Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 20:19

Ja ikea lukt op zich wel :j Ik heb er een schoenenkast mee gedaan, maar dat is dan ook wel een meubel dat niet veel lijdt onder aanrakingen.

rover_
Berichten: 1364
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:28

Ik heb een teaktafel gewoon met goede grondverf gedaan. Niets geen problemen gehad. Daarna met andere verf eroverheen en 6 jaar later zit het nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:30

yvonne1303 schreef:
[naam] schreef:
Ik heb een dressoir voor de hamsterbak op het oog , echt spuuglelijk met roze vlakken :') (misschien valt het mee maar brr )

[ [url=m/vY6adC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Huis is alles behalve roze , het wittige creme ben ik ook niet extreem gek op . Welke kleur zal ik die vlakken doen? , zit wat te dubben over grijs of toch gewoon wit of toch wat anders ..



Het is een leuk kastje. Gebruik gewoon de kleuren die je mooi vindt en die bij de rest passen. Wellicht heb je hem inmiddels al geschilderd.

Helaas hij paste niet in de auto -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:30

Wij hebben twee Ikea ladekastjes.
Van dar donkerbruine spul.
De ene voor bad handdoeken de andere in de gang.. die gebruiken we wel aardig, is krijtverf dan te slijtgevoelog?

yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:39

Ik heb nu diverse ikea meubels gedaan. Donkere boekenrekken wit geschilderd . Wel 3 x geverfd en daarna wax erover. Ik ga de gevoelige plekken nog een keer waxen. Over een week of 3 moet het voldoende uitgehard zijn.

Maar de teaktafel durf ik niet. Het was een mega dure tafel en als het mislukt, dan is de tafel naar de mallemoer.

yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:40

Hier nog een tv kastje wat mijn man 40 jaar geleden als eindopdracht op school heeft gemaakt.
Voor en na.
Afbeelding
Afbeelding

yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:42

Rode lamp wordt blauwAfbeelding
Afbeelding

yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:43

Oud grenen kastje wit gemaakt. Geen voor foto helaas.Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 02:45

Wij hebben ook weer een mega schattig tafeltje gepimpt. Alleen de laatjes gingen al niet zo makkelijk en dat is nu volgens mij, nog minder makkelijk geworden. Das echt wel heel jammer want zo beschadigd de verf op de laatjes.
Hij was voor de verkoop maar weet niet of ik hem zo verkocht krijg en voor welke prijs. Hij is trouwens geverfd met Annie Sloan krijtverf en afgewerkt met een matte vernis.

Leuk issie wel hè <3 ?!

Afbeelding

yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:49

Heel mooi geworden. Heb je de laatjes aan de zijkanten ook geschilderd dan? Ik zag laatst een video waar ze vertelden dat niet te doen vanwegen klemmen achteraf. Misschien kun je er iets glas op smeren zodat het makkelijker kan schuiven.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:18

Soms helpt het om kaarsvet op de laadjes te smeren, of ze goed in te sprayen met meubelwas.
Nog handiger was het geweest om ze vooraf aan het verven iets smaller te schuren ;)

Het is wel heel leuk geworden :)

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:00

Ik heb thuis nog leuke tafeltjes staan om te schilderen met krijtverf.
Alles is in principe wel uitgezocht maar welke vernis gebruiken jullie?

Lynn_Nikita

Berichten: 25481
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:18

geen vernis, of waxen of zo laten

yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:34

Ik heb geschilderd met annie sloan krijtverf en gewaxt met de annie sloan wax.

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:32

2e leven van door je man 40 jaar geleden gemaakte kastje is leuk! Zo is ie weer helemaal hip!

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:43

Ik heb van het weekend een TVkastje opgehaald welke er echt niet uit ziet. Maar zie er zeker wel mogelijkheid in een heel mooi kastje van te maken in Riviera Maison style. Heb vorig jaar eens een grote kast bewerkt met Annie Sloan verf + wax en die is onherkenbaar gaaf geworden, weer als nieuw terwijl het ding waterschade had. Aangezien ik erg gek ben op de stijl van RM (maar helaas onbetaalbaar) is het geweldig leuk zelf zoiets te realiseren. Heb inmiddels al een paar projectjes gedaan maar zal er nu eens een before- foto van plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding


Niet bij mij thuis overigens, komt een iets kleinere TV op ;) Maten zijn 160 x 90 x 42 cm.
Gisteren zowaar witte meubelplaat bij de Gamma gevonden om de achterwand en ladebodems te vernieuwen want die zijn behoorlijk slecht geworden. Ook nog nieuwe knoppen en handvaten in bronskleur gekocht. Wil het bovenblad kaal schuren en in de dark wax zetten, of misschien vergrijzen met Old White of French Linnen, maar nog even uitproberen want daar nog geen ervaring mee. Rest van de kast gaat in Old White. Denk het leggedeelte binnenin de kastjes maar wel met een houtlak + grondverf te doen, ben bang dat daar teveel krassen/slijtage op komt om het alleen met krijtverf te doen. Heb nu al de klus-kriebels <3

yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:02

Ben benieuwd. Leuke kast.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:37

Dit was de kast van vorig jaar
Before
Afbeelding
After
Afbeelding

yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:44

Heel mooi geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:59

Gaaf! Zoiets heb ik ook nog staan in de schuur. Lukt me maar niet om eraan te beginnen. Maar als ik dit dan weer zie <3

Heb je de binnenkant ook gedaan? En zoja welke kleur?

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:57

Thanx! We zijn al 4 jaar aan het klussen (is hele boerderij) en proberen het low-budget te houden met inrichting. Heb al een poos precies in m'n hoofd hoe het uiteindelijk moet worden (landelijk a la Riviera Maison), als ik dan wat tegenkom of nog wat heb staan wat erin past krijg ik enorm de restyle-kriebels en moet het zo gauw mogelijk af.

Jep binnenkant achter de glazen deuren is French Linnen maar lijkt eigenlijk antraciet. Daar heb ik wel krijtverf gebruikt omdat er glazen en (sier)potten in staan en het oppervlak niet heel erg zwaar te lijden heeft daarvan. Zit ook nog een lampje in zodat ie 's avond verlicht kan worden, werd anders te wit. De lades en onderste kasten heb ik gewoon ongeverfd hout gelaten omdat deze op zich nog netjes waren en anders gingen klemmen, alleen het zichtwerk dus. Bij die TV kast moeten de kasten van binnen wel geverfd worden omdat ie echt helemaal netjes moet worden, maar wordt dan wel wit, past het beste in dit geval. En omdat ik wit gelamineerde houtplaat bij Gamma gevonden heb om achterwand en ladenbodems te vervangen schiet dat al op.

TinkerTreas

Berichten: 3694
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:12

Die kast is echt mooi geworden zeg.

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:49

Ik heb deze week een bureau gekocht via mp en deze meteen flink aangepakt.

Het is een bureau wat ook aan de achterkant prachtig is dus vrij in de ruimte te plaatsen!
Het bovenblad had behoorlijke watervlekken die ook in het hout waren getrokken dus eerst schuren en gronden. Daarna zwart gemixt met een vleugje blauw en afgewerkt met trappenlak om het onverwoestbaar te maken.

Blij met het resultaat.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 20:10

Chique hoor!!

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:20

Mooooooi!