[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:43

Nou zeg dat.
Dus nu maar per email vragen wat we er aan kunnen doen.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:47

Maar HRM kan toch zelf ook zien dat jij niet nog een contract voor bepaalde tijd mag hebben? Zijn ze daar een beetje dom ofzo??

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:51

Wat een gezeur zeg. Mijn adviseur zei dat ze zonder verklaring ook de gemiddelde van een 3 jaar kunnen nemen.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:56

MDH wat vervelend.. dat je manager dat dan gewoon zegt ipv het zo via een verklaring te doen.

Leuk huis jans!

Ik heb vandaag inlog gegevens ontvangen voor Nationale nederlanden, nu maar afwachten.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:59

Ja maar bij mij niet omdat ik 2 maanden werkloos ben geweest.

Het zit zo: ik ben uitzendkracht geweest voor dit bedrijf. Daarna was ik overtallig dus werd ik afgeschaald. Na twee maanden kon ik terug komen en na 1 maand ben ik geswitched van afdeling en ben ik in dienst gekomen van het bedrijf.
Omdat ik wel 1 jaar en 3 maand in dienst ben geweest voor het bedrijf moeten ze die contracten schijnbaar mee tellen in de contracttijd waarin ze je mogen houden voor bepaalde tijd.

Schijnbaar was HRM daar niet van op de hoogte, omdat dit intern per afdeling geregeld was (de afdelingen mogen zonder inmenging van HRM ook uitzendkrachten aannemen).

Ik ben nu een email aan het opstellen en hopen dat ze het wijzigd... :o

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:01

Lastig zeg! Bah maar heb je voor die tijd ook niet gewoon gewerkt want mijn vriend is ook werkloos geweest en toch kon dat. Zijn baas wil het ook niet geven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:08

Pfff wat een gedoe zeg MDH :\

Ik wacht op het rapport van de keuring, en ben een mail aan het opstellen naar onze adviseur voor bouwdepot en duurzaamheidslening. :D

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:23

LinsxDot schreef:
Lastig zeg! Bah maar heb je voor die tijd ook niet gewoon gewerkt want mijn vriend is ook werkloos geweest en toch kon dat. Zijn baas wil het ook niet geven :')

Ik kom net niet aan de drie jaar :n

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:24

M_D_H schreef:
LinsxDot schreef:
Lastig zeg! Bah maar heb je voor die tijd ook niet gewoon gewerkt want mijn vriend is ook werkloos geweest en toch kon dat. Zijn baas wil het ook niet geven :')

Ik kom net niet aan de drie jaar :n

Ai ruk zeg pff

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:38

Okeee... ik heb dus weer werk... Weet nog niet of ik er blij mee ben... Mijn gevoel is dat ik er erg ongelukkig van zal worden... Maar het is in ieder geval eerst weer werk.
Weet nog niet wanneer ik begin, vanwege drukte is het lastig inwerken. :o Dus mogelijk pas na Pinksteren. Zou fijn zijn vanwege het uitzoeken van meubels e.d.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:07

Nou, manager een email gestuurd en toen vanwege een tip van mijn lieve collega's (die dit ook apart vinden) meteen er achter aan gebeld.
Net een email terug gekregen dat mijn manager gaat overleggen met HRM over de uitzendcontrachten en dat ze dan er op terug komt.
Ik heb nogmaals aangegeven hoe belangrijk het is dat die intentie verklaring in orde gemaakt wordt :o

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:34

Wij gaan maandag weer naar iets kijken !

Wel een renovatieproject maar goed met ons budget en wensen gaan we compromissen moeten maken.
Of een huis en geen grond of grond en renoveren.
Dan liever t tweede!

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:45

Wat een gedoe qua regelzaken die niet lopen.. Ik sta nog maar aan het begin, dus nu is alles nog "leuk".

Leuk Optiwolk!

Zou fijn zijn Janine, toch wat "zekerheid". Kun je vanuit daar rustig verder kijken toch?

Ik heb gisteren een gesprek bij de bank gehad, wat mij alles is meegevallen. Dus ik ga woensdag weer bij een woning kijken! :D

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:41

True Joosiien, ik denk ook dat ik wat te snel wil. Nu het eindelijk zover lijkt te komen dat ik een eigen huisje heb, na alle hindernissen die ik onderweg tegenkwam, wil ik ook meteen meer. Ik wil eindelijk werk van betekenis. En dan is wat ik nu ga doen best wel het tegenovergestelde :')
Maar ben ook wel weer zo loyaal dat ik het niet netjes van mezelf vind om binnen een maand te roepen: Ik heb sollicitatiegesprek doei! Ik please te veel/te graag :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:23

Pff even ego weet nog steeds niks. Kan zowel adviseur als backoffice niet te pakken krijgen, ook via een omweg niet. Storing oid. Wordt wel erg krap zo. -O- %) niet goed voor stresslevel

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:11

@ Karuna: wat balen zeg!! hopen op toch nog een klein wonder dan

Hmm hypotheek adviseur raad nu Nationale nederlanden aan ipv Aegon.
Rente zijn 0,02 lager bij NN maar bij wegvallen van NHG 0,16 hoger.
En NN doet na wat googlen niet aan verlagen van renteopslag bij lagere risico graden.

Iemand enig idee of dit verwaarloosbaar is, of is dit wel een puntje om over na te denken?
(dit heb ik ook gevraagd aan de adviseur hoor ;) )

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:39

-O- neup niet omdat ik het niet kan betalen. Maar omdat zé na mijn pensionering het verschil in bedrag met nu te groot vinden, krijg niet eens 50000 bij wijze van spreken. Gewoon niks. Zelfs nhg was accoord gegaan. Roepen ze anderhalf jaar geen probleem en nu half uur voor voorbehoud afloopt nee we doen het niet. -:(-
Moet dus blijven wonen waar ik woon. Kan geen kant op. Tuin veel te groot huis moet grondig aangepakt worden. Pech u moet blijven zitten

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:49

He /#$%@&@ karuna. En je daarvoor zo lang aan het lijntje houden. Belachelijk!

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:51

Karuna wat een rot situatie zeg!

Nou, hier weet ik ook nog steeds niks. Waarschijnlijk krijg ik maandag pas wat te horen en ik ga nu al dood van de stress.
Alles wat een moeilijkheid kon opleveren hebben wij overwonnen. Dit was geen moeilijkheid, dit was gewoon al toegezegd en nu is het in eens een moeilijkheid.

Het liefst zou ik naar huis gaan en in bed een potje keihard gaan lopen janken.

Misschien denken jullie overdreven, maar wij zijn al zeker 4,5 jaar bezig met het uit huis gaan en steeds mislukt het door allemaal redenen.
Dit keer kon het niet mislukken en nu gebeurt er dit weer.
En mijn vriend zijn thuissituatie is dusdanig dat hij gewoon weg moet!
Die moet uit huis weg.
En ik ben gewoon nu zo enorm teleurgesteld dat dat geen wat niet fout kon gaan nu toch fout lijkt te gaan :n

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:20

Pff... MDH en Karuna, ik heb met jullie te doen. Ik vind het hypotheek aanvragen zelf al een ramp (eerst geen werkgeversverklaring nodig, daarna last-minute toch wel etc), maar wij zijn nog maar 1 maand bezig. Ivm deadlines krijg ik er behoorlijk stress van.

En dan te bedenken dat wij vandaag te horen hebben gekregen dat bank 1 akkoord is :) we hebben nog een 2de aanvraag uitstaan en gaan van het weekend bedenken of we die afwachten.

Echt, wat ontzettend irritant voor jullie dat de boel niet rond komt!

Charaz

Berichten: 24298
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:59

Jeetje wat heb ik met jullie te doen, verkeerde vinkjes op de intentieverklaring, afwachten, en dan bij Karuna gaat het niet meer door, wat een stress en wat ontzettend balen Karuna!

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 00:30

karuna schreef:
-O- neup niet omdat ik het niet kan betalen. Maar omdat zé na mijn pensionering het verschil in bedrag met nu te groot vinden, krijg niet eens 50000 bij wijze van spreken. Gewoon niks. Zelfs nhg was accoord gegaan. Roepen ze anderhalf jaar geen probleem en nu half uur voor voorbehoud afloopt nee we doen het niet. -:(-
Moet dus blijven wonen waar ik woon. Kan geen kant op. Tuin veel te groot huis moet grondig aangepakt worden. Pech u moet blijven zitten


fiets fiets fiets... Dit is écht poedersuiker man.... -:(- :(:)

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:31

nou Karuna, ik zou het daar toch nog eens met de adviseur over gaan hebben....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:39

Jeetje Karuna en MDH, zwaar bagger zeg :\
Karuna, je bent dus eigenlijk blij gemaakt met een dode mus? Zoals Liezel1 zegt zou ik dit niet ook zomaar over m'n kant laten gaan. Je hebt er toch veel tijd en energie ingestoken.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:23

Jeetje Karuna wat rot! Idd blij gemaakt met een dooie mus...

Hier voorziet onze nieuwe adviseur geen problemen. Hij zegt dat de werkgeversconstructie bij mijn vriend wellicht wat gekkig is (heeft een eigen uitzendbureau omdat ze er dan meer winst aan over houden) maar zegt dat met wat tekst en uitleg de bank dit ook wel snapt. Hij heeft nu twee aanvragen gedaan en verwacht er morgen meer over te weten. Erg benieuwd! Gelijk wel erg boos op onze eerdere adviseur, hebben daar dus wel 4 weken aan verspilt.. Daar hou ik niet zo van.