Huisdieren, welke stofzuiger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Huisdieren, welke stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 10:41

Onze ''oude'' stofzuiger heeft het begeven, en nu dus op zoek naar een nieuwe.

Maar welke stofzuiger is aan te raden met dieren (hond) in huis?
Tevens loopt hier ook dagelijks stro en hooi naar binnen.

Ik wil er zowiezo een turbo borstel bij hebben, en niet meer dan €200,- uitgeven.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat is jullie ervaring qua stofzuigers?

liekiej20

Re: Huisdieren, welke stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:45

dyson stofzuigers zijn echt heel fijn ervoor.. (ben er zelf voor aan het sparen mijn stofzuiger zegt ook doe het zelf maar :p )

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 10:46

De dyson die ik gezien heb kost bijna 400,-!!!!
Dat was ik niet van plan uit te geven

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:48

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:50

misschien heb je daar wat aan?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:54

Dysons zijn prijzig maar je bespaart enorm op de zakken. Tel maar eens uit. Bovendien gaan ze erg lang mee. Heb de mijn al zo'n 7 jaar. Voorheen deed ik hooguit 2 jaar met een stofzuiger (ook die van Miele) en dan was ie gaar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:56

Ik heb een stofzuiger van Miele met een speciale huisdierenfilter.
Het type weet ik even niet (mijn vriend heeft deze 2,5 jaar geleden aangeschaft en toen woonden we nog niet samen). Ik vind hem goed werken met flinke zuigkracht. Ik moet wel (en nog steeds) wennen aan het deel waar de borstel aan zit, over mijn kleed moet ik hem 'duwen' als ik hem weer terug trek stuitert hij. Eigenlijk zou je hem dan op een wat minder zware zuigstand moeten zetten, maar dat doe ik eigenlijk nooit. :+

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:56

Miele Cats & Dogs, zeer tevreden van!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:57

Dyson's zijn echt geweldig, veel zuigkracht, geen stofzuigerzakken meer nodig. Zeer fijn in gebruik.. Ondanks zijn prijs echt wel een aanrader

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 11:03

En de Philips animal, iemand daar al ervaring mee?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:07

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:11

Ik ging in eerste instantie voor de zakloze Bosch Zoo, maar ben na wat testen uiteindelijk naar huis gegaan met de Miele Cat & Dog. Die van Bosch steeg zo ongeveer op, wat een vervelend geluid.
Ben erg tevreden met de Miele. Mijn ouders hebben 'm ook, alleen dan het oude model. Deze ziet er net wat leuker uit, verder dezelfde functies. De krachtborstel is wel iets aangepast, ik kan 'm helemaal uit elkaar halen, dat kunnen mijn ouders niet.
Stofzuigen is een fluitje van een cent, ook met de haren van 2 poezels en in het weekend nog 2 hondjes op bezoek. Hooirestjes en vlas neemt-ie ook super mee!

Enige is dat ik voor mijn laminaat die krachtborstel te sterk vind, als ik het laminaat ga zuigen, pak ik altijd de gewone borstel. Maar voor bank, hocker, carpet, inloopmat etc. is de krachtborstel echt geweldig!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:11

Wij hebben de Harry, bij mijn broer op de boerderij staat er ook één en vooral daar bewijst ie z'n nut.
Bij ons thuis met twee langharige grote honden en twee langharige katten ook.
Voorheen altijd een Miele gehad, de Harry doet het vooral niet minder, maar is veel stiller.

Ik zie net dat ie Henry heet }:0

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:26

tienus63 schreef:
Wij hebben de Harry, bij mijn broer op de boerderij staat er ook één en vooral daar bewijst ie z'n nut.
Voorheen altijd een Miele gehad, de Harry doet het vooral niet minder, maar is veel stiller.

+1 _/-\o_ :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 11:30

tienus63 schreef:

Ff gegoogeld, maar je hebt de Harry, Henry, James en Hetty.
Prijs valt op zich nog wel mee.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:52

Ik doe er wel de originele zakken in, maar de zakken kun je stampvol krijgen voordat je ze vervangt.
Op de boerderij staat ook een Henry. Volgens mij zag ik ze laatst in de aanbieding bij Plentyparts.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:57

Ik heb de Hetty sinds enkele maanden en ben echt dik tevreden. Gezien de hoeveelheden haar en zand wat het hier dagelijks naar binnen moet zuigen, was de verkoper ook heel duidelijk: De Hetty (of Henry of hoe ze dan ook mogen heten). Maar Hetty is knap roze <3 en doet heel goed haar werk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:32

Estera, maakt Hetty veel herrie of valt het mee?

vriend neigt naar Dyson, duur, maar wat betreft zakken bespaart het een hoop en als ie lang meegaat...
hoewel , zakken van de action kosten nog geen 2 euro per 3... dus dat valt ook mee met de meeste normale stofzuigers , normaal is het al gauw 5 euro minimaal.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:45

Wij hebben een hele boel huisdieren (4 katten, 3 honden) en wonen in een oudere boerderij, veel haar, hooi, vlas en stof dus. We hebben nu een jaar of 3 een dyson en ik wil echt niks anders meer, echt een super apparaat! Was laatst iets stuk aan en zelfs zonder aankoop bewijs kregen we gewoon nieuwe onderdelen gratis opgestuurd.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:46

Mmm, ik geloof dat ik wel even heb moeten wennen aan het geluid ja, als in duidelijk aanwezig, maar inmiddels weet ik niet beter. Er zitten ook 2 standen zuigkracht op.

Dyson was geloof ik iets goedkoper (zal wel aan de versie/aanbieding liggen), maar verkoper vertelde mij dat een filter van Dyson vervangen moet worden, à heel veul geld en dat het filter van Hetty met de hand uitspoelbaar is. Daarnaast vind ik het een groot voordeel dat Hetty hele grote zakken heeft, er een heel langs snoer aan zit (ik steek de stekker in een stopcontact beneden en stofzuig het hele huis van 2 verdiepingen), een lange slang aan de stofzuiger zelf en pas zuigkracht verliest wanneer de zak echt vol is. Wel is Hetty wat groot.

Ik heb geen ervaring met de Dyson, maar Hetty doet het echt goed en dat wil wel wat zeggen gezien het gegeven dat een stofzuiger zijn in mijn huis best zwaar is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:47

welke hebben jullie Koenlover?

Estera, klinkt goed :j

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:51

Volgens mij hebben wij de DC29 Exclusive, tenminste die lijkt er het meeste op, hij was toen der tijd wel iets duurder dus vandaar dat ik niet helemaal zeker ben. T is ook al 3 jaar geleden dus het kan goed zijn dat hij niet meer verkrijgbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:01

Ik heb een Dyson DC20 exclusive. Dit is de voorloper van de nieuwe Animal Pro zuigers. heb er twee borstels bij, voor laminaat en eentje voor tapijt. Ik heb drie katten en na zuigen vind ik nergens meer haren, zelfs het hoogpolig tapijt is dan brandschoon :) ding was 300 euro.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:49

Yv_ schreef:
Ik ging in eerste instantie voor de zakloze Bosch Zoo, maar ben na wat testen uiteindelijk naar huis gegaan met de Miele Cat & Dog. Die van Bosch steeg zo ongeveer op, wat een vervelend geluid.

Dat is toch lollig, dat ik de Bosch juist genomen heb omdat ie zo weinig geluid maakt :+ Mijn hond is er zelfs niet bang voor, dat wil wat zeggen :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:26

Die zakloze? Nou, hij steeg bijna op bij de mm waar ik m heb geprobeerd :=
Die variant met zak maakte wel minder geluid dan de zakloze..

Mn miele maakt ook wel herrie maar stukken minder. En daarbij gebruik ik m nooit op vol vermogen. 1x gedaan, maar hij heeft zoveel kracht dat ik vastzat in het carpet :'). Moest m uit zetten om los te komen :=