nieuwe uitlaat auto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

nieuwe uitlaat auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 14:19

Mijn auto is vandaag op keuring geweest,
hierin kreeg ik te horen dat uitlaat ver versleten is.
De auto is nog maar weinig waard, heeft het zin om dan een hele nieuwe of tweedehands uitlaat eronder te zetten?
Ik heb namelijk geen idee wat een nieuwe of tweedehands uitlaat zou moeten kosten.

of zou ik zeggen beter een leuk tweedehandsje?

Groetjes :D

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: nieuwe uitlaat auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:20

ik zou zeggen, vraag bij de garage wat het kost om hem te vervangen ;) en of zij vinden dat de auto het voor de rest nog waard is ;)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: nieuwe uitlaat auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:06

Moet hij helemaal vervangen worden of maar een deel? Je zou kunnen vragen wat het gaat kosten om te vervangen en ook als je eventueel donoronderdelen gebruikt. Kun je daarna altijd beslissen of je het wel of niet doet.

tenerife

Berichten: 403
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Twente

Re: nieuwe uitlaat auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:57

Als je er nog maar jaar of twee jaar mee wilt rijden zou ik er eentje van de sloop op laten zetten. Of een replica van originele merk. Vaak zijn het twee of drie onderdelen waaruit een uitlaat bestaat, tussenstuk, eindstuk/demper en beginstuk bij het spruitstuk. Per onderdeel tussen 75 en 250 nieuw vaak. Dan er nog opzetten.

Piloetje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 06-02-10

Re: nieuwe uitlaat auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:02

Een gebruikte uitlaat zou ik niet doen. Maar je kunt inderdaad vrij goedkoop een universeel merk kopen wat betreft einddempers, veel goedkoper dan merk van de dealer. Als het om het gedeelte met de katalysator gaat dan ben je duur uit, maar via Eurocat in Abebess kun je relatief goedkoop een imitatie katalysator kopen. Dat kost alsnog een paar honderd euro. Dus als je auto niet meer als 500 waard is kun je misschien beter naar een nieuwe auto uitkijken.

Anoniem

Re: nieuwe uitlaat auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:29

Ik heb geen originele onder mijn auto laten zetten, maar een replica. Was 300 euro kwijt incl nog wat andere dingen aan de auto vervangen en manuren.

mariska32

Berichten: 5765
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:33

welke auto heb je?

mijn auto is ook net afgekeurd op de uitlaat en het dingetje is al 19 jaar. :P
toch gaat er een nieuwe onder omdat de onderdelen van dit merk sowieso erg goedkoop zijn,het loont bijna niet om naar de sloop te gaan en dan nog de vraag of die goed is.
volgens de keurmeester kan mijn toet nog wel even mee.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:35

Bij mijn wagentje hebben ze er een nieuw stukkie tussen gelast. Was voor 2 tientjes klaar :D
Nieuw deel ging 160,- kosten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:35

waar in Limburg woon je, ipv garage kun je ook naar iemand gaan die hem eronder zet voor je, mijn hubbie doet ook alles zelf monteren.
Vaak is het geen hele uitlaat wat vervangen hoeft te worden, maar alleen de demper of ander deel.

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:36

Nieuwe uitlaat kost de wereld niet. Als je auto verder goed is zou ik er dus een nieuwe onder zetten.

Heb je niet een 'mannetje' in de buurt zitten die dit voor je kan doen? En welk deel is niet meer goed, je uitlaat bestaat uit meerdere segmenten die je allemaal separaat kan vervangen. Daar zit een verschil in qua kosten.

Anoniem

Re: nieuwe uitlaat auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:41

Bij de mijne moest wel de hele uitlaat, zaten op meerdere plekken roestgaten in. Maar qua kosten, het viel me echt 100% mee. En als je autootje er weer een poos mee door kan rijden?