Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:55

Ffortuna schreef:
Biologisch vlees is vaak gewoon bullcrap, betekent enkel dat een dier geen antibiotica (en andere medicatie) mag krijgen - dus ook niet als het ziek is. Heb veel vrienden die werkzaam zijn als DA en die zijn juist tegen het consumeren van biologisch vlees omdat dergelijke dieren vaak helemaal geen fijner leven hebben dan een ´kiloknaller´ dier, en nee deze dierenartsen hebben daar geen belang bij. Dat wil niet zeggen dat kiloknallers geweldig zijn, maar zet wel een (enorme) kanttekening bij het kopje ´biologisch´.

Overigens koop ik zelf geregeld vlees op de boerderij waar mijn paard staat, daar hebben ze ook koeien en als er eentje geslacht wordt, wordt daar gehakt van gemaakt dat wordt verkocht. Dat zijn koeien die een goed leven hebben gehad en het vlees wordt voor een gangbare prijs verkocht.

,
ik verwijs nog maar een keer naar de Skal.nl website om je statement te weerleggen daar staat precies op wat wel en niet mag bij biologisch, ook dieren binnen biologische veehouderij krijgen gewoon behandelingen indien nodig, er zit idd wel een limiet aan wat een dier aan behandelingen mag ontvangen om als biologisch biefstukje in de winkel te belanden, maar bij te veel behandelingen gaat dat biefstukje gewoon onder regulier of scharrel logo de supermarkt in ,
maar dat dieren in de biologische veehouderij Niet behandeld worden, of mogen! worden is dikke onzin.

dit weet ik niet alleen van de website, maar ook uit eerste hand (kennissen zijn bioboer en die dieren worden wel degelijk behandeld bij ziekte en ik weet via hen dat het normaal is dat de dieren gewoon behandelt worden met reguliere medicatie indien nodig, ook op andere biologische bedrijven.)

ik zeg hiermee absoluut niet dat huidig biologisch zaligmakend is, maar wil wel even de correcte info geven .

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:01

pietsie schreef:
ik lees al heel lang mee ik dit leuke topic , maar wil nu toch even reageren.
De kip van de AH is precies dezelfde als van de aldi of lidl , zit alleen in een andere schaal met andere sticker erop , word gemaakt in duitsland bij emsland frishgeflugelte .
Het vershil met de friki (kipfabriek in NL ) in nederland is dat ze in duitsland alleen witte kippen verwerken en in nederland bij de friki alle kippen aannemen (witte en zwarte ) , de witte kippen hebben van nature al meer vlees.
Het komt op een band voorbij in de fabriek en als bestelling lidl klaar is , word de sticker in de machine veranderd en gaan ze verder met bv AH en dan weer aldi enz , maar de kip blijft hetzelfde.
ik heb daar tot vorige week gewerkt .

Het verschil tussen AH en aldi en lidl kip is dus alleen de prijs in de winkel !


En dat is hetzelfde met spekjes (snoep) en dergelijke. Ik heb een kennis die werkt in de spekjes fabriek. Eerst komen de A-merkzakken langs, als die op zijn gaan ze over op de euroshopper of wat dan ook, terwijl het dezelfde spekjes zijn. Hetzelfde met spaghetti, en waarschijnlijk vele andere producten.
Met de zalm van laatst toch ook? Dezelfde zalm lag bij de Appie en de Lidl/Aldi, kwam allemaal bij Foppen vandaan.

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:06

Ja maar dat het uit dezeldfe fabriek komt zegt niet per definitie dat het exact hetzelde product is.
Als je ziet wat bijv. Unilever allemaal maakt aan merken...... maar dat zijn niet dezelfde producten met een ander stickertje :n

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:20

Heb een paar jaar levensmiddelentechnologie gestudeerd en ben bijvoorbeeld bij de Honig fabrieken geweest. Daar kwam ik tot mijn grote verbazing (op mijn 18e) erachter dat de Honig macaroni onder diverse andere merknamen verkocht wordt. En dat was van 1 en dezelfde productielijn. Geldt ook voor Henkel (wasmiddelen) en vele andere fabrieken waar ik ben geweest.
Dus die verhalen kloppen inderdaad.

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

leentje1975

Berichten: 699
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: noordwolde

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:28

Yep dat klopt zeker, heb bij spekjes, patat, vis, en andere levensmiddelfabrikanten gewerkt en het klopt. Altijd hetzelfde produkt maar met een andere zak of sticker...

Diëgo! upperclass x wolfgang
Tabasco! Rubinstein x ulft

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:31

Juud87 schreef:
pietsie schreef:
ik lees al heel lang mee ik dit leuke topic , maar wil nu toch even reageren.
De kip van de AH is precies dezelfde als van de aldi of lidl , zit alleen in een andere schaal met andere sticker erop , word gemaakt in duitsland bij emsland frishgeflugelte .
Het vershil met de friki (kipfabriek in NL ) in nederland is dat ze in duitsland alleen witte kippen verwerken en in nederland bij de friki alle kippen aannemen (witte en zwarte ) , de witte kippen hebben van nature al meer vlees.
Het komt op een band voorbij in de fabriek en als bestelling lidl klaar is , word de sticker in de machine veranderd en gaan ze verder met bv AH en dan weer aldi enz , maar de kip blijft hetzelfde.
ik heb daar tot vorige week gewerkt .

Het verschil tussen AH en aldi en lidl kip is dus alleen de prijs in de winkel !


En dat is hetzelfde met spekjes (snoep) en dergelijke. Ik heb een kennis die werkt in de spekjes fabriek. Eerst komen de A-merkzakken langs, als die op zijn gaan ze over op de euroshopper of wat dan ook, terwijl het dezelfde spekjes zijn. Hetzelfde met spaghetti, en waarschijnlijk vele andere producten.
Met de zalm van laatst toch ook? Dezelfde zalm lag bij de Appie en de Lidl/Aldi, kwam allemaal bij Foppen vandaan.

Zo stonden wij gisteren bij de C1000, we wilden een pak snelkookrijst.
Je hebt snelkookrijst van het rood-witte merk (39ct) en van het 'gewone eigen merk' (79ct). Wij vroegen ons ernstig af wat het verschil is...
Ik snap dat er verschil is tussen basmati, zilvervlies, etc. etc., maar snelkookrijst is toch snelkookrijst?

Net als augurken. Wat is het verschil?

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:40

Hahahahhaa, ik dacht eigenlijk dat dit toch wel algemeen bekend was := :o

Met de rijst en echt goedkope macaroni merk je soms wel verschil trouwens. Kooktijden verschillen dan soms ook aanzienlijk.

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:40

Was ook altijd met fotorolletjes. Die goedkope van de Kruidvat waren gewoon van Kodak met ander doosje :D

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:44

Met pasta merk ik het ook ja. En het verschil tussen basmati- en snelkookrijst ook, maar wat is dan het verschil tussen snelkook- en snelkookrijst :+ Geeft niet, maar vind sommige dingen wel bijzonder. Betaal je dan 40ct extra voor een ander doosje? :D

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:45

manzano schreef:
Ik moet vanavond weer ben ik bang........


Ik ook, maar gelukkig alleen voor spinazie :D 70 cent valt nog mee!

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:48

Ik moet alles nog halen........ :+

Sommigen hebben langere korrel. Anderen zijn droger, smaak verschilt soms ook.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:10

Wat grappig, dat heb ik nooit geweten! (van 1 fabriek, meerdere merken)

❤️ Mama van 4 fantastische kinderen! ❤️

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:14

Pasta en rijst koop ik eigenlijk altijd van een a-merk... Dat vind ik lekkerder en met name goedkope rijst ruikt zo ontiegelijk muf :')

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:19

Pietsie en sannanasje bedankt voor de reacties! Een hele geruststelling om te weten. Dat dat toch zoveel kan schelen he!!

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:37

Ik heb vandaag denk ik 60 euro uitgegeven ongeveer..
Zit wel voor 1,5 -2 weken brood in.. eieren voor bijna 2 weken..
Ik heb gewoon eten gehaald voor de hele week.. waarvan mijn vriend 2-3 dagen sowieso mee eet.
Voor hem ik daarom 30 euro gepind zodat hij daar zijn sigaretten van kan halen en eventueel ander eten.
Heb zelf net ook een pakje gehaald dus naast een week boodschappen heb ik daar ook een potje gel en pakje sigaretten voor hem in zitten. Valt uiteindelijk mee denk ik zo :)

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:00

Om mijn antwoord te formuleren stond ik even in mijn voorraadkast te kijken :P
Ik ben iemand die zeer weinig om merkproducten geeft en niet merkvast is, ik koop in wat in de aanbieding is of het euroshopper merk.

Dingen waarbij ik wel bewust voor een A-merk kies is drinken:
- limonadesiroop bijv, ik proef geen verschil tussen albert heyn eigen merk of karvan cevitam bijv. maar de allergoedkoopste euroshopper frambozensiroop smaakt echt enorm chemisch daarentegen.
- Sinas, ik vind sinas echt erg lekker maar haal het zelden in huis omdat het dan eigenlijk dezelfde dag al op is ook, maar daarvan vind ik Fanta en Orangina toch echt lekkerder dan eigen merk (of sisi dat vind ik ook niet zo lekker lol), als ik het dan al haal haal ik wel een fles Fanta
- Sapjes... ik proef qua gekoelde sappen weinig verschil tussen AH eigen merk sinaasappel/aardbei of Strawberry hill van Coolbest, er zit echter voor 1 liter toch bijna 50 ct verschil in, sapjes die niet uit de koeling komen proef ik het verschil echter weer wel tussen de echt goedkope soorten en de A merken of eigen merk.

Verder qua wasmiddel bijv, meestal was ik met Robijn uit zo'n oranje pak, nu toevallig Dash omdat dat een tijd geleden in de aanbieding was (3 pakken tegelijk gekocht), en deze blijf ik denk maar een tijdje gebruiken want vind hem wel erg lekker ruiken, heb sowieso nog 1.5 pak staan dus, daarnaast gebruik ik zeker niet de aanbevolen hoeveelheid maar een stuk minder, en tja... mijn was komt er altijd schoon uit dus vind het ook niet nodig meer te gebruiken.

Vaatwastabletten, ik ga gewoon geen dure Sun oid kopen, je betaald naar mijn idee enorm voor de verpakking/naam en de innovatieve vorm, maar niets kan op tegen de vaat gewoon even voor te spoelen voor het de vaatwasser ingaat :P (ofwel etensresten ervan af, ik gebruik geen sop oid om voor te spoelen)

Boontjes uit een potje... meestal gewoon eigen merk of hak moet wel zo erg in de aanbieding zijn... ik proef het verschil niet. Ook niet tussen iglo diepvriesspinazie a la creme of AH eigen merk a la creme, daarnaast gooi ik er altijd zelf kruidenkaas door de spinazie dus dat verbloemt misschien wel een evt verschil in smaak.

Koffiemelk... ik proef echt het verschil niet, belangrijkste voor mij is is dat mijn koffie niet meer zwart is :P, hier staat dan ook de Euroshopperkoffiemelk in de kast

Tomatensaus, ik neem als basis voor macaroni(saus) altijd zo'n kartonnen pakje met tomatenpuree, deze is ook van de euroshopper, zowel AH eigen merk (of 'duurdere' merken) als Euroshopper hebben als enige ingrediënten tomaten en zout, dus tja... Ik leuk daarentegen zelf mijn saus wel weer op met kruiden/verse kruiden (basilicum, bieslook bijv).

En wat hierboven ook al gezegd werd, snelkookrijst is voor mij snelkookrijst, van welk merk dan ook, ik proef het verschil niet, ik proef vooral de kruiden die ik verder gebruik lol

Misschien heb ik daarentegen wel weer zeer verstoorde smaakpapillen hoor :P

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:03

Ik proef de verschillen echt wel :j :j

Maar dat is hetzelfde dat mensen soms beweren dat je het verschil tussen cola en cola light heus niet proeft (om vervolgens wel te roepen dat ze geen light lusten..... dussss).

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:05

Ik moet ook alle boodschappen nog halen... vanavond maar eens doen -O-

Pasta, ik gebruik altijd die gekoelde van de AH. Die vind ik zoveel lekkerder dan de gedroogde uit een doosje. Is ook maar 4 minuutjes koken ofzo, heerlijk!


Iemand nog een recept voor pasta met spekjes? ik heb beide nog liggen en moet op :)

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:09

pasta carbonara is met spek.

Die verse pasta is idd lekker, maar in verhouding echt gruwelijk duur.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:13

Of saus maken van spinazie met spek :9

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:14

is inderdaad duur :j maar wij eten over het algemeen koolhydraatarm dus als ik dan eens een keertje pasta eet, dan echt wel vers :j hij is ook regelmatig in de aanbieding, zoals deze week :) dan neem ik weer 2 pakjes mee en ze blijven best eventjes goed dus kan er dan weer even mee vooruit.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:14

Of een simpele 'saus' van spekjes, uien, champignons, evt verse basilicum en olijfolie!

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:14

Quellian schreef:
Of saus maken van spinazie met spek :9


voor door de pasta? want ik heb ook nog wat spinazie in de vriezer die ik deze week daar uit wil hebben :)

dat klinkt ook lekker en makkelijk Moo :j

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:15

De aldi heeft ook hele lekker gevulde verse pasta! :j

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:16

Marley schreef:
is inderdaad duur :j maar wij eten over het algemeen koolhydraatarm dus als ik dan eens een keertje pasta eet, dan echt wel vers :j hij is ook regelmatig in de aanbieding, zoals deze week :) dan neem ik weer 2 pakjes mee en ze blijven best eventjes goed dus kan er dan weer even mee vooruit.

Wat maak jij allemaal als jullie kha eten ? Ben best inspiratieloos. :+

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Anouk94, Anoukjuuuhh, Area51, bente_sat, ComscoreBot, Domi_94, herr_balou, JitskeJeldau, Jolynne, mingming, prugelpiet, Renee1991, Thami, Whizz, Wopkebrok, xoranlover en 71 bezoekers