Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:02

goedemorgen!

Josien, dat klinkt alsof jullie het rijtje meerwerkopties wel aardig compleet hebben zo!

Als ik heel eerlijk ben, vind ik 18 januari echt best wel tegenvallen, maar goed wat doe je eraan... Ik baal gewoon op het moment een beetje over alles met het huis, dus dat zal mijn stemming wel beïnvloeden op het moment :o .

Want 18 januari, wil nog niet zeggen dat ze dan ook tegen die tijd de achtergevel hebben aangepast.... Dus dat moet dan nog daarna, waardoor de rest van de planning ook opschuift etc etc etc.

Kortom: voordat we er uiteindelijk inzitten, zal je waarschijnlijk wel richting half maart gaan, nou dat klinkt nog echt heeeeel ver weg...
De laatste loodjes wegen hier heel zwaar op het moment := 8)7 ... Als we eenmaal de sleutel hebben zal dat wel weer meevallen denk ik...
Dan kunnen we lekker aan de gang en zal het vast wel snel gaan voor mijn gevoel.

Wij laten dus overal de standaard binnendeuren plaatsen en gaan zelf op zoek naar een mooie deur voor in de hal.

Hedi: jeeej, een dak!

Noviceh, als je tevreden bent met de standaard badkamer is het toch ook prima! Je kan het altijd later nog aanpassen of veranderen.

Ja, soms kan een wandje verplaatsen best ingrijpend zijn ja... komt meer bij kijken dan je denkt.

Hier geen garage, dus kan er helaas niet over mee praten := ..

Mooie foto's esther, gaaf ook die ramen aan de zijkant! Dat is het geluk van een hoekwoning denk ik dan?!
Mooi ook de tuin, leuk dat het zo om het huis heen loopt!

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:40

Gaaf Esther! Wat hebben jullie veel en grote ramen, prachtig! En ook al bezig met de tuin, dat gaat hard!!

Judith, uiteindelijk komt het helemaal goed! Bij ons verloopt ook niet alles volgens planning, verwachte opleverdatum is bijvoorbeeld anderhalve maand uitgesteld. En dan nog hebben we daar geen zekerheid over. Ik maak me er niet te druk om. Het huis hebben we gekocht voor de rest van ons leven, we kunnen straks nog lang genieten van al dat moois :)

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:44

noviceh schreef:
Gaaf Esther! Wat hebben jullie veel en grote ramen, prachtig! En ook al bezig met de tuin, dat gaat hard!!

Judith, uiteindelijk komt het helemaal goed! Bij ons verloopt ook niet alles volgens planning, verwachte opleverdatum is bijvoorbeeld anderhalve maand uitgesteld. En dan nog hebben we daar geen zekerheid over. Ik maak me er niet te druk om. Het huis hebben we gekocht voor de rest van ons leven, we kunnen straks nog lang genieten van al dat moois :)


Thnx noviceh, ik raak soms zo gefixeerd en gefrustreerd over de planning, dat ik helemaal vergeet dat we er nog voor jaren kunnen wonen en er plezier van kunnen hebben.

Ik vergeet dan dat een paar maanden niks is, op de lange tijd dat we daar willen gaan wonen. Maar mijn geduld raakt wel langzamerhand op, ben gewoon het gezeur en gezeik en de problemen zat die hierbij komen kijken.
Wil gewoon lekker van mijn nieuwe mooie keuken en badkamer gaan genieten en samen met mijn vent heerlijk leven in het huis..

Dat vergeet ik dan, ben dan zo bezig met de komende maanden en hoe de planning hopelijk zal gaan verlopen, dat ik dat uit het oog verlies.

Maar, we zijn er weer!

Gisteren even bij het huis geweest, bestrating is bijna klaar, ze moeten alleen nog de parkeervakken maken. Hekken zijn rondom huis weg, dus konden nu echt bij het huis komen, bij de voordeur en keukenramen naar binnen gegluurd etc etc :D ....

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:10

Zelf even naar het dak wezen kijken gisteren :D helaas zit er voortaan een slot op de deur. Ze zijn binnen begonnen met leidingen en stopcontacten.

Afbeelding

Afbeelding

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:36

De laatste loodjes wegen het zwaarst he ;) Maargoed moet zeggen dat onze eerste loodjes ook best zwaar zijn :')

Balen dat er nu een slot op de deur gaat Hedi! Maar des te eerder kun je van je huisje gaan genieten :)

Wij hebben gisteren naar het heien gekeken op de bouw. Had een feestelijke paal moeten zijn maar het was een trieste bedoeling in de mist en kou en weer vreselijk ongeorganiseerde ellende :') maargoed, ben blij dat ik er bij ben geweest. Helaas niet ons rijtje terwijl die het qua nummering wel had moeten zijn. Gelukkig gaat het heel snel en denk ik dat ons rijtje dinsdag aan de beurt zal zijn dus maar even dagelijks langsrijden :D

AfbeeldingAfbeelding

*-:)

Afbeelding
Afbeelding
In de verte onze overburen die al 2 woonlagen hebben :wow: stonden ook al gipsblokken klaar voor de binnenmuren denk ik?

Afbeelding
Ons gat :')

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:26

Sta je nou op het dak hedi? Ben je er gewoon op geklommen?l

Liesje, zulke foto's zijn zo leuk om te hebben! kan je later terugkijken en denken " wow" dat daar eerst niks stond :D !

Jammer van de ongeorganiseerde ellende, maar toch wel even leuk om te zien! Wij hebben dat moment gemist, waren toen net op vakantie.
Hopelijk dinsdag wel geluk met jullie rijtje!

Kreeg vanmorgen appjes van beste vriend van ons, hij heeft vanmorgen een huis bezichtigd tegenover ons (bestaande bouw), en zag dat onze voordeur open stond, dus hij is even naar binnen gelopen :oo := ....

Hekken etc zijn allemaal weg, dus je kan vrij door onze straat lopen en binnen kijken, maar het is niet de bedoeling dat man en alleman in ons huis gaat rondbanjeren.
Nu was het een vriend, dus geen probleem, maar vond het toch wel beetje gek dat ze dat zo open laten.

Bestrating is geheel af, dus buitenkant huis is helemaal klaar. Binnen nog de puntjes op de i, zoals binnendeuren etc en dan zijn we er klaar voor!

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 03:25

Liesje89: gaaf! Nu gaat er echt iets beginnen :D

Judith: ik ben samen met de buurman even op de steiger geweest :)
Jullie vorderingen klinker goed! Maar inderdaad een beetje gek dat ze de voordeur open laten terwijl er geen hekken meer staan..

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:19

Dat wordt echt supermooi Hedi! Wat stoer dat jullie op de steigers zijn geklommen :D

Liesje, ik ben het helemaal met je eens over die eerste loodjes! De hypotheek rond krijgen en alles wat daarbij hoort, zenuwslopend! Wat goed dat ze met heien zijn begonnen, zo wordt het een stuk tastbaarder.

Jeetje Judith, nu is het echt bijna af! Wel raar dat jullie deur open staat ja, vooral met het oog op vandalisme.

Hopelijk krijgen wij voor de kerstvakantie nog een nieuwsbrief over de vorderingen van de bouw. Volgens de laatste berichten zou dat februari moeten worden, dus dat schiet al op! Inmiddels zijn alle blokken (10 stuks 2-onder-1-kap) uit de steigers.
Gister met manlief de zolderverdieping (slaapkamer, inloopkast, washok, vliering) ingedeeld, dat wordt ook nog een klus! Gelukkig hebben we op de eerste verdieping een kamer over, waar wij tot die tijd kunnen slapen. Belangrijkste is dat de kamers van onze meisjes klaar zijn en de begane grond. Van de week laminaat uitgekozen voor de bovenste verdiepingen, dus die klus is ook plat.
Wordt bij jullie ook alles duurder dan dat je begroot hebt? O:)

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:33

En de bouwvakker is druk bezig (begane grond linkerhuis) :D

Afbeelding

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:02

Goedemorgen!

Ja, die hekken moeten weg om de bestrating te maken enzovoorts... maar hoop dat ze toch wel een beetje opletten dat ze niet continu de deur open laten staan enz... Gaan morgen weer kijken, verwacht dat dan de deur toch echt wel dicht zit in het weekend := .

Stoer dat je even op de steigers geweest bent, hedi!

Februari schiet al lekker op noviceh! Leuk gezicht is dat he, als ze uit de steigers zijn! Geeft een compleet ander beeld van je huis vond ik, zo leuk om te zien!

Zo, moet nog flink wat aan de zolderverdieping gedaan gaan worden zeg, noviceh! Gelukkig kan je beneden slapen in de tussentijd, dat scheelt wel enorm.

Bij ons word ook bijna alles duurder ja, gelukkig hebben we die ruimte ook, dus is het niet zo erg.

Hebben vooraf een excelsheet gemaakt met alle, maar dan ook echt alle, verwachte kosten van het gehele plaatje, en wat elk ding apart moet gaan kosten.
Spaargeld uitgerekend tot einde bouw (sparen nog elke maand door nu, ondanks bouwkosten en hypotheek kosten en dubbele lasten).

Ergens in dit verhaal zit dan nog een x bedrag verstopt, daar kunnen we "niet aankomen" zeg maar. Dus als het bedrag onderaan de streep opgaat, hebben we nog steeds dat x bedrag over, zodat de spaarrekening niet leeg is aan het eind.

Vader is financieel adviseur en heeft al meerdere malen nieuwbouwhuizen gehad, dus die kon een erg kloppende voorspelling maken.
Om de zoveel weken werken we die excelsheet bij, weten we precies wat alles gekost heeft en wat er nog moet komen en hoeveel geld we nog over hebben, ideaal.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:32

Een excelbestand houden wij inderdaad ook bij ja. We moeten gewoon heel goed prioriteiten gaan stellen en de inrichting onder aan dat lijstje gaan zetten. Maar zoals de keuken en vloeren dat is uiteindelijk een stuk duurder geworden dan wij begroot hadden :o

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:19

Nu de deur op slot zit heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik vanmiddag gewoon gaan vragen of ik binnen mocht kijken. En dat mocht! :D

Ik ben naar de bouwplaats geweest met een hoop blikjes fris om de bouwvakkers mee te verassen. Voor mijn vraag verwezen ze me door naar de baas die een eind verderop in een keet zat. Ik was toch wel nerveus om daar het terrein op te lopen en daar de trap op en zomaar aankloppen :')

Maar de man was ontzettend aardig en nam me meteen mee terug naar het bouwterrein. Hij vond het geweldig dat hij nu een gezicht had bij degene die al eens snoep had achtergelaten voor iedereen haha!
Leuk dat hij dat nog wist.

Ik mocht binnen foto's maken en wat is het weer veranderd! :D

De dakpannen liggen al klaar op het dak om gemonteerd te worden!
Afbeelding

Trappen zitten erin
Afbeelding

Zolder!
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb meteen afgesproken dat ik vaker kan komen kijken :D super fijn!

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:10

Wauw wat bijzonder dat je zo leuk ontvangen werd, en je dus nu vaker mag komen kijken! Heb je echt geluk mee denk ik!
Wat een beetje snoep en fris al niet kan doen he :D

Gaaf hoor, zo aan de binnenkant!

Hier zaterdag en zondag bij het huis wezen kijken hihi... Zaterdag wilde mijn vader even kijken, en zondag zouden we al gaan met vrienden...
Ach, zometeen loop ik er elke dag, dus vind het helemaal niet erg om 2x in een weekend te gaan.

Vrienden waren erg onder de indruk, erg mooi geworden vonden ze het!

Daarna doorgereden naar hun nieuwbouwhuis, zelfde woonplaats, ander project. Hun project lijkt meer een dorp, man wat een boel huizen komen daar.. Denk dat er in totaal over een aantal jaar gespreid wel rond de 300/400 huizen komen.
Bij hun ook even illegaal het terrein op geweest en zelfs even in hun huis geweest, deur stond open :D!

Het zou vergelijkbaar moeten zijn qua grootte, maar vond hun huis toch echt een stuk kleiner lijken, maar goed dat had ik zelf ook bij mijn huis een tijdje. Als de muren straks staan en ze wit geschilderd worden, zal het er weer heel anders uit zien.

Als je dat zo ziet, besef je wel dat er in korte tijd toch wel veel veranderd is aan ons huis.
Hebben nu ook eindelijk een correcte bouwtekening mogen ontvangen van hoe onze achtergevel moet gaan worden, na aanpassing.
Dus gelijk akkoord gegeven en terug gestuurd, kan ze hem meteen gaan bestellen, duurt dan namelijk nog 6 weken.
Nog 29 dagen tot sleuteloverdracht hihihi.....

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:35

Super Judith! Wat spannend! :D

Die man vertelde me ook dat wanneer het weer tegen zit, ze eind maart/ begin april klaar zijn voor de oplevering. Dus ik ben benieuwd!

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:34

Hedi, wat tof!! En wat mooi!! Jullie hebben ook al zo'n mooie trap, ons trappenhuis vind ik ook al zo prachtig <3

Wat leuk om even bij elkaar binnen te kijken Judith! Die 29 dagen vliegen voorbij! Grappig is dat om een vergelijkbaar huis op een andere locatie te zien.

Wij krijgen deze week een nieuwsbrief waarin zou moeten staan wanneer ze met de oplevering willen beginnen. Naar alle waarschijnlijkheid begin februari, dus ik ben benieuwd! Hopelijk kan ik dit weekend nog even binnen spieken, want de vensterbanken zijn geplaatst beneden. Maar aan de andere kant hebben we ook weer stille hoop dat de definitieve voordeur deze week geplaatst wordt. En die zal dan wel op slot zitten! :o

Hoe maken de andere nieuwbouw-dames het? Schiet het op met de huizen? Bevallen de huizen?

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:25

Afbeelding
Paaltjes uitmeten, morgen gaan ze erin! Dan wordt het eindelijk 'echt'!

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:50

Jaaa leuk Liesje :D

Natasja22
Berichten: 703
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:22

Even snel een reactie.
Hier druk bezig maar zit een beetje tegen. Begon al de eerste dag...
Één van onze mannetjes was ziek en een week vertraging met behangen/ sauzen.
Keuken ja wat zal ik daar eens van zeggen. Er is niet echt voorzichtig mee omgesprongen in de opslag of bij bezorgen...stukken aan de achterkant kapot. Niet in het zicht maar toch :(
Problemen met de zonnepanelen.
Dus we hopen op een beetje voorspoed.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:19

Wat jammer Natasja! Murphy zit jullie dus op de hielen... Hopelijk komt na regen zonneschijn en komen er snel meevallers.

Wat goed Liesje, dan wordt het 'echt'!!

Vanmiddag de nieuwsbrief ontvangen waarin werd vermeld dat ons huis in week 8 waarschijnlijk opgeleverd gaat worden. Dat zou 2 maanden later zijn dan de oorspronkelijke planning. Helaas, maar het is niet anders.

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:59

Hè bah irritant Natasja! Zonde van je keuken, ookal is het niet in het zicht, ik zou toch vervanging willen hoor! Je geeft er een hoop geld aan uit.

Noviceh; het is zo week 8 joh ;)


Onze uitbouw heeft heipalen!

Afbeelding
Afbeelding

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:21

Even een zwaai vanuit hier! Deze week komt onze gietvloer, laag twee ligt er nu in, vier in totaal. Schilderen is klaar. :) volgende week laminaat op zolder en de badkamer afmaken. Dan pvc in week 1 net als de keuken!

Mooie foto's allemaal dames! Leuk hè die voorpret!

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:56

Natasja: pechvogel... hopelijk hebben jullie komende week alles mee!

Noviceh: balen zeg. Ik hoop dat het bij ons niet te ver uitloopt. Ik ben nu al ongeduldig haha. Maar ik denk dat die weken stiekem ook snel om zijn :)

Liesje: leuk om te zien! Bij ons hebben ze niet geheid (schrijf je dat zo? Haha) zou dat liggen aan de grond en hoe nat/droog die is?

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:57

Esther: ooohhhh foto's! :D en zeker van de gietvloer straks, wij krijgen er namelijk ook een ^^

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:16

Noviceh, wat een mooi huis zeg! :wow:

Hedi wat mooi en wat groot van binnen. Stoer dat je het gewoon gevraagd hebt

Ester ik ben ook heel benieuwd naar de gietvloer, foto's! *\%/*


Ons huis schiet echt niet op. Ze zouden in september beginnen met bouwen, maar vanwege het niet op tijd rond krijgen van vergunningen hadden ze 3 maanden uitstel aangevraagd tot December, deze vergunningen zijn weer niet rond en er is dus weer 3 maanden uitstel aangevraagd.
Inmiddels is onze hypotheek offerte verlopen en hebben wij een boete van €3000,- moeten betalen. %) We zijn er echt helemaal ziek van, maar hopelijk komt dat huis er dan toch echt ooit!

Ze zijn inmiddels al een jaar bezig met die vergunningen, wij hebben in april voor onze hypotheek getekend.

Verwachting is nu dat het begin 2018 af zal zijn. Fingers crossed! :o

We moeten voor 24 januari onze meerwerkopties doorgeven en hoe we de leidingen in de keuken willen hebben, dus komende weken op keuken jacht. *\o/*

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:45

Super tof om hier al die vorderingen te lezen :D !
Wat zijn ze al ver bij jullie Hedi!

Heb alles meegelezen maar het is ff moeilijk om op iedereen te antwoorden zo :P .
Er is weer veel gepraat.
Hoop dat ze verder niets meer laten open staan Judith.


Oooh, Nant wat erg!! Hopelijk gaan ze nu wel echt snel beginnen!
Bij ons zeggen ze nog altijd dat ze in Q1 van 2017 gaan beginnen maar er is nog geen 70% verkocht.
Dus ik hoop echt dat ze februari of maart echt beginnen met bouwen.

Wij zijn nu bezig met de laatste controle van onze meerwerklijst, elke keer weer iets anders haha!