Helmcamera-ervaringen gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Helmcamera-ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 16:26

Ik denk er al een tijdje over om een helmcamera (of sportcamera) aan te schaffen. Nou heb ik al geleerd door te Google-en dat deze camera's aardig in prijs kunnen variëren, en dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt. Nou wil ik het niet al te gek maken, maar ik wil wel goede kwaliteit beelden kunnen opnemen en ik vind het belangrijk dat de batterij lang mee gaat (of dat je eventueel de batterij kan verwisselen).

Ik ben dus op zoek naar ruiters die een helmcamera hebben of er wel eens een gebruiken, en dan ben ik met name geïnteresseerd in specificaties zoals beeldkwaliteit, batterijverbruik, gebruikersgemak en of de camera tegen een stootje kan (ik wil bijvoorbeeld ook gewoon in de regen van de camera gebruik kunnen maken). Ervaringen mogen best ondersteund worden met beeldmateriaal (eventueel in een link). Door de ervaringen van anderen hoop ik dat het wat makkelijker wordt om een keuze te maken voor de juiste camera.

Lara

Re: Helmcamera-ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:42

Ik ben ook heel benieuwd, ga namelijk in mei opvakantie met paard en zou het leuk vinden ook wat te filmen :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 12:39

Ik heb inmiddels al een camera aangeschaft, de Rollei 100 ActionCam (prijsgunstig, foto's en video's en tot 30 meter waterdicht). Tot dusver bevalt hij goed! Lara, in de bovenste link van mijn onderschrift is beeldmateriaal te zien. De camera kostte rond de 60 euro.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:46

Die is mooi zeg !
Maar daar zit ook een band bij voor om je cap?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 11:30

Er zit een elastische band bij die je aan de onderkant door de camera kan halen. Het vergt wel even wat denkwerk om hem vervolgens aan je cap te maken.

Ik heb een gladde cap van Uvex. Daarom heb ik een klein stukje van een antislip matje onder de camera, zodat hij niet gaat schuiven. De elastische band heb ik door het framebandje aan de binnenkant van mijn cap gehaald en aan elkaar gemaakt boven de klep. (het is zo'n cap met een draaiknop om losser en strakker te zetten, dus daar zit altijd een bepaald frame aan de binnenkant).
Afbeelding
Edit: bij mij zakt hij op deze manier niet weg, ondanks wat bokken en rengalop, en ben zelfs nog met mijn kop tegen een tak aangereden :')

Er zit ook een bevestiging bij om de camera vast te maken aan bijvoorbeeld een fietsstuur. Die wil ik nu op de een of andere manier gaan bevestigen aan mijn cap.
Afbeelding

Ik heb er nog niet echt een idee van hoe ik dat wil gaan doen, de testfase zal gewoon met ducktape zijn :') (Dat is dan weer het voordeel van een gladde cap). Ik ben onwijs tevreden over de camera, maar eerlijk is eerlijk, de bevestiging voor op een gladde helm is niet handig. Hoe het zit bij een stroeve, fluwelen cap weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 11-01-13 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:32

Ik heb vorig jaar de GoPro HD HERO2 surf edition aangeschaft (niet de goedkoopste camera....). De aanschaf was in eerste instantie met het plan om hem op op mijn surfboard te bevestigen en opnames te maken tijdens het surfen, hier heeft ie ook echt prima voor gediend, maar in m'n achter hoofd hield ik nog dat ik hem ook op m'n cap wilde bevestigen. Sinds kort is er een nieuw mount systeem met plakkers voor op een gladde helm of cap. Deze ga ik deze dagen eens aanschaffen en kijken hoe dat gaat. Dan kan je hem bovenop je cap zetten maar ook aan de zijkant. In dit filmpje heb ik hem met een elastische hoofdband gebruikt maar dit zakt toch iets af heb ik het idee:

Verder maakt de camera echt geniale beelden (moet je hem op youtube wel op full hd zetten, weet alleen niet of ik hem zo had geupload?), is ie geheel waterdicht met de waterhousing. Alleen de batterij gaat niet heel lang mee maar daar heb je weer een battery pack voor; een extra batterij die je erop kan klikken. Ik hem hem vooral gekocht omdat er zo veel accessoires voor zijn en dat je hem heel ver kan uitbreiden en gebruiken. Zo kan die ook mee aan een stok op wintersport zodat ik mezelf en alles erom heen kan filmen (camera filmt als fish eye).

Ik ben in ieder geval heel erg blij met m'n cameraatje en het was het geld zeker waard :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:22

Ik heb dezelfde camera als Ts. Meerdere manieren gehad van bevestigen (heb een suède cap met knop) en na wat proberen en experimenteren heb ik uiteindelijk een goede manier van bevestigen gevonden. Foto's volgen nog.
Hier alvast 1 filmpje met resultaat! Onder mijn account op YouTube zijn meerdere filmpjes te vinden, veelal met de camera nog aan de zijkant gemonteerd! Dit had ook grote invloed op het geluid!

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:47

ik wil ook een helmcamera aanschaffen, voor het nieuwe buitenseizoen menwedstrijden...ik volg dit topic met belangstelling