Tuinkussens opbergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Tuinkussens opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 13:52

Na een jaar in ons 'nieuwe' huis te hebben gewoond zijn we eindelijk begonnen met het aanpakken van de tuin. Deze was flink verzakt dus mijn vriend is bezig met een prachtige vlonder als terras. Vanmorgen hebben we een nieuwe loungeset gekocht met supertoffe kussens, helaas zijn die wel best flink. Ik ben dus op zoek naar een mooie manier om deze op te bergen. Ik heb al wel op internet gezocht maar daar vind ik voornamelijk houten hokken waar het in kan. Nu ben ik wel benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn, dus: deel vooral al jullie creatieve oplossingen.

Het gaat overigens om deze set met dezelfde kussens:
Afbeelding

BigOne

Re: Tuinkussens opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:02

Optie om je zitplek te overkappen?? Kun je ze laten liggen en anders in een schuurtje oid. Ik vind die grote bakken waar kussens in zitten nooit leuk. Wat je ook nog kunt doen is een soort afdekset voor de hele tuinset(ook lelijk maar ja).Prachtige kussens trouwens, erg mooi.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:16

Wij bergen onze lounge kussens op in grote plastic 'tassen'. Ooit eens bij de Lidl gekocht, is om je tuinstoelkussens in op te bergen, die lange. Hierin passen onze kussens ook. Gaat dicht met eeen rits. Ik vond het een fijn idee dat er verder geen ongedierte bij de kussens kan komen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:18

Ik heb in mijn schuurtje aan één kant een soort vliering gemaakt waar ik de kussens op leg. Je kan ze evt nog in zakken doen zoals lisanne zegt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 14:20

bigone schreef:
Optie om je zitplek te overkappen?? Kun je ze laten liggen en anders in een schuurtje oid. Ik vind die grote bakken waar kussens in zitten nooit leuk. Wat je ook nog kunt doen is een soort afdekset voor de hele tuinset(ook lelijk maar ja).Prachtige kussens trouwens, erg mooi.

Dankjewel. :)
Ik heb een overkapping weleens overwogen, vooral door al die gezellige sfeerplaatjes met veranda's die je vaak in woonbladen ziet staan. Helaas is onze tuin niet heel diep dus de vlonder neemt een flink deel van de tuin in beslag, er blijft dan nog weinig plek over waar we in de zon kunnen zitten. Ook zit de vlonder tegen het huis aan dus ik ben bang dat het dan in huis een stuk donkerder gaat worden. Ennn, we hebben veel vogels in de tuin inclusief nestbouwers dus ik vrees dat de kussens dan niet lang heel blijven. := Redenen genoeg dus om de kussens echt op te willen bergen. Ik heb ook al gedacht aan zelf bakken/kisten maken onder de bank maar dat neem ik pas in overweging zodra de bank er echt staat.

Edit: zo ziet het eruit. Er komt nog 1 plank bij dus dan heb je een idee van hoe diep de tuin is en hoe groot de vlonder wordt. De tuin was echt flink verzakt zoals je wel kunt zien op de foto's en we zagen het niet zitten om de tuin volledig op te hogen. En aangezien we dit allebei een mooie oplossing vonden hebben we hiervoor gekozen. Het stuk wat nu nog betegeld is wordt wel iets opgehoogd en daar komen graszoden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisanna, dat is dus ook mijn idee, er scharrelen nog weleens muizen hier in de buurt en ik wil echt niet dat die hun tanden zetten in onze mooie kussens. ;)

We hebben best een flinke schuur dus daar zouden ze inderdaad in kunnen, maar hoe is nog even de vraag. Ik zit ook te denken aan een ombouw voor onze 2 kliko's met daarboven een ruimte voor de kussens. Maar het is best een berg kussens. :=
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 08-04-17 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:25

Wij hebben ze de hele zomer elke nacht onder zo'n hoes over de loungeset. En in de winter leggen we ze binnen op zolder.

Geen vogel of muis is tot nu toe aan de haal gegaan met de kussens.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 14:29

verootjoo schreef:
Wij hebben ze de hele zomer elke nacht onder zo'n hoes over de loungeset. En in de winter leggen we ze binnen op zolder.

Geen vogel of muis is tot nu toe aan de haal gegaan met de kussens.

Heb je toevallig ook een foto van die hoes?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:33

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 14:34

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:35

Ik zou voor bakken onder de bank gaan. Sowieso in een zak zodat je niet na de winter onaangenaam verrast wordt door schimmel oid. Of gewoon op zolder :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 14:38

Magrathea schreef:
Ik zou voor bakken onder de bank gaan. Sowieso in een zak zodat je niet na de winter onaangenaam verrast wordt door schimmel oid. Of gewoon op zolder :j

's Winters op zolder is inderdaad zo'n gek idee nog niet. Daar hebben we de ruimte wel voor desnoods.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 14:40

Ohja en de berg kussens. Dit moet dus opgeborgen kunnen worden. := Nadeel van deze kussens is dat ze dus niet mooi plat zijn dus niet heel makkelijk stapelbaar.

Afbeelding

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:35

Een grote houten kist i.p.v een plastic? Staat al veel beter bij de rest. En kun je eventueel nog als tafel gebruiken. :)

Edit: uiteraard in de kist wel in hoezen opbergen

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:40

Palmera schreef:
Een grote houten kist i.p.v een plastic? Staat al veel beter bij de rest. En kun je eventueel nog als tafel gebruiken. :)

Edit: uiteraard in de kist wel in hoezen opbergen

Wij hebben inderdaad ook een houten kist, en de binnenkant is bekleed met een soort dik landbouwfolie? Met enkele gaatjes erin zodat het wel kan luchten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:21

Ikea heeft mooie opberg zakken voor weinig.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:24

Wij doen de tuinkussens in de papiercontainer :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:44

De kussens opbergen is een crime. Wij hebben een grote loungeset met grote kussens. Die kan je dus nergens in kwijt. In de zomer liggen ze in de schuur bovenop de fietsen en in de winter op zolder op de vliering. Winter ideaal maar zomer dus niet. ..

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:53

Hier het zelfde probleem: grote lounge set met hele grote kussens (90x90) het zijn dan wel van die all wheather kussens dus ze horen niet te schimmelen maar je krijgt wel een natte kont met dat Nederlandse weer. Zomers laten we ze meestal op de bank en dan de hele heisa onder een grote hoes, maar bij veel regen krijg je optrekkend vocht en schiet het dus niet op, afgelopen jaar dus regelmatig een giga stapel kussens in de woonkamer gehad. 'S winters liggen ze boven in een slaapkamer die ik dan verder niet kan gebruiken. Een overkapping hebben wij ook naar gekeken maar ik ben bang dat het te veel licht wegneemt in huis en het is behoorlijk duur. Maar iederjaar een nieuwe hoes a 80 euro is ook niet leuk. En kussenbakken zijn niet groot genoeg voor deze mega stapel

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:03

Bij stoffen kussens zoals deze zou ik gewoon vaccuümzakken gebruiken :j Ik gebruik die voor onze bootkussens, en het is echt ideaal! Scheelt enorm veel ruimte, geen last van stof en ongedierte, geen vocht en schimmel.. En die zakken heb ik gewoon bij de Action gehaald. Je stopt het kussen erin, zet de stofzuiger er op en klaar :D

Edit: op ebay zijn ze te koop in veel verschillende maten: http://m.ebay.com/itm/Storage-Bag-Large ... Ciid%253A2

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 22:38

8nnemiek schreef:
Bij stoffen kussens zoals deze zou ik gewoon vaccuümzakken gebruiken :j Ik gebruik die voor onze bootkussens, en het is echt ideaal! Scheelt enorm veel ruimte, geen last van stof en ongedierte, geen vocht en schimmel.. En die zakken heb ik gewoon bij de Action gehaald. Je stopt het kussen erin, zet de stofzuiger er op en klaar :D

Edit: op ebay zijn ze te koop in veel verschillende maten: http://m.ebay.com/itm/Storage-Bag-Large ... Ciid%253A2

Voor in de winter is dat inderdaad een goede oplossing. :j Alleen ik zie het niet zitten om in de zomer iedere avond aan te gang te gaan met vacuümzakken en een stofzuiger. Ik denk dat we uiteindelijk toch voor een constructie onder de bank gaan of in de schuur. We hebben nu nog een joekel van een oven/fornuiscombinatie in de schuur staan van de vorige bewoners dus die moeten we eerst maar eens laten ophalen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:44

Wij hebben een grote vierkante tafel bij onze lounge set die in de hoek tussen de 2 bankjes in staat.
Daar passen precies de 4 vierkante zitkussens in.
De rug en leuningkussens hebben dezelfde vorm als die van jullie en die hebben we op een rekje in de schuur liggen, hoog net onder het plafond.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:47

Gave tuin wordt het! En leuke tuindet. Misschien is het wat om bij een zijlmaker een passend zijl kan maken. Is het gelijk goed opgelost en de bank in de winter extra beschermd.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:03

Jolien87 schreef:
Na een jaar in ons 'nieuwe' huis te hebben gewoond zijn we eindelijk begonnen met het aanpakken van de tuin. Deze was flink verzakt dus mijn vriend is bezig met een prachtige vlonder als terras. Vanmorgen hebben we een nieuwe loungeset gekocht met supertoffe kussens, helaas zijn die wel best flink. Ik ben dus op zoek naar een mooie manier om deze op te bergen. Ik heb al wel op internet gezocht maar daar vind ik voornamelijk houten hokken waar het in kan. Nu ben ik wel benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn, dus: deel vooral al jullie creatieve oplossingen.

[ Afbeelding ]

Mag ik vragen waar je deze kussens weg hebt?? :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 23:05

Maris__ schreef:
Jolien87 schreef:

[ Afbeelding ]

Mag ik vragen waar je deze kussens weg hebt?? :D

Tuurlijk. :j Bij Almeerplant XL, maar ik heb geen idee waar ze nog meer te verkrijgen zijn. Ik zal morgen even voor je op één van de kaartjes aan de kussens kijken om te zoeken naar een merk en/of artikelnummer.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 07:24

hier liggen ze nu weer op planken in de schuur en na het seizoen verdwijnt het naar zolder. Onze schuur is te vochtig om ze swinters te laten liggen.