Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:12

Hier ook geen kantine op het werk.. Wel een gewone keuken.. Ik werk in een soort grachtenpand/herenhuis, en ik zit daar op zolder haha. We hebben op zolder wel een eigen koelkast staan en een waterkoker!
Verder staat beneden een koffiemachine, 4 soorten theesmaakjes, cup a soup, wat zoete soorten broodbeleg, elke week een schaal fruit, melk/karnemelk, optimel, cola en sinas en voor de vrijdagmiddag ook wijn/bier/sterke drank.

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:07

Bij ons is er gelukkig ook wel keuze uit de thee, van die automaten thee wordt je ook niet vrolijk. Beetje jammer dat als je thee wilt, je voor iedereen van de afdeling moet halen... 18 man. Met zo,n vol dienblad de trap af, ik ben niet gemaakt voor de horeca. Het moet een keer mis gaan :D

Iemand nog een idee waar ik low-budget materiaal kan vinden voor een cowboy/girl party? En tips wat te eten in die stijl.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:24


Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:44

Ik lees ook graag weer mee!

Hier ook geen catering op het werk. Dus moet wel zelf meenemen. We hebben hier wel 2 koelkasten, een magnetron, kookplaatje en tosti ijzer, dus als ik wil kan ik er iedere dag een feestje van maken.
Nou ben ik niet zo van het brood dus eet vaak yoghurt of brinta tussen de middag.
En in de winter nemen we omstebeurt wat warms mee (onze jongens werken buiten) zoals erwtensoep ofzo, vaak komt de baas dan ook tegemoet in de kosten dus dat is wel fijn.

En Nacho's een idee? Haal je bij de lidl (of aldi oid) zo'n zak met die nachochips 3 hoekjes, die gooi je in een ovenschaal, strooikaas eroverheen en ff in de oven.
Beetje creme fraiche, guacemole en/of tomatensalsa erbij en klaar! is wel meer snack dan eten trouwens...
Ook maiskolven zijn heel erg cowboy naar mijn mening, maar hoe budget dat is weet ik niet

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:52

Hier betaal je voor alles dat je uit de koffiemachine haalt, behalve voor heet water. Nou is automatenthee echt niet te zuipen, dus ik heb een voorraad groene thee en kruidenthee in mijn la liggen op kantoor en haal gratis heet water. :) Lunchen doe ik niet meer in de kantine, dat werd me te duur. Nu ga ik vaak als het droog is (meestal 2x per week) met een collega een half uur wandelen in de lunchpauze en eet ik op kantoor een halve liter yoghurt. Soms doe ik daar een banaan of wat muesli door.

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:11

Voor het eerst dit topic gezien, erg leuk!

Afgelopen weekend ging ik maar eens grote boodschappen doen. Ik ga ook dagelijks naar de AH, gezien deze bij mij achter het huis zit.
Op naar de Aldi, een keer goedkope boodschappen. Tot mijn grote schrik zag ik dat daar veel producten zelfs duurder zijn dan het Euroshopper merk van de AH. De inhoud is niet groter, en toch duurder. Even goed in de gaten houden dus!

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:02

Nou, het bezuinigde boodschappen doen is ook voor niets geweest bij ons :+
Weekend visite gehad, dus 2 zakken chips op, de nootjes zijn op en toastjes met salades die eigenlijk voor vleeswaren bedoeld waren zijn op. Dus kan ik alsnog voor ons nieuw vleeswaren en chips gaan kopen voor komende 1,5 week :))

JdB

Berichten: 174
Geregistreerd: 27-05-12

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:12

Lees al een tijdje mee.
Ik weet niet of het bij jullie al bekend is? Maar de laatste tijd eet ik vaak diepvries groenten.
Er zitten meer vitamines in dan verse groenten en het is nog goedkoper ook. En snel klaar... ook wel handig.
Het staat ook in dit artikel.
http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten ... r-dan-vers

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:14

Wij eten graag boontjes (een van de weinige groenten die mijn vriend zonder te mekkeren eet) maar die vind ik uit de vriezer niet lekker.... krijg ze nooit echt lekker knapperig zoals ik de verse wel krijg. Of ze zijn keihard of ze zijn slap en taai....

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:16

Wat een leuk artikel, Josey :)

Sperziebonen uit pot vind ik het meest smerige dat er bestaat. Uit de vriezer doe ik ze normaal gesproken wel overal doorheen (soep, curry's, sauzen, stamppot, etc.), maar gewoon 'met aardappelen en vlees' neem ik wel verse. Vind diepvries dan toch altijd wat wateriger. Maar goed, wel fijn om te weten dat het net zo gezond -al dan niet gezonder- is.

JdB

Berichten: 174
Geregistreerd: 27-05-12

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:18

Dankje Quellian.

Het geldt overigens hetzelfde als voor groenten uit potjes. Die hebben ook nog veel vitamines.
Wat ik ook nooit dacht hoor.
Maar na het lezen van het artikel pak ik toch sneller een potje bijv worteltjes of diepvries in plaats van vers.

Bienotje

Berichten: 10876
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:21

Davinia, je had ook niet je visite niks voor willen zetten toch? ;)

En nadeel van vooral de aldi (lidl heeft dat wel minder) is dat je weinig keus hebt. Prei bv. gelijk een hele kilo. Als ik maar 1 prei nodig heb is dat niet praktisch of 'goedkoper'. Vlees heb je wel biefstuk voor een redelijke prijs, maar dat is uiteindelijk dan echt nog wel duurder dan een hamlapje ofzo dat ik bij een gewone supermarkt zou kiezen.

Hmm.. Wij hebben afgelopen vrijdag zuurkoolschotel gegeten, maar had nog restje over en in de koelkast gezet. Zou dat vandaag nog kunnen weer opwarmen in de oven?

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:43

Haha, nee, niets is ook weer zo wat. Maar chips, nootjes èn toastjes voor mensen die 3 uurtjes zijn geweest vind ik persoonlijk ook aardig wat :+

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:50

Als we hier bezoek krijgen dan haal ik ook altijd een hoop uit de kast. :+ laatst bezoek van 2 vrienden, 2zakken chips(wel kleintjes) en 12 van die mini pizzarondjes. Ook maar een paar uurtjes geweest. Maar zo gaat dat bij onze vrienden en familie eigenlijk altijd wel. Zo krijgt mijn schoonmoeder het voor elkaar om een hele lunch of avondeten op tafel te zetten in het weekend. Erg gezellig altijd !

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:02

Hier hetzelfde hoor, altijd sowieso wel chips en iets van nootjes/m&ms, ook bij doordeweekse visite.. In het weekend doen we ook vaak net wat meer, dus bijv stokbroodjes/toastjes of iets van een gebakje ipv koekje :j . Wordt bij ons bij vrienden etc ook vaak gedaan :j

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:03

Hmm dat diepvries ga ik even in het achterhoofd houden. Ik moet vanmiddag nog boodschappen halen, dus ik kan direct even kijken :)

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:07

Ja, wij hebben ook altijd wel wat voor vrienden in de kast liggen hoor. Sowieso hebben we altijd frituursnacks, want op vrijdagavond met vrienden gaat standaard de frituurpan aan.
In het weekend toastjes en lekkere koekjes. Maar een taartje, 2 zakken chips, zak nootjes, 3 verschillende salades en een heel pak toastjes vind ik persoonlijk gewoon aardig veel. Vooral als je maar met z'n 4en ben :+ Ik zou het zo weer doen hoor, maar dan baal ik gewoon van het 'budget boodschappen doen' en ik alsnog veel boodschappen moet halen :+

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:11

ik kreeg onverwacht visite, wat het altijd goed doet en wat je altijd in huis kan hebben.
appelflapjes: plakjes bladerdeeg vullen met klein gesneden appel, kaneel en bruine suiker, even afstrijken met ei en beetje bruine suiker erover strooien, 15 minuten in de oven en iedereen is blij.

blikje tonijn, mayo, kappertje, peper zout en pijnboompitjes.
stokbroodje in de oven en klaar

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:38

Het is idd wel wat veel, maar het gaat om de gezelligheid joh.. En ach, jullie kunnen het goed hebben als het een keertje 20 euro meer kost. Dus in die zin maakt het ook niet zoveel uit toch :)

Jullie die nieuwe chips geprobeerd van Lays? Had ze in de aanbieding gekocht, maar ik vind ze geen van alle lekker :=

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:41

Destino schreef:
Jullie die nieuwe chips geprobeerd van Lays? Had ze in de aanbieding gekocht, maar ik vind ze geen van alle lekker :=

Ja, bah :P Alleen die met kip heb ik niet geproefd (ik ben geen chips fan, maar heb wel ff eentje gepikt van vriendlief, niet zo lekker).

Ik moet straks ff nieuwe melk halen... normaal drinken zoonlief en ik samen zo'n 4L per week, maar omdat ik weer begonnen ben met diëten heb ik alleen voor hem meegenomen (2L). Is nu dus bijna op :+ Hij vraagt de hele dag om 'glaasje koeienmelk' _O-

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:45

Bij ons in de winkel hebben ze nieuwe lays chips nog niet. Vorr de normale boodschappen ben ik gemiddeld 70 euro per week kwijt. Daar zit dan ook hondenvoer en botten voor de hond bij. Ik reken altijd 140 euro per maand dan kan ik het eten van de paarden ook betalen en de verjaardagsadeautjes lukt dan ook. Ik wil kijken of het nog lager kan.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:47

ik ga ook eens meelezen.
Wij zijn met ons tweeën en doen voor ongeveer 70/80 euro boodschappen per week. zonder de beesten, en shampoo, douchegel en waspoeder.
Voer van dieren haal ik bij de Jumper 1 keer per 2 maanden, en shampoo, wasmiddel enzo hal ik eens per half jaar in Duitsland. Daar koop je A-merken stukken goedkoper. Op mijn shampoo van Herbal scheelt het 1,50 per flesje.
Ik vind 70/80 euro best veel. Ik probeer er al op te letten, wat in de bonus is. We eten al minder vlees per keer. Maar het blijft veel geld iedere week. Vooral op fruit en verse groenten loop je leeg. Deze week had ik voor 25 euro fruit en groenten, wil zeker niet minder fruit en groeten eten.. Maar ik schrik iedere week bij de kassa van de AH.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:51

magriet schreef:
Bij ons in de winkel hebben ze nieuwe lays chips nog niet. Vorr de normale boodschappen ben ik gemiddeld 70 euro per week kwijt. Daar zit dan ook hondenvoer en botten voor de hond bij. Ik reken altijd 140 euro per maand dan kan ik het eten van de paarden ook betalen en de verjaardagsadeautjes lukt dan ook. Ik wil kijken of het nog lager kan.


Reken je dan 140 euro per 2 weken := ?
Want 70 p.w. en 140 p.m. strookt niet met elkaar volgens mij :=

Sinelia schreef:
ik ga ook eens meelezen.
Wij zijn met ons tweeën en doen voor ongeveer 70/80 euro boodschappen per week. zonder de beesten, en shampoo, douchegel en waspoeder.
Voer van dieren haal ik bij de Jumper 1 keer per 2 maanden, en shampoo, wasmiddel enzo hal ik eens per half jaar in Duitsland. Daar koop je A-merken stukken goedkoper. Op mijn shampoo van Herbal scheelt het 1,50 per flesje.
Ik vind 70/80 euro best veel. Ik probeer er al op te letten, wat in de bonus is. We eten al minder vlees per keer. Maar het blijft veel geld iedere week. Vooral op fruit en verse groenten loop je leeg. Deze week had ik voor 25 euro fruit en groenten, wil zeker niet minder fruit en groeten eten.. Maar ik schrik iedere week bij de kassa van de AH.


Wow da's niet misselijk zo'n bedrag per week :oo
Je doet boodschappen bij de AH? Misschien eens de lidl/aldi proberen?

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:53

Bienotje schreef:
En nadeel van vooral de aldi (lidl heeft dat wel minder) is dat je weinig keus hebt. Prei bv. gelijk een hele kilo. Als ik maar 1 prei nodig heb is dat niet praktisch of 'goedkoper'.

Ik laat de keukenmachine alles klein snijden (dunne schijfjes) en in oude ijsdoos de vriezer in. Makkelijk als ik extra groente wil of iets ui-achtigs en geen zin heb om te snijden.

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:54

Potverdorie :) dacht ik, nieuw topic, krijg ik wel bijgelezen.... Wat gaan jullie hard!
Leuke tips iig +:)+