Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje01

Berichten: 4896
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:26

drumsticks uit de braadzak is hier altijd een succes!

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:47

Nou zo'n vleespakket voor 10 euro vind ik toch wel interessant hoor, ik mik gewoon alles de vriezer in en eet dan dus niet dagelijks speklappen of drumsticks lol, alleen de schnitzels zou ik weggeven aangezien ik die toch niet kan eten. Het is dat de C1000 hier gewoonweg niet in de buurt zit helaas...

Ik ben net terug van de 'week'boodschappen en was eigenlijk voor 15 euro klaar (1 persoon), aangezien ik een vriezer weekje inlas want die begint wat vol te raken, dus minimaal 3 avondmaaltijden komen uit de vriezer en het vlees voor de overige maaltijden ook.
Verder staat er deze week preischotel op de planning, boontjes(stamppot?) en pannekoeken, kaas en spek voor de pannekoeken en preischotel hoefde ik niet te halen dus ja eigenlijk had ik gewoon vrijwel niets nodig lol.
Ik moet nog wel even een nieuwe zak aardappelen halen van de week, was wel op de markt maar daar waren de kruimige aardappels zo ontzettend klein... ben op dat gebied toch iets lui aangelegd, als ik krieltjes wil eten haal ik wel krieltjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:03

Oei die wil ik ook wel :j Alleen zou dan alles nog mee naar Antwerpen moeten, met trein/tram ruim anderhalf uur onderweg. Dat is niet echt te doen, want het ligt dan al een week bij m'n ouders in de vriezer. Hmm m'n ouders het pakket aansmeren en dan volgend weekend zelf wat meenemen om direct klaar te maken is dan denk wel nog te doen :)

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:34

_Prisca_ schreef:
Damesssss
Kreeg net foldertje van C1000 binnen:
Ma&Di
Slagerstas:
500 gr shoarma
5 kip drumsticks
5 krokantsnitzels
5 speklappen
5 varkensfiletjes voor €10 euro! Die ga ik dus mooi even halen, hebben we voor bijna 8 dagen vlees! I like!

Het is zo jammer dat wij geen C1000 in de buurt hebben, want dit zijn wel dingen die wij graag eten.
Varkensfiletjes snijden en wokken bijvoorbeeld of de kip drumsticks in een braadzak of ander lekker gerecht. Van deze tas zouden wij ongeveer 11 keer kunnen eten.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:49

ben ik toch niet de enige die op zulke aanbiedingen afgaat.
Ik ga hem wel halen, denk wel dat ik er snel bij moet zijn ivm op=op en denk dat ik niet de enige ben.
Hoop ook dat er weer eens zo'n groente box komt die vond ik ook wel leuk, alleen witlof eten we niet en daarom heb ik hem toen niet gehaald.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:57

Ik zou dat juist nooit kopen. Geen van de vijf soorten vlees eet ik en heb geen goed gevoel bij dat vlees :)

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:54

Mootje schreef:
Ik zou dat juist nooit kopen. Geen van de vijf soorten vlees eet ik en heb geen goed gevoel bij dat vlees :)

Soms kun je gewoon niet anders als je weinig te besteden hebt. Hier wel C1000 in de buurt, maar vaak zitten er te veel dingen in het pakket die ik niet lekker vind (alles met bot bijv wil ik al niet)

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:58

Minder vlees eten?

Het is je eigen keuze of je dit vlees wel of niet eet, maar zeggen dat je niet anders kunt vind ik eerlijk gezegd onzin.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:04

Ik eet inderdaad maar 1 of 2x in de week vlees :j
En verder is het mijn eigen mening.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:04

Tiggs schreef:
Minder vlees eten?

Het is je eigen keuze of je dit vlees wel of niet eet, maar zeggen dat je niet anders kunt vind ik eerlijk gezegd onzin.


Ik denk dat er over dit soort vlees een hoop verschillende meningen zijn. En dat is ook ieders goed recht. Persoonlijk is mijn maaltijd niet compleet zonder een klein stukje vlees. Echter haal ik zelf de boxen niet, maar genoeg mensen in mijn omgeving wel en ik geef ze geen ongelijk

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:44

Hier komt het C1000 vleespakket wel weer in huis :j
Kan er toch bijna zo'n 9 dagen vlees van eten.
En dat is voor 10 euro toch echt niet zo gek :)
Oke,het is niet lang houdbaar,maar ook hier gaat alles in de vriezer en is het na 9 dagen ook echt wel op.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:52

Ik vind die groente en fruit boxen van de c1000 altijd zo'n onzin, daar zitten dan gewoon de allergoedkoopste groente en fruit in van dat moment, los is het ongeveer even duur en heb je precies de dingen en porties je echt wil. Qua vlees weet ik de prijzen minder goed (want ik doe niet aan dit soort vlees) maar is dit echt zo goedkoop in verhouding met losse kiloknallers kopen? Je ziet toch soms ook wel een hele kip liggen voor 2-3 euro, daar kun je ook 3 dagen van eten. Ik ben met mijn bio vlees ook vaak maar 1,5-2 euro kwijt per keer, maar dat is omdat ik heel weinig gebruik en de goedkopere soorten pak.

tiwi1969

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:57

Ook wij eten minder vlees, gewoon door de porties kleiner te maken.

1 kipfilet in de nasi i.p.v. 1 per persoon, 250 gram gehakt in de pasta i.p.v. 500 gram.
Bij een gewone maaltijd neem ik 300 gram rauw vlees voor 3 personen, eerder was dat al snel een pond.

Vlees koop ik altijd van goede kwaliteit en als het kan Bio of scharrel.
Soms ook een vervanger, Quorn gehaktkruimels merk je echt niet in een pasta schotel.

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:08

tiwi1969 schreef:
1 kipfilet in de nasi i.p.v. 1 per persoon, 250 gram gehakt in de pasta i.p.v. 500 gram.
Bij een gewone maaltijd neem ik 300 gram rauw vlees voor 3 personen, eerder was dat al snel een pond.

Zo doe ik het de laatste tijd ook met het vlees en gehakt.
Had meestal ook 2 kipfilet erin zitten, maar nu 1 kipfilet in de rijst en we eten er met z'n 3-en van,merken nu ook dat 1 meer dan genoeg is eigenlijk :o
Scheelt toch echt weer.
Wij zijn nu met z'n 3-en en mijn man en ik leveren een stukje vlees in voor onze dochter.
Zoveel eet ze nog niet,dus mooie oplossing zo...scheelt ook weer in de kosten.
Dan maar iets minder vlees op ons bordje.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:48

Zoveel vlees eten wij ook niet, gaat allemaal in porties in de vriezer.
We eten wel elke dag een stukje vlees, ik zou best vegetarisch kunnen eten maar mijn vriend wil het gewoon niet.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:06

Hier ook zo'n vriend. Ik zou best wat minder vlees willen eten. Als hij een late dienst heeft eet ik vaak vegetarisch. Ook weleens als hij er wel is trouwens, hij vindt het geen probleem om af en toe geen vlees te eten. Als hij een maaltijd moet verzinnen begint hij ook altijd met het vlees, bij mij is dat meestal de groente. :+

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:31

Ga het ook zeker halen,hier geen maaltijd zonder vlees of vis,ik vind het gewoon lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:50

Tiggs schreef:
Minder vlees eten?

Het is je eigen keuze of je dit vlees wel of niet eet, maar zeggen dat je niet anders kunt vind ik eerlijk gezegd onzin.

Ik vind dat dan weer geen onzin... van dat pakket kan ik 22 keer eten (gaat allemaal per stuk/portie m'n vriezer in). En meestal eet ik 1-2x per week vlees, zodat ik niet veel moet kopen. Heb daar het budget gewoon niet voor. Hier lust ik alles van en dan is 10€ gewoon niet duur. Ik kan dat in Belgie niet zo goedkoop krijgen. Afgelopen week was ik voor 4 kipfilets al €5 kwijt (normaal 7,50 maar aanbieding). Tja dat vind ik al veel geld, maar door de korting toch maar gekocht. Ik eet al weinig vlees, maar geheel vegetarisch begin ik niet aan. En dan zijn acties zoals deze wel prettig voor m'n voorraad :j

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:09

Mm, zo'n pakket vind ik wel interessant, alleen houd ik niet erg van speklapjes, en drumstics helemaal niet. Zo jammer dat een van die twee er altijd wel in zit..

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:56

Helaas heb ik geen C1000 meer in de buurt. Toen ik nog in Leeuwarden woonde haalde ik het nog wel eens. Ging dan grotendeels de vriezer in en dan beetje bij beetje eruit. Het vlees moet natuurlijk wel bij de rest van de maaltijd 'passen'. Zo zou ik nooit een gehaktbal bij de bietjes doen, maar wel een saucijs.
Tegenwoordig doe ik ook minder kip in bijvoorbeeld de nasi. Vriendlief was het er niet helemaal mee eens, maar omdat we ook nog een sate en een gebakken ei erbij hebben vond ik dat het wel kan. Meestal blijft er zo'n klein beetje nasi over dat het ook geen eenpersoonsportie meer is, dus invriezen kan je wel doen, maar is dan toch weer te weinig. En dus gooi je de kip ook weg, nu is dat iig een stuk minder weggeooid kip geworden.
Ik had verteld dat ik vorige week voor ongeveer 40 euro boodschappen had gedaan. Mijn vriend is dat ook gelukt gisteren. Ook ongeveer 40 euro. En dat is inclusief alpro soya en koekjes. Veel bij de Lidl gehaald, alleen specifieke dingen bij een A-merkensupermarkt weggehaald. Scheelt wel dat we nog steeds drinken en een grote voorraad thee hebben (leve de sligropas).

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:04

ik ga morgen ook de c1000 tas halen , dat is op zn minst een maand (als ik elke dag vlees zou eten) maar ik denk wel 2,5 3 maand vlees voor mij :)
En meestal zitten er hamburgers in of sausijcen en die vind ik verschrikkelijk vies :P

overigens kan ik zo pissig worden van mensen die beginnen te gillen dat je kiloknallers of zon tas niet moet kopen : dan moet je maar minder vlees eten en biologisch kopen. Leuk bedacht maar met mijn budget red je dat niet eens ..

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:06

_Prisca_ schreef:
Damesssss
Kreeg net foldertje van C1000 binnen:
Ma&Di
Slagerstas:
500 gr shoarma
5 kip drumsticks
5 krokantsnitzels
5 speklappen
5 varkensfiletjes voor €10 euro! Die ga ik dus mooi even halen, hebben we voor bijna 8 dagen vlees! I like!


Bij de C1000 haal ik alleen metschijven. De rest daar vind ik niet te eten.
Heb me er al meerdere keren op verkeken.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:36

minder vlees eten is met een budget wel te doen?

overigens moet iedereen zelf weten wat ie doet maar als je om het welzijn van de dieren geeft EN om je portemonnee dan is minder vlees eten voor iedereen een goede optie :)

Ik vind biologisch op dit moment nog een stap te ver (te duur) en vraag me ook weleens af of het bio vlees in de super wel zo bio is. Wel eten wij ondertussen een stuk minder vlees en dat is ook al een vooruitgang voor de dieren :)
1 a 2x per week probeer ik zonder vlees te doen en verder eten we kleinere porties vlees in onze gerechten

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:39

nee ik bedoel dat ik al 1 hooguit 2 keer per week vlees eet, en dan willen ze dat je nog minder vlees eet en dan biologisch vervolgens gaat kopen. a la 1 biologische kipfilet per maand ofzo.
hmm 1 biologische kipfilet of een kiloknaller... tsja dan heb ik mijn keuze snel gemaakt. Vind vlees al duur zat. Maar wil ook niet vegetarisch gaan (heb al zoveel vitamine gebrek, dat komt nooit goed :P )

saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:32

Vandaag heel budget maar lekker gegeten. Had een zak andijvie van m'n ouders gekregen, gekookte aardappels erbij en de verse worst was maar 1,65. Met z'n drietjes dus voor ongeveer 2 euro gegeten.