boven water houd, want dat meet hij met GPS.
In een binnenzwembad is dat zeker geen optie, in het buitenzwembad heb ik dat nog niet geprobeerd en kan pas weer volgend jaar vanaf mei.
Normaal in het buitenzwembad klopten mijn afstanden aardig als ik de badlengte de helft korter had ingesteld, kwam ik achter na handmatig meetellen van de banen.
Ik zwom van de week in een kort zwembadje in het hotel en had de badlengte op 10 m ingesteld, terwijl het eigenlijk 12,5 was.
Maar dan klopt het dus nog niet, dus ik denk dat de combinatie schoolslag en heel veel van richting veranderen (elke 12 slagen) niet bijdraagt aan een juiste afstandsmeting.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:49

Mijn Garmin vivoactive 4s telt de baantjes en verschillende slagen vrij goed (na 1 km zwemmen zit ‘ie er maximaal twee baantjes naast). Ik moet wel elk baantje in één soort zwemslag zwemmen, anders raakt ‘ie in de war. Maar intervallen hoef ik niet te gebruiken. (Ik zwem binnen en stel ‘m gewoon in op 25 of 50 meter banen, net hoe het zwembad ligt)

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:54

_Mirjam schreef:
Mijn Garmin vivoactive 4s telt de baantjes en verschillende slagen vrij goed (na 1 km zwemmen zit ‘ie er maximaal twee baantjes naast). Ik moet wel elk baantje in één soort zwemslag zwemmen, anders raakt ‘ie in de war. Maar intervallen hoef ik niet te gebruiken. (Ik zwem binnen en stel ‘m gewoon in op 25 of 50 meter banen, net hoe het zwembad ligt)


Dus hij doet gewoon autodetectie zonder intervallen? Of ziet hij automatisch de baantjes als intervallen?

Kun jij mss eens een screenshot delen van ronde/interval met telefoon gekanteld zodat je ziet ook met welke slag je hebt gezwommen?

Celebi
Berichten: 3793
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:12

Cer schreef:
Naar achter schuiven dan maar :j
Wel fijn dat iig iemand een soort van snapt wat het euvel is :')


Sommige handschoenen zijn er ook meer geschikt voor dan anderen heb ik gemerkt. Juist korte handschoenen kiezen of een langer model die bij de pols goed ruim zit. Hoe soepeler hoe fijner heb ik gemerkt.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 06:35

Ik zie door de bomen het bos momenteel niet meer.
Vandaar dat ik mij hier even meld en hopelijk kan iemand mij van advies voorzien.

Ik ben op zoek naar een smartwatch die eigenlijk niet eens zo heel veel eisen heeft.
Wat wil ik:
* Bereikbaar zijn via mijn telefoon (appjes en oproepen ontvangen, beantwoorden hoeft niet eens).
* Elegant design, niet te groot/lomp.
* De optie tot het gebruik van foto's op de achtergrond/wijzerplaat.
* Gemiddelde tot lange batterij duur (dus niet elke dag moeten opladen, bij voorkeur langer als 3/4 dagen meegaan bij normaal gebruik.
* Waterbestendig (ik hoef er niet mee te douchen, maar wil er wel graag mee in de hottub kunnen of eventueel zwemmen op vakanties).
* Uiteraard stappenteller / andere activiteiten registratie
* Eventueel spotify kunnen bedienen via mijn horloge.
Budget: bij voorkeur onder de 200, maar mag meer.

Ik heb voorheen zowel Fitbit als Samsung gehad.
De eenvoudige Fitbit vind ik niet mooi genoeg (sorry) en de samsung krijg ik in de winter altijd uitslag/eczeem van.


Ik heb mij wat georiënteerd op Garmin, maar er zijn zo veel verschillende horloges, dat ik er niet uit kom.
Ohja, ik heb een Xiaomi telefoon (Android dus).

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 06:40

Ik denk dat de Garmin Venu (of 2 of 3) en amders de Venu sq music wel aan je eisen voldoet! Alleen wel wat boven budget.... Ik ben altijd tevreden geweest over de Venu. Helaas wat kuren gekregen binnen de garantie. Toen niet meer te krijgen bij Coolblue maar kreeg wel via een voucher geld terug. Heb nu de Venu sq, maar daar kan geen muziek op bediend worden. Op de sq music wel.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:06

Ja ik had inderdaad de Garmin Venu 2 gezien (geloof dat de eerste versie al niet meer te verkrijgen is, kan 'm in ieder geval nergens te koop vinden) en ook gezien dat die wat boven het budget lag.
Dus hield de prijzen al wat in de gaten of het zou zakken met Black Friday.


Goed dat je even benoemd dat op de Venu sq muziek niet bediend kan worden. Want ik zat me wel te oriënteren op dat model.
Kan ik daar rekening mee houden en een bewuste keuze maken.

Misschien dat ik die 'optie' wel laat varen (omdat het niet zo belangrijk is).
Aangezien het verschil nu tussen de sq en de sq music toch best behoorlijk is.

[EDIT] Zie nu overigens dat de sq music best een leuke aanbieding heeft bij coolblue. Dus mijzelf kennende wordt het die waarschijnlijk :')
Laatst bijgewerkt door Fem op 25-11-23 08:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21831
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:21

Ik ben nog altijd heel tevreden met huawei watch.

Spotify niet verder voldoet die aan al je eisen. Batterij gaat 2 weken mee.

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:28

Mijn vivoactibe 4s is ook nog steeds heel fijn en kan dat ook allemaal :)) ik heb geen idee van de prijzen daarvan nu verder eigenlijk haha

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:39

wendy1987 schreef:
Mijn vivoactibe 4s is ook nog steeds heel fijn en kan dat ook allemaal :)) ik heb geen idee van de prijzen daarvan nu verder eigenlijk haha



Nou, die is dus exact even duur als de Venu sq music :')

En dan ga ik weer twijfelen. Want ze hebben inderdaad nagenoeg dezelfde specificaties.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:49

@Femke: Leuk dat je voor een ander horloge aan het kijken bent. Denk dat inderdaad de Venu en Vivoactive prima opties zijn. Wellicht mss toch nog een Forerunner? De 255s zag ik voor 220 euro tijdens de zwarte vrijdag acties. Geen idee meer waar ik hem voor die prijs heb gezien. Die 255s is er ook in een aantal leuke kleurtjes.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:05

Die Forerunner is me net wat te duur (279 bij Coolblue tegenover zowel de Venu Sq music als de Vivoactive 4s 189 bij dezelfde aanbieder).
Dan gaat daar toch meer mijn voorkeur naar uit.

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:33

Ik heb beide kunnen bekijken in het coolblue filiaal. De vivoactive had qua beeld veel minder scherpte en helderheid. Als de zon erop zou schijnen, kun je het niet lezen. Bij de venu sq (music) kan dat wel!

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:02

Ook in natuurwater meet mijn horloge goed en draag ik hem gewoon. Alleen ik doe dan vooral lekker dobberen en genieten van het water dat ik niet echt uhm serieus zwem zeg maar. Ik heb daarvoor mijn horloge slechts twee keer gebruikt voor serieus baantjes zwemmen dus. Ik zwem te weinig in zwembaden. En zeker na mijn borst amputatie was het een hele stap. Maar het horloge meet dus naar wat ik ervaar prima.