Bizar hoog gasverbruik...en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Bizar hoog gasverbruik...en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:01

Mijn ouders hebben een vrijstaand huis midden in een dorp, dus het huis vangt geen volle wind.
Ze wonen daar met zijn tweeën en boven staat de verwarming zo goed als uit, en ze koken op inductie.
Maar ook hun hebben een verbruik van rond de 2500 kuub

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)


stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:14

Wendy schreef:
ClaudiaHS schreef:
Wendy, hiervoor woonde wij in een exact zelfde soort woning als TS.
Tussenwoning uit 1981. Prima isolatie. Ketel uit 2006 en met 5 personen. Ik betaalde 80 euro per maand aan gas.
ik ben dus nog steeds van mening dat TS haar verbruik voor 1 persoon gewoon bijna onmogelijk is.

Het ligt gewoon echt iets genuanceerder dan dat. De ene woning/persoon is de andere niet, om de een of andere gekke reden.


Daar ben ik het in dit geval niet mee eens. Tussenwoning, redelijk recente bouw, geisoleerd, 1 bewoner met normaal gedrag qua gebruik, 5 dagen laag wegens niet aanwezig zijn. Als dat allemaal zo is kan je nooit zo'n verbruik hebben. Ik zit in een vrijstaande woning in de open polder, wind giert hier om het huis in de winter. Al 4 jaar op rij altijd onder de 800 m3 (1 a 2 personen). Ok da's misschien best wel netjes (ik stook niet hoger dan 19,5) maar 3.000 sinds mei vorig jaar, dus 10 maanden, is gewoon bizar.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:14

Nee hoor, helemaal mee eens stefje, hier is duidelijk iets gaande/defect. Ik kijk elke dag even in het topic, in de hoop dat er weer een nieuw idee opgedaan wordt of dat misschien de oplossing gevonden is, want dit is echt niet normaal. En het gaat over zoveel gas/geld, dat ik hóóp voor ts dat de oorzaak snel gevonden wordt!

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Bizar hoog gasverbruik...en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:36

Zelfs ik in mijn oude slecht geisoleerde huis met oude cv verbruik minder.... dus raar blijft het wel..

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Bizar hoog gasverbruik...en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:41

Ben je nog iets opgeschoten mbt je meter/rekening??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Bizar hoog gasverbruik...en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 21:24

Ik ben de afgelopen week aan het monitoren, het lijkt erop dat de thermostaat naar 15 ipv 18 zetten als ik weg ben of ga werken de clou is....indien ik dat nl doe en zodra ik thuiskom opstook naar 20 dan verbruik ik ong 6 kuub per dag. Nogal wat anders dan de 15 voorheen...anyway, onderzoek loopt nog!

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Bizar hoog gasverbruik...en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:59

Ik heb een grote oude ongeisoleerde boerderij en hoog verbruik. Jaarverbruik geschat door energieleverancier (op basis van gegevens over het huis) 4500 Kub, door slechts een deel te stoken blijft het rond de 2500 Kub (koken en heet water ook op gas). Dat betekent wel dat de slaapkamers vaak maar net boven nul zijn, want daar wordt niet gestookt.
In het voorhuis, waar we gewoonlijk overdag zijn, staat de thermostaat als we er zijn op 17 graden en als we weg zijn of 's nachts op 11 graden.

Gelukkig zijn de winters steeds korter :)

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Bizar hoog gasverbruik...en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:21

:brr:

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Bizar hoog gasverbruik...en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:44

Ben je inmiddels wat wijzer geworden TS?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wiifke en 107 bezoekers