op mezelf wonen, waar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

op mezelf wonen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:36

hallo,

ten eerste sorry voor de vage titel haha.

ik zal het verhaal even kort uitleggen.

Mijn moeder is vorig jaar overleden, en nu heeft mn vader een nieuwe vriendin die ook bij ons in woont. ze heeft haar 3 honden en 2 katten en zoon van 14 meegenomen. wij hadden al 2 katten, en wonen niet heel groot.
nu is het zo dat het voor mij niet heel prettig meer is om thuis te wonen en wil ik graag op kamers.
zij heeft nog een huis wat ongeveer een uurtje rijden is vanaf hier. hier mag ik in gaan wonen en dan kost het me al met al 200 euro per maand.

ik ben ook een beetje aan het kijken naar kamers in de stad bij ons, en daar betaal je gauw 400 euro per maand.

ik probeer alle voor en tegens tegen elkaar op te zetten.

voordeel haar huis:
heel huis voor me zelf
super goedkoop
winkels op loopafstand
kan er elk moment in

nadelen:
elke dag een uur heen en een uur terug naar school/ stage.
geen zekerheid hoe lang ik er kan blijven wonen(kunnen wel afspraken over worden gemaakt)


voordelen kamer in de stad
overal dicht bij
met huisgenoten, dus niet altijd helemaal alleen
vrienden die dichtbij wonen

nadelen:
duurder
je weet niet wie je huisgenoten zijn
kleiner.

pff, echt een super lastige keuze



ik weet echt niet wat ik nou moet kiezen,
geen idee waarom ik het hier op zet, maar misschien heeft iemand tips of ideeën erover :)

Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: op mezelf wonen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:39

Je kunt het toch proberen in haar huis, je kunt er met gemak ook zo weer uit. een kamer moet je weer opzeggen.

Ik zou zeggen, doen.
en als het je op de lange termijn niet bevalt kun je nog altijd op kamers.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:40

Ik zou eerst het gesprek eens aangaan over de voorwaarden van het huren van haar huis.
Zet het in een contract neer en zorg ervoor dat alles zwart op wit staat.

Vind het gek dat je je ouderlijk huis moet verlaten door de komst van de nieuwe vriendin van je vader. Kun je daar het gesprek niet over aangaan?

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:40

Ik zou in je overweging meenemen hoe lang je school-/stagedagen zijn en of het haalbaar is om 2 uur reistijd erbij te hebben. Zeker als je misschien nog een bijbaan hebt oid? Of een eigen paard?
Daarbij kom je niet zo snel ineens aan een kamer in de stad.
Kun je niet gewoon een flinke tas inpakken en het eens 2 weken proberen in dat huis?

Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:41

upendo schreef:
Vind het gek dat je je ouderlijk huis moet verlaten door de komst van de nieuwe vriendin van je vader. Kun je daar het gesprek niet over aangaan?


Er staat nergens dat zij weg moet, ze wil graag zelf weg

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:42

Nou ik had het wel geweten, voor 200 euro een heel huis voor mezelf met maar een uurtje reistijd.. Ik was gelijk vertrokken :')
Vrienden maak je ook daar wel, ga bij een leuke sportclub en de vrienden zijn gemaakt, ook je vrienden op een uur afstand kan je gewoon opzoeken toch, uurtje reizen is niks

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:44

in gesprek gaan heeft weinig zin. dat is al vaak gebeurt. het is gewoon echt tijd om op mezelf te gaan.
inderdaad, een paar weken eerst proberen is ook een goede optie. ik heb immers geen haast om de deur uit te gaan.
ik kan op stage eventueel intern, dus dat scheelt ook weer.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:47

Je kunt het proberen. Ik vind een uur reistijd wel veel.Volgens mij kun je beter thuis blijven wonen tot je je studie af hebt.

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Re: op mezelf wonen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:48

ik moet nog 2 jaar studeren, dus dat is geen optie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: op mezelf wonen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:51

Snap dat het nu wat te druk is thuis en je misschien moeite hebt om je je te concentreren op je schoolwerk...ik zou dat huis gewoon proberen...terug kan je toch altijd? Wel idd alles ff op papier zetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:56

Evelyne79 schreef:
Je kunt het toch proberen in haar huis, je kunt er met gemak ook zo weer uit. een kamer moet je weer opzeggen.

Ik zou zeggen, doen.
en als het je op de lange termijn niet bevalt kun je nog altijd op kamers.


Deze mening deel ik TS!
Je hebt eigenlijk niets te verliezen :)

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: op mezelf wonen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:59

Ik zou inderdaad ook zeggen, probeer het :) en bevalt het niet, kan je misschien vanuit haar huis zoeken naar een kamer in je eigen stad. Een uurtje reizen went snel! :)

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:04

Ik dacht ook even van 'hmm? Een jaar na het overlijden van je moeder een nieuwe vriendin met huisdieren en zoon erbij in jullie huis?'. Maar volgens je profiel ben je 23, dus een mooie leeftijd om op jezelf te gaan en of deze mevrouw een bijkomende oorzaak is maakt dan voor een reactie hier niet uit.

Ik kan ook enorm twijfelen over dingen, maar ik heb ook geleerd dat als je erg twijfelt dat dan vaak beide keuzes evenveel voordelen of nadelen hebben. Daarbij kun je switchen van de ene oplossing naar de andere. Hoe hoog is je nood? Zo te horen wil je toch wel op korte termijn weg, dan zou ik het huisje van haar doen. Zet wel dingen op papier, wat mag je, wat mag je niet gebruiken. Hoe gaat het met de kosten, vaste lasten enz. Niet dat je uiteindelijk duurder uit bent in dit huisje met alles wat erbij komt, terwijl je dacht dat het duurder zou zijn om in de buurt met huisgenoten te huren all inclusief bijvoorbeeld. Goed afspreken en informeren dus, ook al is het de vriendin van je vader.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:20

Eigenlijk is alleen de afstand het struikelblok? Dan gewoon dat huis doen! Voor mijn stage had ik ook een uur reistijd. In het begin zie je er tegen op, maar na een weekje of wat is die rustigere start van de dag wel fijn.
Als het toch echt tegenvalt, kan je alsnog kijken voor iets anders.

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: op mezelf wonen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:29

Zou je in Groningen stad willen wonen? Vind ik persoonlijk heel leuk. Als je niet in het hoog seizoen zoekt dan kan je voor 300/350 een hele leuke kamer hebben. Huisgenoten kan je inderdaad niet echt kiezen maar met een beetje leuk heb je een paar hele leuke :)

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: op mezelf wonen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:04

Ik zou op kamers gaan! Wonen met huisgenoten kan juist ook heel leuk zijn.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: op mezelf wonen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:16

Ik zou in t huis gaan, hoe chill!

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:52

Tiggs schreef:
Ik zou op kamers gaan! Wonen met huisgenoten kan juist ook heel leuk zijn.

Of niet :P geen privacy, irritaties onderling, maken er misschien een puinzooi/viezigheidvan etc.

Ik zou direct voor dat huis alleen gaan :Y) 200 euro is echt voor niks!

Anoniem

Re: op mezelf wonen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:56

En evt het huis en een leuke kamergenoot erbij zoeken? Als dat zou mogen..