Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:20

DebGizmo schreef:
vjestagirl heb jij alleen een AH in de buurt? Ik denk dat je bij een dirk/digros/aldi/lidl enz veel goedkoper uit kunt zijn!


Ik heb een Ah op loopafstand (centrum Breda). Verder heb ik een jumbo in de buurt waar ik nog wel naartoe ga als ik op woensdag avond uit mijn werk nog eten moet halen, maar daar moet ik met de auto heen. Zit wil een lidl bij, maar dat vind ik zo'n rotwinkel. En op 10 minuten autorijden zit een emte, maar dat vind k al weer vrij ver weg voor boodschappen.

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:24

Bij ons hebben ze volgens mij ook geen bosui bij de Aldi.

Sannert, ik vind die van de aldi wel lekker. Soms is een groentenmixje gewoon fijn om even snel iets te hebben, en bij de Aldi is hij niet veel duurder dan wanneer je los evenveel groenten koopt. Tegenwoordig eet ik meestal alleen vlees/vis en groenten bij elkaar, dus dan eet ik niet zulke kleine stukjes als in de groentemix en snij ik zelf wat erbij en/of met salade/sla.

Aardappelen koop ik eigenlijk nooit. Dan kan ik de helft weggooien, zonde. :\ Ik eet echt heel weinig aardappelen, misschien 1x per week. Gekookte aardappel eet ik hooguit eentje, in schijfjes misschien 2... Hoewel het misschien een idee is om er schijfjes van te maken, te koken en in te vriezen als aardappelschijfjes, als ik ze niet op krijg. :D

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:29

Hier ook niet zo'n aardappeleneter, maar ik maak wel verse fiet (heb een frietmaker thuis) op die manier verspil ik geen aardappelen

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:39

Ik haal vaak voorverpakte groente een grote zak extra als die afgeprijsd zijn en doe die in de vriezer ipv versgesneden ;)

Aardappels komen hier ook vaak niet op eigenlijk. Maar een frietmaker?? Of is dat gewoon een snij-ding?

Kaas haal ik ook alleen gelijk groot stuk (liefst uit aanbieding vast meenemen). Gewoon plakjes schaven of raspen voor als ik bij ovenschotel nnodig heb. Hoef ik nooit over kaas in huis na te denken. :)

Wasmiddel vaak een half dopje wat ik afmeet, maar gebruik altijd geconcentreerd en vloeibaar (heb ik ook altijd voorraadje van uit aanbieding) :)

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:41

Ik maak i.p.v. friet dan meestal aardappel schijfjes. Ik snij dan gewoon een rouwe aardappel met schil en al in schijfjes, kook die, en als ze dan wat afgekoeld zijn gooi ik ze in de koekepan. Maarja dan heb ik alsnog maar 2 of 3 aardappels nodig, dus dat schiet nog niet heel erg op, hihi. Vandaar dat ik ze misschien dan kan gaan invriezen, nog nooit eerder over gedacht. :)

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:08

Kan aardappelpuree ingevroren worden?

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:09

zou het zelf niet doen, dat wordt echt enorm nat en slap

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:00

Aardappels worden zoet als je ze invriest. Ze zijn er niet voor geschikt

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:01

Kan aardappelschijfjes wel? Ze verkopen ook diepvries-pakken met schijfjes, toch? Of hebben ze die dan weer speciaal voorbewerkt ofzo? -O-

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:19

ik zelf vind aardappelschijfjes in de vriezer ook niet lekker, ik koop altijd kant en klare uit een zakje maar als ik dat invries wordt dat ook heel sompig.
Weet niet hoe het is als je ze direct vers snijd en in de vriezer stopt. ( patat is ook aardappel dus zou het zelfde moeten zijn?) alhoewel dat natuurlijk wordt gefrituurd..

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:29

Even een stipje, ik zie goede tips voorbij komen hier.

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:41

Ik ga het denk ik gewoon een keer proberen met de aardappelschijfjes, wie weet. :) Ik heb geen friteuze, maar ik denk dat ze uit de oven ook wel lekker zijn.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:46

Aardappels invriezen is niet lekker, net als gekookte pasta.
Sommige stamppotten kunnen wel: boerenkool en zuurkool dat is prima te eten. Hutspot niet omdat zowel de aardappelen als de wortelen zoet worden en het wordt een natte kledder.

Wat je wel heel goed kan invriezen is kaas. Restjes raspen en invriezen, maar ook een stuk kaas gaat prima in de vriezer. Deze zomer ontdekt toen mijn kids naar hun vader gingen voor een paar weken, er lag nog een flink stuk kaas wat ik niet eet. Ingevroren en er weer uit gehaald toen ze terugkwamen, die kaas was net goed als toen het erin ging. *\o/*
Gorgonzola vries ik ook altijd in net als Parmezaanse kaas.

Weten jullie of je magere yoghurt kan gebruiken i.p.v. creme fraiche? Ik heb geen zin om met dit weer boodschappen te doen en gooi mijn menu een beetje om. Wil Bobotie maken van zo'n Knorr pak maar heb geen creme fraiche...

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:49

tiwi1969 schreef:
Wat je wel heel goed kan invriezen is kaas. Restjes raspen en invriezen, maar ook een stuk kaas gaat prima in de vriezer. Deze zomer ontdekt toen mijn kids naar hun vader gingen voor een paar weken, er lag nog een flink stuk kaas wat ik niet eet. Ingevroren en er weer uit gehaald toen ze terugkwamen, die kaas was net goed als toen het erin ging. *\o/*
Gorgonzola vries ik ook altijd in net als Parmezaanse kaas.

Weten jullie of je magere yoghurt kan gebruiken i.p.v. creme fraiche? Ik heb geen zin om met dit weer boodschappen te doen en gooi mijn menu een beetje om. Wil Bobotie maken van zo'n Knorr pak maar heb geen creme fraiche...


Handige tip, dankje! Ik koop niet zo vaak kaas meer omdat het ook altijd slecht werd, ik eet het gewoon niet genoeg (of teveel, ga ik het in blokjes oppeuzelen omdat de kaas al weer even ligt en op moet, en dat is dan weer slecht voor de lijn *kuch*). Handig, ook bv om te raspen in porties! :9

Laatste weet ik niet...

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:55

Geraspte kaas hoeft niet in porties in de vriezer, daar breek je zo wat vanaf wat je nodig hebt, of even knijpen in het zakje en je hebt bevroren korrels.

Even gezocht op internet: als je met yoghurt wil koken is het belangrijk dat je de yoghurt niet in de kokende saus doet, anders gaat het schiften. Dus geprobeerd, yoghurt gelijk met het koude water toegevoegd en dat ging prima. Het staat nu in de oven dus over de smaak kan ik niet zoveel zeggen nu.
Eén ding is zeker, het is een stuk minder vet en een stuk goedkoper :$

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:36

Lees hier weer mee.

Man wat gaan jullie hard!
:)

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:40

Geraspte kaas hoeft niet in porties hoor :)

Ik heb overigens niets tegen pasta invriezen. Ook niet tegen aardapels invriezen, mits het stamppot is. Dan vind ik het nog juist veel lekkerder!

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:45

Leuk topic, zelf let ik momenteel ook behoorlijk goed op wat ik koop...

Ik ga standaard altijd naar de markt op zaterdag, en als je dan na 15.00 komt wordt het steeds goedkoper :P
Wel heb je de kans dat je je neus stoot omdat iets op is, maar dat is dan maar zo (in mijn ogen).
Meestal hebben ze van die zakken liggen voor 1 euro, afgelopen zaterdag was ik 6.80 kwijt voor:
- pond champions
- 1 forse winterpeen
- 3 courgettes (kleinere)
- zak paprikamix (6 of 7)
- 1 prei
- 8 tomaten
- 2 andijvie
- 5 bananen
- 1 portie (300 gram?) spinazie
Kan dan helemaal blij terug komen met volle tassen lol
Thuisgekomen even de groente versneden en in de diepvries gegooid, paprika is voldoende voor 2/3 weken, andijvie heb ik 2 dagen van gegeten (en huisgenoten ook 2 dagen, is nl vrij veel lol), courgette eet ik meestal 1 per week dus de andere 2 zijn versneden de diepvries in, net als de winterpeen. Prei, champions, tomaten zijn in de koelkast gebleven die gaan wel ergens op deze week. Van vorige week heb ik nog 2 porties bloemkool en 2 porties broccoli in de diepvries liggen dus ik ben nog wel even voorzien.
Ik geef gemiddeld tussen de 5 en 7 euro uit aan verse groente en fruit voor een persoon, eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik een slechte fruiteter ben.

Aardappels haal ik ook op de markt, eenmaal per 6-8 weken en dan per 5 kg, net als uien (zelfde kraampje) maar die gaan geloof ik per 2 kg
Ik hoor hier meerdere zeggen, ik krijg aardappels niet op voor ze niet goed meer zijn, maar hoe bewaren jullie je aardappels dan? Nieuwe oogst aardappelen (die van nu dus) kun je toch wel een maand of 4 goedhouden hoor. Echter supermarkt aardappelen moet je wel uit het plastic halen en donker en koel bewaren (schuur/bijkeuken ed), ik heb ze in een rieten mandje liggen. Tja er zit wel eens een uitlopertje aan maar dat haal je er gewoon af, de aardappel zelf is dan niets mis mee.
Aan het einde van de winter/voorjaar zijn aardappelen wel korter houdbaar omdat ze dan in verhouding al oud zijn.
Verder kook ik aardappels vaak voor 2 dagen, ene dag eet ik dan gekookte aardappels (of geprakt/gestampt zodat het soort van stamppot is), en de 2e dag bak ik de overgebleven aardappels van de vorige dag op. Geloof me 'vers' opgebakken aardappels zijn lekkerder dan welke schijfjes uit de koeling van de supermarkt.
Aardappel eet ik ook regelmatig 'gepoft' uit de oven dus, eerst even een aantal minuten (10) laten koken (dan zijn ze sneller gaar), en dan nog 20 min in de oven in aluminiumfolie, kruidenboter of creme fraiche erover en lepelen maar

edit:
ik heb een eenpersoonshuishouden btw en een 4 lades vriezer (vrij belangrijk lol)
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 24-09-12 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:46

Sannert schreef:
Wcpapier haal ik altijd bij aldi. Net als afbakbroodjes. Ik haal nooit al afgebakt stokbrood. Vind het warm veel lekkerder.
Heb paprika en bosuitjes gekocht waar ik jaar de helft van nodig heb, dus dat gaat eens de diepvries in.


Ik koop niet zoveel bij de Aldi, maar de afbakbroodjes en -croissants zijn daar erg lekker!
WC-papier heb ik van euroshopper, goedkoop maar geen schuurpapier (wel die met de plaatjes nemen!).

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:51

Wij hebben vandaag bij de Aldi en AH Xl boodschappen gedaan voor 35 euro. Dan hebben we ontbijt+lunch voor de hele week en vandaag tm donderdag avondeten. Vind ik toch wel heel netjes :)

Edit: ook nog bij de slager geweest!

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:53

Ik heb mijn groentepakket weer voor deze week! Met lekkere boontjes deze keer. :D

De Dirk hier is echt een verschrikkelijke winkel, maar ja wel erg makkelijk zo dichtbij en inderdaad goedkoop. Maar je moet bij alles letten op de datum en ik wil er vanuit kunnen gaan, dat wat ik pak ook goed is.

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:54

Tiggs schreef:
Sannert schreef:
Wcpapier haal ik altijd bij aldi. Net als afbakbroodjes. Ik haal nooit al afgebakt stokbrood. Vind het warm veel lekkerder.
Heb paprika en bosuitjes gekocht waar ik jaar de helft van nodig heb, dus dat gaat eens de diepvries in.


Ik koop niet zoveel bij de Aldi, maar de afbakbroodjes en -croissants zijn daar erg lekker!
WC-papier heb ik van euroshopper, goedkoop maar geen schuurpapier (wel die met de plaatjes nemen!).


Als je naar de prijs per rol kijkt is deze niet eens zo goedkoop.
Edet en page bijv komen bij de albert heyn standaard 1x per 4 tot 6 weken in de aanbieding in grootverpakking, dan betaal je 5.99 of 6.50 (ong.) per 24 rollen... van edet dan, euroshopper heeft 8 rollen voor 2.40, dus 7.20 voor 24 rollen, page is dan goedkoper terwijl dat toch een a-merk is.
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 24-09-12 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:56

Bij de c1000 is een vitaminebox voor 5 euro. Nu zitten daar witlof en sperziebonen in maar ik moet de hele week werken en eet dus op t werk. Kun je dit goed invriezen en daarna weer normaal gebruiken?

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:57

Annemiek80 schreef:
Als je naar de prijs per rol kijkt is deze niet eens zo goedkoop.
Edet en page bijv komen bij de albert heyn standaard 1x per 4 tot 6 weken in de aanbieding in grootverpakking, dan betaal je 5.99 of 6.50 (ong.) per 24 rollen... van edet dan, euroshopper heeft 8 rollen voor 2.40, dus 7.20 voor 24 rollen, page is dan goedkoper terwijl dat toch een a-merk is.


Heb je wel gelijk in aan de ene kant, maar page heeft wel kleine rollen die snel op zijn, heb het idee dat euroshopper langer meegaat.

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:01

Tiggs schreef:
Annemiek80 schreef:
Als je naar de prijs per rol kijkt is deze niet eens zo goedkoop.
Edet en page bijv komen bij de albert heyn standaard 1x per 4 tot 6 weken in de aanbieding in grootverpakking, dan betaal je 5.99 of 6.50 (ong.) per 24 rollen... van edet dan, euroshopper heeft 8 rollen voor 2.40, dus 7.20 voor 24 rollen, page is dan goedkoper terwijl dat toch een a-merk is.


Heb je wel gelijk in aan de ene kant, maar page heeft wel kleine rollen die snel op zijn, heb het idee dat euroshopper langer meegaat.


Prijs net nog even nagekeken, momenteel is de page dus in de aanbieding, 2 pakken voor 10 euro (van 24 stuks per pak), dus 2.40 goedkoper als euroshopper papier, je zit wel met een enorme voorraad papier maar ach dan hoef je even weer niet te kopen.
Klopt idd wel wat je zegt dat euroshopper rollen dikker zijn, maar ik had niet het idee dat ze langer meegingen, nu heb ik mezelf ook aangeleerd x maanden geleden om wat 'netter' te zijn in mijn papier gebruik lol, ofwel niet zomaar een ruk aan de rol en een prop maken zoals ik voorheen deed :')
(is dat topic op LZP 'hoe ga jij naar de wc' of iets in die trant, toch nog ergens goed voor geweest)