Stofzuiger, Miele of Dyson?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Stofzuiger, Miele of Dyson?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 14:53

Hallo allemaal..

Wij krijgen straks in ons huis antraciet vloerbedekking op de trap, dus ik ben opzoek naar een nieuwe stofuziger, ik heb namelijk 2 katten die altijd enorm verharen. We hebben nu een tapijtje liggen, en onze huidige stofzuiger kan dat niet aan :n.

Nu lees ik over zowel de Miele Cat&Dog en de Dyson Animal goede verhalen. Hoe zijn de ervaringen van bokkers?

Charaz

Re: Stofzuiger, Miele of Dyson?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:54

Ik heb een Dyson en ben daar zeer tevreden over!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:54

wij hebben miele cat&dog...Top ding :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 15:15

Charaz schreef:
Ik heb een Dyson en ben daar zeer tevreden over!

Ook in combi met kattenhaar en vloerbedekking?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:29

Ik heb geen kat, wel 2 honden en zelfs de vloerbedekking op de trap gaat super.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 15:33

En heb je dan ook de Animal variant? Heb je aan de bijleverde hulpstukken genoeg? Ik zag op internet ook zo'n "power"voet, speciaal voor de trap enzo..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:12

wij hebben 4 katten en 1 hond...en wij hebben de miele cats&dogs....zuigt alles perfect op...

Wij hebben ook 4 dames met allemaal lang haar...je moet dan wel af en toe de lange haar uit de stofzuiger mond halen maar thats is :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:27

Ik zou wel voor een stofzuiger zonder stofzak gaan. Zeker met huisdieren is een stofzak geen pretje :n

Je kunt een Dyson kiezen, maar die zijn gruwelijk duur. Wij hebben een stofzakloze (geinig woord :))) stofzuiger van Philips (deze http://www.philips.nl/c/stofzuigers/eas ... 01/prd/nl/) en die bevalt geweldig. Sterk, handig, emmer kun je zo legen: ideaal :j Zelfde systeem dus als de Dyson, maar dan goedkoper!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:32

Ik heb een dyson.
Goede zuiger maar ik vind hem wel erg duur voor het gene dat hij doet.
Erg kleine opvangbak(of ik heb een te groot huis)
En de opening van de mond is klein. Met mijn vorige stofzuiger kon ik grotere dingen op zuigen dan met dit ding.
Ook is hij erg kwetsbaar. Veel kleine dingen van kunstof die makkelijk kapot kunnen gaan.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:19

Ik heb een Dyson en wij hebben ook 2 katten, vind het een super ding!

Mijn moeder heeft een Cattery (genoeg katten dus) en ook een Dyson :+.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:22

Wat voor zuigmond hebben jullie er dan op?

Hier met een beetje haar en wat zand/hooi/stro(boerderij) zit de zuigmond verstopt!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:31

Wij hebben hem altijd gewoon, en net als voor de trap of de bank te zuigen haal ik de stang eraf, werkt perfect :)!
Wel af en toe ook het filter uitwassen, dan zuigt ie weer veel harder!

Ben zelf nooit zo van het wisselen van de zuigmondjes.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:46

Dyson, zweer erbij (2 honden en 3 katten in huis). Heb de Miele Cat & Dog ook gehad. Anderhalf jaar en toen was het over. De dyson heb ik 5 jaar en zuigt nog net als toen. Afgezien van het feit dat ik me scheel betaalde aan zakken voor de Miele en de duurdere Dyson er dus al lang weer uit heb. Ben overigens verder Miele fan, dus dat heeft er weinig mee te maken. Droger, wasmachine en afwasmachine van Miele en die doen het super (al jaren en even afkloppen).

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:54

Hebben en Miele en een Dyson, vind de Dyson een onding= blijft door zijn vorm overal achter haken, maakt giga veel herrie, als je hem leegt dan moet je een stof masker op, anders heb je zo stof-longen!
De Miele zuigt even goed als de Dyson met heel wat minder lawaai, blijft bijna nooit ergens achter haken, geen last van stof-longen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:36

miele cat & dog. heeft ook een speciale zuigmond met draaiende borstels die de haren uit de vloerbedekking halen. echt ideaal. ding is al aantal jaren oud.
en iemand zei dat ze zich scheel betaalde aan de miele stofzuigerzakken, gewoon niet de orginele nemen ;)
ik haal ze al jaren bij de action. zijn hetzelfde maar zijn stukken goedkoper. verder gooi ik de zak niet meteen weg. pluk het haar eruit/kieper hem leeg en dan kan hij best nog een keer :j
anders zou ik elke week een nieuwe zak moeten hebben. niet nodig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:44

Kan niet vergelijken, heb alleen maar Miele gehad, maar deze bevalt super!
Onder het topic staat in de reclamebalk iets over 14 dagen gratis een stofzakloze stofzuiger uit proberen, is dat misschien iets??

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:03

Mijn ouders hebben de Miele Cat& Dog en dat is echt een wereldding. Die speciale voet maakt wel extra geluid, maar hij zuigt als een trein! Ideaal! Zij hebben 1 kat en 1 hond (rr), maar ook toen mijn 2 katten daar nog extra rondliepen, zoog-ie nog steeds als een trein.

Vrienden van me hebben de Dyson en heb ze er toevallig afgelopen weekend mee aan de slag gezien. Zou er zelf nooit voor gaan, vond het maar een prutding met weinig zuigkracht. Zij hebben 1 hond (shi tsuh of hoe je dat ook schrijft). Maar hoevaak zij over 1 plekje met haar moest gaan om het op te zuigen.. Belachelijk gewoon.

Ik heb zelf 2 katten en de hond van mijn ouders is er regelmatig en ik heb een Philips stofzuiger, geen idee welk merk. Hij doet het wat minder goed dat die Miele van mijn ouders en ik moet tijdens het huis stofzuigen meestal 2x de haren bij de mond wegtrekken, maar hij zuigt alles goed op. Beter dan die Dyson van die vrienden van me en ik heb absoluut meer haarverlies van mijn beesten dan zij.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:09

Ik zou ook is voor een Numatic (Henry) kijken, erg sterke stofzuiger die ook in de schoonmaakindustrie gebruikt wordt. De levensduur is ongeveer 15 jaar. Prijs kwaliteit is erg goed. Deze stofzuiger is er ook voor huisdieren. Dyson vind ik persoonlijk nogal behoorlijk aan de prijs.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:15

Dyson, hier 2 kids, een hond en 2 katten, wel laminaat.
Maar ook boven (vloerbedekking) werkt hij prima. Je betaald er voor,maar wij hebben hem nu ook al 5 jaar en hij doet het nog prima, wel af en toe het filter wassen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:15

Wij hebben een Dyson een gewone en drie erg harige honden. Met stofzuigen letten we er goed op dat de heel grove dingen met alleen de steel opgezogen worden of even snel vegen vooraf. En tussendoor een keer legen. Maar hij stofzuigt heel erg goed ook de deurmatten zijn snel weer schoon en geen verminderde zuigkracht meer als hij halfvol is. Ok kost even wat maar hij gaat al heel wat jaren mee.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:29

Ik had jarenlang de Miele cat en dog. Zoog prima op mijn houten vloer. Tapijt boven was ik heeeeeeel lang mee bezig.

Nu verhuisd, weer houten vloer en boven laminaat. En sinds kort de Miele ingeruild voor Dyson. We hebben een parketborstel erop gezet, en ik vind dat het huis schoner is!
Manlief zuigt met de gewone borstel en ik vind dat hij de haren laat liggen.

Ohja, paarden aan huis, dus veel inloop, 2 honden en katten die in huis leven.