[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:06

@Janine, je krijgt nooit de kosten van een verbouwing als meerwaarde terug. Verbouwen moet je doen omdat je het zelf wilt, en geen enkele andere reden. Een toekomstige koper kan een hele andere smaak hebben, geen behoefte aan een bijkeuken, of juist meer tuin willen hebben.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:11

Dammie schreef:
@Janine, je krijgt nooit de kosten van een verbouwing als meerwaarde terug. Verbouwen moet je doen omdat je het zelf wilt, en geen enkele andere reden. Een toekomstige koper kan een hele andere smaak hebben, geen behoefte aan een bijkeuken, of juist meer tuin willen hebben.


Euh ik doel op de constructie waarmee ik een bouwdepot krijg.
Dat is namelijk de meerwaarde die de verbouwing gaat opleveren in taxatiewaarde. En die taxatiewaarde + 1% is wat ik kan lenen.

Die 22.000 gaat er na verbouwing helemaal niet in zitten.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:13

Aha, dan begreep ik je verkeerd.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:16

Dammie schreef:
Aha, dan begreep ik je verkeerd.


Haha geeft niet, dat kan gebeuren ;)

Sowieso plaats ik een bijkeuken omdat ik dat graag wil natuurlijk. Al denk ik dat een toekomstig koper dat ook wel erg prettig zal vinden. :P Gezien de ruimte in de woning verder.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:39

Wij wilden een bouwdepot voor zowel de badkamer als de keuken, maar omdat de aankoopprijs hoger uitviel, kunnen we het bouwdepot voor de keuken helaas wel vergeten :(

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:46

Keuken gaan wij idd maar voor sparen. Enige wat we doen is nieuwe kranen op de Quooker en de kraan zelf :j keuken is verder echt super nog. Alleen niet persé mn mans kleur _O- ik ben er weg van :D (koffie tinten)

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:01

Ik denk niet dat ik de keuken daar ook nog uit kan doen. Ik wil er enkel wat kastjes bij (een L keuken maken) en dus een nieuw blad. Maar dat doe ik pas nadat ik de bijkeuken heb. Keuken is opzich in redelijke staat. Maar alles daar mooi nieuw, terwijl er nog wordt getimmerd amper een halve meter van de keuken af lijkt me niet handig.

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:14

Wij doen een inschrijving bij het kadaster voor 350000, terwijl wij nu maar 250000 nodig hebben. Mocht het nodig zijn voor een uitbouw oid dan kunnen we makkelijker een tweede hypotheek nemen.

Keuken hebben we wel nieuw gekocht maar gewoon van spaargeld. Nieuwe CV nieuwe meubels, de schilder etc doen we allemaal van spaargeld.

Gelukkig hadden we veel gespaard want zo konden we dus wen hypotheek met NHG nemen *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:16

De keuken van ons is spuuglelijk (okergeel) EN HEEFT GEEN VAATWASSER |(
Moeten we straks ook nog aan onze relatie gaan werken :') (oftewel weer ouderwets met de hand afwassen en manlief afdrogen :P ).

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:49

Bij ons zit er nu een spuuglelijke bordeaux rode keuken in, weliswaar met vaatwasser maar toch. Keramisch koken terwijl ik gewoon op gas wil koken :) en gewoon oud ... :p dus nieuwe keuken is besteld ..

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:51

Afbeelding

Even kijken of het gelukt is ...

Dit zit er nu in :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:00

Oh, daar zou ik nog wel mee kunnen leven :D Mooi groot!

Deze zit er bij ons in :')
Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:06

Afbeelding

Met beide zou ik prima kunnen leven :') dit is mijn keuken (met nu een vaatwasser erin en een gastoestel met oven).

Ik heb een bouwdepot voor vanalles. Dus ook keuken en badkamer. Worde geen hele dure uitvoeringen want zo groot is het bouwdepot nu ook weer niet.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:07

@babsiej: Dat valt toch wel mee? Hoe oud is oud dan?

@cayenne: zonder vaatwasser, mag dat nog wel verkocht worden dan? Schokkend :D

In ons huis zit een keuken van 2003... http://www.hofrijck.nl/dynamic/media/1/ ... jk4/13.jpg
Manlief had ook wat problemen met de kleur, en ik wilde graag op gas koken en meer dan 2 pitjes hebben. Dus de oplossing bij ons was de keuken laten spuiten en een deel van de apparatuur vervangen en gas aanleggen :) Nu kan de keuken weer jaren mee :)

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:09

Cayenne, meteen een kastje leegscheuren en een vaatwasser plaatsen :P

Die Bordeauxrode is ook wel erg lelijk ja :')

Ik heb ook geen vaatwasser, en een gasfornuis. Echt zo'n raar stand alone ding... Wie heeft dat nu nog? :+
Ik wil gewoon gaskoken, een plaat in mijn aanrecht. Maar zal wel even moeten wennen van inductie naar gas ;(

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:10

Wendy schreef:
@babsiej: Dat valt toch wel mee? Hoe oud is oud dan?

@cayenne: zonder vaatwasser, mag dat nog wel verkocht worden dan? Schokkend :D

In ons huis zit een keuken van 2003... http://www.hofrijck.nl/dynamic/media/1/ ... jk4/13.jpg
Manlief had ook wat problemen met de kleur, en ik wilde graag op gas koken en meer dan 2 pitjes hebben. Dus de oplossing bij ons was de keuken laten spuiten en een deel van de apparatuur vervangen en gas aanleggen :) Nu kan de keuken weer jaren mee :)


Ik begrijp jouw man... :')


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:15

Oeh Wendy, dat zijn ook gewaagde kleuren ja :D

Janine en Arabella winnen het :(:)

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:17

Ik moet het er zeker nog een half jaar mee doen XD
Eerst de slaapkamer en de badkamer opknappen/opnieuw maken. Maar hij functioneerd en dat is voor nu goed genoeg.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:51

Ik vind Arabella echt dé winnaar eigenlijk hoor, dat ziet er ook nog eens niet echt solide uit. Ik heb gewoon een bruynzeelkeuken. Het is echt super stevig allemaal.

Weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen... Ik vind sowieso overheadkastjes waardeloos... We hebben het vroeger thuis ook gehad, en het is vet onhandig.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:09

Dit is de keuken in ons nieuwe huis:
Afbeelding

Straks sowieso nieuwe kranen en zeepkop. En dan op termijn misschien een nieuw blad en een vijfpits gasstel (wokbrander!) maar de rest is echt mooi :D en eindelijk weer gas, huidige huis (huur) heeft geen gasaansluiting :=

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:13

Mooi Jans!! Hoe krijgen jullie nu warm water dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:14

Via de stadsverwarming geloof ik. Of elektrisch :+

Iig vaste lasten gaan ook omlaag :))

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:40

Hihi ik zal jullie maar niet laten zien wat onze keuken wordt.. voordeel van nieuwbouw!

Al zat er standaard echt een mini keukentje 'in', althans.. Bij de prijs in. Zo'n 4 kastjes een kookplaat, afzuiger en koelkast.

Krijgen nu een u-vorm keuken met alles er op en er aan dat we willen.

Gisteren de look van de badkamer besloten. Die gaan we zelf klussen. Ontwerp gaan we nog wel advies over inwinben. Toilet hebben we hier vorig jaar gerenoveerd en gaan we 1 op 1 daar namaken.

Gisteren ook wat kleurstalen gehaald. Eigenlijk kopiëren we dat ook grotendeels van hier. Alleen hebben we nu lichtgrijs in de woonkamer en gaan we voor licht mint/blauw in de volgende woonkamer. Net ff wat frisser/ wat anders.

Vloer hebben we ook uitgekozen. We hebben hier eikenhout. Erg mooi maar planken hebben enorme kieren. Zaten aan PVC te denken maar kwamen nu super chique laminaat tegen dat bijna niet van hout te onderscheiden is, geschikt is voor op vloerverwarming en 10 keer makkelijker schoonhouden dan echt hout.

Indeling van het nieuwe huis is hetzelfde als hier al is het nieuwe huis iets groter. Denk dat de meubels daar dus ook hetzelfde komen te staan, lol.

Ze moeten maar hard opschieten met de bouw want zit helemaal te popelen alles bij elkaar te zien en er heen te verhuizen :')

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:42

Zeker wel laten zien!!! *\o/*

Ik moet ideetjes op doen (jullie zien, beperkte ruimte), dus ik kan de voorbeelden goed begrijpen. Op Pinterest is alles namelijk óf landelijk óf industrieel -O-