Photoshop CS6 en laptop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Photoshop CS6 en laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 13:00

Hoi :wave:

Sinds een aantal weken doet de photoshop op mijn laptop het niet meer (goed). Het begon met dat ik niet genoeg RAM heb, maar ik kon nog wel gewoon een stuk of 10 foto's achter elkaar bewerken voor hij die melding gaf. Ik startte dan mijn latop opnieuw op en dan deed hij het weer. Sinds vorige week kan ik echter net 1 foto openen en half bewerken, laptop opnieuw opstarten en dan de andere helft en telkens opnieuw. Ontzettend vervelend dus :n
Ik ben sowieso van plan om met mijn laptop terug te gaan aangezien de onderkant los komt. Voor zover ik weet is hij nooit gevallen oid en dat hoort niet. Deze laptop heb ik nu ongeveer een jaar.

Mijn vraag is dus; heeft het nut om hier mee ook terug te gaan naar de winkel? De versie van photoshop die er op staat heb ik illegaal gedownload, omdat ik niet wist of ik het wel genoeg ging gebruiken om er zoveel geld voor te betalen. dat is nu wel het geval maar tot voor kort beviel dit nog prima O:)
Momenteel kan ik alleen mijn laptop echt niet missen aangezien ik erg veel foto's moet bewerken en deze stapel foto's alleen maar groter wordt. Maar op deze manier is er dus helemaal niks aan te beginnen -O-

Misschien een beetje een wazig verhaal, maar ik baal er erg van dat ik nu niks kan en ik hoop dat er iemand op bokt is die mij kan vertellen wat ik kan doen, aangezien ik zelf niet bijzonder veel verstand heb van computers ed O:)

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Photoshop CS6 en laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:02

Ik merk wel dat bij mij op de laptop het ook minder goed gaat dan op de computer. Is hij niet gewoon vol?

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Photoshop CS6 en laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:04

Hoe vol is je C: drive?
Mijn laptop geeft ook problemen als ik minder dan 5GB beschikbaar heb, als ik dan alles wat ik niet op die drive nodig heb overzet op een externe/andere drive dan werkt alles weer prima..

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 13:09

ik heb nog 170 GB vrij op mijn C: drive, heb laatst al een keer al mijn foto's en bestanden overgezet op de harde schijf, heeft toen wel een beetje geholpen maar nu zit hij echt nog niet vol :n

edit: overigens werkt mijn lightroom wel gewoon, verder is er met deze laptop niks aan de hand, behalve dat dus de onderkant los zit en het sd kaartje gat (weet even niet hoe ik dat moet noemen :7 ) het af en toe niet doet.
Laatst bijgewerkt door NynkeMarit op 29-08-17 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:09

Is het een windows laptop?
Draaien er misschien nog andere programma's op de achtergrond zoals virusscanners?
Ik had dat probleem vroeger ook regelmatig op mijn oude computer, en dan deed ik gewoon even de complete schijf formatteren en opnieuw installeren. Wel uiteraard even goede backups maken vantevoren. Als het een software probleem is dan zou dat het moeten oplossen.
Blijft ie het doen, dan is er iets in de hardware stuk, wat ook een goede mogelijkheid is aangezien je zegt dat de achterkant los zit. Dat zou onder de garantie moeten vallen, maar dan ben je dus wel een tijdje je laptop kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:11

Misschien photoshop legaal gaan gebruiken ipv gebruik te maken van illegale software.

Ik vraag me ook sterk af of de winkel je gaat helpen als je er zelf illegale software op hebt gezet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-17 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:12

Ik heb mijn vorige laptop helaas verloren aan een illegale PS versie. -O- Laptop werd trager en trager en startte op een begeven moment niet meer op.
Weet niet 100% of het aan PS heeft gelegen, maar zou me niets verbazen. Was een al wat oudere laptop dus wel meteen een goed excuus om een nieuwe aan te schaffen. ~~}>

Als je zo'n berg foto's hebt liggen (en dus goedlopende zaken? 8-) :o ) dan zou ik de illegale versie verwijderen en gewoon de normale versie eens proberen.
Voor maar €12 per maand heb je toegang tot PS en LR. En de eerste 30 dagen gratis proberen.

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 13:14

8nnemiek schreef:
Is het een windows laptop?
Draaien er misschien nog andere programma's op de achtergrond zoals virusscanners?
Ik had dat probleem vroeger ook regelmatig op mijn oude computer, en dan deed ik gewoon even de complete schijf formatteren en opnieuw installeren. Wel uiteraard even goede backups maken vantevoren. Als het een software probleem is dan zou dat het moeten oplossen.
Blijft ie het doen, dan is er iets in de hardware stuk, wat ook een goede mogelijkheid is aangezien je zegt dat de achterkant los zit. Dat zou onder de garantie moeten vallen, maar dan ben je dus wel een tijdje je laptop kwijt.


Daar ben ik ook heel bang voor ja, ik kan hem momenteel echt niet missen en ik weet ook niet precies hoe ik een backup moet maken waar ook de programmas er op blijven... Wat dat betreft is een heleboel wat er op internet staat qua oplossingen ook echt abracadabra :o
Wel is laatst het hele besturingssysteem geupdate en sindsdien zijn de ergste problemen begonnen, gooit ie ook regelmatig de wifi er uit en is hij gewoon een stuk langzamer geworden.

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 13:16

Anoniem schreef:
Misschien photoshop legaal gaan gebruiken ipv gebruik te maken van illegale software.

Ik vraag me ook sterk af of de winkel je gaat helpen als je er zelf illegale software op hebt gezet.


Dat was dus eigenlijk ook mijn vraag, als het daadwerkelijk aan PS ligt ben ik zeker bereid te gaan betalen, maar destijds had ik dat er niet voor over omdat ik gewoon niet wist hoeveel ik het zou gaan gebruiken en of het het dan wel waard is. Inmiddels weet ik dat dus wel, maar ik hoopte dat iemand mij kon vertellen of het dus idd photoshop is of dat het aan de laptop zelf ligt.
Laatst bijgewerkt door NynkeMarit op 29-08-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:18

Ik zou een herinstallatie doen van je laptop. Back up maken is dat wel essentieel. Ook je laptop eens open maken en van binnen schoonblazen. Kan ook best zijn dat er veel stof in je laptop zit daardoor kan ie ook traag worden.

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 20:09

Inmiddels ben ik met de laptop naar de winkel teruggegaan en hebben ze hem terug genomen voor waarschijnlijk reparatie, de accu was opgezet en kon ieder moment ontploffen werd mij verteld :(:)

Vraagje, als ik hem terug krijg ga ik sowieso photoshop en lightroom aanschaffen via Adobe, enige probleem is dat ik niet weet wanneer ik hem terug krijg en ik zou nu toch wel weer aan het werk willen. Als ik het nu aanschaf en installeer op de laptop van mijn broer, kan ik het dan zodra mijn eigen terug is daarop zetten? Of kan ik beter gewoon wachten tot hij terug is en het dan kopen? :o

Anoniem

Re: Photoshop CS6 en laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:09

Als je via creative cloud installeert moet dat volgens mij gewoon kunnen, maar kijk dan wel goed uit dat je een licentie aanschaft die werkt op meerdere computers.