Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 08:15

Onze vaatwasser staat op sterven.
Wat voor een het is en hoe of wat heb ik geen idee van gezien het ding slecht te vinden is online (afgezien van vage sites) dus onderdelen zijn slecht tot niet te vinden helaas.
We hebben hem overgenomen van de vorige bewoners.

Nu ben ik er een beetje klaar mee (beetje als in instaat dat ding met een bijl te lijf te gaan).
Dit is nu al de zoveelste keer dat ie dienst weigert.

Dus nu een nieuwe..
Voorheen gingen we altijd naar de scheer en foppen gezien daar gewoon eerlijk personeel rond liep en je niet zomaar wat verkochten.
De speurtocht op het net helpt ook niet echt gezien verschillende sites verschillende aanbevelen waar je ook niet echt wijzer van word.

Dus nu ben ik benieuwd wat raad bokt aan ??

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:21

Geen whirlpool.

Kijk naar was- en verbruiksresulltaten.
En een laag geluidsniveau vind ik ook zeer belangrijk.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 08:29

Geluid is bijzaak vind ik eigenlijk...
Vind het belangrijker dat de rommel er schoon en droog uit komt en dat ie best wel vuil vaat aan kan.
Wil de zooi er gewoon in kunnen gooien en er schoon uit krijgen :D

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:31

Het ligt helemaal aan je budget. Je kan kiezen van Zanussi tot Miele maar dan heb je ook een verschil in degelijkheid. Ik ben heel erg blij met mijn Bosch omdat deze mega stil is en mijn zus is heel blij met haar whirlpool.
Zoveel mensen zoveel wensen. Ik weet niet hoe vaak je hem aan hebt staan? Mijn mam had hem vroeger soms wel tot 3x per dag aanstaan en heeft daarom toen gekozen voor een Miele. Ik heb hem gemiddeld 1x per dag en mijn zus 1x in de 2 a 3 dagen.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:33

Wij hebben een siemens. Maakt weinig geluid en ik gooi de vuile vaat er in en het komt er schoon uit. Ik doe niet aan voorspoelen. Hij draait dagelijks soms 2x per dag. En hij heeft time light dat vinden wij erg fijn.

Hij zit ingebouwd in de keuken en met een lampje op de grond geeft hij de tijd aan.

Ik weet niet of je een inbouw hebt ?

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:35

Hier altijd erg tevreden over de vaatwassers van Bosch.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 08:56

Gemiddeld draait ie wel een keer per dag zo ongeveer ruim genomen.
Tja buget is er niet echt maar wil ook geen gods vermogen betalen voor een vaatwasser als het niet nodig is.

Inbouw of los staand maakt niet uit de keuken moet nog gebouwd worden dus ik kan alle kanten nog uit.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:09

Ik heb een bosch. Heel fijn stil goed werkend apparaat.

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:14

Ik heb echt spijt als haren op mijn hoofd dat we niet wat meer geld hebben uitgegeven. Ergernis nr 1 is echt het geluid. Zelfs als ik in bed lig hoor ik het ding nog. Ergernis nr 2 is het onderste rek wat constant vd rails afschiet als je hem iets te ver uittrekt. En neem geen plastic kuip onderin. Nu vind ik dat nog het minst erge, maar geur en viezigheid blijft wel eerder zitten.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:17

Bosch is een goed merk.
Mijn ouders hadden wat problemen met de vaatwasser en alles viel binnen garantie en werd zo opgelost.
Wellicht een goede website om de vaatwasser te bestellen is coolblue.
Nemen ze de oude vaatwasser direct mee en installeren ze de nieuwe. :)

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:28

Ik meen dat ons mam een Bosch had en nu weer een nieuwe, echt ontzettend goed schoonmaak resultaat, heel erg stil ook. Eigenlijk alleen vervangen omdat ze een nieuwe keuken hebben, want werkte nog perfect.

Ik heb zelf een (al oudere, overgenomen van oude bewoners) AEG en was resultaat is niet wat het moet zijn. Wat hier precies de reden van is weet ik niet. Spoel hierdoor het grootste vuil wel weg anders komt de vaat er niet altijd even schoon uit.

Wat je ook voor jezelf moet nagaan of je een besteklade of een bestekbakje wil. Ikzelf heb een hekel aan een lade maar mijn moeder bijvoorbeeld zweert erbij.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 09:34

Zijn dus nu al meer die een Bosch aanbevelen..
Hebben jullie een type welke jullie fijn vinden ??

Ik hoef ook niet voor een duppie op de eerste rij te zitten maar wil ook niet krom liggen voor een vaatwasser..
Dus wat dat betreft wil ik me eerst goed oriënteren.

Bestekbak of bestek la maakt me helemaal niet uit.
Zooi moet er vuil in kunnen en schoon en droog weer uit komen, daar ligt mijn prioriteit.
En ook moet ie niet met een jaar mee stoppen van doe het lekker zelf maar.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:06

Bosch/Siemens is super. Degelijk, goede kwaliteit en gaat lang mee!

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:26

Mijn ouders en ik hebben allebei een Siemens :) de vorige van mijn ouders was ook een Siemens en die is 14 jaar meegegaan :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:21

Niet merkgerelateerd, maar zoek eens bij Coolblue tweedekans! Wij hebben een nieuwe gehaald met 25% korting oid omdat er een stukje van de afvoerslang verschroeid/afgescheurd was. :)

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 16:03

ik ben idd via coolblue aan het zoekken en vind inbouw vaatwassers waar er deuken en krassen in de zijkant zitten.
Dat vind ik nog wel intressant..
Dat zie je toch nooit meer !

Ik gaat even kijken wat te doen..
In ieder geval bedankt voor al jullie adviezen !

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:15

Hier gekozen voor een Bauknecht. Mijn budget was 500 euro en ik wilde een stille (open keuken) en een zuinige. Bij BCC geweest, omdat ze toen een actie hadden met gratis plaatsen. En daar hebben ze een service dat ze de boel thuis op komen meten en als je dan met die gegevens naar de winkel komt, krijg je het geld weer terug als je een machine koopt. Weet je zeker dat het past. De inbouwjongens hadden er nog wel een klus aan omdat de vorige bewoners een houtje touwtje verbouwing hebben laten uitvoeren, maar hij zit erin.
Lampje op de grond vind ik ook erg handig, had de vorige niet en nu weet ik tenminste zeker dat ie klaar is als ik hem opentrek. Ook handig omdat ie zo stil is. :+

Let ook op indeling, hoogte van je huidige borden en bestekrek of bakje. Maar net wat je fijn vindt, maar wel handig om van te voren rekening mee te houden. :)

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:20

Wij hebben nu een Siemens, maar die staat ook op het punt van overlijden. Al vanaf dag één niet echt vrienden mee geweest (had daarvoor een tweedehands Bosch en die vond ik beter, maar een nieuwe was indertijd nogal aan de prijs). Ik overweeg voor een Indesit te gaan, aangezien we daar met de normale wasmachine en droger ook goede ervaringen mee hebben. Kan er dus nog niet een ervaring over delen, omdat het nog helemaal niet zeker is of de vaatwasser daarvan ook goed werkt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:01

Ik heb vorig jaar een nieuwe Bosch gekocht en ben er half-half tevreden over. De resultaten zijn prima. Je kunt er vuile vaat in zetten die er vervolgens keurig schoon uit komt. Hij is ook heel stil.
Waar ik niet tevreden over ben is de indeling van het binnenwerk. In onze vorige vaatwasser die net zo groot was kon ik veel meer vaat kwijt. Misschien ligt het ook aan onze potten en pannen hoor, dat dat net allemaal niet fijn overeen komt. Wat me ook tegenvalt is het 'snelle' wasprogramma. Er zit wel een snelprogramma op maar dat duurt alsnog een uur en dan is de vaat niet droog. Het andere 'snelle' programma duurt iets van 1 uur en 35 minuten ofzo. Het gewone programma duurt 3 uur en 15 minuten. Er zal vast over nagedacht zijn en het zal ook vast heel verantwoord zijn, maar ik word er niet blij van.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:03

Ik heb nu een AEG, die is luidruchtig en al een keer kapot gegaan door vet in de slangen. Ik heb hem deze keer laten repareren, maar de monteur raadde aan om hierna voor een Bosch te gaan, die zitten beter in elkaar en hebben een prima prijs. Onder andere in die slangen zit een verschil, iets met rubbers (wat door vet kapot wordt gevreten) bij AEG, maar een ander en beter materiaal bij Bosch (wat niet kapot kan gaan door vet). Dus ook ik zou nu voor een Bosch gaan.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:12

Wij hebben verleden jaar een wirlpool 6 sense gekocht.Drama.hij wast alleen schoon als ik alles van te voren afwast.Hij claimt extreem zuinig te zijn.Ik vermoed dat hij daarom niet goed spoelt.
Uiteindelijk was ik nu meestal met de hand af :-(

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:15

Ik lees ook ff mee. Hier staat een Bosch, en wat een rot ding. We hebben hm een paar jaar, de eerste 2 jaar helemaal super maar daarna om het half jaar kapot. Nu ong elke 2 maanden dat we weer met de hand moeten afwassen omdat al het water blijft staan en hij een foutmelding geeft. En we spoelen de vaat altijd voor. En hij maakt ook best veel geluid.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:22

Kijk eens naar een ASKO. Vergelijkbaar met miele, van binnen zijn ze heel stevig. En 5 jaar garantie :)

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:30

wat de eerste persoon hier zegt, geen wirhlpool. waardeloze dingen. ij hebben er een en dat ding is in een klein aartje a; 3 keer stuk geweest. hiervoor hadden we een pelgrim en die was super. 13 jaar gehad en werd elke dag 1 a 2keer gebruikt. is 2 keer kapot geweest in al die jaren. een keer rubbers versleten en na 13 de motor kapot. toen heeft mijn schoonvader de wirhlpool voor ons gekocht. echt een keer en nooit weer. volgende word ook weer een pelgrim. en ik ben niet de enige die deze ervaring heeft met wirhlpool.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Welke vaatwasser raad bokt aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 08:46

Nou na flink puzzelen zijn we er uit.
Via cool blue is het een miele geworden :+

Ik was aan het zoeken naar bosch maar kwam een miele tegen met schade (een 2e kans geval) wat ik eigenlijk naar zocht bij de bosch.
Wat voor schade ...
Een inbouw die aan de zijkanten wat krassen en deukjes heeft :+ (dat zie je ook als je dat ding hebt ingebouwd :+ )
Maar goed ging dus zowizo al een kleine 150 ag plus dat we ook nog eens van miele zelf 150 terug krijgen.
Kortom we hebben een vaatwasser met een kleine 300 euro korting :D
Nog net iets over ons budget van wat we in gedachten hadden maar goed dan hebben we ook wat.
Mocht deze heel rap de geest geven (we hebben gewone garantie) dan gaat ik aansturen op een bosch.

Als deze een 10 jaar mee gaat ben ik tevreden !!

Enorm bedankt voor jullie hulp !!
+:)+ +:)+

Ik hoef na 2 uur niet meer af te wassen !!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*