[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:01

Stille meelezer meldt zich :o

Maartje_M ik zie dat je uit Helmond komt. Ik heb zelf m'n hypotheek via een kantoor in Helmond laten regelen en daar erg tevreden over. Persoonlijke aanpak, klantgericht en zeer gedreven. Ik werd tussendoor netjes op de hoogte gehouden van de voortgang. En misschien voor jullie niet onbelangrijk, ze zijn goedkoper dan de hypotheker en scoren beter. Mocht je interesse hebben dan kan ik je een link per pb sturen :)

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:28

Je hebt pb!

lien_87

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:16

We hebben hoogstwaarschijnlijk een huis!
Nu moeten we nog op zoek naar een hypotheek adviseur. Vorige huis via de Hypotheker gedaan maar dit keer daar idd niet zo tevreden over.
Kan ik adviseurs ergens met elkaar vergelijken?

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:18

Via Independer kan dit wel :j

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:30

:wave:
Bij ons gaat het allemaal erg lang duren... de overdracht zal waarschijnlijk pas ergens in oktober plaatsvinden.
Maar omdat we er al wonen kunnen we wel al hier en daar aan de klus.

Een nieuwe werkgever zal dus heel veel geduld moeten hebben :o Heb gister sollicitatiegesprek gehad maar dit gaat 'm sowieso niet worden. Dus ik ga maar gewoon door bij waar ik nu werk, en na de overdracht zie ik wel weer verder. Ik had de adviseur om raad gevraagd en hij zei ook, geen risico nemen nu. Huis kopen gaat voor.

Wij hebben een adviseur van Hypotheek House, ook een franchise onderneming. Tot nu toe erg tevreden, er wordt adequaat gereageerd en de service is goed en erg vriendelijk.

lovemyhorse1
Berichten: 485
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: Aan de goeie kant van het water!!!

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:20

Hier ook de hypotheek bij de Hypotheker.
Ik ben zeer tevreden over hun.
2005 appartement gekocht,alles netjes uitgelegd en als wij het niet snapte dan werd alles nog een keer uitgelegd in Jip en Janneke-taal.
2008 huis gekocht en weer netjes behandeld.
2014 ander huis gekocht en weer netjes behandeld ondanks dat we 90 kilometer verderop gingen wonen.
Afgelopen maand grond gekocht voor de paarden en ook weer bij de Hypotheker geweest en goed geholpen.
1 keer op gesprek geweest in Ridderkerk waar het kantoor zit en de rest wordt per email of telefonisch afgehandeld omdat we 90 kilometer verderop wonen.
Wij zijn echt super positief over de Hypotheker in Ridderkerk.
We kunnen nu ook naar de Hypotheker in Best gaan maar we blijven in Ridderkerk omdat ze daar zeer vakkundig zijn en wij altijd met vragen terecht kunnen.

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:38

We mogen morgen onze hypotheekofferte tekenen!! Vrijdag komen ze onze nieuwe keuken al inmeten.. mogen de sleutel even ophalen bij de makelaar! Hopelijk volgende week naar de notaris en over twee weekjes dr sleutel overdracht! En dan veeeel klussen!!

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:00

Fijn beccy!

Ik hoor zelf wisselende ervaringen over De Hypotheker. Ligt er erg aan waar en wie je spreekt.

Vanochtend bezichtiging gedaan. Interessant huis, moeten er nog wel een keer met een technisch ook (lees: mijn paps) door heen. Dus volgende week staat tweede bezichtiging gepland.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:03

Wij krijgen vrijdag de sleutel...
Ik heb in eens last van koud watervrees :oo

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:08

M_D_H schreef:
Wij krijgen vrijdag de sleutel...
Ik heb in eens last van koud watervrees :oo


Veel plezier met de sleutelontvangst *\o/*
Komt vast goed met je koudwatervrees!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:31

Wat leuk MDH, dan krijgen we op dezelfde dag de sleutel! :D
Wij gaan om half 3 nog even met de makelaar door het huis heen en dan om half 4 tekenen! *\o/*

Zo Berdien, dat is een lekkere overwaarde! :$

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:33

Wij gaan om 12 uur door het huis heen en om 1 uur tekenen *\%/*

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:29

Raam is niet gemaakt :roll:
Dus dat is nog eventjes een dingetje.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:37

Gefeliciteerd dames!

Jammer M_D_H, ze werken daar lekker mee of niet?

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:16

Nee niet echt :n
Maar dat heeft een reden, maar goed.
Het wordt iig opgelost dus dat scheelt :j

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:16

Als het maar opgelost wordt, dat is het belangrijkste :j

Klopt Cayenne, fijn bedrag om in te kunnen zetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:18

Hier was de oplevering goed. Alleen zijn de gordijnen en gordijnrails opeens toch weg. Dat is dan wel jammer :+
En er zit een scheur in de grijze afvalbak.

We hebben al kennis gemaakt (en een bloemetje gebracht) bij onze linkerburen. Nu de andere kant nog :P

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:03

Ik meld mij maar even, wil graag samen met mijn vriend een huis kopen. We zijn er nog niet over uit of het op 1 salaris gekocht wordt of op beiden, wat zijn hier de voor en nadelen van?
We zijn beiden nog totaal blanco hierin, hebben een beetje online gekeken wat voor hypotheek we kunnen krijgen (samen en alleen) en een beetje rond gesnuffeld wat er alles te koop staat in de omgeving (Rotterdam en omgeving). Wij zijn volgende maand 8 jaar samen dus wij denken dat dit wel een goede stap is voor een hopelijk mooie toekomst.
In het geval dat er alleen gekocht moet worden, hopen dat ik een intentie verklaring kan krijgen (en anders hopen op mijn vaste contract in januari). Vriend heeft een vast contract alleen ik ben de hoofdverdiener en verdien 2x zo veel gezien hij nog denkt om deels terug naar school te gaan. Als hij meer zou werken ligt ons salaris bijna gelijk.
Dus ik denk dat kopen op 2 salarissen waarschijnlijk gemakkelijker zal gaan, echter denk ik dat het niet de voorkeur heeft..
Mochten jullie tips hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag :D

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:22

Kan je in de regio R'dam nog makkelijk iets vinden op 1 salaris? Hier in utrecht heb je dan echt net 40m2 oid :=

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:48

Jans schreef:
Kan je in de regio R'dam nog makkelijk iets vinden op 1 salaris? Hier in utrecht heb je dan echt net 40m2 oid :=

Het ligt eraan waar je wilt zitten en het aanbod voor een beetje een woning in oke staat is wel schaars. Zit momenteel te kijken voor omgeving hoogvliet, dat is wel nog te doen.
Maar zou ik de goede buurten uit zuid (voor zover ze nog bestaan hier) kiezen, dan ga ik dat inderdaad niet redden haha

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:56

Wij wonen in rozenburg! Heb je hele leuke appartementen onze zou ook voor 98.000 weg gaan. Misschien deze omgeving wat voor je?

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:15

LinsxDot schreef:
Wij wonen in rozenburg! Heb je hele leuke appartementen onze zou ook voor 98.000 weg gaan. Misschien deze omgeving wat voor je?

Gezien omstandigheden wil ik helaas absoluut niet in die woonplaats wonen hihi.. Tevens moet het voor mij nog aanrijdbaar zijn rond de spitstijden naar DenHaag en voor mn vriend naar Rhoon.
Dat is vanaf Rotterdam zuid vaak al een uitdaging helaas, en dan is hoogvliet nog enigzins te doen. :=
Tevens wil ik een eengezinswoning met tuintje oid, geen appartement. Toch bedankt voor het meedenken. :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:44

Woon liever in rozenburg dan hoogvliet hihi. Werk zelf in delft spits is prima te doen sinds de a4. Je hebt rondom hele betaalbare eengezins woningen alleen een eengezinswoning word op 1 salaris heel moeilijk.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:09

Ik zou ff langs een financieel adviseur gaan.. Wat ik zo hier gelezen heb kan je nogal eens erg bedrogen uitkomen als je zelf dingen uitrekent..

Wij hebben op 1 salaris gekocht met hulp van familie (deels hypotheek bij bank deels bij familie). Dit kan voor familie ivm lage rentestand aantrekkelijk zijn. Je kan er overigens in principe niet meer door lenen (bank kijkt uiteindelijk naar max leencapaciteit incl familiehypotheek).

Is bij ons zo gekomen omdat ik zwanger ben en tijdelijk geen vast inkomen heb.

Let er op dat oo 1 salaris kopen juridisch ook consequenties heeft (wie draagt schuld, maar ook wie heeft eigendom, hoe regel je zaken onderling met name met oogst op toekomst : uit elkaar gaan, kinderen).

Er zitten nogal wat haken en ogen aan en je budget is op 1 salaris ook beperkter natuurlijk..

Laat je goed inlichten dus!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:21

Ik woon gelukkig in het zuiden en heb op 1 salaris (ben ook maar alleen) kunnen kopen. Verderop in het land had deze woning zeker weten stukken meer gekost. Ook met een volledige verbouwing.

Mij is altijd door mijn ouders geleerd dat als het enigzins mogelijk is, het op 1 salaris te kopen. Zo voorkom je problemen naderhand als iemand zijn baan kwijt mocht raken of flink in loon gaat zakken om de een of andere reden.
Al snap ik dat dat in deze tijd in de randstad zeker nier te doen is.