Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:44

Ik had nu Ice Tea bij de Aldi i.p.v Lipton, voor 1 pak Lipton, kan ik er 3 bij de Aldi halen :=

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:45

Wij lusten beide geen koffie :) heb wel een koffiezetapparaat voor visite en koop zo af en toe eens een pak koffie en koffiemelk poeder :))

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:01

Ik had net boodschappen voor een week voor 2 personen voor 45 euro, incl wasmiddel. Nu heb ik nog aardappelen, pasta en rijst in huis dus dat heb ik niet gekocht.

Overigens heb ik bijgehouden dat wij gemiddeld per maand uitkomen op
- 200 euro boodschappen voor onszelf
- 60 euro voor de katten (voer en grit)
- 25 euro voor paard, want we moeten zelf het eten kopen.

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:07

25 euro voor een maand paarden voer? Wat eet ie dan?

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:23

Muesli en luzerne. Is toch niet gek?

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:29

Ok. Ik dacht ook hooi etc

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:40

Susem: bij de Coop is de IJsthee nog iets goedkoper dan bij de Aldi. Limonade (Cola, Sinas en Lemon) haal ik ook altijd bij de Coop, de Summit voor 39 cent (1,5 liter). Prima limonade.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:20

Die zit hier niet.. deze besparing vond ik al heel wat..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:21

Mootje schreef:
Heb je hem daarom ook niet meer staan, Sonja?


mmm, deels, hij was aan zijn eindje aan het raken, maar door de bende die zo ene ding geeft (versterkt door mijn chaotigheid ;) )hebben we hem vervangen door een senseo, maar die slijt heul hard met de espresso houder bij hoofdgebruik :=
nu weer terug op normale koffiezetter en bevalt verder prima, ook kwa smaak , maar zoals gezegd, wij drinken de koffie zwart. dus geen cappuccino's etc :n (vind melkproducten in koffie echt smerig :+ )

wil op zich wel weer een espresso apparaat , of een verse bonen apparaat (zo een zelf malend ding zeg maar ) maar ja, ding wat we hebben doet het prima, tegen de tijd dat die aan zijn eindje komt ben ik het schoonmaakwerk van de espresso dinges misschien wel weer vergeten ;)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-10-12 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:31

Ik ben trouwens goed bezig geweest: spruiten en snijbonen die ik nog had ingevroren (vergeten mee te nemen in het weekmenu O:) ), ik heb twee porties chorizo ingevroren en blauwe kaas. Maar afwachten of dat uberhaubt kan, maar anders moest ik het weggooien :')

Sonja, ouderwets koffiezetapparaat is inderdaad goed te drinken (met de goede koffie!). Deze vind ik erg lekker: http://www.goldencoffeebox.nl/nl/koffie ... abica.html

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:35

pimmetje222 schreef:
Bestaat dat nog - elke avond een voorgerecht - hoofdgerecht en toetje?
Ik kan mij herinneren dat het bij ons thuis ook vaak zo was toen ik kind was - errug lang geleden.......

Mijn ouders doen het nog elke dag, en in de vakantie is het tussen de middag warm eten ipv `s avonds.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:41

goeie koffie is zo lekker idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:58

asjemenou schreef:
pimmetje222 schreef:
Bestaat dat nog - elke avond een voorgerecht - hoofdgerecht en toetje?
Ik kan mij herinneren dat het bij ons thuis ook vaak zo was toen ik kind was - errug lang geleden.......

Mijn ouders doen het nog elke dag, en in de vakantie is het tussen de middag warm eten ipv `s avonds.


Hier ook nog steeds.

Winged

Berichten: 33082
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:29

Mijn ouders ook nog steeds. Ikzelf niet, vind het eigenlijk niet zo heel erg nodig om na het eten nog een toetje te nemen. Daarnaast is het ook niet zo heel erg goed voor de vertering van het eten :)

Ik heb eens gekeken wat mijn vaste inkomsten en vaste uitgaven in de maand zijn. Kwam tot de conclusie dat ik toch nog een leuk bedragje kan sparen en dat ik dan zelfs een behoorlijk bedrag kan uitgeven aan boodschappen als ik dat wil. Ik ga nu een vast bedrag per week pinnen dat ik mag uitgeven aan boodschappen. Hetgene wat overblijft ga ik in een spaarpotje stoppen :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:42

ik moet ook weer eens een overzichtje maken , er komt misschien op korte termijn een 2de autootje waarvan de belasting en benzine voor mij zijn, dus moet wel even de boel overzichtelijk hebben voor die tijd ;)
gaat financieel wel lukken, maar moet gewoon wel het overzicht voor mezelf hebben dat ik exact weet wat waar heen moet ...

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:49

Mootje, ik ben benieuwd of je de chorizo in kunt vriezen. Heb het zelf nooit geprobeerd. Ik heb voor m'n stamppot bleekselderij ook altijd chorizo nodig. Maar hou dan ook een behoorlijk stuk over. Als ik dat in de koelkast leg is hem een paar dagen op.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:24

Chorizo is ook lekker door de chili con carne. Of uitgebakken en dan met pasta, tomatensaus, champignons, courgette, zwarte olijven, pesto en een flinke scheut rode wijn.
Wij hebben een espresso potje, doen zelf bonen malen met een apparaatje van 15 euro, zo'n rvs potje van 70 euro en dan hebben we voor cappuccino's een melkopschuimer van 20 euro. Veel werk maar wel hele goede koffie met relatief goedkope apparatuur.

Winged

Berichten: 33082
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:11

Chorizo is heel erg lekker in de pasta :)

Heb zojuist de folders doorgespit, wel een paar aanbiedingen waar ik iets mee kan, maar gelukkig is de lidl vanaf de 26ste weer geopend. De AH heeft wel een paar leuke aanbiedingen: Kipfilet, broccoli en kiwi's. Toch alweer een paar dingen die ik sowieso nodig heb. (En nog heel wat meer :=)

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:25

Gisteravond feestje gehad voor 15 personen, en ik was al met al 20 euro kwijt (inclusief 2 taarten). En er is nog wat over! Vond ik toch best netjes :)

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:06

Sheran schreef:
Gisteravond feestje gehad voor 15 personen, en ik was al met al 20 euro kwijt (inclusief 2 taarten). En er is nog wat over! Vond ik toch best netjes :)

Dat is zeker heel erg netjes!

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:12

Sheran schreef:
Gisteravond feestje gehad voor 15 personen, en ik was al met al 20 euro kwijt (inclusief 2 taarten). En er is nog wat over! Vond ik toch best netjes :)


Datis zeker netjes! en benieuwd wat je op tafel had staan. En is dit incl drinken?

Afgelopen week voor 50,16 aan boodschappen gehaald. En heb nu zin in wat makkelijks, dus maar ff langs de supermarkt voor een makkelijk rijstgerecht :9

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:16

Ik ben ook wel benieuwd wat er dan te eten en te drinken is :)
De AH heeft aankomende week wel wat nuttige aanbiedingen :j

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:18

Het was incl drinken. Ik heb zelf taarten gemaakt (een yoghurttaart en een appeltaart). Daarvoor had ik meel, suiker, yoghurt, gelatine, appels, rozijnen en diepvriesaardbeien nodig.
Qua drinken had ik 2 flessen frisdrank en nog drie pakken sap. En thee natuurlijk.
Qua eten had ik twee zakken chips, worteltjes in reepjes die je in de dipsaus kon doen, eieren, bastognekoeken en komkommer.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:22

Geen borrel?
Feestje hier gaat niet met sap alleen.

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:23

2 flessen frisdrank en 3 pakken sap, was dat genoeg voor 20 man? Klinkt niet als genoeg eigenlijk?