Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:16

Welke? Die van ons of van mn moeder?

Wij zijn bij diverse keukenzaken geweest en daar waren we meer kwijt, maar dat was dan vaker een all in prijs. Nu hebben we zelf gemeten, besteld, opgehaald, in elkaar gezet en gemonteerd. En alle voorbereiding van stopcontacten, gas etc gedaan. Als je dat moet betalen, komt er nog wel flink wat bij.

Wij hebben een hoek keuken met een uittrek hoekkast, 90cm gasfornuis en links were kastje ernaast. Andere kanrt van hoekkast een dubbele spoelbak en daarnaast een vaatwasser. Wij hebben links wel bovenkastjes, behalve boven gasfornuis.
Dan aan andere muur grote amerikaanse koelkast en planken.

Mijn moeder heeft dan alles in de hoek en koelkast ingebouwd. Dan heeft zij 1 onderkastje meer en 3 bovenkastjes meer. Maar als je al kijkt wat ze heeft betaald voor een extra stopcontact en het monteren....Ik vind de kwaliteit veel minder en de indeling slecht geadviseerd. Het is een hele grote open keuken in grote woonkamer, dus er waren geen beperkingen qua indeling.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:33

doelde op die van jullie ;-)

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:51

Wat ik je echt kan aanraden is om alles wat de keukenmeneer je probeert te verkopen, echt te zien. Wij hebben een aantal apparaten gekocht vanaf het plaatje, en achteraf had ik dat toch niet gedaan. Zo had ik liever een andere vaatwasser gekozen en een andere oven. Maar wij hadden nog geen idee en vonden het al heel wat dat we 2500 euro van de prijs hadden afgepraat. Maak ook overal foto's van, zo kregen wij een verkeerde kraan, wat we alleen konden hardmaken omdat we er een foto van hadden gemaakt. Die hadden we niet van de greepjes, dus ik denk dat we de verkeerde hebben terwijl zij zeggen dat het de goede zijn.

Wij zijn naar drie winkels gegaan en uiteindelijk is het de laatste geworden. De eerste keuken die we maakten was eigenlijk de mooiste vond ik, maar de verkoopmanier was zo agressief wat ik ben weggerend. De tweede was prima, maar we kregen het beste gevoel bij de derde winkel. De service daarna was minder, zou er om die reden ook niet meer heen gaan.

Wij hebben een vrij kleine keuken van 2,4 bij 2,6 en die heeft ons inclusief zetten, granieten blad en apparatuur 5000 euro gekost. Een volgende keer zou ik de apparatuur los kopen en uittesten in de winkel. En een granieten blad zou ik niet zo snel nog een keer doen, maar dat is meer omdat ik er echt stress van krijg als er vlekken op komen.

MissYvette4u

Berichten: 2986
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:04

We hadden in ons oude huis een standaard simpele showroomkeuken met hoogglans kastjes bleh daar begin ik never nooit meer aan :r -O- wat was dat een gepoets zeg iek. Ik meen dat het een Rational was.

In het nieuwe huis dus absoluut geen hoogglans te vinden :roll: hihi we hebben nu een kookeiland en een wandje met kastjes voor de magnetron en oven, kastjes zijn niet hoger dan ooghoogte.
We waren overal geweest en steeds kwamen we terug bij Ikea dus Ikea is het geworden *\o/* wel 2 weken over het in elkaar zetten vd keuken gedaan :roll: 8)7

Helaas bleek het keukenblad te smal gemaakt door Ikea maar wordt aan gewerkt en als het goed is hebben we over een week of 3 een passend blad :j

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 00:02

Dat ook trouwens. We zijn echt in alle keuken zaken geweest, maar ik werd wel naar van de typische verkopers. Ligt aan mij, want ik kan daar absoluut niet tegen. Maar ze zijn nog erger dan een autoverkoper.

Als ik dan nog wel 1 nadeel zal noemen van een IKEA keuken, compleet zelf doen, de handvaten. Er is niks voorgeboord, want iedereen neemt andere handvaten. Dat moet je dus echt precies doen. Ben blij dat mn man het heeft gedaan en alles echt keurig netjes zit, want ik ben wel heel precies.

RoosG, slechte service als ze zo reageren. Ben je gaan kijken of je daar andere greepjes ziet die je bedoelde?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 00:17

Ik ben ook bij de ikea geweest. En ben super tevreden. Zelf de keuken geplanned, nog even nagelopen met iemand van daar en besteld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De keuken hebben we zelf geplaatst. Ik heb alleen geen foto's van de complete keuken. Hij is nu ongeveer 3 maanden in gebruik.
Ik heb lichtgrijs hoogglans. Ik zie er niets op, dus echt super.

Ik wilde alle apparaten (vaatwasser(duurste versie) kookplaat, oven,magnetron) erin en dat terwijl er echt niet veel plaats is. Maar het is gelukt *\o/*

Prijs was ongeveer €4500

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:44

superpony schreef:
Dat ook trouwens. We zijn echt in alle keuken zaken geweest, maar ik werd wel naar van de typische verkopers. Ligt aan mij, want ik kan daar absoluut niet tegen. Maar ze zijn nog erger dan een autoverkoper.

Als ik dan nog wel 1 nadeel zal noemen van een IKEA keuken, compleet zelf doen, de handvaten. Er is niks voorgeboord, want iedereen neemt andere handvaten. Dat moet je dus echt precies doen. Ben blij dat mn man het heeft gedaan en alles echt keurig netjes zit, want ik ben wel heel precies.

RoosG, slechte service als ze zo reageren. Ben je gaan kijken of je daar andere greepjes ziet die je bedoelde?


Ja we zijn nog een keer langs geweest, maar ze brachten ons zo aan het twijfelen dat we het maar hebben laten zitten. De grepen die we hadden gekozen waren niet totaal iets anders maar lijken heel erg op wat we nu hebben. Het is wel prima zo, maar wel een les voor de volgende keer.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:39

Ik volg dit even! Hoop over een paar maanden ook alles zover te hebben voor een nieuwe keuken.

Heeft Ikea intussen ook al greeploos? Hier in Groningen nog niet gezien...

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:55

Zover ik op de site kan zien hebben ze wel greeploos
Afbeelding
Afbeelding
Al hebben die wel een richel/tussen de verschillende kastjes ruimte

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:56

Eerste twee zijn niet greeploos he ;)
De eerste heeft een soort standaard handgreep, grof kunststof.
En de tweede heeft die ijzeren plintjes over de gehele lengte van de kast.

Voxtorp heb ik dan niet gezien in Groningen, of de setting sprak me niet aan... :+

Lindor92
Berichten: 7005
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:04

Veel keukenverkopers zijn inderdaad agressieve verkopers. Wij zijn bij Primo geweest. Hele fijne zaak, geen agressieve verkoop :j

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:18

Het ging van de eerste foto idd om de 2e, wist niet dat die die metalen plintjes had...

Ikea had eigenlijk niet de kleuren die ik wilde. Dus ben ik gaan kijken bij meerdere keukenzaken. Uiteindelijk toch maar naar de ikea gegaan omdat die gewoon vertrouwd zijn en dat is ook wel lekker (3e keuken binnen 3 jaar die mijn vader in elkaar zet).


Afbeelding
Dit vond ik heel mooi, maar uiteindelijk ben ik heel blij met mijn huidige keuken. Niet te donker en toch apart.
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 26-09-18 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:20

nu begin ik ook te twijfelen of ik het wel goed zie hoor :o :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:06

Ze hebben greeploos
Maar wel een beperkt aantal frontjes
Vrienden van me Hebben een jaar terug oid een greeploze ikea keuken geplaatst

Suzanne F.

Berichten: 49346
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:59

arabella2000 schreef:
Het ging van de eerste foto idd om de 2e, wist niet dat die die metalen plintjes had...

Ikea had eigenlijk niet de kleuren die ik wilde. Dus ben ik gaan kijken bij meerdere keukenzaken. Uiteindelijk toch maar naar de ikea gegaan omdat die gewoon vertrouwd zijn en dat is ook wel lekker (3e keuken binnen 3 jaar die mijn vader in elkaar zet).


[ [url=m/h0EkzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit vond ik heel mooi, maar uiteindelijk ben ik heel blij met mijn huidige keuken. Niet te donker en toch apart.


Deze vind ik ook mooi!

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:06

arabella2000 schreef:
Het ging van de eerste foto idd om de 2e, wist niet dat die die metalen plintjes had...

Ikea had eigenlijk niet de kleuren die ik wilde. Dus ben ik gaan kijken bij meerdere keukenzaken. Uiteindelijk toch maar naar de ikea gegaan omdat die gewoon vertrouwd zijn en dat is ook wel lekker (3e keuken binnen 3 jaar die mijn vader in elkaar zet).


[ [url=m/h0EkzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit vond ik heel mooi, maar uiteindelijk ben ik heel blij met mijn huidige keuken. Niet te donker en toch apart.



Deze is erg mooi, mag ik vragen wat deze kostte? Ik zie wel 999 staan, mar dat lijkt mij niet haha

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:13

Hornbach. Echt een aanrader. Ik had dezelfde keuken bij een showroom gezien. Hoop gedoe met kortingen. Vervolgens dezelfde keuken bij Hornbach voor flink minder gekocht. En ze hebben hem ook voor me geplaatst. Hou er rekening mee dat de meeste grote keukenwinkels allemaal eigendom zijn van dezelfde eigenaar. DMG. De mandenmakers groep. Google daar eens op.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:19

Silly1972 schreef:
arabella2000 schreef:
Het ging van de eerste foto idd om de 2e, wist niet dat die die metalen plintjes had...

Ikea had eigenlijk niet de kleuren die ik wilde. Dus ben ik gaan kijken bij meerdere keukenzaken. Uiteindelijk toch maar naar de ikea gegaan omdat die gewoon vertrouwd zijn en dat is ook wel lekker (3e keuken binnen 3 jaar die mijn vader in elkaar zet).


[ [url=m/h0EkzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit vond ik heel mooi, maar uiteindelijk ben ik heel blij met mijn huidige keuken. Niet te donker en toch apart.



Deze is erg mooi, mag ik vragen wat deze kostte? Ik zie wel 999 staan, mar dat lijkt mij niet haha


Geen idee meer wat die koste. Ik weet wel dat ze bij die winkel (poko in duitsland) bij alles 3 prijzen hadden staan. Het lag dan aan het merk apparatuur dat je ebij pakte hoe duur het werd.
Ik meen dat ik uiteindelijk even duur uit zou zijn aangezien hier niet alles bijzat en dit een compleet andere opstelling is dan dat ik nodig heb.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:26

Marsu schreef:
Hornbach. Echt een aanrader. Ik had dezelfde keuken bij een showroom gezien. Hoop gedoe met kortingen. Vervolgens dezelfde keuken bij Hornbach voor flink minder gekocht. En ze hebben hem ook voor me geplaatst. Hou er rekening mee dat de meeste grote keukenwinkels allemaal eigendom zijn van dezelfde eigenaar. DMG. De mandenmakers groep. Google daar eens op.



Dat is een goede tip, wist niet dat zij ook plaatsingsservice hadden.
Inclusief inbouwapparatuur?

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:32

Oef, onze keuken was een stuk duurder dan gemiddeld hier. Maar wel met XL-vaatwasser met lift, Quooker, dure combi-magnetronoven, hele grote koelkast en Bora-afzuiging.

Keuken met apparatuur 19.000 euro, hiervan was 6500 euro voor de keuken zelf, de rest zit in de apparatuur. Sloop en demontage van de oude keuken en totale inbouw van de nieuwe keuken inclusief stucwerk 3000 euro. Het enige wat wij zelf nog gekocht hebben (ongeveer 120 euro) zijn de tegeltjes tegen de achterwand, die liepen we in Spanje tegen het lijf en hebben we meegenomen.

Wij hebben niet geshopt, maar zijn direct naar de keukenzaak gegaan die ons tien jaar geleden een nieuwe keuken heeft geleverd en daarbij een grote verbouwing heeft laten uitvoeren door een onderaannemer. Kwaliteit, betrouwbaarheid en prettig zaken doen vinden wij erg belangrijk en daar staan zij absoluut bekend om. Wij wonen in het buitenland en wilden gewoon geen gedoe, deze keuken in Nederland moest er gewoon binnen veertien dagen staan en geen dag langer nadat ze de oude gesloopt hebben.

Afbeelding
Afbeelding

Naast de oven, niet op de foto nog een hoge voorraadkast met laden erin en koelkast met vriesruimte bovenin.


Ha, ik zie nog een gat onder de oven, dat is het enige wat nog ontbrak net na plaatsing. Hier zit een kast met drie aparte afvalbakken en daarboven nog ruimte voor lege flessen of andere dingen die we niet direct in de berging beneden brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:38

Wat dacht je van een ikea keuken? :) kan heel mooi zijn. En niet al te duur.

Dit is de onze:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Tijdens het plaatsen zodat de ruimte goed zichtbaar is:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




Het mooie bij ikea is dat het niet heel duur is, en je er écht alles mee kan. We zijn ook fantastisch geholpen tijdens het uitzoeken en kijken wat we precies waar wilden (daar hebben we in de ikea zelf toen met een persoon echt uren over gedaan op een computer, en geen moment ongeduld, topservice!). En het prettige was ook dat niemand je iets probeerde aan te smeren, wat onze ervaring was met veel andere keukenzaken. Zeker de keukenkampioen was echt een nare ervaring voor ons.



Wat overigens niet op de foto's staat zijn de koelkast en de diepvries, net tegen de muur die niet gefotografeerd is. Die kregen we er gratis bij, doordat je voor elke 100 euro die je uitgaf een cadeaubon kreeg. Daar konden we precies de koelkasten van betalen.



Als je overigens niet voor een ikea keuken gaat, heb ik wel nog een tip. Onze buren hebben tijdens het uitzoeken van hun keuken een onafhankelijke keukenadviseur ingehuurd, waar ze héél veel aan hebben gehad.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:48

onafhankelijk keukenadviseur? Nooit van gehoord, maar dat kost toch ook neem ik aan?

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:49

Wel jammer dat je geen prijs noemt Resistance. Ik heb wel even getwijfeld met onze dure keuken, maar ben dan ook wel benieuwd naar wat jullie kwijt waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:54

MoniqueT schreef:
Wel jammer dat je geen prijs noemt Resistance. Ik heb wel even getwijfeld met onze dure keuken, maar ben dan ook wel benieuwd naar wat jullie kwijt waren.




Ik ga 't even aan m'n vader vragen zo! Kom ik op terug! Wat we enorm scheelde is dat mijn vader alles zelf kan klussen, en 'm zelf helemaal geplaatst heeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-18 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:56

Ha ja, dat scheelt sowieso de 3000 euro die wij betaalden voor sloop, afvoer en opbouw van de nieuwe keuken :-) En zeker 50 euro aan verwennerij bij de koffie en lunch voor de monteur, maar het was wel erg gezellig!