Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:21

Fleurtje100 schreef:
Ik heb als kind weleens zelf pindakaas gemaakt in een of ander park/museum achtig iets. Pinda's pellen, in een vijzel stampen met een beetje olie en een beetje zout erdoor. Was hele lekkere pindakaas.
Net even opgezocht en het is echt zo makkelijk als ik me herinner en in de koelkast zeker een maand houdbaar: http://debakparade.blogspot.nl/2010/08/ ... akaas.html

Met sesamzaad 'sesamkaas' maken lijkt me ook heerlijk!

Wat een leuke tip!

Die ga ik zeker is keer maken :))

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:40

Bij plus is ook de bloemkool in de aanbieding deze week.
Hier lijstje deze week:
Vandaag vriend pannenkoeken, ik gestoomde broccoli met een tartaartje
Morgen kip wokken met groenten en een woksausje en voor vriend noodles of rijst erbij
Woensdag vriend Spaghettini met gehakt en ik denk een groentensoepje
Donderdag hamlappen wokken met groenten en een woksausje en vriend noodles of rijst erbij
Vrijdag vriend pitabroodje gyros met sla enz en ik een soepje denk ik of bloemkool met een stukje vlees.
Weekend kan nog alle kanten op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:35

Ik probeer ook altijd een lijstje te maken voor heel de week, maar soms mislukt het om ook daadwerkelijk te volgen.

Vandaag: vis met aardappels (en appelmoes want geen boodschappen gedaan :+ )
Dinsdag: soto
Woensdag: soto (maak altijd genoeg voor 2 dagen, maar volle vriezer dus invriezen gaat dit keer niet)
Donderdag: pasta met rode kidneybonen in tomatensaus
Vrijdag: rijst met gegrilde courgette
Zaterdag & zondag: bij m'n ouders in NL

Dan moet ik morgen enkel een courgette en yoghurt halen voor deze week, dat is ongeveer 1,60. Heb ik voor volgende week nog 3,85 over om boodschappen te doen. Ga ik het weer redden deze maand met mijn budget *\o/*

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:40

idinn, wat is je budget dan precies? Gezien je aan het eind nog zo weinig over hebt ben ik wel benieuwd wat het totale budget is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:41

Wij gaan nog eens bezuinigen.... Er is een nieuwe Jumbo geopend en daar kon je je bonnetje inleveren na het winkelen. Moest dan je adres etc op.
Lag er vanmorgen bij mijn ouders een grote waardecheque op de mat en hadden ze een grote sticker op de raam van het huis gehangen. Hebben mijn ouders een boodschappenpakker twv 50 euro gewonnen. Of ik die wilde vroeg mijn vader. Doen zij toch niets mee.

Zaterdag om 0930 moet iedereen die er een gewonnen heeft hem op komen halen hihi

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:43

idinn schreef:
Ik probeer ook altijd een lijstje te maken voor heel de week, maar soms mislukt het om ook daadwerkelijk te volgen.

Vandaag: vis met aardappels (en appelmoes want geen boodschappen gedaan :+ )
Dinsdag: soto
Woensdag: soto (maak altijd genoeg voor 2 dagen, maar volle vriezer dus invriezen gaat dit keer niet)
Donderdag: pasta met rode kidneybonen in tomatensaus
Vrijdag: rijst met gegrilde courgette
Zaterdag & zondag: bij m'n ouders in NL

Dan moet ik morgen enkel een courgette en yoghurt halen voor deze week, dat is ongeveer 1,60. Heb ik voor volgende week nog 3,85 over om boodschappen te doen. Ga ik het weer redden deze maand met mijn budget *\o/*

Tot wanneer moet je met dat butget doen?
Klinkt heftig!

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:44

vonneke schreef:
Wij gaan nog eens bezuinigen.... Er is een nieuwe Jumbo geopend en daar kon je je bonnetje inleveren na het winkelen. Moest dan je adres etc op.
Lag er vanmorgen bij mijn ouders een grote waardecheque op de mat en hadden ze een grote sticker op de raam van het huis gehangen. Hebben mijn ouders een boodschappenpakker twv 50 euro gewonnen. Of ik die wilde vroeg mijn vader. Doen zij toch niets mee.

Zaterdag om 0930 moet iedereen die er een gewonnen heeft hem op komen halen hihi

*\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:53

M'n budget is dan nog t/m volgende week, maar ik zorg dat m'n voorraad altijd goed op orde is, dus heb vooral groente, fruit en brood/yoghurt (om de week) nodig. Pas nog op vakantie naar Italie geweest en 2 kilo aan pasta mee terug genomen :D Fruit heb ik nu nog veel liggen in de vorm van perssinaasappels. Nog een half brood en dan morgen weer yoghurt. In de weekenden eet ik altijd bij mijn ouders en soms kan ik dan wat meenemen uit de voorraadkast. Momenteel probeer ik 40 euro/maand uit te geven aan boodschappen. Is me al 1x gelukt zonder tekort te komen :)

Vonneke, altijd leuk meegenomen zo'n pakket! Ik ben ook altijd erg blij met mijn kerstpakket, niet geweldig qua eten .. maar toch meestal wel iets handigs erin.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:12

vonneke schreef:
Wij gaan nog eens bezuinigen.... Er is een nieuwe Jumbo geopend en daar kon je je bonnetje inleveren na het winkelen. Moest dan je adres etc op.
Lag er vanmorgen bij mijn ouders een grote waardecheque op de mat en hadden ze een grote sticker op de raam van het huis gehangen. Hebben mijn ouders een boodschappenpakker twv 50 euro gewonnen. Of ik die wilde vroeg mijn vader. Doen zij toch niets mee.

Zaterdag om 0930 moet iedereen die er een gewonnen heeft hem op komen halen hihi


Wat leuk! Zitten vaak toch wel nuttige, maar ook nieuwe dingen in zoiets, super als extraatje toch? :D

Eef_Bam

Berichten: 4108
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:22

Oh jammie, ik heb vandaag diepgevroren osshaasjes (2x125 gram) gekocht bij de Dirk, voor 1.99!

De verse van de slager gebakken door mijn vader zijn het lekkerste eten wat er bestaat in mijn beleving, maar deze kwam aardig in de buurt en dan voor 10x minder geld, en ook nog eens handig al ingevroren, woensdag nog maar een pak halen :9 .

Ik heb ook 4 halveliters vifit gehaald, haal ik normaal niet omdat het best duur is, maar nu 2 voor 1 euro, en houdbaar tot einde van de maand, ik drink verder geen zuivel dus mezelf ook hierop getrakteerd.

Bienotje

Berichten: 10874
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:22

Oh, handig zo'n boodschappenpakket op kunnen halen :j

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:41

Vonneke, dat is inderdaad een leuke actie van de Jumbo :j

De allergoedkooste eigen merk pindakazen bestaan inderdaad meer uit zetmeel dan uit pinda's, blegh.
Ik heb momenteel tahinpasta (sesam) zonder zout, heeeeeeeeeeerlijk!! En soms heb ik suiker- en zoutvrije bio pindakaas. Maar de Calvé creamy vind ik ook errrrrug lekker.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:49

:D Ik hoef deze week helemaal niet naar de supermarkt :) Heb nog heel wat groenten in de vriezer liggen, het één en ander aan vlees en aardappelen, pasta en rijst. Daarnaast ga ik donderdag uit eten met mijn werk.

Moet zeggen: Wel even fijn, kan ik direct de koelkast en vriezer even schoonmaken nu hij straks leeg is :o

Normaal gesproken ben ik in mijn eentje voor een 5-tal dagen (in het weekend ben ik bij mijn ouders) rond de 10 euro kwijt.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:52

Winged, Vriezer gooi ik gewoon alles in een koelbox met wat elementen bovenop. Haardroger op de koelbuizen en twee uur later kan alles weer de vriezer in :+
Koelkast maak ik elke week schoon voordat ik de nieuwe boodschappen erin zet!

Von, Leuk zo'n verassingspakket!

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:53

Een ovenschaal met heet water in de vriezer zetten werkt ook goed.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:54

Dat duurde me te lang... Had dat ding nog nooit ontdooit in vier jaar O:)

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:55

Mootje schreef:
Dat duurde me te lang... Had dat ding nog nooit ontdooit in vier jaar O:)


Ik doe dat ook bijna nooit.......... maar 3 pannen met kokend water erin, deur dicht en met uurtje was ik klaar, zonder dat ik er wat voor hoefde te doen.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:57

Ik kan de deur ook niet dicht doen, want ik heb een tuutje voor het ontdooien waar je dan een groentela onder zet zodat je geen plas water in je vriezer krijgt.

Ik had trouwens eerst alles met een mes afgestoken _O-

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:00

Ik ga ook maar eens mijn lijstje plaatsen voor deze week:

Ma: Aardappels, boontjes met spekjes en een cordon bleu
Di: Lekker goedkoop, eten op het werk voor vergadering
Wo: Gewokte spitskool met een uitje, aardappels en vlees.. even kijken wat ik nog in de diepvries heb!
Do: Nasi
Vr: Nasi, maken we altijd voor twee dagen, dus tweede dag lekker makkelijk!
Za, doe ik boodschappen voor het weekend, dus dan maar eens zien wat we dan eten.

Denk dat ik morgen maar even naar de Aldi ga voor de nasi, een groentepakket, rijst en een sausje. Gehakt heb ik nog in de diepvries.

Wij zijn vaak zo'n 60 euro kwijt voor de boodschappen voor zijn tweetjes. Ene week minder dan de andere week.. Op zaterdag ga ik altijd naar de bakker voor 3 broden en om de week naar de slager en dan sla ik wat aanbiedingen in.

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:09

Mootje schreef:
Ik kan de deur ook niet dicht doen, want ik heb een tuutje voor het ontdooien waar je dan een groentela onder zet zodat je geen plas water in je vriezer krijgt.

Ik had trouwens eerst alles met een mes afgestoken _O-


Nee maar om het los te krijgen kan je de deur wel dicht doen......... het is niet meteen water :D

In mijn studentenhuis had ik eerst ook echt zo'n vriesvakje vol met ijs.......... kon precies de fles jagermeister in O:) :D

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:55

Mootje schreef:
Ik had trouwens eerst alles met een mes afgestoken _O-



Zo dacht ik ook een keer slim te zijn, steek dat ijs er wel vanaf. Mooi dat ik er dwars doorheen ben gegaan _-:(
:evaw: vriezer en koelkast.... Y;(

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:55

lieke2 schreef:
Mootje schreef:
Ik had trouwens eerst alles met een mes afgestoken _O-



Zo dacht ik ook een keer slim te zijn, steek dat ijs er wel vanaf. Mooi dat ik er dwars doorheen ben gegaan _-:(
:evaw: vriezer en koelkast.... Y;(


OEPS!!!!!!!

MyWishMax

Berichten: 25353
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:03

Wij hebben meerdere vriezers en koelkasten. := In huis staat 1 koel/vries combi, met 4 lades en in de schuur staat een tafelmodel koelkast, 2 tafelmodel vriezers en 1 vrieskist. Als ik dus moet ontdooien, gaat alles de andere koelkast/vriezer in :D

(We hebben er zoveel voor de hond, maar alleen de kist staat aan)

manzano

Berichten: 23959
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:04

Ik ontdooi max 1x per jaar............ in de winter :+ Gooi ik het gewoon buiten :D

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:08

saroanda schreef:
Spitskool,hoe maak je dat klaar?


Ik roerbak of kook het :). In reepjes snijden en in de pan. Heel lekker met notenrijst en kerriesaus :j