Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:34

Mijn 2 katten kosten al 13,- per week aan voer heb ik net ff uitgerekend. Dat tel ik nooit mee eigenlijk, want dat gaat helemaal los van de boodschappen.

Eindeloos

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:48

manzano schreef:
Mijn 2 katten kosten al 13,- per week aan voer heb ik net ff uitgerekend. Dat tel ik nooit mee eigenlijk, want dat gaat helemaal los van de boodschappen.


13 euro hoe doe jij dat?
Ik heb 4 katten die vers vlees krijgen van goede kwaliteit en ben 4,20 kwijt per week.

Net deze week iets duurder gemaakt dan gehoopt.
De kaasboer kwam langs en ik heb 15 euro meer dan normaal uitgegeven aan kaas en worst. (28 euro)
Volgende week dan maar een keer de kaasboer overslaan.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:50

Ene krijgt brokjes van de dierenarts.......30,- voor 2,5 kilo.
De ander krijgt paardenvlees met gekookte macaroni. 6 blikken voor 20,- en daarvan gebruik ik 2 blikken per week (en dan nog macaroni, maar das niet heel veel natuurlijk).

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:50

Ik vind 13,- ook wat veel voor 2 katten per week.

Ik heb er ook 2 maar kom langena niet uit op 13,- pw. Ik voer niet goedkoop, ze krijgen Royal Cannin.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:50

Oke dat verklaard een hoop.

pimmetje222
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:53

Gelukkig zijn onze katten kerngezond en niet kieskeurig - ze leven op blikjes (0,39) en droge brokjes (089 per kilo) van de Lidl. En soms krijgen ze verse vis.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:54

Oh wacht, het is een zak van 3kg.
Maar dat scheelt een euro per week ongeveer :D

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:55

pimmetje222 schreef:
Gelukkig zijn onze katten kerngezond en niet kieskeurig - ze leven op blikjes (0,39) en droge brokjes (089 per kilo) van de Lidl. En soms krijgen ze verse vis.


Ja dat scheelt enorm...... waren die van mij helaas ook.
Het voer van de DA is iig nog makkelijk, maar met die andere kwakkelen we al ruim een jaar nu. Moet morgen ook weer de DA bellen. Blijft gedoe. Zucht. Maar ja, je doet het toch maar.

Eindeloos

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:57

manzano schreef:
pimmetje222 schreef:
Gelukkig zijn onze katten kerngezond en niet kieskeurig - ze leven op blikjes (0,39) en droge brokjes (089 per kilo) van de Lidl. En soms krijgen ze verse vis.


Ja dat scheelt enorm...... waren die van mij helaas ook.
Het voer van de DA is iig nog makkelijk, maar met die andere kwakkelen we al ruim een jaar nu. Moet morgen ook weer de DA bellen. Blijft gedoe. Zucht. Maar ja, je doet het toch maar.


Misschien eens verdiepen in vers voer? (kvv of barf)
Dit heeft bij mijn katten en hond enorme verbeteringen opgeleverd in vacht en gezondheid en is nog een stuk goedkoper ook.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:57

Onze katten eten voor ongeveer 55-60 euro per maand en we gebruiken voor bijna 25 euro per maand aan grit (we hebben 9 katten).
6 katten krijgen Carocat en 3 katten krijgen Perfect Fit senior + natvoer. 1 van de oudjes bouwt zo eens in de 10 a 12 maanden een allergie op tegen het voer dat hij krijgt, dus dan moeten we weer switchen. Hij kan dan niet meer terug naar voer dat hij al eerder heeft gekregen.

Het voer is niet zo zeer de kostenpost met die dieren, maar de dierenartskosten zijn soms echt niet leuk meer. We hebben qua dat echt een héél duur jaar gehad.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:00

Mogen ze niet :n

Overigens is dat paard ook "vers".
Mijne zit dus waarsch ook met een voedselallergie. Hij mag dus geen kip, rund, vis, gevogelte (nou ja, zo'n beetje alles wat in normaal kattenvoer zit). Ik kon kiezen tussen struisvogel of paard.........
Struisvogel is onbetaalbaar, dus dan maar paard.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:05

Ik moest lachen om je macaroni.
Ik heb tijden lang sperziebonen staan koken en pureren met gekookte kipfilet en babypotje.
Als Pumbaa weer begint met een allergie dan moeten we daarop héél snel anticiperen. Als we het te lang laten doorsukkelen, dan moet hij aan de Prednison en das nie fijn nie.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:07

Hahaha, ja ik moest eigenlijk vlees met rijst, maar meneer blieft geen rijst :+

Ongekookte sperziebonen zijn overigens ook uitermate leuk (en goedkoop) kattenspeelgoed :))

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:09

Mijn 3 katten eten Royal canin sensitive ben voor 2 grote zakken 110 euro kwijt dacht ik, doe er 3 maanden ofzo mee.
Ze krijgen alleen droge brokken, eentje lust geen blik ( alles geprobeerd, ze haalt haar neus ervoor op) en eentje spuugt alles uit.

Eindeloos

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:10

manzano schreef:
Mogen ze niet :n

Overigens is dat paard ook "vers".
Mijne zit dus waarsch ook met een voedselallergie. Hij mag dus geen kip, rund, vis, gevogelte (nou ja, zo'n beetje alles wat in normaal kattenvoer zit). Ik kon kiezen tussen struisvogel of paard.........
Struisvogel is onbetaalbaar, dus dan maar paard.


Oei dat is vervelend ja zo`n allergische kat en met alleen vers vlees zijn bij een kat de genoemde diersoorten nauwlijks te vermijden.
Voor het paard zou je trouwens barfplaats.nl in de gaten kunnen houden geregeld zijn er daar mensen die een slager kennen met een overschot aan paardenvlees waardoor het voor 1,50 per kilo weggaat. (1 iemand besteld dan een paar honderd kilo en andere rijden hiermee door het hele land)
Dus dat is een stuk goedkoper dan uit de supermarkt.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:14

Oh das niet duur dan..... ik bestel op het nu op zooplus.nl
In de supermarkt kan ik het niet krijgen (ja als brood-vleeswaren).

Op zich vind ik dit wel handig dat het al verwerkt is naar blikvoer en je het dus niet meer hoeft te koken enzo. Het verschilt alleen wel eens per substantie. Meestal is het prima te doen, maar heb nu weer een voorraad (van 12 blikken en per blik doe ik 4 dagen, dus moet nog ff helaas) die zo ranzig is dat ik het echt niet kan "verwerken" (verdelen over bakjes en mixen met gekookte macaroni) :r :r :r
Dat moet vriendlief dus doen. Die ruikt er niks aan, maar ik moet er echt van :r :r :o

Eindeloos

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:19

manzano schreef:
Oh das niet duur dan..... ik bestel op het nu op zooplus.nl
In de supermarkt kan ik het niet krijgen (ja als brood-vleeswaren).

Op zich vind ik dit wel handig dat het al verwerkt is naar blikvoer en je het dus niet meer hoeft te koken enzo. Het verschilt alleen wel eens per substantie. Meestal is het prima te doen, maar heb nu weer een voorraad (van 12 blikken en per blik doe ik 4 dagen, dus moet nog ff helaas) die zo ranzig is dat ik het echt niet kan "verwerken" (verdelen over bakjes en mixen met gekookte macaroni) :r :r :r
Dat moet vriendlief dus doen. Die ruikt er niks aan, maar ik moet er echt van :r :r :o


Koken?
Je hoeft het niet te koken hoor.
Gewoon in kleine blokjes snijden en zo geven.
Als je het als blikvoer hebt is het meestal niet puur paardenvlees maar zit er nog vanalles in wat ook allergische reacties kan veroorzaken.
Teminste ik heb nog nooit gehoord van puur gekookt paard in blik.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:21

Laatst bijgewerkt door manzano op 18-10-12 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska32

Berichten: 5765
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:22

ik haalde altijd het paardenvlees bij de slachter. kwam op 2 euro de kilo. :P

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:24

Ben blij met ons konijn als ik dit zo lees haha. Die krijgt gewoon de restjes van onze groenten van t avond eten (ongekookt uiteraard) en af en toe een stukje peen, appel of speculaas ( ja echt :+ als ze dat ruikt wordt ze al wild haha)
Wel lekker goedkoop dus :)
Behalve de sterelisatie van laatst, was in totaal 280 euro kwijt.. Moest vier x terug omdat mevrouw het nodig vond haar hechtingen eruit te knagen en ik had geen kapje mee gekregen, toen een rompertje moeten KOPEN daar, afzetters, trok ze telkens uit, kapje geprobeerd ook daar moeten kopen maar daar had ze zoveel stress van dat ze niet meer wilde eten (kon makkelijk maar ze wilde niet meer :( ) uiteindelijk nietjes gekregen ipv hechtingen maar toen was ik al 280 euro lichter, en elke x consult rekenen hè de $£¥#&@ ..
Duur konijn dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:25

Hoe uit de allergie zich bij jullie katten?

Die van mij eet momenteel whiskas, enkel droge brok. Weet niet precies hoe vaak ik een nieuwe zak haal, niet heel erg vaak. Hij heeft een voerbak met van die buisjes, dus hij moet er moeite voor doen. Dat scheelt heel veel, met gewone voerbak eet hij zo 2-3x zoveel.

Eindeloos

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:27

idinn schreef:
Hoe uit de allergie zich bij jullie katten?

Die van mij eet momenteel whiskas, enkel droge brok. Weet niet precies hoe vaak ik een nieuwe zak haal, niet heel erg vaak. Hij heeft een voerbak met van die buisjes, dus hij moet er moeite voor doen. Dat scheelt heel veel, met gewone voerbak eet hij zo 2-3x zoveel.


Ik heb 2 katten die allergisch zijn voor graan.
Toen ze nog brokken kregen werd de ene kaal en de andere werdt een ontplofte wc borstel.
Zo ook als ze een keer iets pikken wat ze niet mogen en waar graan in zit dan heb ik de volgende dag een naaktkat en een ontplofte wc borstel.
Ook een hond die allergisch is voor graan trouwes en die krijgt ook allemaal kale plekken en jeuk als hij graan binnen krijgt. (helaas kom ik nog wel eens mensen tegen in het bos die het nodig vinden hem koekjes te geven)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:28

Pumbaa begint over te geven. Eerst na het eten en na een paar dagen is het echt een paar keer per dag (kom je het overal in huis tegen). Dus bij overgeven gaan bij mij direct de alarmbellen.
Ze hebben in het verleden ook gedacht aan gastro-enteritis en pancreasinsufficiëntie.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:28

Overgeven.
Al is het ook nog steeds niet 100% duidelijk of het een allergie is. Moeten dus nog ff verder dokteren...... Dit paardenvlees krijgt hij eigenlijk ook al veel te lang. Zitten aantal essentiele voedingsstoffen (vitamines enzo) niet in. Dus is niet echt goed.

Eindeloos

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:29

manzano schreef:
Overgeven.
Al is het ook nog steeds niet 100% duidelijk of het een allergie is. Moeten dus nog ff verder dokteren...... Dit paardenvlees krijgt hij eigenlijk ook al veel te lang. Zitten aantal essentiele voedingsstoffen (vitamines enzo) niet in. Dus is niet echt goed.


Al geprobeert om een ander soort vlees waar hij niet allergisch voor is er naast te voeren zoals haas of konijn?