[VOLG] Boekenkamer in de maak!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

[VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 16:27

Hoi allemaal! :)

Mijn vriend heeft pas geleden een huis gekocht en die zijn we nu helemaal aan het verbouwen/verven/etc. Nu heeft hij in zijn huis een lege kamer (de vorige bewoners hebben het gebruik als babykamer) en die mag ik gebruiken als boekenkamer :). Echt super leuk en heel erg lief!

Vandaag heb ik een platenspeler en mijn eerste plaat gekocht. Bij mij thuis heb ik heel veel boeken staan die ook allemaal verplaatst worden. En we gaan in juli 4 dagen naar Londen waar ik van mijn vakantiegeld boeken en platen ga shoppen :o.

Afbeelding

Maar voordat alles erin gaat moet eerst heel de kamer omgetoverd worden want de muren zijn nog niet helemaal mooi en de driehoekjes zijn niet mooi afgewerkt. Ook vind ik de vloer nog wat slordig.

Zo ziet alles er nu uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De muren worden gewoon nog een keer wit geverfd, wel in een warme kleur wit, niet ziekenhuis wit.
De driehoekjes ga ik drie verschillende kleuren blauw/groenachtig verven en het houtverf ga ik met lak ook in een van de tinten van het blauw/groene verven.

Ook wil ik nog een whitewash over de vloer heen halen zodat die er ook weer goed uit ziet.

Een hele tijd geleden heb ik dit bankje en krukje gekocht wat ook in de kamer komt.
Afbeelding

Ik ga in de kamer allemaal zwarte boekenkasten (gewoon van de Ikea) zetten en ik wil ook nog een lekkere stoel om in te zitten.

In dit topic zou ik graag updates van het verloop willen plaatsen en van de boeken en platen die ik ga kopen.

Als jullie het leuk vinden, volgen jullie dan mee? :D

(Ik weet niet of het hier goed staat, sorry als het niet goed staat!)

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:32

Ik volg! :D
Gek van boeken, en van platen :)

Denk dat zwarte kasten wel wat donker wordt, of valt dat mee? (kamer lijkt zo donker op de foto's)

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:35

Gaaf hoor! Hier heb ik net 4 oude donker eikenhouten kasten bij de kringloop gekocht om mijn halletje tot bibliotheek om te toveren. Ik ben in het bezit van veel boeken, dus mag van mijzelf nu (bijna) niks meer aanschaffen. Eerst maar eens kijken hoeveel ik van mijn collectie in de kasten kwijt kan. Morgen gaat mijn vader ze halen (paste niet in mijn Alto).

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 16:37

hamsterfan - Leuk dat je volgt! :D

Valt wel mee :). Op de foto's zijn de jaloezieën dicht waardoor er maar heel weinig licht in de kamer schijnt.

Mizora - Leuk! Je kunt nooit te veel boeken hebben haha! :D

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:41

Tof! Ik volg!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:46


Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:14

Leuk project! Ik ga mee volgen!

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:59

Ohhh als mega boeken liefhebber ga ik natuurlijk volgen <3
In london heb je zulke leuke boekenwinkels <3 Die in watford is mijn favorite! Daar heb je boven allemaal tafels staan met thema's zoals 'your new favorite book' 'books that will change your way of thinking' echt mega leuk! :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 19:42

Super leuk dat jullie volgen :) Bedankt voor het verplaatsen zonnebloem18!

Iejoor - Bedoel je waterstones? Dat is echt mijn favoriete boekenwinkel die er bestaat! Elke keer als ik naar Londen ga dan ben ik daar uren te vinden. Meestal droppen de mensen waarmee ik ben me en dan komen ze een paar uur later weer terug :')
Ik vind die thema's zo leuk! :D

Anoniem

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:45

Gaaf! Als boekenliefhebber ga ik volgen. Ik hoop later ook het geluk te hebben dat ik een boekenkamer mag maken :=

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 20:30

Leuk!

Dit zijn de kleuren waaruit ik er drie ga kiezen voor de driehoekjes en het houtwerk. Mijn moeder zei daarnet dat het misschien ook leuk is om de vloer met een tint daarvan te verven, misschien is dat ook wel leuk. Ik ga daar nog even over nadenken.

Afbeelding
Ik dacht zelf aan de eerste twee kleuren en dan nog een donkere, misschien de 4e of de 5e. En anders elke keer een tint overslaan. Zeg maar de lichtste, dan de derde en de vijfde. Daar twijfel ik ook nog erg aan.

Eergisteren heb ik trouwens Lord of Shadows binnen gekregen. Ik wachtte er al een jaar op :D Ik heb alle boeken van Cassandra Clare. The Mortal Instruments heb ik als losse boeken (Nederlands), boekenset (Engels) en alle delen nog een keer in een groot formaat paperback (Engels) :)

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:37

_mjwb schreef:
Super leuk dat jullie volgen :) Bedankt voor het verplaatsen zonnebloem18!

Iejoor - Bedoel je waterstones? Dat is echt mijn favoriete boekenwinkel die er bestaat! Elke keer als ik naar Londen ga dan ben ik daar uren te vinden. Meestal droppen de mensen waarmee ik ben me en dan komen ze een paar uur later weer terug :')
Ik vind die thema's zo leuk! :D


Ken je die Waterstones met 5 verdiepingen net van Piccadilly Circus af? Denk het haast van wel, het is een vrij bekende afdeling. Daar heb ik ooit ruim £150 aan boeken uitgegeven, kon m'n tas op het eind van de vakantie amper weer dicht. Moet nodig weer eens heen, helemaal omdat wij volgende week ook gaan verhuizen en wij dan ook een thuisbibliotheek gaan inrichten :):). Dus ik ga je even volgen, wie weet doe ik zo nog wat ideeen op :D.

Anoniem

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:40

Boekenkamer! Ik heb er nu al bijna vijf jaar een en straks in ons nieuwe huis weer eentje. Alleen dan wat kleiner dan nu (tafeltje moet weg :+ en de studieboeken gaan eruit).

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:47

Ik ga zeker volgen! Ik ben gek op boeken <3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 11:13

Inujojo - Ja die ken ik! :) Schandalig he hoeveel we uitgeven aan boeken :oo Maar het is het zo waard. Boeken zijn echt geen verspilling van je geld!
Super leuk! Plaats maar een foto als het klaar is, ik ben echt super benieuwd! :D

Jans - Leuk! :D

eclair98 - Dankjewel voor het volgen! :D


Wat voor genre boeken lezen jullie vooral? Ik hou echt heel erg van Science-Fiction en Fantasy, maar ik heb ook heel veel Feel-Good boeken in mijn kast :)

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:54

Ik lees hier een vrij breed scala aan boeken. Mijn eerste liefde was fantasy, daarna kwamen klassiekers (voornamelijk 19e eeuwse, met een voorliefde voor Franse literatuur). Via m'n opleiding bij Griekse en Latijnse literatuur gekomen. Verder lees ik historische fictie, historische non-fictie, hier en daar wat thrillers, maar niet overdreven veel. Scripts van toneelstukken en ik heb een enorme verzameling bladmuziek staan die een plekje moeten. Kast komt wel vol :+.

Zodra het klaar is zal ik zeker een foto plaatsen :). Dat gaat echter een redelijk lange baan plan worden, want we verhuizen op een klein budget en ik gok zo dat bij mijn vriend de boekenkamer waar hij helemaal niets mee heeft geen enorme prioriteit wordt :'). Dat weerhoudt me er uiteraard niet van om een heleboel inspiratie op te doen.

Wij hebben zo'n type kamertje over, dus qua lay-out gaat het zoiets worden.
Afbeelding

En dan de boekenkast donkerblauw :D. Ik heb een beetje een blauw verslaving op het moment, dus op het moment dat we eraan toekomen kan dat wel weer heel anders worden.
Afbeelding

We hebben een DIY gevonden online die we (voor nu) willen volgen, dus daar zit ik ook al maanden verlekkerd naar te kijken
http://www.thriftydecorchick.com/2012/1 ... -boom.html.

Op de vrije wand waar de boekenkast niet staat wil ik literatuurgerelateerde kunst en prints ophangen. Ik heb al jaren deze poster, maar door huurbazen waar ik geen gaten in de muur mag maken heeft ie nooit echt gehangen:

Afbeelding

Deze wil ik nog aankopen:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... bf7c56.jpg

En ik heb op Etsy nog een leuk standbeeldje van een raaf gevonden voor in de kast zelf (naar aanleiding van The Raven van Edgar Allen Poe, nu alleen nog een buste van Athene vinden :') ).
https://www.etsy.com/uk/listing/2358530 ... ?ref=hp_rv.

Ik heb leuke boekensteunen gevonden, ik sla er nu alweer helemaal in door :'). Dat geldboompje mag nu wel gaan groeien.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:05

Ik zit nu stiekem op pinterest te kijken terwijl ik er zelf geen ruimte vooe heb :')

Ik lees vanalles maar vooral historische boeken vind ik erg leuk :D

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:37

Wat leuk! Ik ben jaloers haha

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 13:59

Dat is echt heel erg leuk Inujojo! Dat wordt vast en zeker een hele gave boekenkamer. Ik ben benieuwd! :D

Ik wil mijn platenspeler of op een krukje of ergens midden in een van de kasten zetten en sowieso allemaal attributen die book related zijn neerzetten. Daar moet ik nog allemaal voor shoppen :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 11:17

Helemaal vergeten, maar dit zijn de kleuren:

Afbeelding

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:35

erg mooi de kleuren die je gekozen hebt zeg! hoe staat het er nu mee?

Anoniem

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:05

Ja ik ben benieuwd naar je updates! :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 12:35

Het gaat een beetje traag, maar we hebben alle tijd haha!

Ik heb de muren van de week afgeplakt en opnieuw wit geverfd, maar ik moest even wachten om te kijken hoe de muren op zouden drogen. Ik vind dat de muren nog niet goed gedekt zijn, dus ga ik er van de week nog een laag overheen doen.

Mijn vader gaat dan ook het plafond nog een keer witten en als alles dan droog is, dan moet ik de driehoekjes weer afplakken en dan kan ik ze eindelijk gaan verven :). Ik moet alleen nog even kijken welke kleuren in het best waar kan doen, maar dat zie ik dan wel :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 20:06

Ik kom er net achter dat ik een lange tijd niks meer heb geplaatst, sorry!

De driehoekjes zijn geverfd alleen de muren zuipen de verf en is het niet goed opgedroogd dus moeten ze nog een keer gedaan worden. Als het goed is gaan we morgen nieuw verf halen en dan kan ik ze nog een keer opnieuw doen.

De donkere kleur.
Afbeelding

De iets lichtere.
Afbeelding

De lichtste (dit was de eerste laag, die heb ik nog drie keer gedaan en daarna laten drogen).
Afbeelding

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding
(Het afplaktape moet er trouwens nog vanaf, maar dat doe ik als ik ze nog een keer geverfd heb anders moet ik weer afplakken)


Ik ben echt heel erg tevreden over de kleuren alleen het is heel jammer dat het verf niet dekkend genoeg is. Maarja er gaat gewoon nog een laag overheen :)

Ons weekendje Londen staat al vast, we gaan over twee weken en ik heb al een hele lijst met boeken gemaakt die ik ga kopen.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: [VOLG] Boekenkamer in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:49

Gaaf! Vind het roze van de eerste foto er ook wel mooi bij staan, geeft het iets meer warmte. Komt dat nog terug of niet?

En is dit de muur waar je planken (kasten?) tegenaan komen?