Anti kraak woning inricht tips

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chachi
Berichten: 179
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 22:14

Mellow schreef:
Misschien is een kallax kast (ikea)voor die muur iets? En dan kun je daar misschien een dichte plaat achter schroeven?
En bij de ikea heb je ook staaldraad voor gordijnen. Alleen dan moet je het wel vast schroeven.


Kallax kast zit ik zeker aan te denken! Wil daarmee ook een afscheiding maken tussen mijn slaapgedeelte en keukentje.
Handig van dat staaldraad! Misschien dat ik met dubbelzijdigtape van werken...

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:22

Je zou ook lichte stof kunnen kopen en daarmee een soort hemelbed creëren. Je kunt die stof vastmaken aan je systeemplafond zonder te boren (gewoon platen optillen en wat creatief frutselen. Of zoals op de foto een balkje oid ophangen aan je plafond en daar de stof over heen draperen.

Als je die stof achter je bed langs naar beneden laat hangen zie je de muur niet meer.

Afbeelding

Chachi
Berichten: 179
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 00:38

Ir111 schreef:
Je zou ook lichte stof kunnen kopen en daarmee een soort hemelbed creëren. Je kunt die stof vastmaken aan je systeemplafond zonder te boren (gewoon platen optillen en wat creatief frutselen. Of zoals op de foto een balkje oid ophangen aan je plafond en daar de stof over heen draperen.

Als je die stof achter je bed langs naar beneden laat hangen zie je de muur niet meer.

[ Afbeelding ]


Wow helemaal vergeten dat ik een systeemplafond heb en daar ook mee kan werken! Sliiiimm! Ga ik sowieso proberen! Dankje!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:39

Ik woon ook in een antikraak schoolpand. Heb ook een kleuterlokaal. Gelukkig heeft de bewoner voor mij de muren grijs geverfd.

Ik heb witte gordijnen voor mijn ramen gehangen. Verder een paar neutrale, kleurloze schilderijen. Kerstlichtjes en posters aan de andere muur.

De kleuren van je lokaal wen je wel aan. Je kan er op in spelen of juist zorgen voor veel neutrale dingen in je woning. Witte gordijnen doen in ieder geval aan veel!

Als je het leuk vindt kan ik wel wat foto's plaatsen van mijn lokaal :D

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Anti kraak woning inricht tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 02:49

Ik heb het volgehangen met posters, alleen heb ik gewoon witte muren. Ook heb ik veel hoge kasten waardoor de muren ook behoorlijk zijn opgevuld.

één tip; koop niet te veel nieuw. Ik heb van alles bij elkaar verzameld en heel veel dingen ook gratis gekregen. Misschien past dan niet alles netjes bij elkaar maar wie weet hoelang je er zit.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 05:04

Oh dat is wel behoorlijk geel al had ik het blauw meer smurf in gedachten. Dit is meer grijs.
Een mooi donker dressoir annex computer meubel voor die half om half muur en je bent al voor een groot deel geel kwijt.
De tl verlichting is wel een dingetje... Dat maakt het al snel steriel allemaal.

Hoe zitten die daar aangesloten? Vaak gewoon met een 220 stekker achter de plafond platen. Dan kun je de tl er zo uitrukken en er een meer sfeervolle in de plaats steken.
Met een touwtje kun je dat zo om het frame binden.

Chachi
Berichten: 179
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 08:42

Kaus schreef:
Ik woon ook in een antikraak schoolpand. Heb ook een kleuterlokaal. Gelukkig heeft de bewoner voor mij de muren grijs geverfd.

Ik heb witte gordijnen voor mijn ramen gehangen. Verder een paar neutrale, kleurloze schilderijen. Kerstlichtjes en posters aan de andere muur.

De kleuren van je lokaal wen je wel aan. Je kan er op in spelen of juist zorgen voor veel neutrale dingen in je woning. Witte gordijnen doen in ieder geval aan veel!

Als je het leuk vindt kan ik wel wat foto's plaatsen van mijn lokaal :D


Wat leuk! Ja ben heel benieuwd naar de fotos!
xU_Blinghx schreef:
Ik heb het volgehangen met posters, alleen heb ik gewoon witte muren. Ook heb ik veel hoge kasten waardoor de muren ook behoorlijk zijn opgevuld.

één tip; koop niet te veel nieuw. Ik heb van alles bij elkaar verzameld en heel veel dingen ook gratis gekregen. Misschien past dan niet alles netjes bij elkaar maar wie weet hoelang je er zit.


Zeker waar dit. Wil ook niet super veel moeite hierin steken want straks mag ik er over een maandje al uit :+ heb sws een bed en koelkast gekregen van mijn ouders en ik ga nog een nieuw kledingkast kopen, de rest ga ik allemaal van marktplaats halen

Chachi
Berichten: 179
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 02:01

Inmiddels al een paar maanden verder en al een tijdje "officieel" verhuist. Dus ik dacht ik plaats nog een update :)

Afbeelding

Dit is hem geworden!
Had het heel druk met mijn studie tijdens het verhuizen, dus letterlijk in een paar dagen alle meubels bij elkaar gezocht op Marktplaats en in mijn kamer gesmeten }>

Kwa inrichting nog niet te echt tevreden! Dus alle interieur tips zijn welkom :)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:21

Ik vind het er wel heel gezellig uitzien!!!!

Ik zou de, bordeausrode accent kleuren iets meer terug laten komen.
Kijken of je een mooie grote lampen kunt vinden, een kleed, een dienblad, een sprei.
Dan krijgt het net iets mee body.

Is het wel lekker warm te krijgen?

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Anti kraak woning inricht tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:46

Je hebt echt een prachtig grote kamer!

Om te voorkomen dat het groot en leeg aanvoelt zou ik het opdelen. Eventueel met een hokjes kast van de ikea bijvoorbeeld. Zo heb je ook een beetje een gevoel van aparte slaapkamer en werk ruimte.

En misschien is het een goed idee om er 1 duidelijke kleur andere toe te voegen? Nu is het allemaal wat mat.

Dat zithoekje ziet er zo leuk uit..krijg weer helemaal studie kriebels als ik dit zo zie.

joyceberends

Berichten: 367
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Eefde

Re: Anti kraak woning inricht tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:54

Ik zou idd ook een afscheiding maken tussen je bed en de kamer. Een kast of een kamerscherm maken het wat minder groot en open

Chachi
Berichten: 179
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Anti kraak woning inricht tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 15:16

Dankjulliewel! Ik wil inderdaad nog een afscheiding maken tussen mijn "slaaphoek" en de rest van mijn kamer! Zit druk op pinterest wat inspiratie te zoeken, ik zat te denken aan zoiets met gordijnen of van die fruitkistjes op elkaar stapelen (past ook beter binnen mijn studenten budget :+ )

Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast wil ik ook echt een duidelijk accentkleur hebben! Maar vind dat zooo moeilijk aangezien mijn muren blauw/geel zijn en mijn vloer groen....
Dus ik heb echt geen idee...

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:31

Ohh, dat bordeaux rode was geen bewuste keuze?

Ik vind dat binnen de kleurstelling die je hebt best wel veel kan, misschien kun je bv een doos kleurpotloden, dan 1 voor 1 de kleur bij de foto houden, dan zie je wat die doet bij de rest.

Die kistjes zo, zijn erg leuk!

Chachi
Berichten: 179
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Anti kraak woning inricht tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 16:24

Nee hahah die had ik nog bij mijn ouders! Maar wil nog wel zo'n groot perzisch achtig tapijt daar hebben (en dan de witte naar mijn bed verplaatsen) dus dan heb je nog wel meer van dat rode!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Anti kraak woning inricht tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:52

En een paar grote planten erin? Ik denk dat je dan ook al met accenten speelt en dat meer kleur toevoegen niet eens zo nodig is.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:14

Chachi schreef:
Nee hahah die had ik nog bij mijn ouders! Maar wil nog wel zo'n groot perzisch achtig tapijt daar hebben (en dan de witte naar mijn bed verplaatsen) dus dan heb je nog wel meer van dat rode!


Dan zou ik daarna kijken wat je kamer nog nodig heeft.
Krijg je het een beetje warm gestookt?

Chachi
Berichten: 179
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 01:04

A3a1 schreef:
Chachi schreef:
Nee hahah die had ik nog bij mijn ouders! Maar wil nog wel zo'n groot perzisch achtig tapijt daar hebben (en dan de witte naar mijn bed verplaatsen) dus dan heb je nog wel meer van dat rode!


Dan zou ik daarna kijken wat je kamer nog nodig heeft.
Krijg je het een beetje warm gestookt?


Ja heel warm zelfs! Zet mijn verwarming ook niet op de hoogste stand dan is het echt een sauna haha

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:45

Haha, gelukkig maar, staat mij bij dat die ruimtes zo lastig warm te krijgen zijn :D