Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:De 'geen huisdieren' regel kom je vaak tegen in studentenhuisvesting. Men doelt dan vooral op honden en katten.
In praktijk zijn dieren als vissen, hamsters, ratten en soms ook konijnen, cavia's of vogels vaak geen probleem. Over het algemeen: des te groter het dier en des te meer ruimte het nodig heeft, des te groter de kans dat er een probleem ontstaat.
Ben benieuwd wat het Juridisch Loket er over zegtImmers: stel dat jij twee hamsters in een kooi op jouw kamer hebt, zou de verhuurder dat dan weten? Denk het niet.
Palmera schreef:Ik weet niet hoe het juridisch zit.
Maar gezien je contract en het antwoord van de verhuurder toen je ernaar vroeg, lijkt het me gewoon niet raadzaam om (zelfs als je gelijk hebt!) dat te negeren.
Deze mensen hebben hun standpunt kenbaar gemaakt, en het zou zomaar kunnen dat ze je tegen gaan werken. Dan woon je daar niet lekker meer.
Mijn tip: je weet nu dat je toch graag een dier wilt, dus blijf rustig zoeken naar een huisje waar een dier wel welkom is.
Palmera schreef:Peelie schreef:Ik vind het vreemd dat de verhuurde een sleutel heeft van jou huis. Of denk ik nou te naïef?
Voor nood, oké. Maar niet om te controleren of TS de afwas wel heeft gedaan.
Cayenne schreef:Dus je hebt het contract getekend terwijl je op de hoogte was van het huisdierenverbod, en gaat nu alsnog klagen?
Heel apart. Ik ben benieuwd of het je gaat lukken om legaal een huisdier te houden.
Blon_D schreef:Ik heb 4 maanden geleden een huis voor mijzelf gevonden, een van de eisen was dat de bewoner geen huisdieren had. Ik heb destijds getekend en nog door gevraagd omdat mijn bovenburen een hond en 3 hamsters hebben en de andere buurvrouw 1 kat. Als opmerking kreeg ik toen dat zij deze mochten houden tot de beesten dood waren maar dat zij geen nieuwe dieren mochten nemen. Als reden voor dit verbod werd gegeven dat zij het pand moesten laten ontsmetten na de vorige bewoners er (om diverse redenen) uit gezet waren. Er was een vlooidnplaag. Ik had er wel begrip voor maar ik mis de gezelligheid van een huisdier echt verschrikkelijk. Ik ben o.a. bij Jurofoon en DAS tegen gekomen dat de verhuurder een inbreuk doet op mijn woongenot en dat een algeheel verbod niet echt redelijk en billijk is. Ik heb dit ook te kennen gegeven aan de makelaar. Wat ik zo lees zou ik indien mijn (mogelijk toekomstige) dier geen overlast veroorzaakt niet zomaar uit mijn huis geschopt kunnen worden. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Ik wil morgen sowieso het juridisch loket nog vragen om advies.
Blon_D schreef:Ragdollcat schreef:Eerlijk gezegd moet je daar niet moeilijk over gaan doen en miepen, je ging ermee akkoord en ging er wonen en dat heb je toch echt zelf gedaan.
Ik zou gewoon naar een andere woonruimte gaan zoeken.
Dat mag jij zo vinden maar ik denk daar anders over.
Sassy schreef:Wat ik me afvraag is waarom je er dan bent gaan wonen?
Je hebt het contract waarin staat geen huisdieren toch zelf getekend?
Nu, of een huisbaas je wel of niet om bovengenoemde reden uit huis kan zetten kan het juridisch loket je wel zeggen.
Jullie verstandhouding zal er allicht niet beter op worden...