Goede oplaadbare batterijen voor Garmin Oregon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Goede oplaadbare batterijen voor Garmin Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 10:17

Ik sta op het punt om een Garmin Oregeon 450 GPS aan te schaffen. *\o/*
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/op-pad/ ... 63349.html

Nu heb ik vernomen dat die dingen nogal veel stroom vreten in vergelijking met mijn oudje die ik nu heb. Aangezien ik het eigenlijk zonde vind van mijn geld om iedere paar uur nieuwe duracell batterijen erin te doen, en het ook nog eens slecht is voor het millieu om zoveel batterijen te gebruiken, zit ik na te denken over oplaadbare batterijen.

Nu heb ik zelf met oplaadbaar de ervaring dat ze behoorlijk snel leeg raken, en na het opladen niet zo lang kunnen blijven liggen voordat je ze gebruikt. Ik vraag me dus af of oplaadbare batterijen wel geschikt zijn voor zon energie slurpend apparaat :o

Ik heb al gegoogeld maar nuttige informatie kan ik hierover niet echt vinden..
Is er hier iemand met verstand van batterijen, en dan met name oplaadbare? Is het mogelijk om goed oplaadbare te gebruiken, en zo ja welke of welk merk kan ik het beste nemen?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:15

Ikzelf maak gebruik van een Garmin GPSMap 60Csx met oplaadbare batterijen. Mijn ervaring is het apparaat zeker zo'n 12 uur kan gebruiken op één set batterijen. Ik denk wel dat het een zuiniger apparaat is dan de Oregon, gezien de GPSMap geen touchscreen heeft.

Volgens de specificaties van het apparaat moeten er 2 AA batterijen in (NiMH of Lithium aanbevolen). Lithium is niet oplaadbaar, NiMH zijn gangbare oplaadbare batterijen. Hoe hoger de mAh, des te langer het apparaat blijft draaien op de batterijen. Ik raad minimaal 1900mAh aan.
NiMH heeft wel het nadeel 'snel' leeg te lopen als je ze niet gebruikt. Maar dat blijf je houden bij oplaadbare batterijen. Zorg dus altijd voor een (opgeladen) reserve setje.

Ik heb zelf GP batterijen met een Powerbank om ze snel te kunnen opladen.
Ik zag op hun site dat ze ReCyko+ batterijen hebben die minder snel zouden leeglopen: http://www.gpbatteries.nl/nl/nl/product ... es/recyko/

pluisje88

Re: Goede oplaadbare batterijen voor Garmin Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 12:04

Ik heb nu een etrex ledgend. Deze is ook zuinig maar kan veel minder. De Oregon schijnt best een stroomslurper te zijn. Kun je een oneindig aantal mAh's erindoen? of zit er een maximum aan?

TNX! Nog meer mensen met ervaringen of tips?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:11

Vergeet ook niet dat de oplader een groot verschil kan maken. Misschien kun je je eens laten voorlichten in een fotografie zaak? Sommige fototoestellen hebben ook oplaadbare batterijen nodig die iets meer power moeten hebben dan de gemiddelde afstandsbediening batterij ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 12:29

Op internet wordt deze ook vaak genoemd;
http://sk.nkon.nl/sanyo-eneloop-aa-aaa- ... eloop.html

Heeft iemand hier ervaring mee?

thanks voor de tip viefdepief. De kans is groot dat ik dat ook nog ga doen. Alleen Als je het verhaal van meerdere kanten hoort dan kom je misschien tot andere inzichten. Heb bij het advies vragen in een winkel altijd heel erg het gevoel van "ze willen wat verkopen en als het kan het allerduurste "

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:57

Ja,deze oplaadbare batterijen van sanyo gebruik ik ook.
Op de verpakking staat dat ze na een jaar (als je ze niet gebruikt) nog 70 tot 75 % van hun lading hebben.
Ze lopen dus wel iets leeg,maar heel langzaam.

Mij bevallen ze goed.
Er zijn meerdere merken die dit soort oplaadbare batterijen aanbieden,en dan staat er op de verpakking:ready to use.

Zelfs de aldi heeft ze al gehad,maar daar weet ik de kwaliteit dus niet van.

En wat voor alle oplaadbare battreijen geldt,hoe meer milliampere's,hoe langer ze mee gaan.
Dus,2550 ma is beter dan 2000ma.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:19

Mag ik vragen waarvoor je ze gebruikt Lizard?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:26

Voor mijn garmin colorado 300.
Voor verschillende zaklampen die ik s,winters gebruik,om in het stikkedonker te gaan buiten rijden.
Die lampjes zitten nog steeds in de tas,en als ik er 1 pak en aanzet doet ie het dus gewoon.

En ik gebruikte ze in mijn vorige compactcamera,in de nieuwe zit helaas een accu.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:59

Aha. Wel dingen die echt stroom vragen dus. Misschien wel een goede optie dan.
Bedankt voor je reactie