Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:52

saroanda schreef:
Onze katten en hond krijgen cat/dog lovers gold. Geen idee hoelang ik er mee doe. Als de ton bijna leeg is bestel ik weer nieuwe. Bezuinigen op katten en hondenvoer doe ik niet. Wij eten zef ook gevarieerd en gezond, dus wil ik dat m'n beesten dat ook doen. Ik zou ze nooit whiskas of supermarkt voer geven i.i.g. Dan eet ik zelf maar wat goedkoper...

Dat doe ik ook niet inderdaad..
Mijn hond krijgt KVV en dat is toch wel al gauw 50.- per maand. Mijn katten krijgen enkel brokken en dat is van Taste of the Wild. Geen idee hoe duur dat is, maar ik bezuinig er niet op in ieder geval.

Op paardenvoer ook niet, al kijk ik wel naar wat ze echt nodig hebben en gooi ik er niet steeds hetzelfde in qua hoeveelheid en als ze met minder kunnen, kunnen ze met minder, daarnaast zitten er in heel veel dingen suikers en vind ik dat ze dat niet standaard nodig hebben, zoals penen... Wat ze de afgelopen jaren wel steeds standaard kregen in de winter en eigenlijk klauwen met geld kostte :o .

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:10

Ik eet alleen een hoofdgerecht, ik eet me altijd vol en dan past een toetje niet meer :))
In een restaurant meestal of een voorgerecht of een toetje en hoofdgerecht natuurlijk hihi. Alledrie krijg ik niet op....

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:17

Hihi grappig dat het hier afgedaan wordt als niet goed voer. Al onze katten zitten stralend in de vacht en zijn gezond met een goede weerstand. Zegt toch wel iets over het voer, of dat nou Whiskas is of 'supermarktvoer'. :)

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:17

Thuis eet ik alleen een hoofdgerecht.
Ben sowieso niet zo van de toetjes. In een restaurant eet ik dan vaak wel 3 gangen qua hoeveelheden.
Maar als ik moest kiezen heb ik liever voor en hoofdgerecht, dan nagerecht. Maar daar sta ik meestal alleen in :')
Dus voor de gezelligheid doe ik wel altijd met gezelschap mee als we maar 2 gangen doen.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:20

Allejandro schreef:
Hihi grappig dat het hier afgedaan wordt als niet goed voer. Al onze katten zitten stralend in de vacht en zijn gezond met een goede weerstand. Zegt toch wel iets over het voer, of dat nou Whiskas is of 'supermarktvoer'. :)


Mijn katten kregen ook altijd goedkoop voer. Ging altijd super goed, stralend, vrolijk etc.
Nu zijn ze allebei "patiënten". Kan prima los van elkaar staan, maar het zegt dus niet alles.

Al gok ik dat het gros van de NL huiskatten gewoon prima oud wordt met dat voer.
Maar dat geldt net zo goed voor mensen die weinig groentes eten en zich volproppen met E-nummers ;)

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:21

Allejandro schreef:
Hihi grappig dat het hier afgedaan wordt als niet goed voer. Al onze katten zitten stralend in de vacht en zijn gezond met een goede weerstand. Zegt toch wel iets over het voer, of dat nou Whiskas is of 'supermarktvoer'. :)



Dat zegt mij niet zoveel hoor. Als ik de ingrediënten van whiskas of ander supermarktvoer lees is dat voer wat ik mijn katten niet zou voeren en wat ik persoonlijk geen kattenvoer kan noemen aangezien een kat geen vegetariër is ;) maar goed dat is een eeuwigdurende discussie en past hier natuurlijk niet, dus sorry voor toch mijn antwoord :)

saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:27

Marley schreef:
Allejandro schreef:
Hihi grappig dat het hier afgedaan wordt als niet goed voer. Al onze katten zitten stralend in de vacht en zijn gezond met een goede weerstand. Zegt toch wel iets over het voer, of dat nou Whiskas is of 'supermarktvoer'. :)



Dat zegt mij niet zoveel hoor. Als ik de ingrediënten van whiskas of ander supermarktvoer lees is dat voer wat ik mijn katten niet zou voeren en wat ik persoonlijk geen kattenvoer kan noemen aangezien een kat geen vegetariër is ;) maar goed dat is een eeuwigdurende discussie en past hier natuurlijk niet, dus sorry voor toch mijn antwoord :)


Die discussie ga ik ook niet meer aan, ik geef aan wat ik voer en hoe ik erover denk.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:29

Nee ik ga de discussie aan en daar zei ik ook sorry voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:30

asjemenou schreef:
Bij ons thuis aten we elke dag soep!
Maar dan wel als voorgerecht, kwamen altijd nog 2 gangen achteraan.


Dat deden wij ook. Mijn ouders overigens nog!

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:30

Ik zou er niet eens tijd voor hebben om elke dag 3 gangen te eten :D

pimmetje222
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:31

Ik ben ook 'klaar met eten' na het hoofdgerecht. Manlief heeft nog wel altijd graag een toetje.
3 Gangen alleen bij uit eten en dan neem ik als 'nagerecht' wel een Irisch Coffee ofzo.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:33

Haha ja tijd voor 3 gangen is ook zo wat....

Mijn vriend heeft wel graag een toetje tot ergernis van mij, bord met eten wegzetten omdat hij vol zit en dan wel een toetje eten :? Na 3 jr. Snap ik dat. Nog niet hihi

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:34

Haha, niet goed opgevoed door moeders... Ik kreeg alleen een toetje als mijn bord leeg was :D

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:35

Ja dat is het precies Moo en nu kan ik pubers goed aan maar te lang verwende jongetjes :=

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:36

_O-

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:37

Tja.. Ik maak de keuze om voer te kopen voor mijn dieren wat volledig op hun natuurlijke behoefte aansluit, nogmaals dat is een KEUZE die ik maak..
Wat een ander er van vind of een andere keuze zou maken is niet aan mij..

Mijn twee oudere katten kregen ook simpele brokken en blikvoer van de supermarkt, maar nu ze Taste of The Wild brokken krijgen, zie ik toch wel duidelijk verschil, vandaar mijn keuze om niet meer te bezuinigen op het voer..


Hier vaak ook geen toetje.. Althans.. thuis niet.. maar op werk dan weer wel.. Daar zijn het ook wel hele lekkere toetjes, zoals chocolademousse met slagroom enzo :o .. Laat ik niet staan!

pimmetje222
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:38

Marley schreef:
.
Mijn vriend heeft wel graag een toetje tot ergernis van mij, bord met eten wegzetten omdat hij vol zit en dan wel een toetje eten :? Na 3 jr. Snap ik dat. Nog niet hihi


Na meer dan 30 jaar snap ik het nog niet, maar ik heb me erbij neergelegd..... :')

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:38

Ik hou wel van em hoor :))
Ik kook gewoon minder en schep op zijn bord minder op (ja ik schep op want hij slaat groente gewoon over) en ik haal alleen kwark of yoghurt in huis, dat is niet zo ongezond hihi

pimmetje222
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:42

Marley schreef:
Ik hou wel van em hoor :))


Daar hebben we het toch helemaal niet over..... _O-
Ik ben na al die jaren nog helemaal weg van hem, maar begrijpen doe ik sommige dingen niet. Zullen we zeggen, dat het zo spannend blijft? :):)

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:44

T was ook een grapje :))
Ik hoef em ook niet helemaal te snappen dat zou saai worden haha! Geef ook gewoon de schuld aan de opvoeding :))

tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:47

Mootje schreef:
Tiwi, het gros wat jij koopt is snaaiwerk en suiker... Feestje of is dat altijd zo?
Bij mijn ouders altijd gewoon eten en een toetje. Soep at ik alleen maar bij oma als tussendoortje.
Ik eet alleen een hoofdgerecht, behalve bij een gezellig avondje met vriendje. Rond een uur of negen eet ik een bakje magere kwark.


Dit is echt al een hele verbetering t.o.v. wat het eerder was.
Dit is wel voor 3 personen.
Met 2 pubers gaat het hard, zeker als er ook nog vrienden over de vloer komen, een flesje mee naar school iedere dag zijn al 10 flesjes per week. Het is inderdaad zoet, maar lauwe melk of yoghurt gaat er echt niet in. Als ik dit niet bij Lidl koop dan halen ze het wel op school, dat is pas duur.

Verder heb ik een Cola tik en dan alleen Coca Cola Light ;)

Toch zit er voor iedere dag groente in mijn menu en kaas, vlees en fruit ligt nog in de vriezer/koelkast.

Wat betreft kattenvoer: mijn katten leefden op Tompoes, blik en brokjes. Hebben ook nooit kitten-voer gehad en zijn 17 en 19 jaar geworden. Zaten prima in hun vacht en waren nooit ziek. Kwamen alleen één maal per jaar bij de DA voor een prikje. Verder nooit kosten aan ze gehad, behalve de castratie en sterilisatie.
Waren gewone huis tuin en keuken katten, Europese korthaar.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:48

Tja ieder zijn eigen ding wat betreft kattenvoer. Dat is weer een heel andere discussie. :)
(Of hondenvoer). :)

Gelukkig mag dat.. :)

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:50

Aha, tieners... Mijn moeder kocht elke week een sixpack Coca-Cola voor mij O:)

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:57

Ik dronk voornamelijk yogi drink :))
Moet ik maar weer eens halen
Zo had ik gisteren wit brood met speculaas mee naar het werk was ook weer lekker! Heb alleen maar 1 boterham kunnen eten de rest hebben m'n leerlingen op :+

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:00

Ik dronk altijd jus de orange