Gas, water en licht afsluiten: Bij welke aanbieder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elsemieke

Gas, water en licht afsluiten: Bij welke aanbieder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:14

Hallo,

Binnenkort gaan mijn vriend en ik samenwonen en we zijn op zoek naar een leverancier voor gas, water en licht. Water wordt geleverd door de vaste aanbieder in onze regio, daar is weinig keuze in voor zover ik heb begrepen. Wat energie betreft is er grote concurrentie. De ene biedt vaste tarieven, tegenover een gratis Ipad of groene stroom van een ander.

Op internet heb je allemaal vergelijking sites die je zeggen welke de goedkoopste is. Echter, naast goedkoop zijn speelt er natuurlijk meer mee. Ik heb liever een betrouwbare, maar wellicht iets duurdere leverancier, dan een goedkope leverancier met addertjes onder het gras.

Zijn er tips waar we aan moeten denken bij het afsluiten? Welke leverancier heb jij, en in hoe verre ben je tevreden? We zijn overigens met z'n tweeën, en met name in de weekenden en avonden thuis.

Alvast bedankt!

imd

Re: Gas, water en licht afsluiten: Bij welke aanbieder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:35

www.gaslicht.com is een fijne website :)

Ik zit bij energiedirect omdat die de goedkoopsten waren toen ik afsloot. Als echte student heb ik puur op prijs gekozen. In september loopt mijn eerste jaar af en het is dan waarschijnlijk goedkoper om over te stappen dus ga ik me tegen die tijd weer opnieuw oriënteren..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:42

Idd, gaslicht is een fijne website.
Staar je niet blind op de prijs, want vertrouwen en een goede service is ook wat waard.
Lees reviews op internet. Overal zijn positieve en negatieve punten op aan te merken, maar je zal bij de een vast een beter gevoel hebben dan bij een ander.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:47

Ik zit zelf bij electrabel, deze heeft op het moment de goedkoopste tarieven voor 3 jaar vast (groene stroom)
Pas op met lokkertjes, heb zelf ook gekeken naar die gratis Ipad actie (van oxxio) maar dan zou ik zo'n 600 euro per jaar duurder uit zijn, dus dat is dan een prijzige Ipad :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:54

Je kunt vrijblijvend meedoen aan energieveilingen van bijvoorbeeld de consumentenbond of vereniging eigen huis (je hoeft hiervoor geen lid te zijn). Hoe groter de groep mensen die zich inschrijft, hoe lager de geboden tarieven.
Plus gaat er iets niet goed, dan kun je terugvallen op die organisaties.

Een hogere prijs is trouwens geen garantie voor een goede service, laat je daardoor niet misleiden.
Ik stap regelmatig over en kom geen problemen tegen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:16

Al die 'cadeautjes' betaal je uiteindelijk zelf..
Zelf zit ik bij eneco.