Tekentabletproblemen, pen pressure wordt niet herkend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Tekentabletproblemen, pen pressure wordt niet herkend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 23:20

Mijn ongeveer 3 jaar oude tablet (Wacom Bamboo Fun, zo'n witte uit de eerste generatie geloof ik?) heeft kuren. OF Photoshop, dat kan ook.

Tot voor kort heb ik mijn Bamboo altijd met veel plezier en naar volle tevredenheid kunnen gebruiken. Nu is ie het laatste half jaar een beetje in de kast verdwenen, maar vanavond dacht had ik ineens een vlaag van inspiratie. Dus tablet onder het stof vandaan, aansluiten op m'n mac, photoshop open en gáán met die banáán! Dacht ik. Helaas, niets was minder waar :')

Op de een of andere manier, worden de druklevels niet herkend ofzo. Kan m'n tablet wel gebruiken en er mee tekenen, hij is ook 'in verhouding' met m'n scherm, maar zonder drukniveaus kom ik gewoon niet echt ver. Ik dénk dat photoshop mijn hele tablet gewoon niet ziet. Drivers zijn in orde, de laatste bij Wacom bekende versie voor OSX lion, heb ze voor de vorm nog maar eens geïnstalleerd.. Photoshop al honderd keer herstart, Wacom losgeplukt en weer ingeplugd, laptop al 3 keer herstart maar niets mag baten.. Potverdorie, en ik had er nog wel zo'n zin in :+ Zul je net zien :')

Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Bekend probleem ofzo? Normaliter google ik mezelf overal wel uit maar de zoekterm "wacom bamboo fun pen won't recognize pressure in photoshop cs5 under mac osx lion" geeft (héél raar :') ) niet het gewenste resultaat _O-

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Tekentabletproblemen, pen pressure wordt niet herkend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:57

Ik heb bij mijn tablet een cd zitten, waardoor er een programma'tje op de achtergrond 'rolt' waardoor m'n tablet normaal werkt...Als dat programma niet draait doet ie het überhaupt niet. Maar ik lees dat jij het met name in PS hebt :\

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Tekentabletproblemen, pen pressure wordt niet herkend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:02

Staat je Pen Pressure bij je brushes in Photoshop niet gewoon uit?

Ik heb een keer gehad dat ik m'n Bamboo'tje aansloot op m'n Mac en dat m'n muisicoontje strak in de recherbovenhoek bleef staan, wat ik ook deed :+ Elke keer als ik m'n pennetje dan bewoog kwam die een stukje van z'n plaats om vervolgens weer terug te schieten.
Na 2 dagen was het weer over :?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Tekentabletproblemen, pen pressure wordt niet herkend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:12

@wen, dat progje draait :j weet ik zeker, want zodra ik m'n tablet inprik opent automatisch m'n bamboo dock. Verder doet ie het ook helemaal naar behoren hoor, ik kan er gewoon mee 'muizen' en tekenen, alleen de druklevels doen het niet -O-

@warbling, yep, was het eerste wat ik gecheckt heb ;) Helaas, ik had gehoopt dat het zo makkelijk opgelost was :P Misschien moet ik inderdaad gewoon even geduld hebben tot ie het 'vanzelf' weer gaat doen :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:16

Zit je muis nog aangesloten? Mijn tablet gaat raar doen als mijn muis er nog in zit, dan krijgen ze ruzie om wie nou wat moet doen :')

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Tekentabletproblemen, pen pressure wordt niet herkend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:30

Ik heb niet eens een muis momenteel :+ Maar toen ik die nog wel had, kwam jouw issue me ook niet bekend voor hoor, tenzij ik m'n pen op m'n tablet liet liggen :') En dan gefrustreerd met die muis wiebelen he "verdorie waarom doe je het nou niet" :')

Goed nieuws, even afwachten, nog 3 herstarts en een halve dag verder deed ie het weer :) Gewoon zomaar ineens :) Dus ik kon lekker aan de creatieve :P

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Tekentabletproblemen, pen pressure wordt niet herkend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:34

Dacht al dat je het wel gecheckt zou hebben, maar soms zie je het meest simpele over het hoofd :D

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Tekentabletproblemen, pen pressure wordt niet herkend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:16

:') nu begint ie hier :')

Maar ik kreeg net een melding via Adobe Air dat ik moest Updaten :') en dat klikte ik weg B-)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Tekentabletproblemen, pen pressure wordt niet herkend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 22:27

OH die kreeg ik ook! Die had ik wel meteen gedaan trouwens, maar wellicht dat t daar aan ligt :')

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:59

Is je pen punt niet versleten? Ik gebruik mijn tablet als muis en moet af en toe de punten vervangen omdat de puntjes slijten.