Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:38

Als je een lange accuduur belangrijk vindt zijn denk ik de Android en appel horloges minder geschikt.

Kun je bij de Polar ook aangeven dat hij bijvoorbeeld alleen GPS pakt en niet in combinatie met Galileo en/of GLONASS? Is iets minder nauwkeurig, maar wel weer ietsje zuiniger. 's Nachts je horloge af scheelt ook of alleen hartslag meten als je met een workout bezig bent.

Mijn Garmin houdt het in smartwatch mode gewoon een week vol zonder te laden en dan track ik iedere dag ongeveer 1 a 2 uur aan activiteit met GPS + GLONASS.

Voor lange accuduur zijn wss de Garmin, Suunto, Pilar of Fitbit beter geschikt. := Je hebt ze zelfs met zonnepaneel in het scherm zodat ze nog langer mee gaan. Nadeel van deze sporthorloges is dat je geen specifieke Android of appel apps kunt installeren. Voor mij is het tonen/lezen van meldingen/berichtjes/bellers voldoende. Ik heb hiervoor twee Android horloges gehad. Heel fijn met Android telefoon, maar ja die accu. -O- Op een gegeven moment gingen ze geen dag meer mee.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:44

Ik had hem laatst opgeladen maar niet omgedaan. Pakte hem een dag later en hij was al leeg. Dus vandaar dat ik opzoek ben naar wat anders. Apple is dus ook erg kort. Zal eens wat rond Googlen qua accu tijd.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:45

Ik heb inderdaad ook een keer een samsung watch uitgeprobeerd nadat mijn eerste polar het op gaf, maar die heb ik heel snel weer teruggestuurd. Vreselijk irritant vond ik het dat je ze zo vaak moet opladen.
Voor mij dan toch echt liever een sport georiënteerd horloge.

@Briiet: dat is wel prut zeg! Had hij wel goed geladen? Hoe lang heb je hem nu?

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:45

Ik had hiervoor een Samsung watch die ook om de haverklap leeg was. Mijn garmin gaat echt wel een dag of 5/6 minstens mee. Ik laad hem echt maar af en toe op. Dik tevreden mee dus.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:35

Achterom schreef:
Ik heb inderdaad ook een keer een samsung watch uitgeprobeerd nadat mijn eerste polar het op gaf, maar die heb ik heel snel weer teruggestuurd. Vreselijk irritant vond ik het dat je ze zo vaak moet opladen.
Voor mij dan toch echt liever een sport georiënteerd horloge.

@Briiet: dat is wel prut zeg! Had hij wel goed geladen? Hoe lang heb je hem nu?


Even opgezocht, november 2020 gekocht

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:37

Dat is dus bijna 3 jaar geleden ondertussen.
Balen hoor, maar ik ben bang dat de gemiddelde levensduur van een smartwatch niet veel langer is dan dat. Batterij is toch vaak het zwakke punt helaas.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:42

Net als een mobiele telefoon. Op gegeven moment is de accu daar ook van "versleten". Ik weet dus ook niet echt of ik ooit een echt heel duur sporthorloge zou willen kopen als de Garmin Fenix/Epix. Supertof, maar als je weet dat het maar een paar jaar mee gaat mss toch wel een flinke investering. :=

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:45

Mee eens helaas. Wat dat betreft zou ik het ideaal vinden als je er gewoon een nieuwe accu in zou kunnen zetten, maar zo zijn ze helaas niet gemaakt op het moment.
In Frankrijk hebben ze daar wetgeving over aangenomen, dat apparatuur te repareren moet zijn. Goed initiatief wat mij betreft.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:42

Dat is inderdaad een goed initiatief van Frankrijk.
Ik weet nu niet of ik nu ook weer een merk horloge dan ga aanschaffen als ze toch maar 3 jaar mee gaan .
Wat zou dan een goed alternatief zijn? Gebruik hem eigenlijk alleen voor de stappen ( km) en paardrijden voor sport en natuurlijk voor de tijd. Whatsapp lezen is handig maar niet echt noodzakelijk.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:50

Wat is jouw budget? Mss een van de goedkopere Garmins? De Forerunner 55 is niet echt heel duur en de Vivoactive 4S ook niet. Beide voor nog geen 200 euro te krijgen.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:50

Mijn Apple watch SE is van 2020, dus ook drie jaar, maar die werkt nog als nieuw. Ook de batterijduur is nog totaal niks afgenomen voor mijn gevoel. Maar die was ook duur genoeg. Ik vind het ook belachelijk als een apparaat maar een paar jaar mee gaat :=

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:53

Bagheera_206 schreef:
Wat is jouw budget? Mss een van de goedkopere Garmins? De Forerunner 55 is niet echt heel duur en de Vivoactive 4S ook niet. Beide voor nog geen 200 euro te krijgen.


Zal mij er even in verdiepen. Maar die zien er allebei goed uit.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:58

Mijn vivoactive 4s houdt het qua batterij na drie jaar nog gemakkelijk drie tot vier dagen vol, afhankelijk van hoeveel activiteiten ik registreer. Alleen mijn originele bandje is eigenlijk echt aan vervanging toe inmiddels.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:59

8nnemiek schreef:
Mijn Apple Watch (ik heb de SE) gaat ongeveer een lang weekend mee. Vrijdagochtend doe ik em om, dan kan ik em zaterdag de hele dag gebruiken en zondag het grootste deel van de dag en dan is ie ‘s avonds wel leeg. Maar ik vind het fijn dat de lader dan niet mee hoeft bij weekendjes weg. Ik zet hem ‘s nachts dan wel uit.

Nou ik heb nog nooit een Apple Watch gehad die het zo lang uit hield. := En heb m in de nacht nooit om.
Track jij nooit een workout ofzo?
Heb toevallig net een nieuwe gekocht omdat m’n 5 halverwege de dag al leeg was.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:27

Zet je hem ‘s nachts dan ook uit? Ik zet hem echt helemaal uit, anders blijft ie gewoon naar een hartslag zoeken.
Ik doe ook workouts tracken ja. Meestal zo’n half uurtje per dag.
Als ik mijn horloge ‘s morgens met 100% batterij om doe dan is ie ‘s avonds laat meestal rond de 50%.

Heeft die van jou zo’n scherm dat altijd half aan staat? Ik weet even niet meer vanaf welk model dat was. Die van mij is echt zwart als ik hem niet optil. Misschien zit daar het verschil?
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 15-10-23 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:29

Ik heb de mijne ook deels voor slaapmeting, dus die van mij staat 24/7 aan :))

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:34

Ik heb dat een tijd geprobeerd, ‘s nachts om laten, maar ik kon er toch niet aan wennen := Ik slaap altijd met mijn arm/hand onder mijn hoofd, dus lag ik altijd op die vervelende horloge :')

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:41

Needje schreef:
8nnemiek schreef:
Mijn Apple Watch (ik heb de SE) gaat ongeveer een lang weekend mee. Vrijdagochtend doe ik em om, dan kan ik em zaterdag de hele dag gebruiken en zondag het grootste deel van de dag en dan is ie ‘s avonds wel leeg. Maar ik vind het fijn dat de lader dan niet mee hoeft bij weekendjes weg. Ik zet hem ‘s nachts dan wel uit.

Nou ik heb nog nooit een Apple Watch gehad die het zo lang uit hield. := En heb m in de nacht nooit om.
Track jij nooit een workout ofzo?
Heb toevallig net een nieuwe gekocht omdat m’n 5 halverwege de dag al leeg was.

Ik heb die van mij ook 24/7 om en met iedere dag een workout gaat die dan 2 dagen mee.
Vind ik netjes. Nu is het voordeel dat het laden veel sneller gaat dan mijn Garmin waardoor ik eigenlijk altijd even oplaat als ik ga ontbijten.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:52

De SE heeft een batterij van 18 uur met normaal/gemiddeld gebruik.
Ik vraag me dan af hoe je er van vrijdagochtend tot zondagavond mee kan doen.
Maar ik ben wel meer dan 12 uur per dag wakker.
En track 1 tot 3 workouts per dag waarvan minimaal 1 met luisterboek/muziek aan.
Ik heb m in de nacht aan de lader. Er mee slapen vind ik ook niet fijn.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:55

8nnemiek schreef:
Ik heb dat een tijd geprobeerd, ‘s nachts om laten, maar ik kon er toch niet aan wennen := Ik slaap altijd met mijn arm/hand onder mijn hoofd, dus lag ik altijd op die vervelende horloge :')

Ik die nooit een horloge droeg omdat ik dat irritant vond heb er geen moeite mee gehad. :)) terwijl ik ook vaak zo lig haha.

Vind het fijn die inzichten te hebben. En m'n batterij gaat desondanks onwijs lang mee.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:03

Needje schreef:
De SE heeft een batterij van 18 uur met normaal/gemiddeld gebruik.
Ik vraag me dan af hoe je er van vrijdagochtend tot zondagavond mee kan doen.
Maar ik ben wel meer dan 12 uur per dag wakker.
En track 1 tot 3 workouts per dag waarvan minimaal 1 met luisterboek/muziek aan.
Ik heb m in de nacht aan de lader. Er mee slapen vind ik ook niet fijn.

Als hij een heel weekend mee gaat zonder dat ik de oplader mee neem dan zet ik hem ‘s avonds wel op tijd uit, zodra we op de bank neerploffen. En dan slaap ik ook wat langer uit dan doordeweeks. Dus dan draag ik em pakweg van 10-18u. Dan is ie zondag tegen de avond meestal leeg.
Vandaag viel ie ‘s morgens al uit, maar dat is omdat ik hem vrijdag al om 7 uur nodig had en een lange werkdag had tot 10 uur ‘s avonds.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:15

Ah ok. Ik draag m echt van opstaan tot naar bed.
M’n nieuwe heb ik vanmorgen om half 8 ofzo omgedaan. Een uur yoga, anderhalf uur kracht en half uur wandelen met luisterboek getracked. En heb nog 58%. +:)+

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:16

Hier gewoon dag/nacht om.

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:21

Ik zou knettergek worden van zo vaak laden.
Mijn huawei smartwacht gaat 14 dagen mee opgeladen. Heb hem dag en nacht om voor hartslagmeting enzo.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:22

Als je m in de nacht niet draagt laad je m dan gewoon en heb je er ook geen last van.
Verder laden ze heel snel. Dus als jij m in de ochtend als je je doucht en aankleed oplaadt kan je zo weer de dag door.

Maarrrr ik snap ook niet waarom ze geen batterij kunnen maken die gewoon een week meegaat.